< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » zoontje van 3j "wil niet naar huis"

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Kleuters
zoontje van 3j "wil niet naar huis"
14/03/2007 @ 18:05

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hy allemaal;

ik heb een zoontje van 3j dat van september ook naar school al gaat.

momenteel als ie bij de oma geweest is;is het altyd een geween;lastig doen;naar het hysterische af dat ie "niet naar huis wil"
naar schijnt begint dat al als ze hem in de auto zetten
maar als ik hem daar ga halen doet hij het ook al.

het rare is dat hij dat wel minder heeft bij mijn eigen ouders;dan bij mijn schoonouders.

kent iemand dit ook?
moet ik mij ergens zorgen om maken?
want dit vindt ik natuurlijk niet fijn,doet pijn aan mijn hart als ge u zoontje zo ziet doen;dat hij niet naar huis wil

hoe kan ik er het best op reageren?
meestal laat ik hem afgezondert wat afkoelen
en dan hoort ge hem vanalles zeggen in zijn eigen

ik hoop op jullie reacties
alvast bedankt

kaat*

Link naar deze reactie
14/03/2007 @ 19:47
Mie

Hoi,

Ik ken dit "probleem"hoor. Mijn zoon van 5 heeft dat ook nog wel eens. Soms als hij bij een vriendje heeft gespeeld maar soms ook bij de opa's en oma's.
In het begin dacht ik dat het aan mij lag. Maar nu weet ik beter. Ik denk dat (bijna) ieder kind dit wel heeft.
Als er een vriendje van mijn zoon bij ons komt spelen dan heeft dat kindje het ook. En zie ik dat de andere moeders hier ook mee worstelen.

Ik denk dat het te maken heeft met dat ze opeens uit hun spel worden gehaald. Zelf spreek ik altijd een vast tijdstip af dat ik Dave ophaal en vraag altijd aan de andere ouder of ze een paar minuten voor ik kom, bij de kinderen willen aangeven dat de speeltijd bijna afgelopen is.
Dit doe ik ook als een kindje bij mijn zoon komt spelen.
Vijf minuten voor het einde, "breek" ik altijd in bij het spelen en geef ik aan dat de vader of moeder er zo aankomt.

Sinds ik dit hanteer gaat het veel beter en hebben we minder problemen met het naar huis gaan.

Succes met jou zoontje!
Het komt vast wel goed.

Gr Mie

Link naar deze reactie
14/03/2007 @ 21:02

Online Status Stuur bericht
"ik wil hier blijven"... is het favoriete zinnetje van onze Sam van 2 jaar als we bij ččn van de grootouders zijn.
We maken ons daar geen zorgen over, daaruit blijkt in ieder geval dat hij het heel erg naar zijn zin heeft bij hen.

Mie,goeie tip van je!

[Laatst gewijzigd door majti - 14/03/2007 @ 21:02] - Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 15:51

hy;

bedankt voor jullie reacties

vandaag was het weer vant zelfde
de oma ging hem s'middags van school brengen
nu is mijn zootje een half uur thuis ervan van de oma;en weer vant zelfde;
ik wil oma hebben;ik wil terug mee;wil niet naar huis
janken,janken....

heb hem in zijn bed gelegd;want hij had ook niet geslapen bij de oma;omdat ze buiten gespeeld hebben

pffff;tis echt niet tof om dat telkens keer weer aan te horen.

Link naar deze reactie
09/04/2007 @ 14:04
ptibou

Hallo,

De mijne doet het ook maar alleen bij mijn schoonmoeder.
Ik heb mijn werk opgegeven omdat mijn schoonmoeder zijn moeder was geworden.Dat was normaal aangezien ik te veel met mijn werk bezig was en als ik thuis was,was ik te moe om met hem te spellen.
Nu gaat alles veel beter en ben ik terug zijn moeder maar hij blijft daar heel graag naar toe gaan en ik vind het heel erg!
Zij geeft hem al het gene dat hij wilt en als ik hem straf dan is het niet zeldzaam dat zij hem troost.
Als ik geweten had dat ik zo slecht bezig was,had ik mijn werk veel eerder opgegeven!
xxx
Ptibou

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]