< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's uitzet » Borstkolf/ Borstpom

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Baby's uitzet
Borstkolf/ Borstpom
25/03/2007 @ 21:02
Petra

Hallo Meiden!

Nu vraag ik me af is het verstandig om nu al een borstkolf aan te schaffen of moet ik daarmee wachten tot de kleine er pas is, en te kijken of ik wel borstvoeding zou kunnen geven?

En stel als ik er 1 zou aanschaffen wat raden jullie me aan, je hebt elektrische borstkolfen, maar ook gewoon met de hand.
En allerlei prijsklasse's zag ik ook nog....en natuurlijk genoeg merken... ik weet het even niet meer

Ben benieuwd wat jullie me aanraden!

Groetjes Petra

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 09:41
dolfijn7

Online Status
Hoi Petra,

ik lees met je mee vraag het me namelijk ook wel af?
Ben je net bevallen heb je er wel een nodig kan je mannetje voor zo`n ding gaan shoppen.
Zie de mijne al staan in de winkel.

Groetjes Dolfijn

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 10:12
Veerle

Online Status
Hoi,
ik zou hem nog niet aanschaffen. Als de borstvoeding niet lukt dan heb je daar zo'n duur ding staan. Als je in het ziekenhuis bevalt dan hebben ze daar borstkolven en de kraamhulp heeft standaard een handkolf bij zich. Lukt het dan goed, dan kun je altijd er zelf nog een aanschaffen.
Ik kan je de Medela mini met dubbele aansluiting aanbevelen. Erg fijn, verschillende standen en niet te luidruchtig.
Groetjes

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 11:07
Petra

Hey....

Daar heb ik ook nog niet aangedacht van de kraamhulp dat die er wel is 1 bij zich kon hebben.Dan wacht ik dat eerst mooi af en kijken hoe dat gaat en als me dat bevalt, dan kan ik altijd nog richting de stad gaan als ik zelf weer beetje ben opgeknapt van na de bevalling. Goede tip thnxx

Groetjes Petra

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 11:09
Wen370

Online Status Stuur bericht
hallo,

ook ik zou bv gaan geven maar ik koop er geen op voorhand. ik leen er eerst 3 maanden 1 van mijn zieknfonds, kost helemaal niet zo veel emer tegenwoordig. en dan ga ik zien of ik nog bv ga geven en of het dan wel de moeite is er nog zelf 1 aan te schaffen. anders blijf ik die gewoon nog een tijdje huren. wil ook niet zoveel geld uitgeven mocht de bv dan toch niet lukken ofzo.
wen

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 12:45

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik zou er ook pas ééntje aanschaffen als je bent bevallen hoor! Ik heb de mijne gekocht toen onze Ferre 1.5 maand of zo was en heb een manuele pomp van Avent van €69 ofzo. Heb er ook meteen een extra pak potjes van avent bijgekocht voor €17 denk ik, weet het eigelijk niet meer zo goed.

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 13:09
4mykids

Petra,
Ik zou er zeker geen op voorhand kopen.
Je weet namelijk niet op voorhand of je baby wel vlot wil drinken, je borsvoeding goed op gang komt, ...
Je kunt bij de meeste mutualiteiten het eerste jaar een gratis electrisch afkolftoestel huren ( toch bij de bond moyson) Je moet enkel de afkolfflesjes kopen.
Dit kost je niets, zit in een handige koffer en je hebt enkel een stopcontact nodig.
Een handpomp is goed voor mensen met een vlotte toeschietreflex. Ik heb mijn 3 kids borstvoeding gegeven en ook afgekold, maar met een handpomp kwam er nooit een druppel uit.
Groetjes

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 10:58
Simba

wees niet onzeker. In tegenstelling tot wat je vaak hoort kan bijna iedereen bv geven. Alleen is het soms even flink doorzetten (daar kan ik over meepraten). De kolf kan je altijd nog kopen. Ik had hem wel meteen nodig want mijn zoon heeft in de couveuse gelegen, het is dus wel verstandig om alvast even om je heem te kijken naar de pomp die je wilt gaan kopen. Want als er dan toch haast achter zit, kan je vriend/man hem gaan halen voor je.
Ik had er trouwens eerst 1 van een vriendin geleend. Dat was een Medela herrie-electric. Best een aardig ding(wel veel herrie dus) maar die was niet geschikt om er 8x per dag mee te kolfen (motortje begon het op een gegeven moment niet meer te trekken). Die is meer voor af en toe.

Tip: ben je van plan om vaak op je werk te kolfen dan is een dubbele een aanrader, ben je sneller klaar. Ik heb zelf een Ameda lactaline personal, gekocht op marktplaats voor 40 euro. Deze is ook nog eens vrij stil. De dubbele van Avent is nogal duur. De Pump in style (PIS) van Medela hoor ik ook goeie dingen over.

kijk anders even op:
{{url=http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?p=31970&

[Laatst gewijzigd door Simba - 27/03/2007 @ 10:58] - Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 10:58
Simba

wees niet onzeker. In tegenstelling tot wat je vaak hoort kan bijna iedereen bv geven. Alleen is het soms even flink doorzetten (daar kan ik over meepraten). De kolf kan je altijd nog kopen. Ik had hem wel meteen nodig want mijn zoon heeft in de couveuse gelegen, het is dus wel verstandig om alvast even om je heem te kijken naar de pomp die je wilt gaan kopen. Want als er dan toch haast achter zit, kan je vriend/man hem gaan halen voor je.
Ik had er trouwens eerst 1 van een vriendin geleend. Dat was een Medela herrie-electric. Best een aardig ding(wel veel herrie dus) maar die was niet geschikt om er 8x per dag mee te kolfen (motortje begon het op een gegeven moment niet meer te trekken). Die is meer voor af en toe.

Tip: ben je van plan om vaak op je werk te kolfen dan is een dubbele een aanrader, ben je sneller klaar. Ik heb zelf een Ameda lactaline personal, gekocht op marktplaats voor 40 euro. Deze is ook nog eens vrij stil. De dubbele van Avent is nogal duur. De Pump in style (PIS) van Medela hoor ik ook goeie dingen over.

kijk anders even op:
http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?p=31970&

dit is trouwens een ideaal forum voor je bv-vragen!!

[Laatst gewijzigd door Simba - 27/03/2007 @ 10:59] - Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 12:38
Mona

Hoihoi, goed dat je hier al over nadenkt! Een goede voorbereiding is het halve werk
Als je van plan bent om bv te gaan geven, concentreer je dan eerst daar op. Bij de meeste mama's is het toch even wennen en samen met je kindje 'oefenen' om de juiste techniek onder de knie te krijgen. Als de bv goed loopt na een week of 4, kun je eens gaan proberen hoe het met kolven gaat.
Bij mijn 1e was de start ook niet zo makkelijk en had ik er net als Simba al snel 1 nodig. Gelukkig had de kraamhulp een avent isis in haar auto liggen en als ik haar mag geloven hebben de meeste kraamhulpen die werken bij een instantie die een positieve houding hebben tov bv dat. Je zou er naar kunnen vragen bij het intakegesprek?
En als je hem dan echt nodig hebt, kan je partner of jij na een paar dagen zelf er een kopen.

Als je regelmatig op je werk kolft is een dubbele elektrische inderdaad erg prettig, voor incidenteel gebruik (avondje weg, papa een keer een voeding laten geven) is een handkolf (bijv die van avent) ook prima.

Succes!

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 12:50
Petra

Hallo,

Ja mijn kraamhulp die geeft de voorkeur echt aan borstvoeding dus neem aan mocht het wat stroever gaan dat ze wel zo borstkolf in de auto heeft liggen.
Het zijn echt van die dingen waar je je toch zorgen over maakt. Tuurlijk geef ik de kleine liever borstvoeding dan flesvoeding de eerste half jaar.

We wachten het rustig af. Ga nu ff lkkr van het mooie weer genieten

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 11:17
Charlie

Online Status
Hé,

Op mijn geboortelijst stond een manuele borstpomp.(we waren niet verplicht ze te nemen)
Toen ik net bevallen was van Leni, kwam er uit de linker kant,de melk niet genoeg op gang.De verpleegster gaf me een electrische pomp.Om de melktoevoer een handje te helpen en dat was heel gemakkelijk.Mijn man is een electrische pomp gaan halen.(AVENT)En ik ben blij dat ik ze gekocht heb, ze is zijn geld waard.Ze is modern, inc.batterijen, ijscompressen om de melk te vergoeren en cool te houden en een zak om de borstpomp meet te nemen nr je werk en er zit een extra flesje bij.Echt een aanrader. Ik weet nu niet hoe modern de uitleenpompen zijn?Maar de mijn kan ik bij mijn tweede kindje gebruiken of uitlenen aan mijn zus of vriendin.
Groetjes,
Charlie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]