< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Peuters » nageltjes knippen

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Peuters
nageltjes knippen
15/03/2007 @ 09:27
Daisy

Online Status

Hebben jullie ook zo een probleem om je peuter zijn vinger- + teennageltjes te knippen? Vroeger deed ik dat steeds als Thimo sliep maar dat gaat dus niet meer. Ik heb ook al geprobeerd als hij in bad zit maar dat gaat ook niet. Ik heb ook al geprobeerd om hem met iets af te leiden (tekenfilmpje) maar dat helpt ook niet.
Als mijn man zijn voeten vasthoud en ikke knippen dat is dan zo een gevecht. Thimo ligt daar dan de brullen, precies of dat we hem aan het slachten zijn.

Hebben jullie tips?

Groetjes Daisy

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 10:12

Online Status Stuur bericht
Dries was hier ook een ramp in, maar nu is het sterk verbeterd. Wij "knippen" ook de nagels van zijn knuffelbeertje. We prijzen dan het beertje natuurlijk en dan mag het ook bij hem, maar niet alle nagels tegelijk. Dus de ene dag 3 tenen, dan 5 vingers enz...
En ben elk nageltje: "amaai, Dries, maar dat is flink!"

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 11:08
mie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Terwijl ik mijn dochtertje haar nageltjes knip, zing ik een liedje! Dat vind ze leuk!

Groetjes

Mie

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 12:56
deesje

hier helpt het ook om een liedje te zingen: "knippen knippen dat doen we flink" en dan vind ik maar wat uit .. zolang ze maar stilzit (ook bij de kapper moet ik dat doen haha)
Soms lukt het ook niet om alle vingertjes & teentje in 1 keer te doen hoor, elke dag een beetje, ik wil er geen "gevecht" van maken.

Groetjes

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 14:31
farmlady

Hoi,
Ik probeer ook zoveel mogelijk af te leiden. Is inderdaad niet simpel. Ik spreid het over meerdere dagen, want alles ineens lukt toch nooit. De aanhouder wint denk ik steeds.
Tis wel nodig om vol te houden, want ik heb het eens een tijdje gelaten en dan had hij een ingegroeide nagel.
Volhouden dus en alle afleidingsmiddeltjes die je kent uit de doos halen.
Ik probeer soms ook wel eens met een gezondsnoepje vb. rozijntjes of zijn knuffel, enz.. Als ze maar niet aan die nagels denken.

groetjes
Nadine

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 20:21
Ellen

Hoi,

Anouk vond dit vroeger ook niet leuk maar sinds ze eens gezien heeft hoe ik mijn nagels aan het knippen was sindsdien is er geen enkel probleem meer. Als ik zie dat haar nagels te lang zijn knip ik ze gewoon af en af en toe moet ik dan bij mezelf ook eens knippen maar dat is niet altijd.

Ellen

Link naar deze reactie
16/03/2007 @ 10:23
Kindynos

Hey

Jaska vond in het begin nagels knippen ook niet zo fijn; heb hem gewoon getoond dat er niks eng aan is - door het bij mezelf te doen. En hem het nagelknippertje te laten zien en vastnemen, zodat hij zag dat daar niks erg aan is... En steeds vertellen wat ik aan het doen was en dat het echt geen pijn ging doen (hij riep op voorhand al 'ai' :p )
Daarna was afleiding ook nog even welkom; vb. een autootje meenemen.
Heb steeds alle nagels in 1 keer kunnen knippen.
Nu geeft hij zelfs zijn andere hand of voet als de ene geknipt is :)

Groetjes

Link naar deze reactie
16/03/2007 @ 19:18
Davina

Online Status Stuur bericht
Ik leg voor het nageltjes knippen een snoepje klaar. Marie krijgt visoliepilletjes met aardbeismaak en dat zijn haar 'snoepjes'. Als ze het snoepje ziet, houdt ze zich flink. Ik doe de voetjes en de handjes wel niet samen.

Link naar deze reactie
18/03/2007 @ 21:59
suzanne

Hier is het gelukkig nooit een probleem of zelfs gevecht geweest.
Toen ze ooit een klein beetje begon te mopperen, heb ingesteld dat zij eerst mag en dan ik. Met het knippertje kan ze zichzelf geen pijn doen.
Vaak vraagt ze er niet meer om, om het zelf te mogen doen.
Een handige houding voor ons is: ik in kleermakerszit op bed en zij "in" mij. Ze is wel klein dus het kan nog, ik kan me voorstellen dat een groter kind niet meer past. Zij zit dus op mijn voeten die naarbinnen zijn geklapt zeg maar!

Succes allemaal.
Suzanne

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 11:24
Daisy

Online Status
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Als ik over zijn teentjes begint dan verstopt hij zijn voetjes of gaat hij in de andere zetel zitten.
Ik denk dat ik hem bij mij in bed eens moet laten slapen en wachten tot hij in zeer diepe slaap is en dan proberen ze te knippen.

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 18:14
Jo

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

Ik zing ook een liedje, dat gaat prima met vingernageltjes knippen, en hij heeft er een hekel aan als ik aan z'n voeten zit, maar dan neem ik 'm gewoon in de houdgreep, hij ligt op de commode en ik sta met m'n gezicht naar z'n voetjes en zet z'n knietje tegen mijn buik terwijl ik z'n voetje stevig vasthoud. Na verzet geeft ie het vaak toch op. Is niet zo leuk, maar moet gebeuren. Na een paar tranen is het meestal meteen over..
Succes!
Jo en Fedde.

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 19:12
Mich

Hoi Daisy,

Omdat het zo´n gevecht is geweest moet je hem nu langzaam ana "winnen", zo was dat bij ons ook, en het is (meestal) gelukt. Wij tellen elke ochtend als de we douche uit komen zijn teentjes (om er zeker van te zijn dat ze er nog wel allemaal ana zitten) en in dat spelletje heb ik langzaam aan het knippen geintroduceerd, als spelletje, ik betrek ook mijn voeten erbji en dan mag hij samen met mij het schaartje vast houden om te knippen. Spelen dus, sterkte!
Mich

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 15:36
Griet

hier helpt ook een liedje: ik zing het liedje "zo maak ik een vingerhuis", maar dan met de tekst "zo knip ik de nageltjes, de nageltjes: eerst is het aan duimelot, dan is het aan likkepot, dan is het aan langejan, dan is het aan ringeling en dan nog het kleine ding: zo knip ik de nageltjes, de nageltjes" ; kennen jullie dat?
Dat helpt echt heel goed bij Ella, en bij Victor, die nog veel kleiner is, trek ik gekke bekken en zo om hem af te leiden.
Zo gaat dat allemaal vrij goed, eigenlijk, al kan ik me herinneren, voor het invoeren van het liedje, dat het hier soms ook een waar gevecht was waarbij Ella vastgehouden moest worden door de papa enzo...
Niet gemakkelijk!

veel succes!
groetjes,
Griet

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]