< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's voeding » nan sensitive en ranitidine

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Baby's voeding
nan sensitive en ranitidine
13/03/2007 @ 15:48
Caroline

Hallo,
Sinds ik overgeschakeld ben van borstvoeding naar flessenvoeding heb ik heel wat problemen met mijn dochter. Ze is nu 6 weken oud en het blijkt dat ze nu last krijgt van verborgen reflux. Op aanraden van de kinderarts moet ik als flessenvoeding NAN SENSITIVE toedienen met een half schepje gaviscon en daarbij nog 2 maal daags ranitidine. Is er iemand die hiermee ervaring heeft? Levert deze combinatie een goed resultaat op? Ik geef NAN SENSITIVE ipv NAN AR omdat ze ook veel last had van krampjes. Dat is nu wel veel beter maar volgens mij heeft ze nu last van brandend maagzuur/geďrriteerde slokdarm van het zuur en daardoor moet ik vandaag starten met die ranitidine.
Caroline

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 15:34

Hallo,

Mijn zoontje is 8 weken en krijgt flesvoeding.
Hij krijgt al van bij de geboorte NaN HA1 Pro (hypoallergene melk).
Een drietal weken gelegen begonnen de problemen, na iedere fles huilde hij enorm. Niets kon hem troosten.
Ik ben bij de kinderarts langsgeweest en bleek dat hij last heeft van reflux (maag + darmen). Telkens na een flesje had hij last van het brandend maagzuur en oprispingen + krampjes.
Ik heb dan moeten zoals u 1/2 maatje gaviscon bij ieder flesje doen + 1 capsule Zantac (door apotheek gemaakt).
Ik moet zeggen dat hij nu geen last meer heeft van krampjes of oprispingen.
Men heeft mij gezegd dat ik deze medicatie bij zijn flesjes moet blijven doen tot hij vier maand is en er fruitpap gestart wordt.

Groeten,

Maika Bogaert

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]