Home »
Forumoverzicht »
Archief »
Soms gaat het mis... » geen meisje kunnen krijgen?
Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken][
Sortering: Het recentste bericht staat als laatste -
sortering omdraaien]
30/03/2007 @ 11:28
Emilie

| Hoi iedereen,
Lunneke, ik snap je gyn wel. Je lichaam stoot een kindje niet af omdat het van het ene of andere geslacht is, maar omdat er een "foutje" is opgetreden. Nu zijn er natuurlijk wel genetische 'fouten' die enkel voorkomen bij ofwel jongens, ofwel meisjes. Dus dan denk ik dat het wel kan dat je bijvoorbeeld, geen of moeilijk meisjes kan krijgen. Ik heb een vriendin die een kans heeft van 1 op 2 dat als ze zwanger is van een meisje dat kindje een chromosonale afwijking heeft. Als dat kindje die chromosonale afwijking heeft, is er 1 kans op 2 dat het kindje niet levend geboren wordt. 1 kans op 2 dat het levend geboren wordt, maar met een handicap. Die handicap kan gaan van heel licht tot heel zwaar. Hun eerste kindje is een dochtertje dat matig gehandicapt is. Daardoor zijn ze beginnen zoeken naar de oorzaak en dit is er dus uitgekomen. Zij heeft zelf dus ook die ziekte, maar dus in hele lichte vorm (zij heeft bijvoorbeeld wel pigmentvlekken in haar haar en op haar huid = vlekje van totaal witte huid en een paar plukken heel wit haar). Bij haar is het dus nooit opgevallen omdat men nooit nagedacht heeft van waar die vlekken kwamen (ze zijn ook niet echt opvallend). Haar mama heeft zelf ook meerdere miskramen gehad. Zij hebben na de geboorte van hun dochtertje toch nog 'het risico' genomen om terug zwanger te worden. Zij heeft nog 2 miskramen gehad (eentje op 16 weken) en een gezonde zoon. Dus op die manier kan het wel. Maar ook daar bestaat niet veel onderzoek naar.
Ik heb begin maart ook een derde miskraam gehad en heb ook steeds de indruk dat het om meisjes ging. Maar wie zal het zeggen hé? We laten nu wel ook een chromosomenonderzoek doen, dus misschien komt daar iets uit?
Aan alle zwangeren hier: dikke proficiat en we duimen dat het goed gaat en aande anderen we hopen dat de natuur, die we soms haar harde gang moeten laten gaan, ook nog mooie dingen voor ons in petto heeft!
Groeten,
Emilie
|
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]< vorige pagina