[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 26/03/2007 @ 22:54 | hallo ik heb een aantal vragen en ik hoop dat iemand advies voor me heeft. ik heb een relatie met een man die 2 dochters heeft uit zijn vorige huwelijk. het zijn twee meiden van bijna 10 jaar oud. we hebben besloten dat we graag willen proberen zwanger te worden van een kindje van ons samen. maar 1 van de 2 meiden vindt het al verschrikkelijk als we alleen al praten over een halfzusje/broertje. na lang praten zijn we er achter gekomen dat ze bang is dat haar papa minder van haar zal gaan houden en dat ze weinig aandacht zal krijgen als het kindje er eenmaal is. we hebben haar al meerdere keren proberen duidelijk te maken dat dit niet het geval zal zijn maar ze wordt elke keer toch erg verdrietig als we het er over hebben. heeft iemand enig idee hoe we dit moeten aanpakken? moeten we haar nu al vertellen dat we serieus proberen zwanger te raken of is het beter als we het pas vertellen als we zwanger zijn? de relatie met de ex vrouw is goed. moeten we haar er ook in betrekken? direct of pas later? ik hoop dat iemand me advies kan geven of hier misschien wel ervaring mee heeft. alvast bedankt |
| 26/04/2007 @ 16:17 karen | Hier ook NSG, 2 zonen van man. En die konden er ook niet mee lachen dat er nog een halfbroertje bijkwam! Vooral om de veranderingen denk ik? Al die babyspullen in "hun" huis, gekrijs enz. Maar, wij hebben ze dadelijk duidelijk gemaakt, dat ZIJ neit te beslissen hebben over of wij al dan niet kinderen kregen. Stel, zeiden we, dat we nu geen kinderen hadden, wat mij dus kinderloos zou laten, en dan later mogen zij wel weg, en kinderen krijgen? Wij houden hun later ook niet tegen he? Enfin, ze zagen wel gauw in dat het hun leven niet al teveel veranderde, ze zijn nooit zelfs maar wakker geworden van een krijsend baby, en nu spelen ze als gek met hun broer van 20 maanden, en zijn ze er heel trots op! |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

wie weet hoe we hiermee om moeten gaan?