< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's voeding » r e f l u x

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
25/03/2007 @ 19:54
vlinder

Online Status Stuur bericht
Hallo,
ons zoontje heeft reflux..... hij neemt al gaviscon na elke maaltijd en 2 x per dag zantac 2ml.

dat ging al een tijdje goed!

We zijn nu al een maandje bezig met groentenpap en het ging ook heel goed!

Tot deze week... hij begon steeds meer last te krijgen, uren na de voeding weer teruggeven, heel zuur!
Overdag is het te doen maar tegen de avond krijgt hij dan echt last, hij stampt met z'n voetjes en af en toe geeft hij over.

We zijn vorige week naar de KA geweest en ik moest zantac opdrijven ifv gewicht naar 2x3.5ml
We doen dat nu al sinds vorige week en ik zie geen verbetering.
Mijn mannetje ziet echt af

Ik dacht dat door de vaste voeding de reflux zou beteren maar integendeel, het verslechtert!!!

Wat moeten we nu doen??

terug naar de KA, da weet ik dat hij naar de volgende stap zal gaan , LOSEC???

Ik geef echt niet graag zulke medicatie aan m'n mannetje maar als het moet, dan moet het é....

Wanneer gaat dat dan eens beteren???? Of toch stabiel blijven????

Ik eb vorige week ook eens een fruitpap gegeven, dat was ook een ramp, hij heeft gekrijst van de pijn....

Kan iemand me raad geven?

Groetjes

Link naar deze reactie
25/03/2007 @ 20:01
vlinder

De laatste tijd slaapt hij ook zeer onrustig...
en dan geef ik z'n tuutje en zuigt hij er zo heel hard op (misschien om het zuur weg te doen???)

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 14:23
Ilste

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
mag ik je een gouden tip geven? Ga eens Enfamil AR 2 van Mead Johnson (je kleintje is 4 mnd zie ik dus de 2) halen bij de apotheek of vraag bij k&g of ze een staaltje hebben. Het is geen 'populaire' melk maar o zo goed. Als je bij de apotheek gaat zal hij ze waarschijnlijk moeten bestellen (dus mss even bellen).

Bij ons was dit zijn redding in combinatie met gaviscon. 1/2 maatje gavisconpoeder in de laatste 30-60 ml van zijn fles. Dan legt die 'pap' een film in de slokdarm en geraakt deze niet geirriteerd. Van in 't begin indoen mist gedeeltelijk zijn effect (aldus de KA).

Succes en echt proberen. Niet meteen opgeven, je moet hem een paar dagen laten wennen aan de nieuwe melk.

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 19:07
vlinder

Hey ilste,
bedankt voor je reactie....

Ik heb al NAN AR, Nutrilon AR gegeven en daar had hij last van constipatie.....
Ik ben dus moeten overstappen naar Omneo.... nu gaat het kaka doen wel goed

en ik ben dus bang als ik weer veradner, dat hij weer daarvan zal last hebben

De KA zegt dat ik nog een week moet afwachten en dan zwaardere medicatie... ik ben al zo tegen die zantac, nu nog zwaarder

groetjes

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 21:30
Bianca

Hallo Sofie

Onze dochter heeft ook zwaar reflux. Ze drinkt enfamil ar ,een zeer goede voeding. In het begin nam ze zantac maar dat was te licht, nu neemt ze omeprazole. De zantac is gedaan. Ook gaviscon poeder in de fles. Daar heeft ze wel harde stoelgang van. Ik doe in haar fles 's morgens een koffielepel zonnebloemolie. En 's avonds 7 granen in de fles. Ik doe in haar fruitpap nooit appelsien want dit is veel te zuur. Ik neem altijd 1 stuk fruit die ik kan stoven en dat vocht doe ik erbij samen met de koek en een ander stuk fruit(banaan, meloen )

Groetjes Bianca

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 09:41
Marijke

Hallo

Ik heb even een vraag ??
Mijn zoontje is ziekjes geweest (buik) griep en nadien drinkt hij zijn fles super slecht. Normaal dronk hij 4 x daags 240 cc en nu drinkt hij amper 4 x 120 cc ???
Voordien had hij dat hij al vaak wat voeding terug gaf of in het mondje terug kwam (spuugde dan niet), een uur of paar uur na de fles kwam er weer wat voeding naar boven !!! en meneer rilt wel een paar keer op een dag (net alsof hij zuurbranden heeft) !!!!!!

Ondanks dit alles is het een super vrolijk ventje en lacht veel .... geluukig.
Maar ik maak me toch wel wat zorgen .....

Hebben jullie misschien tips en of suggesties ....... de dokter heeft ook telkens weinig tips (nog niet bij eigen dokter langs geweest wel bij weekend arts en die deed raar)

Alvast bedank.

Groetjes Marijke en Timo

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 11:34
marie

Dag Sofie,

Ons zoontje heeft ook zeer zware reflux. Hij krijgt 2 maal per dag 5mg omeprazole en aangepaste melk.

Bij ons heeft een combinatie van medicatie en ostepathie/fasciatherapie (vijf behandelingen) echt al heel veel verbetering gebracht. De reflux is zeker nog niet verdwenen, maar hij is wel al veel gelukkiger en weent ook veel minder. De osteopate heeft ons wel gewaarschuwd dat elke 'grote' stap in zijn ontwikkeling een achteruitgang kan betekenen. Dit kan ook bij het overstappen naar groentepap het geval zijn.
Moest dit bij ons gebeuren dat raadde ze ons aan om nog eens terug te gaan voor een behandeling.

Misschien kan dit voor jouw kindje ook hulp bieden?

Alvast veel succes!

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 11:45
vlinder

Ik hoor hier veel goeds over de Enfamil.....
Ik wil dat wel eens proberen maar ben bang voor constipatie en krampen. Bianca, die 7 granen, wat voor iets is dat? Is dat zo gelijk rijstvlokjes maar dan granen? Die koffielepel olie had ik al geprobeerd bij de NAN AR, dat hielp niet. De omneo is daar heel goed voor é.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de KA, vanavond om 19u45. Gisterenavond was het hier dus een gekrijs, niet normaal, 3 x heb ik me andere kleren moeten aandoen, zo ver spuugde hij!! En zo zuur ruiken, ocharme!
Om 21u30 heb ik hem gisteren in z'n bed gestoken en om 23u30 begon hij last te krijgen.... tot 3u13... ik ben ook een wrakje, nu slaapt hij
Volgende week moet ik terug gaan werken en dat ventje zo achterlaten zie ik dus niet zitten é!
het ging zo goed de laatste tijd!

Marijke,
als Timo teruggeeft uren na de voeding, ruikt het dan zuur? Kauwt hij soms, das ook een teken van reflux, Milan doet dat veel, zo precies of hij heeft een kauwgom in z'n mond

omeprazole, das dus zwaarder dan zantac, daar heb ik nog niet van gehoord... losec, daar heb ik al van gehoord....
Marie, ik ben ook al verschillende keren naar de osteopaat geweest, Milan had een voorkeurshouding en is daar voor behandeld, hij was dan ook aan z'n buikje bezig maar dat heeft hem niet geholpen,integendeel, die avond was hij telkens heel erg slecht!!

Ik geef Milan steeds gaviscon met een lepeltje na de voeding, das nog van in de tijd van de borstvoeding. Nu hoor ik jullie over in de fles, dat ken ik niet... Is dat dan vloeistof in de fles doen? Smaakt heel de fles dan niet naar gaviscon?

Groetjes

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 14:35
Katje82

Hoi Sofie,

Je hebt gaviscon ook in poedervorm. Dat deed ik in de fles. Maar Kiano kreeg hier wel constipatie van. Nu doe ik nog Nutriton in zijn fles. Zijn reflux is hier wel stilletjes aan het beteren!
Groetjes

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 09:32
Bianca

Hallo Sofie

Zeven granen is gelijk rijstvlokjes, staat op de doos. Er zijn ook merken die 5 granen hebben.
Ik doe ook gaviscon poeder in de fles.
Omeprazole wordt bij ons gemaakt door de apotheker.
Ik zou toch eens enfamil ar proberen, als hij met omneo nog veel terug geeft. Enfamil is een dunne pap om te drinken maar hij dikt in de maag en komt zo minder naar boven.
Wat zei de kinderarts gisteren?

Groetjes Bianca

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 12:37
vlinder

Hallo,
ik ben dus naar de KA geweest => Omeprazole

Ik heb gezegd dat ik toch nog eerst eens andere pap wil proberen.... Hij stelde Enfalac voor, wij naar de apotheek van wacht en die zei dat dat niet bestond.
Ik heb dus enfamil AR2 mee omdat ik hier zoveel goeds van hoor.

HIj krijgt dus sinds gisterenavond die melk.

De KA zei als het tegen het weekend niet beter is, dan de omeprazole 2x daags, dat zijn zo bolletjes ofzo zei hij, een capsule met bolletjes, die verdelen en in een lepl doen met wat water.

Hij geeft nu niet meer over maar heeft last.... Hij heeft een zware verkoudheid dus ik weet niet meer voor wat hij weent....

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 14:42
Bianca

Hallo Sofie

Omeprazole zijn bij ons capsules gemaakt van 5 mg. Je kan omeprazole ook in verpakking kopen maar die zijn van 10 mg en onder de 10 kg geven ze die niet(volgens mijn arts)
Ik geef de omeprazole in een klein flesje samen met een klein beetje flesvoeding en geef dat direct voor haar flesvoeding. Ze krijgt dit 's morgens en 's avonds.
Van hoeveel mg moet hij omeprazole nemen.
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent, succes

Groetjes Bianca

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 15:51
vlinder

tzijn er van 10mg, maar ik moet die open doen en in 2 delen.
De ene helft smorgens en de andere helft savonds...
Ik moet het met een koffielepel water geven een half uur voor de voeding....
toch raar dat dat overal zo anders is é.

Hij heeft nog niet overgegeven vandaag.

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 16:38
vlinder

Vanmiddag heeft hij toch al kaka gedaan maar ja, we zijn nog maar sinds gisterenavond bezig met de melk...

Ik hoop echt dat hij weer geen last kijgt van constipatie.. De melk lust hij wel en komt er niet gemakkelijk uit.
Dus als het zo blijft, moet ik die omeprazole niet geven en dan gewoon voortdoen met zantac.
Maar ja, we zullen dat binnen een paar dagen zien.

Ik moet wel wennen aan die blikken van de amfemil, de omneo zat in zo handige dozen met een afstrijkdingske, nu moet ik telkens afstrijken met een mes...
't Zijn precies dozen met verf

Ik ging altijd om m'n melk naar sluis (veeeeeel goedkoper in nederland), zouden ze die daar ook verkopen?

groetjes

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 16:49
Bianca

Hallo Sofie

Ik weet niet of ze die in Sluis verkopen, laat het eens weten indien wel, wij gaan soms ook naar Sluis.

Groetjes Bianca

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 09:43
vlinder

Ik ben hier voorlopig dus zeer tevreden over de enfamil
Bedankt voor jullie raad!

Milan geeft echt veel minder over. De kleertjes die ik hem smorgens aandoe, heeft hij savonds nog aan!!!
De laatste week was het anders!

Enkel gisteren in de late namiddag heeft hij nog een klein beetje teruggeven, het is wel dikker of vroegr, waarschijnlijk door de melk??????
ZO witte brokjes??? Is dat bij jullie ook? En zo luide boertjes dat hij nu laat?? Soms nog uren na het drinken, ik neem hem dan bv uit zn park en amai, dan zo nen serieuzen boer!!

Dus voorlopig hier nog geen omeprazole!

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 13:14

Hallo, mijn zoontje is 3,5 maand en heeft ook reflux. Tevens heeft hij een voorkeurshouding naar links. Hij loopt bij de fysio om zijn nekje weer soepel te laten bewegen, maar nu kan hij zijn nek goed draaien en blijft hij toch op links liggen, heeft iemand tips om dit tegen te gaan, ik leg hem regelmatig op zijn buik en als hij naar links kijkt draai ik hem weer naar rechts, maar hij gaat steeds weer terug, ik ben ook al begonnen met speeltjes op rechts aanbieden, maar zodra hij slaapt ligt hij toch weer op links. Hij heeft nu een redelijk plat hoofd, en ik vraag me toch af of dit wel weer goed komt, de fysio had het over een helmpje?? ik twijfel heel erg om deze stap te nemen, heeft iemand tips?

Hij geeft ook regelmatig voeding terug, soms tot wel uren erna, vanuit het ziekenhuis hebben ze ons johannesbroodpitmeel aangeraden, maar dit wil niet echt meer helpen, nu las ik dat er veel medicijnen zijn om het probleem tegen te gaan, maar zitten er ook goede homeopatische middelen bij? Ik hou er helemaal niet van om hem medicatie te geven.

Weten jullie ook hou oud je kindje moet zijn om terug te gaan naar vier voedingen?/ Hij slaapt de laatste tijd goed door naar zijn laatste fles. Hij weegt inmiddels 6 kilo en 2 ons? Ik vindt het erg jammer om hem weer sóchtends te wekken voor zijn voeding, maar ja ik weet niet of vier voedingen niet een beetje te weinig zijn.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet, Crista

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 11:14
kristel

Dag allemaal,

Mijn zoontje van 2 maand oud heeft ook zware verborgen reflux. Ik moet zeggen dat ik me een beetje ongerust maak als ik lees dat jullie kindjes zelf op 5 en 7 maand tijd nog zoveel last hebben van die reflux. Ik dacht dat dat met het ouder worden en vaste voeding krijgen alleen maar zou beteren. Mijn zoontje krijgt nu al de zwaarste dosis van omeprazole die hij mag krijgen ( 3 X 4 mg/dag )en ook 4 keer per dag motilium. Ik mag er niet aan denken dat ik hem die zware madicatie nog zo lang zal moeten blijven geven. Is er bij jullie dan geen verbetering opgetreden met het ouder worden??

Groetjes,

Kristel

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 20:20
vlinder

crista,
je kindje zal zelf uitmaken wanneer het tijd is voor 4 voedingen, wakker maken smorgens zou ik niet doen....
Milan wil nog steeds 5 voedingen, wil echt om de 3u zn flesje...

kristel,
ik dacht ook dat het met ouder worden ging beteren en zeker met de vaste voeding maar hier is dat niet zo.
de dokter zei dat als ze bv meer beginnen bewegen ze er terug meer last van kunnen krijgen, hier is dat zo het geval.
Het kan ook zijn dat dat niet zo is en bv op 8 maand ineens terug slechter.
Ik heb al verhalen gehoord van mensen die zantac hebben moeten geven tot 2.5jaar
maar meestal hoor ik eens ze kunnen stappen, dat het betert.
Een refluxkindje zou ook vlugger stappen dan kruipen omdat ze dan recht staan en het zuur niet naar boven komt.

Ik vind reflux echt een groot probleem, mensen die het niet kennen weten niet wat we meemaken.
Ik vind het zo echt m'n kindje zo te zien afzien.
en voor mezelf; het is heel vermoeiend.

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 11:43
Sid

Reflux is inderdaad een groot probleem. Ons zoontje, nu 7 maand, heeft ook reflux. Dat was in het begin goed onder controle met Motilium en Zantac. Op de leeftjd van 4 maand mochten we van de pediater stoppen met de Zantac, hij kreeg toen nog Motilium voor elke fles, niet voor zijn vaste voeding.

Eind januari heeft hij RSV gehad met een oorontsteking aan beide zijden, daarna is hij blijven hoesten. Op RX bleken zijn longen zuiver te zijn en nu moeten we bij de kinderpneumoloog voor verder onderzoeken. Volgens mij is het echter een gevolg van de reflux: ik hoor hem vaak "natte boeren" laten waarin hij zich verslikt. De pediater heeft ons daarop aangeraden terug met de Zantac te starten en nu is het al merkbaar beter. Ik merk ook dat ik zijn fruitpap moet pletten ipv mixen omdat het anders te vloeibaar is waardoor het ook terugkomt.

Ik denk dat de evolutie van de reflux echt sterk afhangt van kind tot kind... maar leuk is het in geen enkel geval!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]