< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » 3 miskramen..

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
13/03/2007 @ 16:31
MamaA

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik sluit mijn ogen en leg mijn handen op mijn buik
en bedenk leven daar waar nu leegte is..

Ik kan bijna voelen hoe het zou zijn
en probeer te vergeten dat ik het zo mis..

Een verlangen naar iets dat ik nooit heb gehad
een warmte van binnen, kwetsbaar en pril...

Ik open mijn ogen en voel het verdriet
dat ik klaar ben voor iets dat mijn lichaam niet wil.....

Link naar deze reactie
13/03/2007 @ 16:36
ingetjee

Anita, sterkte!

Link naar deze reactie
13/03/2007 @ 18:23
Nicole

Ik krijg kippenvel als ik het lees!

Heel veel sterkte gewenst, en ik hoop dat je wens toch nog in vervulling gaat!

groetjes+veel liefs Nicole

Link naar deze reactie
14/03/2007 @ 08:59
Lunneke

Hey Anita,

Ik moest gewoon eventjes reageren omdat jouw situatie erg gelijkend is aan de mijne... ik heb ook 3 miskramen gehad waarvan 2 ook zo pril... Daarom heeft mijn gynaecoloog Utrogestan voorgeschreven vanaf het moment dat ik zwanger was, verder ook nog cardioaspirine en Folavit 4mg (ipv de gebruikelijke 0.4mg)... Naar het schijnt is dat de techniek die ze toepassen in het UZ in Gent wanneer het om herhaaldelijke prille miskramen gaat (vermoedelijk dus innestellingsprobleem); misschien eens voorstellen aan je gynaecoloog, bij mij heeft het allesinds opgebracht...
Veel sterkte en hopelijk binnenkort een zwangerschapsbanner
Dikke knuffel
Lunneke

Link naar deze reactie
14/03/2007 @ 10:53
Emilie

Anita,
Ook hier kippevel als ik dit lees. Ik veronderstel dat jij de Anita bent van het tpoic 'ik weet het niet'? Wat doet het me pijn te lezen dat het weer is misgegaan. Wat voel je je leeg hé op zo'n moment!
Ook bij ons is het weer fout gegaan na 10 weken.
We moeten de natuur z'n harde gang laten gaan, maar wie weet heeft die natuur ook nog mooie dingen in petto voor ons. Hou die hoop vast!

Ik kende je maar net,
je was net in ons bestaan.
Onze wereld op z'n kop gezet,
maar je bent weggegaan.

Toch heb ik je gekend,
al mocht ik het maar even weten.
waar je nu ook bent,
ik zal je nooit vergeten!

Sterkte
Emilie

Link naar deze reactie
14/03/2007 @ 19:03
Krollebolleke

Online Status Stuur bericht
Anita,

Een miskraam is iets wat je diep raakt. Meerdere miskramen maken het alsmaar moeilijker om te geloven dat je ooit mama kan worden. Ik ken het verdriet. Ook ik heb 3 miskramen gehad en me onnoemelijk slecht gevoeld bij het hele zwangerschapsgebeuren. Waarom een ander en ik niet, flitst er dan door je hoofd. Na professioneel advies zijn wij uiteindelijk na 3 teleurstellingen toch nog doorgegaan met onze pogingen en gelukkig maar. Sinds een jaar hebben we ons wonderkind gekregen. Ik hoop dat je hiermee gesteund bent en alsnog naar de toekomst kan kijken ook al is dit nu misschien nog heel moeilijk. Neem je tijd om alles te verwerken en praat erover, huil maar als jij dat wilt. Maar blijf geloven in een betere toekomst !!
Sterkte

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 08:45
Akasha

Waarom ik, waarom jij?
Waarom kon jij niet blijven?
Waarom moest ik je verliezen?
Waarom een ander wel en ik niet?
Dit zijn vragen die door mn hoofd blijven spoken.
Ik kan het deze keer geen plek meer geven.
Overal waar ik kijk wordt ik eraan herinnerd.
Ik weet, het is en blijft een wonder.
Het is en blijft bijzonder.
Maar ik wil ook weer zo’n wonder, ik wil het al zolang.
En dan eindelijk is het zover maar het mocht niet lang duren.
Ik ben je verloren en moet je nu een plekje geven.
Het valt me zwaar, zwaarder dan voorheen.
Waar moet ik nu met mn gevoel naartoe?
Nog een vraag erbij.
Ik kan erover praten, maar t lucht niet echt op.
Ik kan uren gaan janken, maar ook dat werkt niet.
Wat kan ik nu nog gaan doen?
Gewoon doorleven is de enige mogelijkheid.
Maar dat maakt het nog niet makkelijk, want ik ben je kwijt.
Ik weet dat je nog wel bij me bent, maar toch zover weg.
Ik voel me leeg, bang en alleen.
Ook al weet ik wel dat ik bij mensen terecht kan.
Het voelt anders, alles voelt anders.
Ach ik red het wel, dat weet ik zeker.
Maar hoelang het deze keer gaat duren weet ik niet.
Ik zie het wel…….. ik merk het wel…….
Maar laat je zo nu en dan wel weten dat je nog bij me bent?
Ik mis je, zonder dat ik wist dat je bij me was.
Ik hou van je, en dat zal ik altijd blijven doen.

veel liefs mama

Dit gedicht heb ik geschreven na aanleiding van mn laatste mk........ ondertussen heb ik er al 6 achter de rug en de artsen weten niet waarom ik mn kindjes niet vast kan houden, mijn gevoel zegt dat het gewoonweg nog niet tijd is voor een tweede.... maar ik weet ook dat ik het verlies omdat het vruchtje niet sterk genoeg is.

Ik wilde dit even met jullie delen en weet dat velen zich hierin kunnen vinden. Oja bij de laatste mk wist ik niet zeker dat ik zwanger was maar dat is een verhaal apart...

~An

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 13:17

Online Status Stuur bericht
Hoe naar kan het zijn....

Gisteren in het ziekenhuis geweest...zou het nu dan wel goed zijn??? Helaas, geen leven, wel een klein mensje...wat heb ik gehuild!!!!!

heel veel sterkte aan een ieder die deze hel moet meemaken!!!

liefs,

jessica

[Laatst gewijzigd door jessica - 15/03/2007 @ 13:21] - Link naar deze reactie
16/03/2007 @ 10:43
Lisette

Hoi allemaal,

Wat een prachtige gedichten. Het brengt zo goed je gevoelens onder woorden. Ik heb net mijn 1e MK gehad, maar ik kan me volledig verplaatsten in de gevoelens die in jullie gedichten beschreven staan. De leegte is vreselijk. Je verlangt zo terug naar dat gevoel alsof je samen met je kindje de hele wereld wel aankan. Vanaf nu is het wij, maar dan slaat het noodlot toe. En dan de angst blijft het volgende keer wel zitten? Sterkte allemaal. Ik duim voor jullie allemaal dat er toch een wondertje zal komen voor jullie en voor mezelf ook graag .

Liefs
Lisette

Link naar deze reactie
20/03/2007 @ 16:00
emmy

heel veel sterkte voor jullie allemaal

ook ik heb 5 miskramen gehad voor ik bevallen ben van mijn zoontje

ik snap zo goed hoe jullie je voelen

het is een echte hel

heel veel liefs

emmy xx

Link naar deze reactie
20/03/2007 @ 19:41
bela

Hallo allemaal,

Ook ik heb net drie miskramen achter de rug. Mijn laatste curretage was vorige week op 9 weken. Wie meer wil weten, kan mijn profiel lezen.

Verder houd ik maar moed voor de toekomst, maar mijn leeftijd (ben net 40 geworden) speelt natuurlijk ook een belangrijke rol. Dat is de voornaamste oorzaak, zo zegt de gynaecoloog. Dus dat wil zeggen dat er ook nog een ruime kans is op een gezond kindje, maar het is wel een gok. We gokken nog even door...

Groeten,
Monique.

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 12:10
Ikke

Online Status Bekijk profiel
Dag allemaal,

Ik ben ondertussen al bijna 36 en heb 1 mk na 7 weken, 1 laattijdig mk (een dochtertje Kyra) na 24 weken en 1 doodgeboren kindje (een zoontje Taro) na 30 weken ...

Hoe vroeg of laat het ook is, een mk is verschrikkelijk! Er staat zoveel waarheid in jullie gedichtjes!! Die leegte het verdriet zijn soms ondraaglijk. ik ben een mama zonder kindjes ...
Ik heb het "geluk" gehad 2 van mijn kindjes te mogen hebben leren kennen en heb mogen vasthouden. We hebben er ook foto'tjes van. Van Taro hebben we zelfs de as omdat we hem hebben moeten begraven, Kyra niet zij was net iets te vroeg geboren.

Je kan ook alles in mijn profiel lezen.

Ondertussen weet ik niet of we het nog eens aandurven. Het ligt aan mij, een immunologisch probleem waardoor de doorbloeding naar de placenta niet optimaal gebeurt en het kindje bijgevolg niet voldoende zuurstof en voeding krijgt en dus een groeiachterstand oploopt.

De gyn kan nauwelijks een antwoord geven op onze vragen, omdat dit zo uitzonderlijk is.

Hopelijk vind ikhier nog wat steun, want ik heb gezien dat de laatste reactie van maart dateert ...

Liefs,
Ikke.

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 11:04
Ikke

... niemand ...????

Liefs,
Ikke.

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 18:15

Ikke,
Meid, ik wil eerst zeggen, dikke knuffel.
Zelf heb ik ook 3mk gehad. Mickey* verloren na een zwangerschap van 20 weken. Darwin* na een zwschap van 16 weken en Niall* en Nicolay* na 8 en 9 weken (tweeling). Ik kan me dus een beetje inbeelden wat het is om je kindje te moeten afgeven. Al heb ik nooit de keuze gekregen om mijn engeltjes te leren kennen. Niall* en Nicolay* wel. Maar dat was ook nog maar heel pril.
Toen zijn we de MMM ingegaan. En ook bij mij dachten ze dat de doorbloeding naar de placenta niet goed verliep. Maar na een 6tal maanden als proefkonijn gedient te hebben, wisten we dat we beiden gezond waren en er geen duidelijke reden was voor de 3mk'en. Zelf heb ik altijd het idee gehad dat het genetisch is. Dat ik geen jongens kan baren. We waren dan ook heel bang toen we jan 2005 weer zwanger bleken te zijn. Maar gelukkig is die zwschap zonder problemen vlot verlopen en zijn we nu de trotse ouders van een dochter die ondertussen al bijna 2 is.

Ik heb dus ook geen idee wat de behandelingen zijn ivm de doorbloedingen. Kunnen ze er iets aan doen? Of moet je gewoon heel je zwangerschap nauw opgevolgt worden en afwachten????

Liefs Erika

Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 17:43
Ikke

Dag lieve Erika,

Dank je wel voor je berichtje! Sorry voor het late antwoord maar we zijn net terug van een weekje zon ...

Verdorie meisje, jij hebt je portie ellende ook al gehad zeg! Want hoe je het ook draait of keert, een MK, hoe pril ook, is steeds een enorme klap in het gezicht ....
Maar je hebt wel gelijk, ik heb mijn 2 engeltjes mogen leren kennen, ik heb ze in mijn armen gehouden en gezien. Dat is een heel speciaal cadeau.

Vandaag zijn we nog naar Jette geweest, bij Genetica, maar daar is neits te vinden. Het wijst er dus wel op dat de doorbloeding niet goed is, want er waren ook vele trombose'kes te zien in de placenta. En de dokter van vandaag zei wel dat dit onderzocht kan worden en dat er bij sommige van die problemen wel oplossingen zijn. Maar daar heeft mijn gyn nog niets van gezegd, laat staan getest!!!!??!!

Erika, wat fantastisch dat je toch een wondertje hebt! Je zal wel blij zijn met die kleine meid!! Het kan dus wel ....

Dank je wel voor de positieve nood!!!

Heel veel liefs,
Ikke.

Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 18:41

Ikke,
Dat geeft niet hoor. Heb je een leuke vakantie gehad?
Jullie zijn dus in behandeling in Jette? En? Tevreden over?
Wij hadden de keuze tussen Jette en Leuven. Hebben Leuven toen genomen. Waarom? Zou het niet weten hihi.
Wel raar dat je gyne zelf daar nog niets van gezegd heeft. Zou het de volgende wel eens goed navragen.
Zeg, zou wel schitterend zijn moest het op te lossen zijn he? EN!!! ik hoop op een spoedige zwangerschap en een gezonde baby meid.
Knuffel Erika
En als je graag contact blijft houden, laat je maar iets weten.

Link naar deze reactie
23/06/2007 @ 14:14
Ikke

Hey dag Erika!

Ja hoor, ik zou heel graag contact houden, of heb je liever via een "gewone" email????

De reis was wel goed maar niet super, ik denk dat het nog wat te vroeg was ... Maar we hebben het toch gehad!

Van Jette zijn we wel tevreden ja, alleen van de gyn niet zo erg meer. Maar er zijn er nog genoeg in Jette, dus ik denk dat ik daar wel eens contact mee zal opnemen voor een 2de opinie ... Want mijn gyn spreekt altijd over prematuurkes, dat ik altijd premature baby's zal hebben en zo, maar in Jette zeiden ze daar niets meer van! En als hij me nog niet getest heeft, hoe weet hij dat dan???

Oooh ik hoop ook dat er een remedie voor bestaat, voor "gevallen" zoals ik! Wie weet op een mooie dag ...
Maar door die verdomde PCO raak ik ook nog zo moeilijk zwanger, en ik word al 36 in oktober. Grrr, die klokt tikt ook nog zo onverbiddelijk verder hè!

Liefs,
Ikke.

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 18:11

Ikke,
Hey meid, sorry dat ik ook zo laat reageer. Maar het is hier redelijk druk.
Maakt niet uit hoor. Via hier, via mail...
Je ziet maar. Als je via mail wil, gewoon op mijn naam klikken dan.

Jij hebt dus ook PCO? Wist ik niet. vervelend zeg.
Dan is het idd niet zo makkelijk om zwanger te worden.
Prematuurtjes? Waarom? Wat heeft dat ermee te maken?
Ik denk echt wel dat jullie eens echt moeten nadenken om van gyne te veranderen meid. Ik krijg de indruk dat je er niet echt goed geholpen word.

Misschien is het leuk om even wat over mekaar te vertellen?
Praat al meteen wat makkelijker niet?
Alleen maar dingen zeggen die je kwijt wil hoor. Hahaha.

Mijn naam is Erika (duh) hihi. En ik ben 31 jaar.
Ik ben samen met mijn man sinds 1990.
Op 19 jaar ben ik gaan samenwonen en toen ik bijna 21 was, heb ik de pil overboord gegooid.
Ik hou van lezen, dieren en knutselen.
Vroeger ook van sport maar dat heb ik wegens gezondheidsproblemen moeten opgeven.
Ik heb 2 poezen. Vroeger waren daar 2 honden bij. Maar 1tje heb ik moeten afgeven vlak voor ik zw was van Sky (een rotweiler die 12 jaar geworden was) en 1tje hebben we moeten laten inslapen toen ik net bevallen was (lag nog in het moederhuis) het beest had het geen 3 dagen meer uitgehouden. Ocharme.
Wat kan ik nog over mezelf vertellen....
Ik ben een thuiswerkende mama. Mijn man is zelfstandige.
Indien je nog vragen hebt, shoot.

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 09:35
Ikke

Hey hallo!

Eerst nog effe een update van gisteren (en vandaag!):
Ben deze ochtend alweer naar Jette geweest! Wat een gedoe. Ik moest dus gisteren terug naar de gyn MET mijn papieren van Jette voor verdere onderzoeken. Daar zeiden ze dat de gyn dit wel verder zou opvolgen .... Maar hij zei dat ik die testen beter in Jette liet uitvoeren, zodat er een ander labo werd gebruikt!! Ja maar zeg, met wie z'n voeten zijn ze aan het spelen???

Ook heeft de gyn al het positieve dat Jette heeft gezegd de grond in geboord ... Hij zei dat het idd wel getest kan worden, maar dat je het nooit uit het resultaat zal weten wat het juist is, dat een volgende zwangerschap steeds een heel hoog risico zal inhouden!

Wat moet ik toch doen? Wanneer krijg ik eens duidelijkheid ...???
Ik zal deze resultaten maar nog even afwachten zeker, en dan ermee naar iemand anders stappen?

Ik wil zo graag een kindje ....

Ikzelf word in oktober al 36 en ben al samen met mijn man van in 1998. Vandaag zijn we 9 jaar getrouwd. We hebben geen huisdieren omdat we beide uit huis werken. Ik werk in de reclamewereld en mijn man is accountant in een consultancy bedrijf.
Mijn echte naam is Isabelle !

Wel, het is misschien leuker dat we verder doen via mail. Dat is iets persoonlijker en kunnen we "alles" aan mekaar vertellen!
Ik stuur je ook nog een mailtje zodat je mijn adres ook hebt ...

Liefs,
Ikke.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]