[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 25/03/2007 @ 20:01 vlinder ![]() | De laatste tijd slaapt hij ook zeer onrustig... ![]() en dan geef ik z'n tuutje en zuigt hij er zo heel hard op (misschien om het zuur weg te doen???) |
| 28/03/2007 @ 11:34 marie | Dag Sofie, Ons zoontje heeft ook zeer zware reflux. Hij krijgt 2 maal per dag 5mg omeprazole en aangepaste melk. Bij ons heeft een combinatie van medicatie en ostepathie/fasciatherapie (vijf behandelingen) echt al heel veel verbetering gebracht. De reflux is zeker nog niet verdwenen, maar hij is wel al veel gelukkiger en weent ook veel minder. De osteopate heeft ons wel gewaarschuwd dat elke 'grote' stap in zijn ontwikkeling een achteruitgang kan betekenen. Dit kan ook bij het overstappen naar groentepap het geval zijn. Moest dit bij ons gebeuren dat raadde ze ons aan om nog eens terug te gaan voor een behandeling. Misschien kan dit voor jouw kindje ook hulp bieden? Alvast veel succes! |
| 29/03/2007 @ 16:49 Bianca ![]() | Hallo Sofie Ik weet niet of ze die in Sluis verkopen, laat het eens weten indien wel, wij gaan soms ook naar Sluis. Groetjes Bianca |
| 02/04/2007 @ 13:14 | Hallo, mijn zoontje is 3,5 maand en heeft ook reflux. Tevens heeft hij een voorkeurshouding naar links. Hij loopt bij de fysio om zijn nekje weer soepel te laten bewegen, maar nu kan hij zijn nek goed draaien en blijft hij toch op links liggen, heeft iemand tips om dit tegen te gaan, ik leg hem regelmatig op zijn buik en als hij naar links kijkt draai ik hem weer naar rechts, maar hij gaat steeds weer terug, ik ben ook al begonnen met speeltjes op rechts aanbieden, maar zodra hij slaapt ligt hij toch weer op links. Hij heeft nu een redelijk plat hoofd, en ik vraag me toch af of dit wel weer goed komt, de fysio had het over een helmpje?? ik twijfel heel erg om deze stap te nemen, heeft iemand tips? Hij geeft ook regelmatig voeding terug, soms tot wel uren erna, vanuit het ziekenhuis hebben ze ons johannesbroodpitmeel aangeraden, maar dit wil niet echt meer helpen, nu las ik dat er veel medicijnen zijn om het probleem tegen te gaan, maar zitten er ook goede homeopatische middelen bij? Ik hou er helemaal niet van om hem medicatie te geven. Weten jullie ook hou oud je kindje moet zijn om terug te gaan naar vier voedingen?/ Hij slaapt de laatste tijd goed door naar zijn laatste fles. Hij weegt inmiddels 6 kilo en 2 ons? Ik vindt het erg jammer om hem weer sóchtends te wekken voor zijn voeding, maar ja ik weet niet of vier voedingen niet een beetje te weinig zijn. Alvast bedankt, Met vriendelijke groet, Crista |
| 17/04/2007 @ 11:14 kristel | Dag allemaal, Mijn zoontje van 2 maand oud heeft ook zware verborgen reflux. Ik moet zeggen dat ik me een beetje ongerust maak als ik lees dat jullie kindjes zelf op 5 en 7 maand tijd nog zoveel last hebben van die reflux. Ik dacht dat dat met het ouder worden en vaste voeding krijgen alleen maar zou beteren. Mijn zoontje krijgt nu al de zwaarste dosis van omeprazole die hij mag krijgen ( 3 X 4 mg/dag )en ook 4 keer per dag motilium. Ik mag er niet aan denken dat ik hem die zware madicatie nog zo lang zal moeten blijven geven. Is er bij jullie dan geen verbetering opgetreden met het ouder worden?? Groetjes, Kristel |
| 18/04/2007 @ 11:43 Sid | Reflux is inderdaad een groot probleem. Ons zoontje, nu 7 maand, heeft ook reflux. Dat was in het begin goed onder controle met Motilium en Zantac. Op de leeftjd van 4 maand mochten we van de pediater stoppen met de Zantac, hij kreeg toen nog Motilium voor elke fles, niet voor zijn vaste voeding. Eind januari heeft hij RSV gehad met een oorontsteking aan beide zijden, daarna is hij blijven hoesten. Op RX bleken zijn longen zuiver te zijn en nu moeten we bij de kinderpneumoloog voor verder onderzoeken. Volgens mij is het echter een gevolg van de reflux: ik hoor hem vaak "natte boeren" laten waarin hij zich verslikt. De pediater heeft ons daarop aangeraden terug met de Zantac te starten en nu is het al merkbaar beter. Ik merk ook dat ik zijn fruitpap moet pletten ipv mixen omdat het anders te vloeibaar is waardoor het ook terugkomt. Ik denk dat de evolutie van de reflux echt sterk afhangt van kind tot kind... maar leuk is het in geen enkel geval! |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

r e f l u x

maar integendeel, het verslechtert!!!

.