< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » hoe de tut kwijt raken? help

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Kleuters
hoe de tut kwijt raken? help
16/03/2007 @ 10:06
dropje

Online Status
mijn zoon is 4 jaar , en heeft nog steeds een tut.
als hij naar school gaat geen probleem, eens hij thuis komt kunnen we hem niet meer afnemen...
hadden al geprobeerd hem aan de sint te geven, maar dan nam hij de tut van kleine broer en werd hij hysterisch als we die weer afnamen.
Ook snachts word hij wakker als hij zijn tut kwijt is.
Iemand tips, vind dat hij groot genoeg is om geen tut meer te hebben

groetjes

Link naar deze reactie
16/03/2007 @ 10:35
Anje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,
bij ons is het wel gelukt met de sint. wat je misschien ook kan proberen, is om af te spreken dat hij bijvoorbeeld een nieuwe knuffel krijgt in ruil voor zijn tut. Als hij dan moe is of zo, kan hij naar die knuffel grijpen en heeft hij toch iets als troost.
Veel succes in elk geval!

Anje

Link naar deze reactie
16/03/2007 @ 11:38
*LONE*

Online Status Stuur bericht
Mijn zoontje is 2 jaar en 3 maanden en ook zo verslingerd aan zijn tut. Voorlopig laat ik het nog maar even zo...
Al weet ik nu al dat het afleren met veel moeite gespaard zal gaan.
Ik heb ooit eens gelezen van een mama (maar vind het best wel zielig) dat zij een gaatje in de tut prikte, zodat hij minder lekker zoog, dan een klein topje afsneed en zo alle paar dagen een beetje meer totdat hij zijn tut niet meer hoefde...

Succes!

Link naar deze reactie
16/03/2007 @ 13:17
Hilde

Wij hebben er van geprofiteerd toen bij buikgriep had...
Niet mooi maar ja... Hij heeft hem nu nog in een doosje in de kast liggen en af en toe komt hij al gierend uit de kamer en heeft hij hem stiekem genomen. Maar hij legt hem direkt terug.
Wij hadden ook alles geprobeerd hoor: als de zus er is, aan de Sint, aan de Kerstman,... En 't is ook nog niet zó lang dat hij er vanaf is voorr 't lapen. Voor de rest heeft hij al lang geen tutje meer, allees 's nachts was nog een probleem

Link naar deze reactie
16/03/2007 @ 19:02

Hey,

Onze oudste was ook zo'n tutverslaafde. Haha.
Hij is van de een op de andere dag gestopt met "tutten"toen hij voor het eerst naar de tandarts ging voor controle. Hij was toen 4 jaar. De tandarts heeft hem op vriendelijke manier verteld dat je daar kromme tanden van krijgt. Dus hij is niet banggemaakt maar het is wel duidelijk gemaakt dat het heel slecht is voor je gebitje, Nou werkt het toch vaak beter met zulke dingen als een vreemde het zegt. Want als je dit zelf zegt dan geloven ze je vaak niet.
We zijn vanuit de tandarts naar de speelgoedwinkel gereden en daar mocht hij een kado kiezen. Vervolgens moest hij bij het afrekenen z'n tut aan de cassiere geven die hem per direct in de prullenbak mikte. Weg ermee.
We hadden nog wel een reserve (wantik had ook geen zin om een hele week niet te slapen 's nachts) maar hij heeft hem niet meer nodig gehad.
Succes,

groetjes kaat

Link naar deze reactie
17/03/2007 @ 18:40
Linha

Hey,

Bij ons in de familie wordt de tut normaalgezien ook aan de Sint gegeven op 3 jaar, alleen bij Helena vond ik dat wat cru aangezien ze op 5 december verjaart. Ik heb haar haar tut op de laatste dag van het eerste kleuterklasje aan de juf laten afgeven, omdat kindjes van het tweede kleuterklasje er te groot voor zijn. Ze wist dit een tijdje op voorhand en ze is actief bezig geweest met 'oefenen' op slapen zonder tut (op haar eigen initiatief)
Misschien, aangezien het op school wel lukt, kan je even met de juf overleggen over een dergelijk scenario?

succes ermee,

Linha

Link naar deze reactie
19/03/2007 @ 12:00
dropje

Online Status
bedankt dames,

deze tips ga ik zeker eens proberen.
Denk dat ik het ga proberen met het truckje van de juf en wie weet... khou jullie zeker op de hoogte

groetjes

Link naar deze reactie
20/03/2007 @ 14:04
kaat

hey,
Mijn oudste dochter had ook vrij lang (4j) een tutje en ze heeft het afgeleerd door die tut te 'begraven' in de tuin. We zijn samen een bloemetje gaan kopen "haar plantje" en ze heeft dat er op mogen planten. Klinkt misschien luguber maar ze vond het heel boeiend en haar broertje van een jaar jonger wou iets erna ook een "tuttenplant" en heeft spontaan ook zijn tut begraven, terwijl hij die eigenlijk de dag ervoor nog dag en nacht aandeed...
Weet niet of het bij jouw kindjes lukt, misschein eens proberen en leuk inkleden?

Link naar deze reactie
20/03/2007 @ 15:33
Anja Vanmeldert

hallo,

hier zal het ook een groot probleem zijn om van die tut af te geraken. Hopelijk willen ze ze aan de sint geven diet jaar en anders ga ik proberen wat jullie her voorstellen.
mijn meisjes zijn ook zo verzot van hun tut. in de auto waar is tut (en dan ook nog 2 knuffels)? als deze er niet ligt groot senario, thuis als ze niet meer spelen tut,bij tv kijken tut, slapen met tut (dat vind ik nogniet zo erg)

groetjs Anja,Chloe en Chadia

Link naar deze reactie
22/03/2007 @ 21:42
Myriam

'k Had hier ook een tutverslaafde. We hadden gepland om haar tutje aan de Sint mee te geven, maar een paar maanden ervoor had ze haar hele voorraad stukgebeten. Mama en papa hebben dan maar gezegd dat ze geen centjes hadden om nieuwe tutjes te kopen en ze vond dat ok.
Maar dan moeten ze natuurlijk wel eerst hun tutje aan flarden bijten .

Vind die tip van de juf eigenlijk wel leuk!

Groetjes
Myriam

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 14:34
valerie

Helleeuw ladies,

mijn oudste was op de kop af 3 toen we hem weggooiden...ze had de tut alleen nog maar 's nachts vanaf dat ze 6 maanden was, aangezien ik een enorme hekel heb aan kinderen die overdag met een tut rondlopen...

Nu hebben we de 2e gekregen, die is pas 3,5 maand, maar die fout maak ik niet nog eens...Aimy krijgt alleen overdag af en toe de tut als ze honger heeft en het is nog te vroeg...maar 's nachts en overdag trouwens ook, krijgt ze geen tut...het is gewoon een kwestie van gemakzucht van de ouders, zo van: geef de tut maar, dan zijn ze stil...zuigbehoeft hebben ze na een maand of 3 echt niet meer horr....

Net als op school bij mijn oudste...daar kwam laasts een kindje de poort uit, stopt om zijn tas open te maken en pakt zijn tut...het kind was al 5!!!! Nu vraag ik je...

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 10:58

Valerie, dat vind ik ook zo verschrikkelijk die "grote" kinderen met een tut. M'n kindjes hebben er alleen 's nachts een. En ik vind dat m'n zoontje er eigenlijk al veel te oud voor is. M'n dochtertje krijgt er af en toe ook overdag eentje. Om ze even te troosten als ze hard gevallen is of zo.

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 23:41

Online Status
Nog steeds tutloos na het aanschaffen van een anders soort speen. Vond het niet lekker en spuugde het accuut uit. Taalde ook niet meer naar een ander.

[Laatst gewijzigd door Bo - 20/05/2007 @ 21:41] - Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 14:35
Jason

bij ons zoontje aan amper 17maanden

hij verloor steeds zijn tutjes als we ergens gingen wandelen ofzo meestal zagen we het wel als hij zijn tut liet vallen maar die bewuste dag dus niet gezien (was rond een kermis dus veel volk en lawaai)

eens thuisgekomen en dan pas gemerkt dat we weeral zijn laatste tutje kwijt waren

heeft er dan gewoonweg geen meer gekregen en hebben enkel maar problemen gehad ermee de eerste dagen als hij in de auto moest

nu nog steeds tutloos

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]