< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » Alleen naar school..

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Kleuters
Alleen naar school..
21/03/2007 @ 08:57
Brennie

Online Status Bekijk profiel
Hoi dames,

Even vraag hoe oud was jullie kinderen toen ze alleen naar school gingen?
En was de school ver?
Mijn school ligt naast mijn flat ik kijk er de hele dag na aan mijn zei kant..
Er zit 1 weg om over testeken tussen in...
Mijn zoon is bijna 6 en na school tijd moet je hem altijd binnen ophalen,
En als ik hem breng blijf ik bij de hek staan met mij andere zoon tot die binnen is..
Maar wanneer kan een kind nou alleen naar school en dan bedoel ik niet speciaal als die goed op let
Hoor graag jullie ervaringen...

Groetjes Brenda

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 20:06

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Misschien een late reaktie maar ik zie je berichtje nu pas staan. Veel hangt af van de straat die hij/zij moet oversteken. Verder hangt het echt wel af van het kind zelf. Het ene kindje kan op zes jaar al heel goed alleen een niet zo drukke baan over en een ander kind is pas op tienjarige leeftijd zover. Mijn zoontje werd vroeger aan de deur opgepikt en weer afgezet door een busje maar sinds twee jaar wonen we nu in een stad. De school is ook "gewoon" aan de overkant. Met dat begrip dat wij op een heel druk kruispunt wonen en er verkeerslichten zijn en van die oversteekdames. Diego gaat dus al twee jaar alleen naar school maar het enige stukje dat hij eigenlijk alleen moet doen is van aan het appartement tot aan het begin van het kruispunt, ongeveer 20 meter en dan aan de overkant van de straat moet hij nog eens ongeveer 20 meter stappen tot aan zijn school en ik kan hem dus vanaf het kruispunt perfect in het oog houden.
Vanaf september gaat Marco ook naar school en ga ik dus weer mee om hen naar school te doen en af te halen.
Groetjes,
Veerle

Link naar deze reactie
12/08/2007 @ 00:30

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Brennie,

Kinderen zijn eigenlijk pas rond 10 jaar groot genoeg om alleen naar school te gaan omdat ze dan pas de snelheid van het verkeer juist kunnen inschatten!
Hou rekening met de verkeerssituatie in de buurt van de school en leer aan je zoon om pas over te steken als hij ziet dat de auto's voor hem vertragen én dat hij oogcontact moet hebben met de chauffeur in de wagen!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]