[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/03/2007 @ 14:11 | Mijn man en ik praten al heel lang over adoptie en willen er nu toch wel voor gaan. Maar weet iemand misschien wat de eisen zijn voor je inkomen? Is adoptie alleen weggelegd voor mensen met een heel hoog inkomen? En dien je in bezit te zijn van een eigen huis? Wij wonen namelijk in het huis van zijn ouders (zonder kosten) en nu vraag ik me af of dat misschien als een minpunt wordt gezien.. |
| 21/03/2007 @ 08:59 | Weet niemand hier dan iets over te zeggen? Ik hoef niet heel jullie financiële situatie te weten maar wel of bijvoorbeeld een vast contract voor beide ouders is vereist, of er een minimum wordt gesteld aan je inkomen etc. Ik hoop dat ik toch nog een reactie krijg...! |
| 21/03/2007 @ 09:07 Nance ![]() | Hoi Elisa, Ik heb zelf geen ervaring met adoptie, maar verre kennissen wel. Wat ik er van begreep is dat wel je hele leven uitgeplozen wordt en dat er best wel wat eisen zijn. Zij hebben eigen kinderen en 2 adoptie kinderen, waarvan 1 gehandicapt meisje. Van hun begreep ik ook dat er wel een hoop kosten aan verbonden waren maar of je minimaal een bepaald bedrag moet verdienen of een eigen huis moet hebben weet ik niet. Zou het wel belachelijk vinden trouwens, ik kan em voorstellen dat ze willen dat je een fatsoenlijk inkomen hebt en daar makkelijk van rond kan komen maar over een eigen huis,..... een huis is een huis toch. Soms zijn er veel mooiere huizen in ver verhuur dan in de koop. Kijk anders even op de site http://www.baby.pagina.nl daar staan links over adoptie. Misschien dat je daar wat aan hebt. Succes! groetjes Nance |
21/03/2007 @ 09:30![]() | Hoi Elisa, Ik wil je heus op weg helpen hoor. Maar kan je even laten weten of je uit Nederland of uit België komt want de regels verschillen van land tot land ... . Groetjes, Greet |
| 21/03/2007 @ 13:46 | Hoi Nance en Greetje, bedankt voor jullie reacties! De site van baby.pagina is inderdaad erg bruikbaar. Ik ben alles nog aan het doorlezen, maar hier alvast wat meer informatie: we zijn beide nederlands, maar we wonen in het buitenland, Spanje om precies te zijn. We willen eerst eens proberen of we zelf op weg kunnen komen zonder direct naar een bemiddelingsbureau te stappen. We zouden graag een kindje willen adopteren uit Colombia, waar mijn man oorspronkelijk vandaan komt. We spreken Spaans, hebben een contactpersoon in Bogota die ons kan helpen en zijn nu bezig het formulier van het Instituto Colombiano de Bienestar Familiar in te vullen. Op dit formulier dien ik in te vullen wat onze financiële situatie is. Nu is die redelijk stabiel. Mijn man heeft een modaal inkomen waar we goed van kunnen leven, maar hij heeft een contract tot volgend jaar. Hij werkt in een sector waar het eenvoudig is om vervolgens opnieuw werk te vinden dus ik zie daar niet zo een probleem in, maar de Colombiaanse autoriteiten misschien wel.. Daarbij wil ik eigenlijk ook wel weer op zoek gaan naar een baan. Kortom ik twijfel dus een beetje of ik het nu al moet opsturen met de kans dat het afgewezen wordt, of dat ik nog even zou moeten wachten tot onze financiële situatie beter is... |
| 21/03/2007 @ 14:58 | He Marion, 70.000 €?? Dat is wel heel veel ja... Weet je echt zeker dat het op zoveel uit zou gaan komen? Op websites van bemiddelingsbureaus wordt overal vermeldt dat de kosten rond de 10 a 20.000 zouden liggen. Spaanstalige websites hebben het zelfs over 8 a 10.000€. 70.000 vind ik ook wel erg veel. Dat zou voor ons ook niet op te brengen zijn.... |
| 21/03/2007 @ 16:48 marjoontje ![]() | heb hier nog een stukje gevonden. Kosten De kosten rond een adoptie kunnen behoorlijk oplopen. De (verplichte) voorlichting kost € 900,00. De adoptieprocedure kost tussen de € 8.000 en de € 23.000. Dit bedrag kan per land en per vergunninghouder verschillen. De adoptieuitspraak naar Nederlands recht bedraagt ongeveer € 600,-. Afhankelijk van uw werkomstandigheden kunt u nog tegen kosten aanlopen doordat u gedwongen bent (onbetaald) verlof op te nemen indien de adoptieverlofregeling (4 weken betaald verlof is wettelijk geregeld) niet volstaat. ons is toen gezegt dat als je echt alle kosten bij elkaar op gaat tellen dat we met 70,000 euro rekening mee moesten gaan houden. http://www.freya.nl/web_folders/folder12.php groetjes. |
| 30/03/2007 @ 16:40 | He Lisa, wat een vervelende situatie waar je in zit! Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Wij hebben al wel een biologisch kind, maar er komt maar geen tweede bij... Heel frustrerend als je een kinderwens hebt, maar er komt maar geen kindje :-(. Ik haat het van mezelf, maar ik kan inmiddels ook helemaal niet zo blij meer zijn voor anderen als ze zwanger zijn. Sommige zijn alweer zwanger van de derde terwijl ik er dus nog steeds maar 1 heb. Ik wil het verder geen obsessie laten worden dus daarom dat wij over adoptie nadenken. Van een adoptiekindje zou ik zeker net zoveel kunnen houden als van een biologisch kind en ik kies dan liever daarvoor dan dat ik de hele medische molen door zou moeten. Ik heb Greetjes advies te harte genomen en ben eens gaan navragen. Inmiddels ben ik erachter dat er over twee weken een informatiebijeenkomst is in de plaats waar ik woon. Ik hoop daar wat meer informatie te kunnen krijgen. Dan kunnen we altijd nog zien of adoptie voor ons (oa financieel) haalbaar is... Als ik jou was, zou ik ook gewoon eens informatie gaan inwinnen voordat je al besluit dat het toch niet haalbaar is. Misschien valt het wel mee. |
| 06/04/2007 @ 14:29 | Hi Lisa, ik denk niet dat je even langs kunt komen waar ik woon, want ik ben wel nederlandse maar ik woon in het buitenland (Spanje)... ![]() Maar ik wil je wel op de hoogte houden. Ik neem aan dat de regels vooral bepaald worden door het land waar je uit wilt adopteren en dat het dus niet zo heel veel zal verschillen. En van het ventje dat we al hebben geniet ik wel hoor! Gelukkig vergeet ik dat niet nee. Ik begrijp dat jij misschien zoiets hebt van al had ik er maar één, maar geloof me als een tweede uitblijft is dat ook echt niet leuk. Ik hoop dat ik je hier niet mee beledig.. Ik wens je heel veel succes en ga er gewoon voor!! En laat het me weten als je al een stapje bent verder gekomen. Ik ben benieuwd! Heel veel liefs, Elisa |
| 07/04/2007 @ 12:19 Mimi | Hallo dames, Informeer jezelf heel goed. De procedure die je moet volgen hang af van je nationaliteit. Dus als je de Nederlandse nationaliteit hebt, moet je volgens de Nederlandse regelgeving werken. Wij wonen ook in het buitenland (Italie), maar moesten de Belgische procedure volgen. Op de website van de Belgische ambassade in Rome stond dit klaar en duidelijk uitgelegd. Wij hebben ons adoptiedossier einde vorig jaar ingediend via de ambassade in Rome bij de Belgische federale adoptiedienst. Jullie moeten dus waarschijnlijk iets gelijkaardigs doen via de Nederlandse ambassade in Madrid. De regelgeving is in vrijwel alle Europese landen verstrengd in 2005 om baby- en kinderhandel tegen te gaan en staat voor zover mogelijk in het belang van het kind. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken in verband met de doorlichting. Veel belangrijker dan je financiële situatie is de stabiliteit van je gezin. En zo te horen willen jullie echt heel graag een kindje. Ikzelf kom uit een familie met veel adoptiekinderen. Ons gezin bestond uit 4 natuurlijke zussen, 1 natuurlijke broer, 1 adoptiezus en 1 adoptiebroer. Heel wat van mijn nichten en neven hebben adoptiekinderen (uit Mexico, Roemenië, Zuid-Korea en China). Een van mijn zussen heeft een adoptiedossier ingediend voor een adoptiedochter uit Bangladesh. En wij hadden graag ons gezin (zoon van 12 en dochter van 9 en nu nog onverwacht eentje op komst) verrijkt met een adoptiezoontje uit Brazilië. Veel geluk en vooral veel geduld en doorzettingsvermogen. ![]() Mimi |
| 10/04/2007 @ 18:44 Mimi | Lisa, Als je met een gemengd Belgisch/Franse nationaliteit zit, kan je in principe kiezen om voor de Belgische dan wel de Franse procedure te gaan. De procedure die je volgt bepaalt dan ook de nationaliteit van je kind (Belgische, resp. Franse). Wat je partner betreft, dit moet je tijd geven. Mijn man was in het begin ook helemaal niet zo te vinden voor adoptie. Ikzelf daarentegen ben in een adoptierijke familie groot geworden en ik zie adoptie als een enorm belangrijke verrijking van het gezin. Uiteraard werd mijn man er automatisch helemaal in opgeslorpt bij familiefeesten, Kerst, Pasen, verjaardagen ,etc. Ken je niemand in je directe omgeving of vriendenkring die een adoptiekindje heeft? Probeer contact te zoeken met andere adoptie-koppels. Direct contact werkt doorgaans beter dan algemene informatie-sessies. Ik zou mijn man vb nooit hebben kunnen overhalen om mee naar zo'n informatie-avond te gaan... Heel veel succes met je tocht naar een eigen en adoptie-kindje. ![]() Groetjes, Mimi |
12/04/2007 @ 15:37 ![]() | Dank je Mimi. Jij ook, succes! Lisa |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

Eisen financiële situatie..??

. 
?