[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 26/03/2007 @ 21:52 Mieke | help , mijn dochtertje is 2 jaar en 4 maanden. Ik kan somd echt gek worden van haar driftbuien wanneer ze haar zin niet krijgt.Ze word dan echt boos en begint te huilen en brullen. Ze heeft overal haar eigen idee over ...als zij beslist uit de buggy te willen dan moet dit , als zij niet wil eten wil ze dit echt niet ...ze is echt koppig!!!!!!Net of ze constant haar grenzen een stukje wil verleggen We geven hier natuurlijk niet aan toe maar het is toch soms moeilijk. Heb soms het idee dat ik de helft van de tijd loop te zeuren of te corrigeren!herkent iemand dit? Hangt dit samen met de leeftijd????betert dit op " jaar ![]() |
| 03/05/2007 @ 11:18 Daisy | Thuis heb ik ook een "koppige" peuter rondlopen. Ik begon mij af te vragen of het aan mij lag. Ik doe alles om hem content te stellen, en hij heeft alles en krijgt alles. Ik ben op weekend geweest, zonder mijn man maar mijn mama was meegeweest, awel het was een ramp. Vooral de zondag in het paradisio park. Niet in de buggy willen blijven zitten, niet aan tafel willen blijven zitten, tegenwerken met het verversen van zijne pamper,.... De zaterdagavond ben ik moeten opstappen in het restaurant. Ik heb hem in zijne buggy gezet en terug naar het hotel gegaan en daar heb ik een huilbui gekregen. Ik zat eronder door. Komt het nu ook door mijn zwangerschap, ik weet het niet. En het ergste is, Thimo ziet mij wenen en komt mij dan troosten en knuffelen. Dan kan ik niet boos op hem blijven. Ik wil niet boos zijn op hem, daarom zie ik hem veel te graag. Hij is echt een schatje. Maar vraag mij echt op zo momenten af wat ik verkeerd doe. Het verversen van zijne pamper, dat is bijna dagelijks een gevecht. Hij wilt gewoon niet blijven liggen. Als hij een pipi-pamper heeft is dat nog niet erg maar als hij kaka heeft gedaan, dat is dan wel een ramp hé. Ik kan hier bijna een boek schrijven over zijn deugnieterij. Maar als hij eens met de oma blijft slapen, dan lig ik met hartpijn in mijn bedje dat ik hem zo fel mist. Ik geef toe, hij kan mij soms echt de muur opjagen maar ik kan niet zonder hem. Groetjes Daisy |
| 03/05/2007 @ 13:22 Cindy | Hoi Daisy, Wat jij vertelt maken wij hier ook wel eens mee hoor. Ik vind dat het precies in fases gaat. Een tijdje is het vechten voor de pamper aan te doen en ineens gaat het weer prima. Maar dan zijn er al weer gauw nieuwe dingen: niet aan tafel blijven zitten, driftbuien, niet in de buggy willen... Ik word daar soms zo onzeker door dat ik me afvraag wat ik verkeerd doe. Maar iedereen zegt me dan dat Mirthe (bijna 2) heel "onder zich uit" is en alles wil proberen. De enige raad die ik je kan geven is rustig te blijven en zeker niet toe te geven. Als ze zich zo aanstelt in de winkel, neem ik haar op en ga dirct de auto in.Daar zeg ik het haar eens goed en ze snappen dat wel hoor! Soms begint ze zelfs heel zielig te wenen. Ik laat haar even en nadien troost ik haar en geven we een kusje. Och, als ze altijd rustig in een hoekje zaten was het ook niet goed he! Ze moeten zichzelf kunnen en leren ontwikkelen. Groetjes |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

2 jaar!Peuterpuberteit?

) bakent zo haar eigen identiteit af, op zich een een heel gezond gegeven.