< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's uitzet » mama en baby kamer delen.

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Baby's uitzet
mama en baby kamer delen.
24/03/2007 @ 19:12
Roos

Ik ben 19 jaar en zwanger van mijn eerste kindje.
Mijn ex en ik zijn uit elkaar (leek een leuk vriendje, maar wilde graag loverboy worden, raar mannetje, heb hem dus gedumpt, na 2 jaar samen)

Ik blijf bij mijn vader wonen, en de baby en ik zullen een kamer moeten delen (we hebben maar 2 slaapkamers)

Hoe gaat dit het makkelijkste?
Mijn kamer is niet zo groot, 1 wand is kasten, andere wand is raam, mijn kamer is wel erg hoog (hoge nok)

en wij wonen in een klein dorp zonder voorzieningen en zonder openbaar vervoer.
Vanaf waneer kan ik de baby meenemen op die fiets? en hoe?

iemand tips?
Mijn ouders staan gelukkig achter mij, de baby zal dus niets tekort komen.

Link naar deze reactie
24/03/2007 @ 20:11
pascale

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi roos,

eerst en vooral proficiat met je zwangerschap! en heel tof voor je dat je ouders je steunen!!
wat je kamer betreft, kan je misschien een hoogslaper aanschaffen ? dan kan je eronder een luiertafel en eventueel een bedje zetten dan heb je toch plaats uitgespaard? wat het vervoer betreft op de fiets daar ben ik niet van op de hoogte wel heb ik hier op het forum een topic gezien waar ze spraken van de maxi cosi op de fiets. ook heb ik ooit eens op tv een koppel gezien die zo een karretje hadden aangeschaft voor achter de fiets te hangen en dat kindje lag daar echt al vroeg in. je kan misschien ook eens contact opnemen met de lijn, misschien stopt er wel een belbus in je omgeving ??
ik hoop dat je er een beetje met geholpen bent. je mag ook altijd mailen ofzo hoor!

vele groetjes

Link naar deze reactie
24/03/2007 @ 20:41
M&M

Online Status Bekijk profiel
Proficiat en fijn dat je ouders je willen helpen!

In zo'n karretje voor achter de fiets kan je bijna meteen een maxi-cosi zetten. Voor een fietsstoeltje moeten ze toch al goed zelfstandig kunnen zitten (rond 7 maanden).

Voor je kamer ... kijk eens een keertje rond bij ikea. Ze hebben meestal wel leuke ideetjes voor kleinere ruimtes. Eventueel een hangwiegje/bedje?

Groetjes

Link naar deze reactie
24/03/2007 @ 21:47
Anneke

een dikke proficiat met je zwangerschap! Geniet eerst met volle teugen daarvan en dan van je kindje.

Ik heb de eerste 4 maand arthur bij mij in de kamer gehouden.
De eerste nacht lag hij in zijn kamertje maar de kraamzorg ( ben na 1 nacht vertrokken uit zieknehuis) vertelde me dat ik hem zeker bij ons in bed mocht nemen op zo'n zwangerschapskussen. Ik plooide dat dubbel , legde er een laken over zodat hij er zeker niet tussen kon zakken en dan een dekentje over.
Zodra hij kon rollen stond zijn bedje gewoon tegen mijn bed en een maand later is hij pas naar zijn eigen kamertje verhuisd.

Het is zelf zo dat het bij je laten slapen héél goed is voor het zelfbeeld van je kindje later. Zou enorm goed zijn voor hun ego .

Wat betreft het fietsen. Er bestaan zeker steunen voor de maxi cosi op te zetten, vooral in Nederland worden die gebruikt.

Alleen al met het te schrijven krijg ik heimwee naar de tijd dat hij bij ons sliep

véél succes !
an

Link naar deze reactie
25/03/2007 @ 10:25
Roos

ja aan zo'n hoogslaper zat ik ook te denken, leek mij inderdaad wel makkelijk, alleen dat vlak na de bevalling het trapje op en af? en de nachtelijke voedingen, en ik kan de baby dan natuurlijk niet mee in mijn bed nemen.

Ik zat eerder te denken aan zo'n bedbank van de ikea (tromsnes, meldal of hemnes) en daarnaast een ledikantje, en zo'n kleine commode of een mooi dressoir?

Ik heb al een echo gekregen en het is een meisje! dus dat is makkelijk, ikea heeft ook leuk goed te combineren beddengoed, dus ik kan er echt wat moois van maken.
Ik heb zo'n 5000 euro om te besteden aan de babyuitzet, dus als ik een beetje oplet wat en waar ik mijn spulletjes koop kan ik toch een behoorlijke uitzet bij elkaar sparen.

Ik heb met mijn vader afgesproken dat ik na de zomervacantie gewoon begin met mijn opleiding (zoals al de bedoeling was)

Ik had een baan, maar vlak voordat ik er achter kwam dat ik zwanger was, liep mijn contract af en wegens onenigheid werd dit niet meer verlengt (niet dat ik daar nog terug wilde, slavendrijvers van 06.00 tot 21.00 5 dagen per week en dan boos worden als ik overspannen raak )

Ik heb mij ook al ingeschreven voor een opleiding, waaraan in na de zomervakantie kan beginnen (1 dag school, en 2 tot 3 dagen werken) kinderopvang gaat via gemeente en school.
de baby zal dan nog wel erg klein zijn als ze rond de uitkerekende datum (12 aug.) wordt geboren, maar als de baby 8 weken is, kan ze naar de kinderopvang en kan ik instromen (krijg dat wat extra begeleiding) dus dat zal wel goed komen.

Link naar deze reactie
25/03/2007 @ 12:39
M&M

Amaai, Roos €5000 is best veel hoor! Zoveel hebben wij niet uitgegeven aan de uitzet voor Wout. We hebben ook een aantal spulletjes tweedehands gekocht en dat scheelt al veel in de prijs natuurlijk.

Veel succes met je studies!

Link naar deze reactie
25/03/2007 @ 13:59
pascale

hoi roos,

ja inderdaad 5000 € is echt veel hoor, ik denk dat wij zelf aan uitzet iets van een 1500€ hebben uitgegeven en we hebben veel gekregen ook (geboortelijst). en zoals m&m zegt je kan ook veel 2dehands kopen! in elk geval dat je nog gaat studeren zolang je de kans hebt moet je ervoor gaan! ik zou ook graag terug gaan studeren maar de mogelijkheid is er gewoon nog niet! leuk dat het een meisje wordt!
vele groetjes!!

Link naar deze reactie
25/03/2007 @ 14:34
Marleen

gefeliciteerd. Als je weinig ruimte heb kan je aan je kast een plank maken zodat je deze neer kan klappen. Zo heb je toch een aankleedtafel maar staat deze niet steeds in de weg. Zelf in een hoogslaaper lijkt mij zelf lastig maar een halfhoog kan natuurlijk ook goed. Zelf maken is veel werk maar dan kan je wel alle handigheden in verwerken die voor jouw makkelijk zijn. Zo hadden wij een kast thuis. waar de commode uitgeschoven kon worden. Heel handig
Of een brede hoogslapen zodat je het bed van de baby naast kan leggen. Maar dat lijkt mij zelf niet makkelijk. Een trapje op met baby

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 12:40
Roos

die 5000 euro is natuurlijk niet alleen voor de uitzet, natuurlijk ook voor luiers, straks kleertjes in grotere maten, voeding etc. etc.

morgen gaan mijn pap en ik naar de ikea.

ik zit ook al te kijken naar een kinderwagen.

Wat is een beetje leuk en handig?

ik woon in een klein dorpje aan een dijk, wegen met van die kinderkopjes. mijn pap heeft geen mega kofferbak (ook niet echt klein) mijn mams weer wel.

ik wil er wel mee kunnen winkelen in de stad (en dus ook door de kruidvat en zeeman met z'n smalle paden en onhandige dozen)

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 13:19
pascale

hoi roos,

wij hebben de quinny speedi sx gekocht en dit echt met een reden mijn manneke is namelijk motocrosser dus doen we veel terrein met de buggy en deze wandelwagen heeft drie grote wielen en is geveerd. ook kan je hier zowel maxi-cosi en draagmand opzetten en daarna gewone wandelwagen. maar ik zou wel eerst kijken of er nergens geen leuke 2dehands te koop staat want dit is toch wel een dure aankoop!
ook heb ik net na onze aankoop gezien dat er in premaman ook hele mooie wandelwagens waren en die waren niet zo heel duur! die hadden ook het voordeel dat je de draagmand kan vastzetten op de achterzetel dat kan je met de draagmand van quinny niet en daar heb ik achteraf wel heel veel spijt van gehad !

wat de afmeting betreft als de buggy dichtgeklapt is gewoon naar de winkel rijden en ze proberen van in de koffer te steken dit hebben wij ook gedaan!!

vele groetjes pascale

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 00:44
Mojo

Ik ben getrouwd en de hele mikmak maar onze baby heeft ook geen eigen slaapkamer hoor ;-) Onze slaapkamer is vrij groot, en daar hebben we een ledikantje en een commode bij in gezet, heel leuk geworden hoor. In principe heb je daar al genoeg aan, en een commode kun je idd ook nog zelf knutselen. Verder moet je de kleding ergens kwijt kunnen, wij hebben een linnenkast gekocht bij de kringloopwinkel en die opgeknapt, heel mooi geworden! En dit alles niet uit geld- of plaatsgebrek, maar enkel omdat we het zo wilden. Dus indien de nood de wet een beetje moet breken zoals bij jou moet dat ook gaan

Ik zou geen hoogslaper doen, lijkt me inderdaad niet prettig met nachtvoedingen en als je je kindje eens bij je in bed neemt.

Een bed en een ledikantje kun je wel kwijt toch? Ledikantjes van ikea zijn trouwens wat kleiner dan de meesten. Wij hebben die ook, ze zijn 112 x 55cm terwijl de meesten uit andere winkels 120 x 70 cm meten. Er alleen even voor zorgen dat je ook een passend matras hebt dus en passende hoeslakentjes (allemaal bij ikea ook). Waar de kledingkast staat maakt in feite niets uit, misschien heb je zelf nog ruimte in je kast, of is er elders in huis plaats voor wat van jouw kleding..

Verder gewoon voor ogen houden dat kleertjes maar heel eventjes passen, dus het is echt niet nodig dat duur te kopen. Integendeel, in tweedehandswinkels en op internet vind je babykleertjes die er als nieuw uitzien wegens misschien 2 x gedragen en dat voor een spotprijs. Vaak kun je ook hele pakketten in 1 keer kopen, als het wat in je buurt is en je smaak is dat ook ideaal als basis kleding uitzet.

En luister niet teveel naar verkopers en boekjes ed. Die willen je vaak dingen aan laten schaffen die echt niet nodig zijn, gewoon je gezond verstand gebruiken en een beetje creatief zijn. Dat alleen al kan je veel geld schelen want 50% van wat er op de markt is tegenwoordig is pure luxe of simpelweg overbodig.

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 00:50
Mojo

Hier een foto van de babyhoek op onze kamer, nog niet 100% af maar om een idee te geven;

http://klaasje.allebei....7/03/babykamer18mrt.jpg

Zoals je ziet niet meer dan bed, commode en kast.

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 11:34
pascale

hey mojo,

ik vindt jullie kamer/babykamer super!!!! ik vindt het erg nu dat we zo een kleine slaapkamer hebben had anders wel een idee geweest!! onze meid ligt op de tweede kamer en dit vondt ik in het begin echt heel jammer dat ze niet bij ons kon liggen!

vele groetjes

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 10:55
Roos

gelukt hoor, we hebben een mooie kamer

Voor mij de hemnes bedbank, voor de baby het witte gulliver ledikantje en de Hemnes babycommode.

Ik heb ook dezelfde klamboe als Mojo gekocht zag ik net, en dan overtrekjes met rozen voor de baby, en lekker vloerkleed (flokati) en voor mijzelf ook overtrekken met rode bloemetjes. en veel kussens voor mijn bedbank.

en ik heb ook in de stad posters van anne geddes gekocht rode, babies in rozen.

het is echt prachtig geworden.

ik krijg van mijn moeder de kinderwagen, ik denk ook aan een quinny speedi sx, maar dat zie ik nog wel

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 17:10
Mojo

Dankjewel Pascale Het is inmiddels wat meer aangekleed maar ja, pas écht compleet als onze spruit erbij ligt natuurlijk

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 21:06
pascale

hoi mojo,

ja dat is zo natuurlijk! ik zie dat je aan het aftellen bent!! veel succes met de bevalling!!

vele groetjes

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 17:58
mamaS

Hoi Roos!
Hoe gaat het met je zwangerschap?
Ik weet niet hoeveel weken je nog moet maar misschien een idee om eens wat geld te investeren in rijlessen. Je zou sowieso een spoedcursus kunnen nemen. Dan ben je later met je kindje niet afhankelijk van een ander als er eens wat is en kun je er altijd mee weg.
Verder zou je op de fiets een draagband kunnen nemen. Die kun je zeker een jaar gebruiken en is heel veilig. Als je dan ergens van je fiets afstapt heb je je kindje nog steeds op de buik en dus je handen vrij. Ook handig als je dan bijvoorbeeld de supermarkt in wil ofzo. En voor je kindje is het ook heel warm en vertrouwd.

Over je kamer: een hoogslaper zou wel gaan denk ik. Des noods ruil je de eerste week even met je vader. Dat hij in die hoogslaper slaapt en jij in zijn bed? En je kindje kun je dan eventueel bij je laten slapen in de kinderwagenbak die je dan gewoon naast het bed zet?
Denk alles wel goed door. Luiers en voeding koop je trouwens gewoon van de kinderbijslag he. Niet vergeten dat je daar ook nog recht op hebt.
Groetjes mamaS

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 17:09
Lotte

Ha Roos!

Gefeliciteerd!
Nou onze kleine meid slaapt ook bij ons op de slaapkamer. Omdat we daar maar weinig ruimte hebben slaapt ze in de wieg van de wandelwagen. We wonen gelijkvloers, dus geen gedoe met trappen. Eigenlijk was het de bedoeling dat ze op haar eigen kamer in haar ledikantje zou slapen, maar ik slaap erg slecht als ze niet bij me in de buurt is en het is erg makkkelijk, zo hoef ik niet perse mn bed uit als ze huilt! Ik duw de wagen gewoon even heen en weer en ze slaapt weer!
Voor een wandelwagen zou ik adviezeren naar een winkel in de buurt te gaan en daar te kijken wat voor jou de beste optie voor een wandel/kinderwagen is. En daarna bijvoorbeeld op marktplaats gaan kijken. Zo hebben wij de wagen die ons het beste en handigste leek (urban jungle), maar voor 300 euro ipv 1000 euro! (Als je bij de postbank zit en nog rentepunten hebt, of iemand kent die ze over heeft, kun je daar ook vrij goedkoop een nieuwe wandelwagen bestellen, ik geloof een easy walker. Was onze 2e optie, vrij smal en klein inklapbaar!)
Als je dan een wandelwagen met een grote bak hebt (dus geen quinny, die heeft een relatief kleine bak), dan kan je kindje daar een hele tijd in liggen, en zou je de wagen ook als bedje kunnen gebruiken!
Wat betreft een bedbank, ik vind het niet lekker liggen.... Zeker als je wat verder in je zwangeschap bent, is het aan te raden om een goed bed met een goede matras te hebben. Al je gewrichten worden weker en dat ligt dan echt niet lekker op zo'n bedbank (weet ik uit eigen ervaring). Kun je beter je eigen 1 persoons bed houden, neemt minder ruimte in en kost niets extra's!

Verder kan ik me bij de rest aansluiten, ga niet te veel geld uitgeven aan spullen die je maar even gebruikt! Ik heb zelf nauwelijks kleertjes gekocht, alleen maar wat in maat 50-56. Doordat we zoveel kleertjes hebben gekregen (voornamelijk maar 62 en 68) heeft mn dochter nu al meer kleertjes dan ik zelf!

Heel veel sterkte! Geniet van je zwangerschap en straks van je kindje!

Liefs Lotte

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]