< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's uitzet » kinderzitje op scooter?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Baby's uitzet
kinderzitje op scooter?
13/03/2007 @ 10:32
Veerle

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Misschien een domme vraag, maar bestaan er ook kinderzitjes en minihelmpjes voor op de scooter? Ik rij niet met de auto en zal me als Achiel wat groter is wel behelpen met de fiets, maar voor iets verdere afstanden lijkt een scooter me handiger... Maar ik heb eigenlijk nog nooit een scooter met kinderzitje gezien... Bestaat dat wel? En helmen voor kleine kindjes (vanaf een jaar of twee)?

Groetjes,
Veerle.

Link naar deze reactie
13/03/2007 @ 12:53
Denisa

Hoi Veerle,

t lijkt mij niet zo gek dat je ze niet ziet op de weg. Ik zou zelf nooit me kindje achterop de scooter of brommer doen ik vind het hartstikke gevaarlijk maar ja ieder voor zich. Wat helmpjes betreft ik weet wel dat ze fiets helmen verkopen maar weet niet vanaf hoeveel jaar.

Groetjes Denisa

Link naar deze reactie
13/03/2007 @ 12:54
Denisa

Hoi Veerle,

t lijkt mij niet zo gek dat je ze niet ziet op de weg. Ik zou zelf nooit me kindje achterop de scooter of brommer doen ik vind het hartstikke gevaarlijk maar ja ieder voor zich. Ik zou liever met openbaar vervoer gaan als je niet fietsen kan/wil. Wat helmpjes betreft ik weet wel dat ze fiets helmen verkopen maar weet niet vanaf hoeveel jaar.

Groetjes Denisa

Link naar deze reactie
13/03/2007 @ 16:26
Anje

Hallo

ja die zitjes bestaan, een vroegere collega van mij had er zo eentje. Ik denk dat je daarvoor best eens informeert bij een scooterhandelaar, want is waarschijnlijk wel afhankelijk van merk/model en zo.

Anje

Link naar deze reactie
14/03/2007 @ 19:42
Darsje

Pfff toen ik zag hoe ik er al uit zag na een aanrijding waar ik absoluut niks aan kon doen (ander reed mij aan) zou ik het absoluut afraden.
Ik kon me 10 dagen amper bewegen en heb veel mazzel gehad maar wat heeft je kindje als je een aanrijding krijgt???

Ik zou dit nooit maar dan ook nooit doen!!

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 09:26
Veerle

Hey Darsje,

Ik heb daar ook al wel aan gedacht, hoor, maar ik zou echt wel de laagste klasse scooter nemen en niet veel sneller gaan dan met de fiets. Ik ben nogal een angsthaas in 't verkeer, heb mijn rijbewijs wel maar durf gewoon niet te rijden. Ik ben veel te onzeker achter 't stuur en als je ziet hoe agressief er tegenwoordig gereden wordt...
En Achiel achterop de scooter bij een aanrijding. Ik mag er niet aan denken, maar op de fiets kan je evengoed aangereden worden niet?
Ach, nog niets is beslist, maar als hij later graag muziekles wil volgen ofzo, zou ik hem wel naar de lessen willen kunnen brengen.

GReetz

Link naar deze reactie
25/03/2007 @ 11:16
Darsje

Veerle gelukkig maar!!! Had echt schrik voor je verhaaltje!!!

Als je maar wel voorzichtig doet he!

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 17:00
Sem

Je zou beter een snorscooter kunnen nemen. Kinderzitjes erop kan nog niet omdat je die alleen achterop kunt bevestigen en dat mag pas vanaf een jaartje of 3. Wel kun je de eerste tijd proberen je kleintje mee te nemen in een draagzak. Is ook makkelijker dan met de fiets, want je hoeft bij een stoplicht niet af te stappen en je hoeft niet te trappen waardoor je kindje dus ook niet in de weg zit. Een (snor)scooter is absoluut niet gevaarlijker dan de fiets. Zeker als het glad is is het ook veiliger want je hebt gewoon een veel betere wegligging. En met de fiets kunnen ook ongelukken gebeuren, is maar net hoe je rijdt. Heb het zelf ook altijd gedaan. Mensen kunnen zich er wel eens mee bemoeien maar ja ik dacht; 'Ja, niet iedereen zit de hele dag thuis of heeft een auto voor de deur. Ik in elk geval niet maar ik doe het toch maar mooi.
Zorg wel dat de kleine met het gezicht naar jou toe zit want anders vangt hij alle vliegen.
Sem.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]