[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 24/03/2007 @ 19:12 Roos | Ik ben 19 jaar en zwanger van mijn eerste kindje. Mijn ex en ik zijn uit elkaar (leek een leuk vriendje, maar wilde graag loverboy worden, raar mannetje, heb hem dus gedumpt, na 2 jaar samen) Ik blijf bij mijn vader wonen, en de baby en ik zullen een kamer moeten delen (we hebben maar 2 slaapkamers) Hoe gaat dit het makkelijkste? Mijn kamer is niet zo groot, 1 wand is kasten, andere wand is raam, mijn kamer is wel erg hoog (hoge nok) en wij wonen in een klein dorp zonder voorzieningen en zonder openbaar vervoer. Vanaf waneer kan ik de baby meenemen op die fiets? en hoe? iemand tips? Mijn ouders staan gelukkig achter mij, de baby zal dus niets tekort komen. |
| 25/03/2007 @ 10:25 Roos | ja aan zo'n hoogslaper zat ik ook te denken, leek mij inderdaad wel makkelijk, alleen dat vlak na de bevalling het trapje op en af? en de nachtelijke voedingen, en ik kan de baby dan natuurlijk niet mee in mijn bed nemen. Ik zat eerder te denken aan zo'n bedbank van de ikea (tromsnes, meldal of hemnes) en daarnaast een ledikantje, en zo'n kleine commode of een mooi dressoir? Ik heb al een echo gekregen en het is een meisje! dus dat is makkelijk, ikea heeft ook leuk goed te combineren beddengoed, dus ik kan er echt wat moois van maken. Ik heb zo'n 5000 euro om te besteden aan de babyuitzet, dus als ik een beetje oplet wat en waar ik mijn spulletjes koop kan ik toch een behoorlijke uitzet bij elkaar sparen. Ik heb met mijn vader afgesproken dat ik na de zomervacantie gewoon begin met mijn opleiding (zoals al de bedoeling was) Ik had een baan, maar vlak voordat ik er achter kwam dat ik zwanger was, liep mijn contract af en wegens onenigheid werd dit niet meer verlengt (niet dat ik daar nog terug wilde, slavendrijvers van 06.00 tot 21.00 5 dagen per week en dan boos worden als ik overspannen raak Ik heb mij ook al ingeschreven voor een opleiding, waaraan in na de zomervakantie kan beginnen (1 dag school, en 2 tot 3 dagen werken) kinderopvang gaat via gemeente en school. de baby zal dan nog wel erg klein zijn als ze rond de uitkerekende datum (12 aug.) wordt geboren, maar als de baby 8 weken is, kan ze naar de kinderopvang en kan ik instromen (krijg dat wat extra begeleiding) dus dat zal wel goed komen. |
| 25/03/2007 @ 14:34 Marleen | gefeliciteerd. Als je weinig ruimte heb kan je aan je kast een plank maken zodat je deze neer kan klappen. Zo heb je toch een aankleedtafel maar staat deze niet steeds in de weg. Zelf in een hoogslaaper lijkt mij zelf lastig maar een halfhoog kan natuurlijk ook goed. Zelf maken is veel werk maar dan kan je wel alle handigheden in verwerken die voor jouw makkelijk zijn. Zo hadden wij een kast thuis. waar de commode uitgeschoven kon worden. Heel handig Of een brede hoogslapen zodat je het bed van de baby naast kan leggen. Maar dat lijkt mij zelf niet makkelijk. Een trapje op met baby |
| 26/03/2007 @ 12:40 Roos | die 5000 euro is natuurlijk niet alleen voor de uitzet, natuurlijk ook voor luiers, straks kleertjes in grotere maten, voeding etc. etc. morgen gaan mijn pap en ik naar de ikea. ik zit ook al te kijken naar een kinderwagen. Wat is een beetje leuk en handig? ik woon in een klein dorpje aan een dijk, wegen met van die kinderkopjes. mijn pap heeft geen mega kofferbak (ook niet echt klein) mijn mams weer wel. ik wil er wel mee kunnen winkelen in de stad (en dus ook door de kruidvat en zeeman met z'n smalle paden en onhandige dozen) |
| 27/03/2007 @ 00:50 Mojo ![]() | Hier een foto van de babyhoek op onze kamer, nog niet 100% af maar om een idee te geven; http://klaasje.allebei....7/03/babykamer18mrt.jpg Zoals je ziet niet meer dan bed, commode en kast. |
| 28/03/2007 @ 10:55 Roos | gelukt hoor, we hebben een mooie kamer Voor mij de hemnes bedbank, voor de baby het witte gulliver ledikantje en de Hemnes babycommode. Ik heb ook dezelfde klamboe als Mojo gekocht zag ik net, en dan overtrekjes met rozen voor de baby, en lekker vloerkleed (flokati) en voor mijzelf ook overtrekken met rode bloemetjes. en veel kussens voor mijn bedbank. en ik heb ook in de stad posters van anne geddes gekocht rode, babies in rozen. het is echt prachtig geworden. ik krijg van mijn moeder de kinderwagen, ik denk ook aan een quinny speedi sx, maar dat zie ik nog wel |
| 28/03/2007 @ 17:10 Mojo ![]() | Dankjewel Pascale Het is inmiddels wat meer aangekleed maar ja, pas écht compleet als onze spruit erbij ligt natuurlijk ![]() |
| 28/03/2007 @ 21:06 pascale ![]() | hoi mojo, ja dat is zo natuurlijk! ik zie dat je aan het aftellen bent!! veel succes met de bevalling!! vele groetjes |
| 01/04/2007 @ 17:58 mamaS | Hoi Roos! Hoe gaat het met je zwangerschap? Ik weet niet hoeveel weken je nog moet maar misschien een idee om eens wat geld te investeren in rijlessen. Je zou sowieso een spoedcursus kunnen nemen. Dan ben je later met je kindje niet afhankelijk van een ander als er eens wat is en kun je er altijd mee weg. Verder zou je op de fiets een draagband kunnen nemen. Die kun je zeker een jaar gebruiken en is heel veilig. Als je dan ergens van je fiets afstapt heb je je kindje nog steeds op de buik en dus je handen vrij. Ook handig als je dan bijvoorbeeld de supermarkt in wil ofzo. En voor je kindje is het ook heel warm en vertrouwd. Over je kamer: een hoogslaper zou wel gaan denk ik. Des noods ruil je de eerste week even met je vader. Dat hij in die hoogslaper slaapt en jij in zijn bed? En je kindje kun je dan eventueel bij je laten slapen in de kinderwagenbak die je dan gewoon naast het bed zet? Denk alles wel goed door. Luiers en voeding koop je trouwens gewoon van de kinderbijslag he. Niet vergeten dat je daar ook nog recht op hebt. Groetjes mamaS |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

mama en baby kamer delen.

van 06.00 tot 21.00 5 dagen per week en dan boos worden als ik overspannen raak 
Het is inmiddels wat meer aangekleed maar ja, pas écht compleet als onze spruit erbij ligt natuurlijk