< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Peuters » keel/neus amandelen

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Peuters
keel/neus amandelen
16/03/2007 @ 12:03
Mamma

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,
Even een vraagje wie heeft er ervaring met het verwijderen van de keel/neusamandelen. Mijn zoontje moet dit waarschijnlijk ondergaan en ik vraag me af wat ik kan verwachten. Is het een zware ingreep dat ze er echt heel ziek van zijn? Hij heeft al buisjes en op zich is hij maar 3 dagen ziek geweest van de narcose, is dit bij neus/keelamandelen langer? Waren de klachten hierna wel verdwenen of in ieder geval minder. Mijn zoontje is het hele jaar door stik verkouden en heeft vaak last van luchtweginfecties, maar iedere keer die antibiotica helpt ook niet veel meer. Graag ervaring gevraagd.

Groetjes Diana

Link naar deze reactie
20/03/2007 @ 15:44
Tams

Online Status Stuur bericht
beste Diana,

Mijn zoontje heeft op 16 maart zijn amandelen en neuspoliepen laten verwijderen en tevens buisjes laten plaatsen.

De dag zelf heeft hij hier veel van af gezien. Constant huilen en hangen. 's nachts heeft hij goed geslapen na een suppo met codeine. de dag nadien was het iets beter, maar niet om te zeggen fantastich. Nu zijn we enkele dagen verder en nog steeds wordt hij 's nachts geregeld wenend wakker. Ik denk nog van de pijn. Hetgeen wel een enorme verbetering is, is dat hij we moeten voelen of hij wel ademt. Voordien konden we dat met de deur toe horen. Een zegen voor hem dus, want toen werd hij wakker van niet te kunnen ademen.

Zijn stem is verhoogd. Hij lijkt net een beetje helium opgenomen te hebben. Dit zou normaal zijn en zou terug moeten verminderen. Het zou komen doordat hij nu anders ademt en zijn keel spaart. Hij praat ook een pak minder dan voordien, maar dat komt hopelijk ook wel weer in orde.

En ten laatste, hij misbruikt een beetje onze bezorgtheid.Maar wat wil je van een kereltje van 2 en half. Tirannetjes op zich. Zeker met een kersverse broer die hij moet tollereren.

Je hoeft je geen zorgen te maken, maar houd er wel rekening mee dat er veel ongemakken met zich meekomen. En natuurlijk, elk kind reageert anders. Corben is er na 2 dagen eigenlijk goed doorgekomen. Anderen hebben er een dag of 5 voot nodig. Althans dat is wat de arts me vertelde.

groetjes Tams

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 16:35

Hallo!

Mijn dochtertje heeft vaak oorontsteking en is constant verkouden. Nu ben ik bij de KNO arts geweest en die adviseerde om eerst de neusamandelen te verwijderen en oren door te prikken en daarna afwachten of dit helpt anders alsnog buisjes plaatsen. Nu vraag ik mij af of hiet niet verstandig is om gelijk buisjes te plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee ??

Groetjes,
Arianne

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 23:17
Mamma

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal,
ik ben vandaag naar de kno arts geweest met mijn zoontje en de amandelen moeten eruit, de kno arts denkt dat hij dan ;s nachts wat beter slaapt en ook het snurken en door de mond praten minder wordt hij wordt op 26 april al geholpen.

Bedankt voor de reacties

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]