< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Peuters » wanneer praten ze nu?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Peuters
wanneer praten ze nu?
27/03/2007 @ 16:29
wiezewase

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,

mijn dochtertje is 20 maanden en kan nu enkele woorden zeggen, voor de rest brabbelt ze er maar op los?
Motorisch is ze dan weer heel sterk en kan soms meer dan haar 2-jarig nichtje.

Hebben jullie er ervaring mee met deze situatie. Andere kindjes van haar leeftijd kunnen al kleine zinnetjes maken.
Moet ik nu ongerust worden of toch maar even afwachten.

groetjes

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 17:56
Nicole

Maak je niet ongerust!
Mijn oudste dochter sprak toen ze 2 jaar werd ook nog maar een paar woordjes.
Ergens tussen de 2 en 2,5 jaar is ze ineens gaan praten.
Van een paar woordjes sprak ze binnen 3 maanden tijd ineens 3 woordszinnen!

Ieder kind is anders, de een is snel met lopen, de ander met praten, maar het komt vanzelf!

groetjes Nicole

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 08:44
k'tje

Géén zorgen maken. Ieder kind ontwikkeld anders, en ze kunnen nu eenmaal niet in alles tegelijk energie steken. De ene is snel zindelijk, de andere praat rap, de andere stapt snel alleen,...
Mijn dochtertje sprak ook maar enkele woordjes op 20maanden, maar ze begreep wel alles. En kort voor haar 2de verjaardag is het gaan keren. Ze is nu net 2geworden, en elke dag leert ze weer nieuwe woordjes bij. Het gaat écht snel nu.

Gewoon rustig afwachten.

gr
K'tje

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 14:15
jackie

Online Status Stuur bericht
Onze dochter wordt er bijna 2 en ik vindt dat ze al veel woordjes zegt en begrijpt maar volledige zinnen nog niet,het komt...

Ons neefje is 10 maanden ouder en kon 6 maanden geleden nog minder woordjes dan onze dochter enn ineens is hij vlot gaan praten en wel volldige goede zinnen,al met al is het afwachten en komt het wel goed

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 15:41

Onze dochter is een echte spraakwaterval. Maakt al keiveel zinnen en zegt alles na en onthoud ook bijna alles. Ze liep ook al op tien maanden en is in alles verschrikkelijk snel behalve dan in zelfstandig eten. Ze kan het maar word nog liever bediend tja zo is elk kind snel in zijn ding eh :) Dus idd maak je geen zorgen, veel kindjes leren pas echt tegoei praten en verstaanbaar in het kleuterklasje maar er zijn altijd vroege vogels zoals de onze :)

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 10:33
melissa

Online Status Bekijk profiel
hey brooklyn praat ook nog niet echt goed, woordjes een paar maar niet zinnetjes ofzo en heel veel die die die. Als ze begrijpt van doe de deur dicht en ze doet dat niet teveel zorgen maken

gr

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 08:11
Juliaa

Online Status Stuur bericht
ieder kind is anders duncan zei met 7 maanden al mama en nu nog geen 2 zegt hij al redelijke tijd zinnen .Hij begint nu zelfs in de ik vorm te praten een echte kletser dus maar mijn nichtje zei met 2 jaar pas losse woorden en nu 2.5 kletst ze de oren van je kop . Komt vanzelf .

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 13:04

hallo

ons zoontje is 20 maanden en kan ook nog maar enkele woordjes zeggen hoor is bij ieder kindjes anders hé
hij praat wel de ganse dag maar versta er nog niks van

groetjes

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 17:13
Mich

Hallo,

Leuk om te horen! Ons mannetje is ook 27 maanden en wordt tweetalig opgevoed. Begon daardoor laat met praten en zegt nu veel worden, wat zinnetjes in het spaans, vaak gemengd met Nederlands. In vergelijking met de meeste van zijn leeftijd genootjes loopt hij iets achter met praten, maar hij is daar integen heel snel met zindelijk en motorische dingen (kindjes van 4 leren hoe je achteruit de glijbaan af moet als mama niet kijkt .. en (heel eigenaardig) hij kent het hele alfabet uit zijn hoofd, dat is echt zijn nieuwe speelgoed. Overal waar leter zijn gaat hij met zijn vingertje erover en "leest" hij de "S" van Selva, de "a" van aapje.. hoe gaat dat bij jullie?

Doei, Mich

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 12:47
deesje

Mijn dochtertje is op 18 maand heel veel woordjes gaan nazeggen en begrijpt vooral veel. Nu is ze 21 maanden en ik verschiet er elke dag van hoe ze woorden als "cornflakes, apotheker, droogkast,.. foutloos nazegt. Ze spreekt ook al echte zinnetjes en iedereen verstaat ze goed.

Maar ze kan wel nog maar net uit een beker drinken

Het een of het ander he, ze leren maar 1 ding tegelijk, denk niet dat je dan kan forceren, alleen stimuleren.

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]