< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Peuters » geen kaka op het potje.

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Peuters
geen kaka op het potje.
27/03/2007 @ 15:40

Mijn dochter is 2jaar en 4 maanden. Ze is al een paar maand droog. Ze doet dus heel goed pipi op het potje. Maar ze wil geen kaka op het potje doen. Ze houd alles op totdat ze klaagt over buikpijn en zelfs soms staat ze te springen omdat ze dus zo dringend moet en dan nog wilt ze niet op het potje gaan. Weet iemand hoe je een kindje van ouder dan 2 jaar kaka leert doen op het potje?

Alvast bedankt voor de info en tips.

Groetjes

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 16:16
4mykids

Online Status Stuur bericht
An,
Wat je dochter meemaakt, en jij ook is veel voorkomend op die leeftijd. Je zou aan de schoolpoort eens moeten horen hoeveel mama's met hetzelfde probleem zitten.
Voor een peuter is het heel wat om kaka op een potje te doen. Ze zien het als iets dat van zichzelf is en willen hier geen afstand van doen. Er hangt een hele psychologische achtergrond aan vast. Je mag je in geen geval boos maken, want zij moet immers iets loslaten en het aan jou overgeven ( tijdens de koppigheidsfaze waarin ze nu zit is dat niet vanzelfsprekend, ook al uit ze dit niet echt)
Ik liet mijn kids een pamper aandoen om stoelgang te maken. Eenmaal 3 jaar was dit over en gingen ze zonder problemen op het potje.
Laat haar blijken dat je geduld hebt en haar steunt ( dus in geen geval boos worden). Vraag haar of ze eventueel een pamper wil om kaka te doen.
Niet te druk in maken, deze faze gaat echt over, gewoon enkele weken geduld hebben. En als ze dan al probeert op het potje ( niet op wc want dat is te bedreigend) haar superaanmoedigen en mondeling erg belonen ( ook al ligt er niets in, haar toch aanmoedigen voor het proberen)
Succes!!

Ps ben orthopedagoog en opvoeder van beroep.

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 16:51
Seil

Identiek hetzelfde verhaal hier.
Dochter gaat heel flink op het potje behalve voor kaka.
Heel per ongeluk heeft ze eens kaka gedaan (omdat ze diarree had) en ze kreeg 2 snoepjes (ondanks de diarree), dit is haar bij gebleven en nu ... (ze doet het nog wel voor het snoepje, maar hopelijk kunnen we ook dat snel omzetten in een zonnetje of zo)

succes

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 08:08
Juliaa

hier nog zo een hij is welliswaar iets jonger dan jullie kindjes maar plassen gaat helemaal geweldig maar de grote boodsschap heeft hij nu 2 keer op het potje gedaan maar hij blijft het eng vinden duncan slaapt smiddags nog en dan krijgt hij een luier om meestal doet hij zijn grote boodschap dan . Ik laat hem maar en denk dat het vanzelf komt .
succes met jullie kindjes

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 13:47
jokske

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn zoon van 3 wil nog geen kaka op zijn potje en ook niet op het toilet doen.
Ik moet iedere keer een pamper aandoen , hijdoet dan kaka en dan weer af.
Maar ik kan toch niet blijven zo voortdoen. HELP
Op school houd hij hem volledig in, als hij thuis komt is het : mama pamper ,pamper aandoen......

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 17:50
Juliaa

je hebt het erover en ze doen het duncan heeft vandaag 2 keer de grote boodschap op het potje gedaan nou maar hopen dat het doorzet
wat worden ze toch snel groot

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]