< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Peuters » 17 maand en al op potje?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Peuters
17 maand en al op potje?
26/03/2007 @ 14:08
kaat

hoi, sinds een 2tal weken zegt mijn zoontje kaka als hij zijn pamper vol heeft, nu een paar dagen terug zaten we tv te kijken en hij gaat ineens van de zetel af, ik vraag wat ga je doen? kaka zegt ie en gaat aan de tafel staan om zijn broek vol te doen. Ik dacht dan haal ik het potje maar eens boven dus zet ik hem er deze morgen op toen ie weer kaka zei maar hij begon te wenen, vond er maar niks aan.Het zal dan toch te vroeg zijn zeker? Ik wil hem zeker niet dwingen ofzo hee.
groetjes

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 14:44
lieze x

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi
Flore is wel al ouder maar zij kan het ook niet verdragen als er kaka in haar pamper zit. Het moet er onmiddelijk uit!
Ze gaat nog niet op het potje, wel al geprobeerd hoor, maar nooit de tijd ervoor genomen.
Vanmorgen was ik bij de ha en hij zei vooral niets forceren, het is nog vroeg. Ik zou nl volgende week willen starten met de "training" aangezien ik twee weken vakantie heb. Hij zei nog, als het niet direkt lukt, stoppen en opnieuw proberen wat later.

Je kan het dus proberen, maar als het neit lukt, steek het potje dan weer weg en haal het terug boven als je het opnieuw wil proberen.

groetjes en succes!
Lieze

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 16:13
Wen370

Online Status Stuur bericht
je kindje er regelmatig eens opzetten!! ook al moet hij geen kaka doen, dat hij eerst al aan het potje gewoon geraakt. en ondertussen uitleggen dat het voor kaka en pipi dient natuurlijk. ons potje staat ook al klaar in de badkamer en regelmatig zet ik mijn zoontje daar eens op. en dan zeg ik dat is voor pipi te doen he, de eerste keer wou hij er onmiddelijk weer af maar nu kan hij al even blijven zitten, pipi heeft hij er nog niet op gedaan, maar hoeft ook nog neit direct, vind het al een hele prestatie dat hij er even wilt gaan opzitten, de rest volgt wel. maar inderdaad zeker niets forceren, hebben nog tijd genoeg he!
wen

Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 17:00
Marleen

gewoon af en toe er op zetten. Dan kan je kind alvast wennen. Wij plakken stickers. helpt goed. het zitten lukt nu goed. Alleen voor het plassen moet wel weer die luier om

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 16:56
katleen

hoi Kaat, ons dochtertje is van 21 oktober 2005, de laatste tijd trok ze ook altijd haar neusje op als ze kaka gedaan had (omdat wij dat altijd deden om te spelen). We hebben ook een potje gekocht, en es geprobeerd, maar ze zit er toch nog niet graag op hoor, ik denk dat we nog een maandje of 2 gaan wachten, 17 maand is nog klein he

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 13:23
isabelita

hoi,

wij hebben het potje hier al klaar staan, en af en toe zet ik haar erop met een blote poep, ze doet nog niets, maar blijft toch al even zitten. soms gaat ze er zelfs spontaan opzitten en dan lachen, maar verder gaan we nog niet hoor, dat kan nog even wachten, maar ze went zo toch al aan het potje en erop zitten

groetjes

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 13:31

mijn dochter gaat al vanaf haar 13de maand op het potje.
er zit niet altijd wat in maar plas altijd.. en soms poept ze ook erin, dan staat ze breed te gillen en klappen omdat het geweldig is,haha
we gaan standaard s'morgens en s'avonds voor het wassen of badje op de pot, ze weet het al, loopt al automatisch zelf naar het potje toe.
zeker niet forceren maar het gezellig maken ook op de pot.
mijn dochter heeft of een speeltje of haar tandenborstel in haar handjes en is dan afgeleid van alles om haar heen.
succes..

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 13:45
marjoontje

hoi silleke

ik vind dat heel knap van jou hoor,ik ben zelf ook vanplan om dat zo vroeg al tegaan proberen,mijn moeder deed dat vroeger bij haar kids ook en ze had ons alle 3 met anader half jaar al van de luiers af,ik zelf wil het ook gaan doen net als jou op een speelende manier op het potje zetten.

groetjes marion.

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 12:35
kaat

hoi, bedankt allemaal voor de reacties en tips. Hij gaat er nu al opzitten zonder te wenen.In de zomer gaat het makkelijker zijn, dan laat ik hem gewoon de hele dag in zijn blote poep rondlopen is minder gedoe voor die pamper de hele tijd aan en uit te doen hee.
groetjes

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 14:27

Ons dochterje nu 21 maanden doet af en toe spontaan pipi op haar potje. Meestal voor ze in bad moet en 's morgens dus das al een begin eh :)

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 23:32
wen

Hoi

welke potje gebruiken jullie? ons zoontje is ondertussen ook al 17 maanden geworden en ik wil hem volgende week beginnen op potje te zetten.

wat raden jullie mij aan?

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 18:26

Wees toch maar voorzichtig met het zo vroeg op een potje zetten. Forceer niets want het kan wel is verkeerd aflopen zoals bij men petekindje.
Ons keana gaat altijd voor ze in bad gaat op het potje pipi doen, vandaag was het er naast lol dus vind dat al een mooi begin , toch éénmaal per dag. Als dat goed blijft gaan , dan gaan we een stapje verder :)
Maar niks forceren want mijn petekindje is acht en heeft een psychisch probleem door gepush etc....

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 14:19
jackie

Onze dochter ging al vroeg op het potje met iedere keer resultaat..Toen een periode dat ze het potje negeerde en de luier weer voldoende was,nu is de periode er dat ze iig. bij het opstaan op het potje gaat en aangeeft al ze "grote boodschap" moet doen

Ik heb voor haar shortjes gehaald zodat ze v/d zomer zonder luier aan kan rondlopen is wat handiger dan de luier met romper vindt ik,vooral omdat ze roept en het al bijna doet

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 08:20
Juliaa

bij ons staat het potje al lange tijd in de woonkamer eerst speelde hij ermee en nu doet hij zijn plas op het potje we hebben hem in het begin er zelf op moeten zetten en dat vond hij niet leuk toen hebben we het maar gelaten en ineens ging het vanzelf maar poepen op het potje is nog steeds eng en dat zal nog wel even duren ik laat hem maar hij is wel de hele dag droog wb plas . Als hij zijn m,iddagdutje doet krijgt hij nog een luier om en meestal poept hij dan ik denk dat het nog best eng is voor die kleintjes .
succes ermee

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]