< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Peuters » vanaf welke leeftijd geen flesjes meer

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Peuters
vanaf welke leeftijd geen flesjes meer
26/03/2007 @ 12:08
Celine

Hallo iedereen

Ik vroeg mij af vanaf wanneer andere mama's de flesjes van hun spruiten hebben laten wegvallen en ze gewoon boterhammekes met een beker melk aten?

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 12:46
Angela

Online Status
Hoi

Mijn dochter krijgt naast vaste voeding en sap nog altijd 3 flessen. Geen idee hoe lang dat nog moet, zou er graag van af willen...

Grt
Angela

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 13:03
M&M

Online Status Bekijk profiel
Wij zijn nu aan het overstappen op een tuitbeker en daarna naar een gewone beker, zou graag binnen een paar maanden ook af zijn van die papfles ...

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 13:42
Nicole

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Vanaf 6 maanden zou je langzaam over kunnen stappen naar een tuitbeker.
Hier op het consultatiebureau, zeggen ze 9 maanden, omdat de meeste kinderen dan wel stevig kunnen zitten, en met een jaar moet de fles weg zijn!

Bij mijn oudste waren we met 11 maanden helemaal van de fles af, en mijn jongste zijn we nog mee bezig, maar lukt nog niet zo goed.

groetjes Nicole

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 14:53
k'tje

Mijn dochtertje is net 2 geworden en uit een beker drinken is dus helemaal geen probleem meer. Ze drinkt heel mooi alleen uit een gewone beker. Eender wat: water, thee, fruitsap, eens een slokje cola uit mama haar glas,... Tot er melk in zit... dat hoort er volgens haar gewoon niet in thuis en ze vertikt van dat te drinken. Melk hoort in een fles, punt uit. Ik heb het vanmorgen nog eens geprobeerd. Melk in een bekertje gedaan. Ze nam het bekertje mooi aan, en liet het bijna weer vallen toen ze zag dat er melk inzat. Ze heeft het nog niet tot aan haar lipjes gebracht! Geen idee hoe ik dat moet oplossen, hoor.

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 21:05
Linha

Hallo,

Dat hangt echt van kind tot kind af denk ik hoor... Helena wou zo rond 12-13 maand geen fles meer, Esther heeft pas vanaf 10 maand een flesje gehad (tevoren alleen borstvoeding) en ze drinkt nog steeds 's morgens en 's avonds melk uit een fles. We proberen de hoeveelheden nu wel wat te minderen, maar gezien ze geen tut heeft zie ik er geen graten in. Tenslotte had Helena tot 3,5 jaar een tut, en is dit toch ook zuigen. Die zuigbehoefte zal wel overgaan denk ik eens ze wat groter is... En ze drinkt overdag ook zonder problemen uit een beker dus het is geen kwestie van niet kunnen in haar geval.

Waarom willen jullie er zo graag van af?

groetjes,

Linha

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 12:41
Angela

Online Status
Hoi

's Middags drinkt ze wel uit een tuitbeker haar sap bij haar boterhammetje, maar achteraf moet er gewoon nog een 1/2 fles melk zijn. Gek genoeg raakt ze in het kinderdagverblijf geen fles aan, ze weigert ze en duwt ze weg. Waarschijnlijk omdat ze in haar groep de enige is met nog een fles. Maar zodra ze thuis is moet er meteen een fles gemaakt worden, anders gilt ze alles bij elkaar.
Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet

Grt
Angela

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 13:19
Lies

Online Status Stuur bericht
Euh .. hier eentje die alleen melk uit een fles wil drinken en de rest weigert uit de fles, maar uit een glas moet hebben ... Wij laten het maar zo, ik veronderstel dat het op den duur wel zal minderen? Hij houdt er van bij ons te zitten en ondertussen te tutteren, dat weet ik.
Bovendien zitten wij met speciale melk waarbij ik heel duidelijk het aantal ml moet weten voor de poeder - des te simpeler natuurlijk dan.

Tot ik dit onderwerp zag, had ik er eigenlijk nog niet bij stil gestaan.

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 20:12
Greetje

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Daantje is vanaf zijn 10 ŕ 11 maanden gestopt met papfles te drinken. Ik kocht voor hem brikjes melk (van 250 ml was dat denk ik) met een rietje zolang hij nog niet uit een bekertje kon drinken.
Vond het ook erg handig als we op uitstap gingen of als hij ergens moest blijven.
Eerst 3 per dag , dan 1 s'morgens en 1 voor het slapengaan.
Hij drinkt nu al flink uit een bekertje en af en toe krijgt hij nog zo drinkjes als beloning als hij flink geweest is en alleen voor het slapengaan.

Ik ga het bij Wardje zeker zo terug proberen.

Groetjes Greetje

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 21:45
Aisha

Mijn dochter drinkt ook van alles uit een beker, behalve melk. Dat hoort toch echt in een fles, volgens haar (denk ik). Ik vind het helemaal niet erg dat ze nog uit een fles drinkt, want ze gebruikt het ook alleen voor het slapen gaan. Overdag wil ze geen melk, zelfs niet uit de fles. Met cornflakes ofzo wel. Verder lust ze zo goed als alles.
Groetjes Aisha

[Laatst gewijzigd door Aisha - 03/04/2007 @ 21:46] - Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 14:12
jackie

Online Status Stuur bericht
Onze dochter drinkt voor het slapen gaan melk uit het flesje en verder drinkt ze alleen uit bekers of glazen en het hoef van mijn ook nog niet te stoppen die ene keer per dag dat ze uiot een flesje drinkt,vindt het zelfs iets hebben

Ze is met 9 maanden begonnen na volldige borstvoeding met het drinken van melk uit een flesje en we kijken wel tot ze het niet meer wil en/of moet

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]