< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » Curretage achter de rug: en nu?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
Curretage achter de rug: en nu?
13/03/2007 @ 15:32
Fietje

Online Status Bekijk profiel
Hoi meiden,

Gisteren heb ik de curretage ondergaan.
Ons vruchtje was nog 3x zoveel gegroeid in vergelijking met vorige week maar geen hartactiviteit meer.
De gynaeco zag nog geen bloeding dus het kon nog weken aanslepen, dan maar de cruciale beslissing genomen om het te laten afkomen.

Gisteren heb ik verschillende meningen gehoord over wanneer opnieuw proberen, de een zegt 2 maand duiveltjes afwachten, de ander zegt maar 1 maand duiveltjes afwachten.

Waneer zijn jullie er terug voor gegaan na curretage?
En wanneer hadden jullie voor het eerst terug jullie duiveltjes na curretage?

De vraag is hier misschien al vaak gesteld, maar de moed ontbreekt me momenteel om alle topics te gaan doorsnuisteren.

Groetjes
Sophie

Link naar deze reactie
13/03/2007 @ 15:53
kim22

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey Sophie,

Ik heb zelf op 6 februari een curretage ondergaan.

Na iets meer dan 4 weken had ik mijn terug.
Wel veel meer als anders en heb veel buikkrampen gehad,maar dit is natuurlijk niet bij iedereen zo.

Ik mocht 3 weken na de curretage terug in bad en mocht dan ook terug beginnen te klussen,wij hebben gewacht om de eerste keer de te laten doorkomen,omdat je dan beter zicht hebt op je volgende eisprong enz...
Zo kan ook je lichaam weer een beetje op plooi komen.

Nog veel sterkte he meid en als er iets is vraag je het maar.

groetjes kim

Link naar deze reactie
13/03/2007 @ 15:54
Greetje

Ik heb een curettage gehad op 11 januari ( na 12 weken zwangerschap ) en netjes op 17 februari terug mijn maandstonden gehad. Nu zijn we weer aan het proberen, want de gyneacoloog zei dat er geen tekenen waren om langer te wachten.

Ga op je gevoel af, zou ik zeggen. Een miskraam heeft normaal geen invloed op de 'kwaliteit' van de volgende eisprong. Dus, ik zou gewoon doen !

succes !!!!!

Link naar deze reactie
13/03/2007 @ 16:01
imre

hoi,

ik heb in februari 2006 een curretage gehad, en was in maart zonder ongesteld te worden weer zwanger, mijn gyn heeft mij toen gezegd dat als je gecurreteerd bent je helemaal schoon bent, en als je lichaam er niet klaar voor is dat het dan ook geen bevruchting zal worden. wel was die zwangerschap een bbz maar dat had niks met elkaar te maken...

succes,

Link naar deze reactie
13/03/2007 @ 22:26
akiki

hoi,
ik had na mijn curretage een soortgelijke topic geopend, want ik was zelf ook wanhopig op zoek naar de juiste info. En ook toen vertelde iedereen iets anders...
Ik heb zelf exact 21 dagen na mijn curretage mijn menstruatie gehad. Heel veel krampen en heel veel bloedverlies. En ik heb mijn volgende eisprong ong. 15 dagen daarna gehad, dus ik vermoed dat ik terug een normale cyclus heb.
Ik vermoed dat je lichaam niet zwanger zal worden als het niet kan hoor. Wij zijn beginnen klussen vijf dagen na de miskraam, maar ik heb dus toch gewoon mijn menstruatie gehad. Ik hoop wel dat een nieuw kindje niet te lang op zich laat wachten...
Veel sterkt met je herstel. Neem de tijd!

Link naar deze reactie
14/03/2007 @ 11:14
ienie

Online Status
Hoi,

Ik was 4 weken na mijn curretage weer ongesteld. Keurig op tijd dus (ik was 9 weken zwanger). In het ziekenhuis werd gezegd dat we zodra het vloeien was gestopt het weer mochten proberen. Later zei de arts, dat we beter een cyclus konden afwachten. Ook onduidelijk dus.
Wat mij wel opvalt is dat mijn menstruatie veel pijnlijker is dan voor de curretage.

Link naar deze reactie
14/03/2007 @ 22:05
suzanne

Hallo,
Allereerst sterkte met het verlies, ik hoop dat het snel een plaatsje kan krijgen.
Ik zal je mijn gegevens vertellen, in de hoop dat je er wat aan hebt. (hoewel het bij een ieder uiteraard anders is, maar dat zul je ook wel weten).
Ik heb op 21 november een curretage ondergaan. Daarna op 15 december ongesteld geworden (3,5 week). Normaal had ik precies 28dagen!
Deze ongesteldheid was heftiger maar vooral langer! Normaal een dag of 5 nu maar liefst bijna 14 !! dagen!!!
Na deze cyclus ben ik zwanger geworden.
Mijn gyn zei dat mijn baarmoeder schoon was, je lichaam niet zwanger wordt, als je er niet aan toe bent. Dus probeer op geleide van je gevoel!!! Maar ook dat je het emotionele stuk ook een plek moet geven. Dus als jij er aan toe bent om gelijk zwanger te worden kan dat gelijk. Ook vertelde ze dat er geen wetenschappelijk onderbouwd antwoord was. Er zullen dus vele verschillende verhalen en adviezen circuleren!
Heel veel succes in iedergeval!
Suzanne

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 08:36
sunshine

Hallo Sophie,

Allereerst: wat jammer dat het misgegaan is!

Ik heb vorig jaar zomer een curretage gehad na een zwangerschap van 12 weken. Ik mocht zolang ik nog bloed verloor niet in bad, geen sex enz. In de papieren die ik na de curretage meekreeg stond het advies om 1 cyclus te wachten om zwanger te raken.

Echter mijn gyn was er heel nuchter in: Als je lichaam er niet klaar voor is om zwanger te raken gebeurd het niet. Hij zei dat ik er vanuit moest gaan dat het bij mij waarschijnlijk wat langer zou duren voordat mijn lichaam helemaal hersteld was, omdat de curretage niet in 1x goed gegaan is. Wij hoefden voor hem niet te wachten.Het voelde ook helemaal niet goed om bescherming te gebruiken terwijl je gewoon zwanger wilt raken. Wij hebben dat dan ook niet gedaan.

Ik ben na 6 weken ongesteld geworden. Ik heb nog een tijdje een 'beurs' gevoel bij mijn baarmoeder gehad. Het viel mij de eerste maanden wel op dat mijn ongesteldheid heel anders voelde: heel heftig en tegelijkertijd heel kort en precies om de 28 dagen. Alsof mijn lichaam een machine was. De laatste maanden voelt het meer als mijn 'eigen' cyclus: wat onregelmatiger, langer en minder heftig. Ik denk dus inderdaad dat het bij mij wat langer heeft geduurd om te herstellen.

Tjee lang verhaal geworden, sorrie.

Ik wil je veel sterkte toewensen de komende tijd. Neem de tijd om te rouwen om je kindje. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent en een prachtig kindje krijgt.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]