< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Peuters » 17 maand en nog niet lopen....pffff

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Peuters
17 maand en nog niet lopen....pffff
29/03/2007 @ 12:46
Kaatje

hoi iedereen,

Zijn er hier nog moeders met kindjes die laat liepen? Mijn zoontje is nu 17 maanden en kan het nog steeds niet.Ik hef mijn eigen een breuk en ik hoor overal maar opmerkingen: kan die nu nog niet lopen, zelfs mijn schoonmoeder zegt, laat hem maar eens een dagje hier dan kan hij wel lopen!? precies of ik er niet genoeg mee bezig ben en dat het aan mij ligt. We oefenen elke dag, îk neem hem nu niet meer altijd op maar laat hem aan het handje meestappen maar na een tijd gaat hij zitten en is het beu, hij is zo lui eh! Bij kind en gezin hebben ze gezegd dat als hij volgende maand niet loopt we een afspraak moeten maken en dat we dan naar de kinesist moeten, heeft dat nog iemand moeten doen? En heeft er misschien nog iemand tips ofzo. Alvast bedankt hee. groetjes

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 12:59
Halflingske

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Kaatje,

Bij de OM waar mijn zoontje is, is een meisje die sinds 2 weekjes stapt. En ze wordt 2 in mei!
Dus, er zijn er zo nog, je bent niet alleen.

Lin

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 10:19
fleur

Online Status
Hey Kaatje,

Mijn dochtertje is net 16 maanden en stapt ook nog niet. En het ziet er ook niet naar uit dat ze dat direct alleen gaat kunnen. Ze stapt wel langs de muur of de tafel of als ik haar 2 handjes vasthoud, maar zodra ze ergens een afstandje moet overbruggen waar ze zich niet kan vashouden, zakt ze op haar poep en kruipt ze verder. Ook aan de handjes stappen is ze snel beu, ze schijnt veel liever te kruipen. Wel voor mij is dat ook goed, ik forceer haar daar absoluut niet in. Als ze er klaar voor is zal ze wel stappen zeker. Vorige week was ik nog bij K&G en ook zij zagen nog geen enkel probleem. Ik moet me pas ongerust maken als ze rond 24 maanden nog niet zou kunnen stappen. Dat is nog 8 maanden en in die tijd kan er nog veel gebeuren he.
Dus je niet ongerust maken hoor... het enige wat vervelend is, is dat iedereen inderdaad commentaar geeft op het feit dat ze nog niet kunnen lopen. Maar blijkbaar is het gemiddelde om te kunnen stappen tussen 15 en 18 maanden, dus we kunnen nog in de gemiddelden vallen en anders zitten we er iets boven he. Niks erg...

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 00:30

Een raad : laat je kop niet zot maken door k&g!
Ik ben er in totaal drie keer geweest en nadien nooit meer!
Ik moet bijna bevallen van mijn tweede en dan komen ze in het ziekenhuis zagen voor een afspraak te maken thuis maar ze zijn hier niet meer welkom!
Hun uitspraken zijn vaak absurd zoals bij jou nu! En als ouder maak je je dan ongerust, ga je dan ten rade bij de kinderarts krijg je een heel ander verhaal!
er is niks abnormaals dat je kindje nog niet kan lopen. Je hebt nu eenmaal laatbloeiers! Laat je zoontje zijn eigen tempo bepalen, hij heeft nog tijd zat. Niet elk kind kan alles even snel. Onze dochter is nu wel een heel snelle, liep op tien en half maanden, kroop op zeven maanden en praat nu gelijk een grote en das al een tijdje. Zinnetjes vloeien hier rijkelijk uit haar kleine mondje en ze doet ons elke dat versteld staan maar ze eet nog niet zelfstandig en haat brokjes in haar eten TJA tzal wel ooit eens komen zeker, ze kan niet in alles snel zijn dus don't worry jouw zoontje zal in andere dingen dan weer sneller zijn , ze kunnen hun energie niet in alles tegelijk steken de dutskes :)
groetjes en niet aantrekken!!!

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 08:24
Visseke

Online Status Bekijk profiel
Net wat er al eerder werdt gezegd, laat je het hoofd niet gek maken.
Ieder kindje ontwikkelt zich in zijn/haar eigen tempo.

Dat je zoontje nu nog niet loopt wil niets zeggen.
De fysio van mijn zoontje zei destijds: Hoe ouder ze zijn als ze gaan lopen hoe beter ze je begrijpen.
(mijn zoontje had fysio omdat hij prematuur was)

Je hoeft je dan ook nog geen zorgen te maken.
Je zoontje kan immers al wel aan de hand lopen. Op 't moment dat jij er geen erg in hebt zal hij waarschijnlijk zijn 1e stapjes zetten.

Succes...

groetjes, Liesbeth

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 18:12

Mijn zoontje is nu 18 maanden en stapt ook nog maar ongeveer een maand.
Op aanraden van de onthaalmoeder hebben we andere schoentjes gekocht. En geloof het of niet de week nadien stapte hij. Toeval???? Geen idee. Ik had erg stevige schoentjes gekocht (zoals steeds wordt aangeraden), maar misschien waren ze te stevig waardoor hij een erg onzeker gevoel had?
Misschien een tip???

In ieder geval geen zorgen maken. Elk kind ontwikkelt op zijn eigen snelheid.
En Kind en gezin die zijn hier ook maar 2 keer langs geweest en daarna nooit meer. Ik heb ze aan de deur gezet. Overal hebben ze commentaar op, nooit is het goed. Ik wordt alals ik de naam kind en gezin nog maar hoor.

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 08:39
Kaatje

hoi allemaal, bedankt voor de reacties.
Dat van die andere schoenen kopen vind ik een goed idee. Mijn schoonmoeder wou persee schoenen kopen voor hem en ik vind ze nogal "lomp", hier binnen laat ik hem dan ook op zijn blote voetjes kruipen.
groetjes

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 09:01
Marleen

Die van ons is pas gaan lopen toen zijn amandelen verwjderd zijn. Hij was veel verkouden, veel last van oorontstekingen en hierdoor is waarschijnlijk het evenwichtsorgaan verstoord

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 13:34
mama

Mijn dochtertje liep op 16 maanden, en mijn zoontje pas op 20 maanden. Ook ik kreeg ongeveer elke dag de vraag 'loopt hij nu nog niet'. Het oudste kindjes van mijn nicht liep pas op 21 maanden. Toen ik dat hoorde heb ik gewoon elke keer geantwoord als ik nog eens de vraag kreeg: "ieder op zijn tijd". En een paar weken later begon hij bij de onthaalmoeder spontaan kleine stapjes te zetten!
Ieder kind leert dus lopen op zijn eigen tempo, forceren kan toch niet.

Sowieso is het beter om te leren lopen op blote voetjes (zonder schoentjes), ik trok mijn zoontje dus van die anti-slipsokjes aan en heb pas schoentjes gekocht toen hij kon lopen. Voor buiten had ik dan stoffen slofjes van de H&M gekocht, wat eigenlijk 'stevige' sokken met veters aan waren.

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 14:59
Dreuvel

Mijn dochter liep pas met 20 maanden...en loopt nu als de beste! Laat je niet gek maken door mensen die het allemaal beter weten...

gr Dreuvel

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 15:32
deesje

Ikzelf was ook 20 maand, ik kan het prima hoor nu

Laatst vond iemand het zelfs raar dat Lara nog niet zo duidelijk kan praten, ze is anderhalf, tuurlijk praat ze nog niet in zinnen!

Groetjes

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 13:54
janne

Online Status Stuur bericht

Hoi Kaatje,

Echt geen zorgen maken hoor,
ik zou toch nog even afwachten ipv volgende maand een afspraak maken bij de kinesist.

Mijn schoonzus haar kindjes liepen allebei maar toen ze 19 maand oud waren. De oudste zit nu in het eerste leerjaar, en is de 'knapste' van de klas. Dus, je ziet maar. Vroeg of laat lopen wil niets zeggen.

Mijn dochtertje liep heel stevig aan één handje, maar durfde niet los te laten. Tot ik haar schoentjes aandeed van het merk MOD8, dezelfde dag nog liep ze alleen. Ongelooflijk hé. De winkelmevrouw vertelde me dat alledrie haar kinderen leren lopen hebben met dat merk. Ik ben er alleszinds heel tevreden van, en koop bij mijn kleinste zeker haar eerste schoentjes van dat merk. hihi.

Veel groetjes,
janne

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 19:24
Kaatje

halleluja hij loopt!!!, kben zo fier en content dat ik het nog even wou delen, ik had inderdaad andere schoenen gekocht, en voila.. hij is ermee weg! merci allemaal

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 12:40

Hallo, ik kom hier voor het eerst, mijn dochter van 17 maanden loopt ook nog niet. Ik word langzamerhand ongeduldig van, ik zou het heel leuk vinden als mijn dochter loopt. Zij kan wel staan, langs de randje lopen, zelfs met 1 hand vast kan zij ook lopen. Ik heb indruk dat zij met haar bovenlichaampje meer voorover loopt, waardoor het zelfstandig lopen niet makkelijk gaat. Kan het kloppen? Sommigen zeggen dat het aan de schoenen ligt, ik vind het een beetje raar. Is dat echt zo? Ik zie reacties wel vanzelf verschijnen... Groetjes, Renée

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 07:54
Kaatje

hoi reneé, dat van doe schoenen heeft bij mij wel geholpen, misschien toevallig, maar toen ik ze ging kopen zei die mevrouw, nu zal ie wel binnen de 2 weken lopen en een week later kon ie het. Daarvoor had ik echt van die lompe stevige schoenen en nu heb ik echt van die heel plooibare schoentjes, ik zag meteen dat hij dat veel makkelijker vond. Hij loopt nog steeds niet de hele tijd, hij heeft zo nog een doel nodig om naar toe te stappen maar ik ben al heel tevreden, ik begrijp dat je wilt dat jouw kindje snel gaat lopen, ik had dat ook maar je kan het niet forceren eh, de ene doet er langer over als de ander, en als je echt denkt dat er iets mis is zou ik er mee verder gaan. veel succes!

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 13:35
Seil

Het duurde lang voor mijn dochter kroop. Tot ik (voor mezelf) naar de osteopaat moest en ik mijn dochter meenam. Ze zat op de grond te spelen en de osteo keek naar haar terwijl ze mij behandelde. Nadien zij de osteo dat mijn dochter haar bekken blokkeerde (ze zag dat op de manier waarop mijn dochter haar bewoog). Ze voelde aan haar bekken, deed iets (totaal niet pijnlijk en terwijl mijn dochter speelde) en ja hoor 2 dagen later kroop ze.

Misschien is het bij jouw zoontje ook zo; is hij niet lui, maar wringt het ergens?!

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 13:23
evelien

Online Status Bekijk profiel
ons zoontje is nu ook 16 maanden en we moesten twee weken geleden naar k&g en ook wij kregen daar verwijten naar onze kop. Blijkbaar hebben we een abnormaal kind doordat hij nog niet alleen stapt. En volgens hen is er iets serieus mis met hem.
Zowel mijn man als ik waren serieus in ons gat gebeten
onze kobe kruipt vreselijk snel. Hij probeert wel stapjes te zetten (maar kdenk dat hij gewoon een beetje bang is) en hij loopt wel aan 1 hand. En kruipt al zelfstandig de trap op dusja
wij hebben dan naar onze huisarts gebeld en die zei ook dat dat geen kwaad kan als ze nu nog niet lopen. Je kunt ze moeilijk hele dagen dwingen om zelfstandig te stappen want dan raken ze gefrustreerd en dan willen ze het helemaal niet meer doen.

groetjes

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 10:56
Michèle

ons zoontje was maandag 17maand. Sinds eergisteren zet hij zijn eerste wankelende stapjes. Hij vindt het schitterend
Vorige maand bij k&g vroegen ze gewoon of hij stapte aan de hand of rond de tafel. Gezien hij dit al geruime tijd deed was er geen enkel probleem
Geef het tijd was wat ze zeiden
Je ziet ene bureau van k&g is blijkbaar niet dezelfde mening toegedaan dan een andere.

Zoals ik altijd zeg , er is nog geen enkel mens blijven kruipen. Gezien ze staan in park of rond tafel lopen betekent dus ook dat ze het kunnen. Gewoon de angst overwinnen en ze zijn vertrokken

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 11:13
Sarah

Online Status Stuur bericht
Ikzelf liep ook nog niet toen mijn zusje op 15 maand geboren is. Ik weet niet wanneer ik er dan wel aan begonnen ben, maar het heeft nog even geduurd. Ook mijn mama heeft slechts heel laat gelopen. Ze was al 2 jaar en liep nog niet. Ze waren al naar veel dokters geweest en vitaminekuren gedaan, maar niets hielp. Rond haar 2de verjaardag kwam mijn opa terug van een zakenreis en hij had een pop mee als kado. Ze is er gewoon naar toe gelopen en is sindsdien niet meer gestopt (ik heb een zeer actieve mama).
Dus niet ingerust zijn!! En laat je niet opmaken. Je zoontje zal wel lopen als hij er klaar voor is!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]