[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
19/03/2007 @ 05:59 ![]() | misschien een tip; er bestaan ook slabbetjes met mouwen aan! Zo blijft tenminste haar T-shirt proper! ![]() |
| 19/03/2007 @ 12:59 k'tje | Amai, als ik al die verhalen hier lees, besef ik pas hoeveel geluk ik heb gehad met mijn dochtertje. Die begon pas vol te hangen op het moment dat ze zelf leerde scheppen. Daarvoor ging het eigenlijk prima. Ik zorgde er wel meestal voor dat ze niet met haar handjes in het bordje kon komen, maar ja, een lepel afpakken of handjes in de mond... daar heb ik gelukkig geen last van gehad (of toch niet noemenswaardig). Het was volle zomer toen wij met fruit- & groentepapjes zijn begonnen, en we hadden een zeer dorstige meid. En we gaven haar gewoon water zonder bruis. Ze is vorige week 2 geworden, en drinkt het nog steeds graag. Als we haar tussendoor eens wat anders wilden geven, dan was het thee. Bijvoorbeeld rozebottel, linde of kamille. Dat lustte ze allemaal. En ik heb nooit ergens suiker bij gedaan. Ze kende immers toch nog geen zoete smaak, en het heeft nooit problemen gegeven. Ze dronk het liefst rozebottel, maar ik weet niet of dat met de smaak, dan wel met het rode kleurtje te maken had. Succes iedereen!! |
| 19/03/2007 @ 15:03 k'tje | Het was gewone thee die wij zelf ook drinken. Inderdaad Lipton/Pickwick/... Zo'n zakjes trekken niet in koud water, dus je moet het sowieso opwarmen. Dus ofwel kook je gewoon water, ofwel warm je het op zoals een flesje (flesverwarmer of microgolf). In dat laatste geval gebruikte ik wel enkel flessenwater. Gewoon voor de zekerheid. Maar dan is de thee wel onmiddellijk op drinkbare temperatuur. Als je het kookt, moet het nog afkoelen, natuurlijk. Ze dronk het zowel warm als koud. Dus als ik het 's middags zette, dronk ze het flesje in de loop van de namiddag. In haar boekje van het consultatiebureau heb ik bijgeschreven: max. 150ml per dag. Ze was toen 2maanden. Zo'n thee met korreltjes bestaat nog steeds. Ik denk van het merk Milupa of zoiets. Maar zelf heb ik het nooit gebruikt. |
| 10/04/2007 @ 19:46 Ferkateli ![]() | Ik ga de citroensap eens proberen, bedankt Caro! |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

Vraagjes over groentepap

. Ze ziet er verschrikkelijk uit na haar groentepapje. Haar slabbetje (en er is echt geen grotere maat meer) heeft grotendeels de kleur van de patatjes. Tot daar nog aan toe, maar haar gezicht hangt helemaal vol, haar handen ook, haar t-shirt is nadien klaar voor de was (zelfs met opgestroopte mouwen kan ik het niet proper houden), 's avonds haal ik nog snotpietjes uit haar neus met kleurtje groentepap. Ze zit voortdurend met haar handjes in haar mondje, dan met haar handjes aan haar relax (had ik maar een afwasbare gekocht
), aan haar hoofdje. Ze graait voortdurend naar de lepel, gevolgd door een gevecht om die terug te krijgen. Hetgeen op de lepel lag, ligt dan wel ergens op de grond. En om mama dan helemaal gek te krijgen begint ze te proesten of te niezen, waardoor mama ook vol hangt. Goed, ik moet er wel om lachen, maar da's eerder uit pure wanhoop
, bergen was! Mijn moeder kwam daarstraks langs en kon het niet geloven dat ze er zo uitzag. Nu is het niet dat ik een leek ben in het geven van groentepap, want mijn moeder vangt kindjes op, dus ik heb al tientallen ukjes hun patatjes gegeven, allemaal behoorlijk proper, maar mijn eigen dochter? Nope! Iemand tips om dit iets properder te laten verlopen. Allemaal welkom, hoor! Gaat dit over naarmate ze ouder wordt, of is dat valse hoop? 

. Op die manier kan ze ook niet aan de andere dingen komen zoals haar haar en mond. Verder denk ik zo direct niet aan iets. 

. Ik ben wel bijzonder trots dat het zo goed ging, hij heeft geeneens geweigerd, vond het geweldig die brij in z'n mond (en aan zijn handen/relax, kleren
en kreeg hij dus geen fles meer. Het hangt er een beetje vanaf dus. Ik zou zeggen dat je stilaan kan proberen van nog iets meer groentjes te geven en de melk nog wat kan afbouwen. Voor veel kindjes denk ik dat 150 g zowat de portie is, dat is ook de heoveelheid uit een potje als ik mij niet vergis. Maar je hebt altijd grote en kleine eters he