[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 29/03/2007 @ 12:46 Kaatje | hoi iedereen, Zijn er hier nog moeders met kindjes die laat liepen? Mijn zoontje is nu 17 maanden en kan het nog steeds niet.Ik hef mijn eigen een breuk en ik hoor overal maar opmerkingen: kan die nu nog niet lopen, zelfs mijn schoonmoeder zegt, laat hem maar eens een dagje hier dan kan hij wel lopen!? precies of ik er niet genoeg mee bezig ben en dat het aan mij ligt. We oefenen elke dag, îk neem hem nu niet meer altijd op maar laat hem aan het handje meestappen maar na een tijd gaat hij zitten en is het beu, hij is zo lui eh! Bij kind en gezin hebben ze gezegd dat als hij volgende maand niet loopt we een afspraak moeten maken en dat we dan naar de kinesist moeten, heeft dat nog iemand moeten doen? En heeft er misschien nog iemand tips ofzo. Alvast bedankt hee. groetjes |
| 29/03/2007 @ 12:59 Halflingske ![]() | Hey Kaatje, Bij de OM waar mijn zoontje is, is een meisje die sinds 2 weekjes stapt. En ze wordt 2 in mei! Dus, er zijn er zo nog, je bent niet alleen. ![]() Lin |
| 30/03/2007 @ 10:19 fleur | Hey Kaatje, Mijn dochtertje is net 16 maanden en stapt ook nog niet. En het ziet er ook niet naar uit dat ze dat direct alleen gaat kunnen. Ze stapt wel langs de muur of de tafel of als ik haar 2 handjes vasthoud, maar zodra ze ergens een afstandje moet overbruggen waar ze zich niet kan vashouden, zakt ze op haar poep en kruipt ze verder. Ook aan de handjes stappen is ze snel beu, ze schijnt veel liever te kruipen. Wel voor mij is dat ook goed, ik forceer haar daar absoluut niet in. Als ze er klaar voor is zal ze wel stappen zeker. Vorige week was ik nog bij K&G en ook zij zagen nog geen enkel probleem. Ik moet me pas ongerust maken als ze rond 24 maanden nog niet zou kunnen stappen. Dat is nog 8 maanden en in die tijd kan er nog veel gebeuren he. Dus je niet ongerust maken hoor... het enige wat vervelend is, is dat iedereen inderdaad commentaar geeft op het feit dat ze nog niet kunnen lopen. Maar blijkbaar is het gemiddelde om te kunnen stappen tussen 15 en 18 maanden, dus we kunnen nog in de gemiddelden vallen en anders zitten we er iets boven he. Niks erg... |
| 04/04/2007 @ 08:39 Kaatje | hoi allemaal, bedankt voor de reacties. Dat van die andere schoenen kopen vind ik een goed idee. Mijn schoonmoeder wou persee schoenen kopen voor hem en ik vind ze nogal "lomp", hier binnen laat ik hem dan ook op zijn blote voetjes kruipen. groetjes |
| 04/04/2007 @ 09:01 Marleen | Die van ons is pas gaan lopen toen zijn amandelen verwjderd zijn. Hij was veel verkouden, veel last van oorontstekingen en hierdoor is waarschijnlijk het evenwichtsorgaan verstoord |
| 04/04/2007 @ 13:34 mama | Mijn dochtertje liep op 16 maanden, en mijn zoontje pas op 20 maanden. Ook ik kreeg ongeveer elke dag de vraag 'loopt hij nu nog niet'. Het oudste kindjes van mijn nicht liep pas op 21 maanden. Toen ik dat hoorde heb ik gewoon elke keer geantwoord als ik nog eens de vraag kreeg: "ieder op zijn tijd". En een paar weken later begon hij bij de onthaalmoeder spontaan kleine stapjes te zetten! Ieder kind leert dus lopen op zijn eigen tempo, forceren kan toch niet. Sowieso is het beter om te leren lopen op blote voetjes (zonder schoentjes), ik trok mijn zoontje dus van die anti-slipsokjes aan en heb pas schoentjes gekocht toen hij kon lopen. Voor buiten had ik dan stoffen slofjes van de H&M gekocht, wat eigenlijk 'stevige' sokken met veters aan waren. |
| 04/04/2007 @ 14:59 Dreuvel | Mijn dochter liep pas met 20 maanden...en loopt nu als de beste! Laat je niet gek maken door mensen die het allemaal beter weten... gr Dreuvel |
| 14/04/2007 @ 19:24 Kaatje | halleluja hij loopt!!! , kben zo fier en content dat ik het nog even wou delen, ik had inderdaad andere schoenen gekocht, en voila.. hij is ermee weg! merci allemaal |
| 24/04/2007 @ 12:40 | Hallo, ik kom hier voor het eerst, mijn dochter van 17 maanden loopt ook nog niet. Ik word langzamerhand ongeduldig van, ik zou het heel leuk vinden als mijn dochter loopt. Zij kan wel staan, langs de randje lopen, zelfs met 1 hand vast kan zij ook lopen. Ik heb indruk dat zij met haar bovenlichaampje meer voorover loopt, waardoor het zelfstandig lopen niet makkelijk gaat. Kan het kloppen? Sommigen zeggen dat het aan de schoenen ligt, ik vind het een beetje raar. Is dat echt zo? Ik zie reacties wel vanzelf verschijnen... Groetjes, Renée |
| 25/04/2007 @ 07:54 Kaatje | hoi reneé, dat van doe schoenen heeft bij mij wel geholpen, misschien toevallig, maar toen ik ze ging kopen zei die mevrouw, nu zal ie wel binnen de 2 weken lopen en een week later kon ie het. Daarvoor had ik echt van die lompe stevige schoenen en nu heb ik echt van die heel plooibare schoentjes, ik zag meteen dat hij dat veel makkelijker vond. Hij loopt nog steeds niet de hele tijd, hij heeft zo nog een doel nodig om naar toe te stappen maar ik ben al heel tevreden, ik begrijp dat je wilt dat jouw kindje snel gaat lopen, ik had dat ook maar je kan het niet forceren eh, de ene doet er langer over als de ander, en als je echt denkt dat er iets mis is zou ik er mee verder gaan. veel succes! |
| 25/04/2007 @ 13:35 Seil | Het duurde lang voor mijn dochter kroop. Tot ik (voor mezelf) naar de osteopaat moest en ik mijn dochter meenam. Ze zat op de grond te spelen en de osteo keek naar haar terwijl ze mij behandelde. Nadien zij de osteo dat mijn dochter haar bekken blokkeerde (ze zag dat op de manier waarop mijn dochter haar bewoog). Ze voelde aan haar bekken, deed iets (totaal niet pijnlijk en terwijl mijn dochter speelde) en ja hoor 2 dagen later kroop ze. Misschien is het bij jouw zoontje ook zo; is hij niet lui, maar wringt het ergens?! |
| 27/04/2007 @ 10:56 Michèle | ons zoontje was maandag 17maand. Sinds eergisteren zet hij zijn eerste wankelende stapjes. Hij vindt het schitterend Vorige maand bij k&g vroegen ze gewoon of hij stapte aan de hand of rond de tafel. Gezien hij dit al geruime tijd deed was er geen enkel probleem Geef het tijd was wat ze zeiden Je ziet ene bureau van k&g is blijkbaar niet dezelfde mening toegedaan dan een andere. Zoals ik altijd zeg , er is nog geen enkel mens blijven kruipen. Gezien ze staan in park of rond tafel lopen betekent dus ook dat ze het kunnen. Gewoon de angst overwinnen en ze zijn vertrokken |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

17 maand en nog niet lopen....pffff

als ik de naam kind en gezin nog maar hoor.
, kben zo fier en content dat ik het nog even wou delen, ik had inderdaad andere schoenen gekocht, en voila.. hij is ermee weg! merci allemaal