< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's voeding » voeding 1 jarige

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Baby's voeding
voeding 1 jarige
28/03/2007 @ 10:04
Kirby

hallo iedereen,

m'n zoontje, Brent, is vorige week 1 jaar geworden. Ik was zo eens benieuwd wat jullie 1-jarige eet (of at) en op welke tijdstippen? Sinds een week is hij z'n fruitpap wat beu gegeten. Vanamiddag doe ik boodschappen. Had gedacht om eens yoghurt en pudding mee te doen om eens te proberen.
alvast bedankt!

groetjes
kirby

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 11:20
Anneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

weet je wat arthur lekker vindt, de fruitfrisjes van nestlé, normaal gezien vanaf 15 maand, eigenlijk is het gewoon fruitpap in een zakje waaraan ze kunnen zuigen.
Zodra arthur met een rietje kon drinken lukte dat ook en sindsdien krijgt hij 1 tot 2 keer per week zoiets, andere dagen krijgt hij bvb druifjes ( helft gesneden en zonder pitjes) , banaan in stukjes gesneden of zelf een halve banaan. Echt pap maak ik nog héél zelden.

Als hij s morgens een banaan eet bij het ontbijt krijgt hij om 16 uur yoghurt, platte kaas, een koek, boterham,....

Keus genoeg eigenlijk, wel zorg ik ervoor dat hij per dag toch 1 stuk fruit zeker binnen heeft.

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 13:18
Kirby

hoi Anneke,

ik geef eigenlijk nog maar zelden iets in stukjes (uitgezonderd boterham) omdat Brent nog maar 2 tandjes heeft. Hij heeft z'n 1ste tandje maar gekregen toen hij 11,5 maanden oud was!!!

bedankt voor de andere tip! Zal er eens naar kijken.

groetjes
kirby

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 15:40
Kirby

nog iemand die zijn voedingsschema wil delen? Ben benieuwd hoe andere mama's dat doen.

groetjes
kirby

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 16:33

Mijn zoontje Thijmen is nu ruim 13 maanden en eet ongeveer het volgende:

- ´s ochtend rond 7 uur 180ml melk (soms met eetlepel rijstebloem)

- rond 12 uur twee boterhammen met smeerkaas o.i.d. met water en daarna nog 120ml melk

- rond 4 uur fruit (banaan, peer, madarijn etc.)

- om 7 uur de warme hap (hij lust eigenlijk alles) en als toetje granenpap, yoghurt of soms nog wat melk

Ik ben ook benieuwd naar andere voedingspatronen om te zien of het een beetje overeenkomt.

Judith

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 09:13
Kimmy

Robbe wordt nu bijna 1 jaar en zijn schema is tot nu als volgt:
7 u: 240 + 8 schepjes melk
9 u: boke bij de onthaalmoeder
12 u: groentjes
in de loop van de namiddag: beetje yoghurt of fruit of brood bij de onthaalmoeder
17 u: fruit en koekje thuis
19 - 20 u: fles 240 + 8 schepjes

Nadat hij meer melkproducten mag zou ik zijn schema wat willen aanpassen, 's morgens iets minder melk en dan al een boke bijgeven. En in de loop van de dag een yoghurtje als tussendoortje

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 14:39
ilsie

hey

Hier is het schema van mijn zoontje.

's morgens: 2 boterhammen met smeerkaas of choco + beker melk
's middags: 2 boterhammen + fruitsap of water
vieruurtje: yoghurt of stuk fruit + fruitsap of water
's avonds : hetzelfde als wij eten
voor het slapen nog een flesje

groetjes

ilse

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 12:25

Onze Lotte is 11,5 maand en eet het volgende:

7.30 uur 200 ml opvolgmelk met 5 scheppen pap
tussendoor fruit en wat drinken
12.00 uur 1-1,5 boterham en 150 ml opvolgmelk
tussendoor koekje of doepstengel en drinken
18.00 uur warm eten + beetje yoghurt
19.30 200 ml opvolgmelk

Groeten, Marieke

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 13:28
snuffie

Hoi,

Het schema van Pol is ongeveer als volgt:

8.30u boterham met (smeer)kaas/confituur/vlees + 240 ml volle melk

12.30u middagmaal: groenten, aardappelen, vlees: meestal nog gemixt, want stukjes zijn soms nog te moeilijk te bijten

16.30u: fruithap: enkele stukken fruit, koek en wat yoghurt/platte kaas gemixt (banaan of meloen durf ik wel in stukjes te geven, dat kauwt makkelijker dan appel)

18.30u: een beetje mee eten van de 'grote pot', hetgeen er dus bij mama en papa op tafel komt. Dit mix ik niet, zo kan hij ook stukjes leren eten.

20.30u: 270 ml groeimelk/volle melk voor het slapen gaan

Voila. Hoewel Pol een goede eter is, heeft hij ook dagen dat hij zijn fruitpap of groentepap weigert. Ik dring dan niet aan, hij heeft genoeg 'reserve', dus als hij eens een maaltijd overslaat, kan dat geen kwaad. Als hij niet wil eten krijgt hij ook niks anders in de plaats van mij. Ben bang dat hij anders eten gaat weigeren om melk of koeken te krijgen...

's Zondags eet Pol ook wel eens mee van een potje rijstpap, pudding of een ijsje. Nu hij 1 is, mag hij af en toe wel eens zo'n zoeter extraatje. Hij zal er onvermijdelijk toch ooit mee in contact komen, niet?

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 13:39
emmy

Hoi!

Dit eet onze Laura (1 april 14 maanden):

7:00: 1 boterham met beleg en 200 ml melk
9:00: fruit (soms gemixt maar ze kan ook kiwi sinaasappel of n zachte peer in stukjes eten, verschilt dus per dag wat ik ze geef)
12:15 boterham met beleg en 200 ml melk
15:30 tussendoortje (kersen uit pot of n soepstengel)
17:15 warm eten, of geprakt of n klein beetje gemixt
19:00 220 ml melk.

Hopenlijk heb je dr wat aan!

Groetjes!

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 19:30
pluk

Online Status
onze lieve kleine aap eet naar mijn in ziens heel weinig???
en heeft het nog moeilijk met brokjes. ze is nu 14 maand voorbij. wat denken jullie????
half 8: 1 boke zonder korst met kiri 100 ml melk
11 uur op de opvang: patatjes
15 uur: fruitpap denk 300 gr
18 uur: 2 bokes zonder korst kiri en choco 1 petit gervais
19 uur: 80 ml melk

dat was het vandaag sheelt enorm van dag tot dag.
ze wordt s nachts terug wakker wat doe ik hier mee??
om wat uur gaan jullie kindjes slapen? x

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 13:59
Char

onze kleine van 11 maand heeft ook nog maar 1 tandje maar met stukjes fruit kan hij wel al een tijd goed overweg hoor, druifjes in twee gesneden, een banaan eet hij zo van tussen de schil, een rijpe peer in reepjes, enz een appel is wel nog wat moeilijk zonder tanden maar hij krijgt ook nog bijna iedere dag fruitpap dus die worden geraspt. ook de warme maaltijd krijgt hij al vaak in droge stukjes die hij zelf met zijn handjes opeet, hij doet niet liever natuurlijk.. dus voor stukjes heb je blijkbaar niet echt tanden nodig.
hij eet ook al vanaf 10 maand gewone yoghurt, wel niet aangeraden bij aanleg voor koemelkallergie of zo, maar hij verteert dat perfect, met fruit of natuur (liefst ongesuikerde, volle yoghurt geven). heb ook al eens pudding gemaakt en die vond hij natuurlijk ook heerlijk maar zonder suiker is dat echt niet lekker.

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 18:11
Kirby

hallo pluk,

Ik denk persoonlijk dat je ukkepuk wel normaal EET hoor. Maar drinkt ze wel voldoende melk? Brent is 1 jaar en drinkt 's morgens en 's avonds 240 ml melk.
misschien eens vragen aan kind en gezin.

Brent heeft zijn laatste fles rond 19u en gaat direct daarna slapen. hoeveel hij overdag slaapt, is erg afhankelijk. De ene dag slaapt hij zowel 's voormiddags an 's namiddags 1 à 2 uren. Maar soms slaat hij een slaap over. Vandaag heeft hij bijvoorbeeld 2 uren geslapen in de voormiddag, en deze namiddag niet meer.

hopelijk ben je hiermee wat?

groetjes
kirby

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 18:18
Kaat

Online Status Bekijk profiel
Mijn zoontje wordt volgende week zondag 1 jaar en zijn schema ziet er als volgt uit:

's morgens 1 klein boterhammetje met choco of zonder beleg en flesje 240+8 schepjes

's middags warm middagmaal (hier kan ik moeilijk gewicht op plakken maar ik gok zo'n 200 gr)

namiddag fruitpap - geraspt(ongeveer 300 gr)

's avonds terug kleine boterham (bij ons aan tafel)
net voor het slapen gaan nog een fles melk: 240+8 schepjes

Hannes gaat rond 19u30 slapen en wordt 's morgens zelf wakker rond 7u00 of we wekken hem rond 7u20
In het weekend slaap hij makkelijker iets langer, zo tot 8u30
Overdag slaap hij flink, 2 dutjes van minimum 2 uurtjes.

[Laatst gewijzigd door Kaat - 03/04/2007 @ 18:19] - Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 19:21
pluk

Online Status
hoi kirby soms eet ze tussendoor ook nog een fles. bij de onthaalmoeder. maar ze drinkt gewoon ni veel we maken volle fles waar ze nauwelijks nog van drinkt. vervelend he. x

Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 08:19

hoi,
de eetschema van mijn 11 maanden zoontje is zo:
6.30-7.00 150melk met 3 schepjes pap.
9.30 bakje fruit en sap
11.30 2boterhammen en sap
14.30 bakje yoghurt met een schepje gemalen beschuit
en sap.
17.30 avondeten
19.00 150melk met 3 schepjes pap
19.30-20.00 slapen!

het schijnt dat je fruit voor 12.00 moet geven, want dan neemt je lichaam de meeste vitamines op van het fruit.
WErk ook zelf op een klinderdagverblijf, en heb zelf ook de eetschema overgenomen.
succes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]