< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's voeding » reflux, ten einde raad

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Baby's voeding
reflux, ten einde raad
10/04/2007 @ 16:08
Bianca

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Kristel

Ik heb geen ervaring met prepulsid. Als bij Laura haar ph metrie test terug heel slecht is gaan ze de onderzoeken doen om prepulsid te geven. Hier helpt de omeprazole niet, ze slaapt bijna niet zowel 's nachts als overdag, zeurt de ganse tijd. Is tevreden als ze recht in haar stoel zit. Maar zo kan dit echt niet verder, we hebben nog 2 kinderen van 6 en 8, mijn man doet buitenland transport en ik begin er echt onderdoor te gaan.

Groetjes Bianca

[Laatst gewijzigd door Bianca - 10/04/2007 @ 16:09] - Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 14:21
kristel

Hey Bianca,

Ik heb ook niet de indruk dat die omeprazole nog werkt, ik heb nu al 5 dagen de verhoogde dosis gegeven en het wordt precies nog erger ipv beter. Mijn zoontje slaapt ook amper. s Nachts ligt hij de hele tijd te woelen, kreunen, slikken en tussendoor vaak heel hoog te huilen en overdag moet je hem bijna altijd op de arm in 't slaap wiegen. Dit is inderdaad super vermoeiend, zeker als je dan ook nog andere kinderen hebt ( ik heb ook nog dochtertje van 3,5 jaar oud... ). Ik vind het erg dat er eigenlijk zo weinig over dat refluxprobleem gekend is. Heb al uren aan een stuk op internet, via kinderartsen, apothekers, andere ouders gezocht naar oplossingen maar als omeprazole en dan in laatste instantie Prepulsid niet helpen, blijkt de enige oplossing te zijn : doorbijten tot dat ze ouder worden en er uit groeien maar ik vind het ook heel moeilijk om daar zomaar genoegen mee te nemen. Wij gaan morgen voor de vierde keer naar de osteopaat maar heb bij de eerste 3 behandelingen geen verbetering gemerkt dus ik vrees dat het nu ook niet echt wonderen zal verrichten.
De enige raad die ik je kan geven is : probeer alle hulp te aanvaarden die je kan krijgen. Het is belangrijk dat je zelf wat uitgerust raakt zodat je die zeur en huilmomenten beter aankan. Ik kruip 's avonds nog altijd om 21 uur mijn bed in en dan mag ik blij zijn dat ik tegen 8 uur 's morgens 6 a 7 uur geslapen heb. Ik geef nog 2 nachtvoedingen en het duurt na die voeding al gauw een uur tot anderhalf uur vooraleer mijn zoontje terug in 't slaap valt,echt uitputtend...
Ik hoop dat die Prepulsid beterschap voor Laura kan brengen. Hou je me op de hoogte?

Groetjes en veel moed !

Kristel

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 11:52

Hallo allemaal,
mijn dochtertje van 6weken heeft ook al enkele weken last van reflux. Ik geef bv en op aanraden van de ka blijf ik dit ook geven. We hebben gaviscon geprobeerd maar dat hielp niet. Nu krijgt ze sinds eergisteren zantac en ik heb toch de indruk dat het helpt. We gaan ook bij de osteopaat. maar die gel waar jullie het over hebben, kan die vrij verkregen worden bij de apotheek?
groetjes,
Ellen

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 14:56
Rebke

Ik heb deze gekregen op voorschrift.
Sommige apothekers maken deze gel zelf (is dan veel vloeibaarder), andere halen deze uit frankrijk (ook alleen franse bijsluiter).
De gel uit een tube is wel makkelijker, blijft beter op de tut zitten.

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 20:34
Bianca

Hallo

Hier is het vreselijk met Laura. Maandag terug bellen naar UZ en afspraak voor opname. Ze krijgt zeker opnieuw een ph-metrie test en de rest voor onderzoeken hoor ik daar dan wel. Ik mag er al op rekenen dat ze daar om te beginnen 3 dagen zal zijn

Hallo Kristel

Doorbijten lukt hier niet meer, ik moet amper 2 u slapen 's nachts met haar en ook overdag is het een ramp. Ze is niet meer content, ze is doodop. Huisarts is hier geweest en zegt dat het zo niet meer verder kan.
Ik hoop dat er in het UZ resultaat wordt bereikt.
Ik laat wel iets weten als we terug thuis zijn eind volgende week.

Groetjes Bianca

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 20:55
kristel

Hey Bianca,

Sorry, ik wist niet dat het zo erg was...Arme Laura en voor jou ook, het is vreselijk om je kind zo te zien afzien.
Ik hoop dat de testen klaarheid kunnen brengen, heel erg veel moed volgende week...

Kristel

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 14:37
kristel

Hey Bianca,

Het gaat het ondertussen met Laura? Hebben de tests klaarheid kunnen brengen?

Kristel

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 14:49
Bianca

Hallo kristel

Laura haar uitslag van ph-metrie was redelijk goed, beter dan toen ze 6 weken was. Ze heeft nog last van zuur, dat zijn bij haar de boertjes die ze laat. We moeten nu na elke voeding gaviscon siroop geven. Al de andere medicatie stoppen en proberen of het lukt. Ze heeft ook wat van een luie maag maar dit zal beteren als ze loopt en kruipt. Geduld moeten we hebben, komt wel in orde. De laatste nachten slaapt ze goed, kon ook zijn dat ze niet op de omeprazole kon. We zullen zien hé.

Groetjes Bianca

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina