[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 22/03/2007 @ 14:07 Wenneke | Hallo, Graag had ik een idee'tje gehad van wat jullie op de geboortelijst hebben gezet voor jullie tweede spruit. Ook speelgoed bv voor het oudste kindje? Vinden jullie dit kunnen? Wenneke |
| 22/03/2007 @ 15:10 k'tje | Naar mijn idee kan je er perfect speelgoed voor de oudste opzetten. Ik zie daar geen graten in. Ik was eerst aan het denken om onze lijst bij Fun of Dreamland te leggen zodat we er inderdaad ook speelgoed voor ons dochtertje konden opzetten. Maar helaas laat m'n zwangerschap het niet toe om eens rustig naar die winkels te gaan, en te kiezen. En blijkbaar hadden we toch nog meer baby-spulletjes nodig dan ik gedacht had. Dus leggen we gewoon een lijst bij Prémaman en openen we een baby-rekening. Ik denk wel dat ik op het lijstje ga zetten "beperkte geboortelijst bij prémaman" zodat de mensen weten dat het geen eindeloze lijst is. Maar dat weet ik nog niet echt zeker. Vrienden van ons hadden bij de geboorte van hun tweede baby ook speelgoed voor de oudste op de lijst gezet, en ik heb toch niet gehoord dat er iemand commentaar op gegeven heeft. Gewoon doen, zou ik zeggen. Succes nog met je zwangerschap!! |
| 22/03/2007 @ 16:39 Annelies | Hallo Wenneke, Op het geboortekaartje van de nieuwe baby, zal "vrijblijvend beperkte geboortelijst bij ..." staan. We zetten er ook "sponsoring kinderkamer" en een spaarrekeningnr. op. (De nieuwe kinderkamer moet nog volledig ingericht worden, dus als mensen een centje geven, gaat dat gewoon daar naartoe.) Een overzichtje van wat er nu op de geboortelijst staat: * Tripp Trapp + beugel * verzorgingskussen + hoezen (dit is een extra kussen voor een tweede verzorgingstafel op het gelijkvloers) * 2 potjes (1 voor wc gelijkvloers, 1 voor in de badkamer, hadden we niet op de lijst van Victor gezet) * Via gourmet set van Avent (potjes om borstvoeding, groentepap, fruitpap in te bewaren) * 1/2/3-spenen van Avent (ter vervanging van de spenen die we voor Victor gebruikt hebben) * een kinderbordje met bijhorend bestek * een hele reeks nieuwe slabbetjes * een eigen dekentje voor in de kinderwagen * een eigen deken voor in bed * een grote slaapzak 1-4 jaar (die van 0-1 jaar van Victor kan de baby ook gebruiken en Victor heeft reeds een nieuwe van 1-4 jaar) * een extra koortsthermometer (voor in de luiertas) * een paar kleinigheden van Tiny Love (speelgoed) die zowel voor Victor als de nieuwe baby kunnen dienen * op de geboortelijst staat dat we ook heel blij zijn met bons, voor bv. winterkleertjes Ik vind het in ieder geval geen probleem om bij de geboorte van een baby iets van de geboortelijst te kiezen dat eigenlijk voor een ouder kindje zal dienen. Hopelijk heb je hier wat aan. Groetjes, Annelies |
| 22/03/2007 @ 21:45 Liesje | Hoi Wenneke, Geen enkel probleem denk ik. Wij gaan het in ieder geval ook doen. Ik herinner mij trouwens dat we op de geboortelijst van Jolien ook een tripp-trapp, potje, buggy e.d. hadden gezet, en dat gebruik je ook pas als het kindje ouder is. De mensen die het kopen kunnen dus eigenlijk niet weten of je het eerst door je oudste laat gebruiken en dan pas door het nieuwe babietje. ![]() Groetjes, Lies |
| 04/04/2007 @ 15:30 nele ![]() | hey, Bij ons staat er ook veel op voor onze oudste zoon! Een wc-verkleiner, een hoeslaken, een dekbedovertrek, kleren,... groetjes |
| 04/04/2007 @ 19:09 | Hey dames, ik zeg niet dat "het niet kan" of dat het schandalig is, maar ik zeg eerlijk dat ik uit principe steeds iets voor de "nieuwe" baby koop. Gewoon...het eerste kindje heeft bij zijn/haar geboorte ook een cadeautje gehad en ik vind dan altijd dat de nieuwkomer dat ook "verdiend". Tja, klinkt waarschijnlijk erg dom, maar ik zou bij een tweede dan ook niets voor de oudste op de lijst zetten, maar das gewoon heel persoonlijk want ik weet dat de meerderheid het wel doet (zeker omdat veel babywinkels ook kledingcollecties hebben tot 6 jaar of meer). Alvast veel succes verder!! Liefs, Vanessa |
| 05/04/2007 @ 12:12 Kira | Hoi allemaal!, Ik ben nu zwanger van mijn 3de kindje , en ik zet er alleen dingen op voor mijn 3de kindje. Uiteindelijk hebben Zoé & Tibeau toch zelf al wat gekregen toen ze geboren waren. Ik heb meer dingen nogdig voor het 3de dan voor die 2 andere kapoentjes. Op mijn lijst stonden vooral de 'grote' dingen zeg maar ;). Zoals velen sponsoring voor de babykamer haha =D!. Hoeslakens, potje, badje , sterriliseer ding :p en ga zo maar door. En weet je al wat je gaat doen? Liefs Kira |
| 06/04/2007 @ 07:55 Wenneke | Hallo iedereen, Bedankt voor jullie antwoorden. Ga er inderdaad toch wel wat spullen voor Renske ook opzetten, mss niet zo veel maar toch iets ... Weet dat mijn ouders bv zeker ook een cadeau'tje voor haar gaan kopen als deze kleine pruts geboren is. Wil ook absoluut niet dat zij zich minder zou gaan voelen omdat alle aandacht en alle cadeau'tjes naar de kleine pruts gaan. ![]() |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

wat nog op lijst voor tweede baby