[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 29/03/2007 @ 16:46 peggy | onze zoon weegt nu 13.5 kilo en is 18 en een halve maand oud.hij is 87 cm groot.op consultatie bureau zeiden ze hij is te zwaar.hij is altijd zwaarder geweest bij de geboorte was hij 4130 gr en na een maand al 1.5 kilo bijgekomen met gewoon de voeding die hij mocht hebben.nu vraag ik me af of hij dan toch teveel eet.hij is erg veel in beweging en zit dus nooit stil. hij krijgt smorgens pap en een beetje melk. later in de ochtend een banaan of appel of ander fruit. smiddags 2 boterhammen met drinken wat sap of melk smiddags soms fruit of koekje of allebei savonds warm eten doet hij op het moment slecht en af en toe een toetje mischien dat hij teveel sap drinkt of melk zeggen ze op het bureau.hij vraagt er ook vaak om om te drinken en hij krijgt ook wel eens water tussendoor |
| 30/03/2007 @ 08:32 kaat | hoi, ons schema ziet er precies hetzelfde uit als bij jullie. Onze zoon is een stevig baaske maar niet te dik ofzo. Ik weet niet hoeveel sap jouw zoon krijgt, er zit toch wel veel suiker in zo'n dingen hee.. maar 1 beker kan toch geen kwaad, en voor de rest zou ik buiten zijn 500 ml. melk op een dag gewoon water geven. Ik zou anders ook niet weten hoe het zou komen. groetjes |
| 03/04/2007 @ 22:42 Bashful | Hoi, Ons zoontje van 21 maanden eet al een hele tijd volgens volgend patroon: - ontbijt: rice krispies met melk (of eventueel havermoutpap of een boterham met kaas) - 10u: stuk fruit (halve appel, 2 kiwi's, wat druifjes, wat ananas,...) - middag: ofwel warme maaltijd (tijdens de werkweek eet hij bij zijn grootouders) ofwel broodmaaltijd (in het weekend eet hij 's avonds warm met ons) Hij eet soms amper 1 boterham, soms wel 3, soms wil hij geen vlees of groenten, soms eet hij net zoveel als ik... Dat is elke dag anders eigenlijk. - namiddag: potje pudding of yoghurt of platte kaas (in het weekend of op verplaatsing een koek) - avond: ofwel warme maaltijd ofwel broodmaaltijd (omgekeerd aan middag) Hij is ongeveer 87 cm en weegt 11,3 kg. En ja, ook hier beginnen de kuren! Daar maken we snel (nu ja) komaf mee: niet willen eten? OK, zonder eten van tafel en geen tussendoortje tot aan de volgende maaltijd! Niet zelf de lepel willen hanteren? OK, mama geeft 2 schepjes en de rest doe je zelf of je eet niets meer. Boterham op de grond gooien? Die krijg je terug op je bord! En neen, als je die niet opeet krijg je geen andere meer! Stout geweest? Op je poep in de hoek gaan zitten. En als je eruit wil komen, moet je eerst sorry komen zeggen en een zoen geven aan mama of papa. Tja, wij zijn behoorlijk streng daarin, én consequent. We verwoorden wel telkens de keuze waar hij voor staat, bv. opeten of geen tussendoortje tot de volgende maaltijd. Meestal is zijn keuze snel gemaakt. Soms ook niet, en daar zal hij dan wel een les uit leren. |
| 10/04/2007 @ 19:14 Bashful | Hoe wij omgaan met snoep en tussendoortjes: Bepaalde zaken mag hij van ons écht niet hebben, waar we ook zijn. Frisdrank, echte snoepjes (lolly's e.d.)kunnen voor ons absoluut niet. Als we ergens op visite zijn, kan het wel zijn dat hij iets mag nemen wat hij thuis niet krijgt. Bijvoorbeeld enkele chipjes, een koekje bij de bakker, eens wat fruitsap bij de overgrootmoeder... Hier thuis krijgt hij normale tussendoortjes. Fruit, pudding, momenteel wel eens een klein chocolade-eitje, een rijstwafel, een cracotte-start (is voor hem ook een koek). Met dit warme weer krijgt hij ook wel een bolletje vanille-ijs, maar wij eten zelf bijna nooit ijs dus vaak gebeurt dat niet. En hij drinkt enkel water (op zijn flesje melk 's avonds na) en 1x per week ongeveer een appelsap. Hij vindt water lekker, lust graag fruit en rauwkost, dus waarom dan snoep geven? Op een familiefeestje moet ik mij soms inderdaad verantwoorden. Maar dat is dan altijd tegen de wat meer (excuseer voor het woord) 'marginale' kant van de familie. Die kindjes krijgen al vanaf een maand of 10 cola in een zuigfles en dan krijg ik te horen dat het zo zielig is dat mijn zoontje dat niet krijgt. Terwijl ik hun voedingspatroon absoluut abnormaal vind natuurlijk. Zij brengen hun kinderen groot op cola, koeken en fastfood, en da's hùn probleem! |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

wat eten jullie kindjes van 18 maanden

Soms ook niet, en daar zal hij dan wel een les uit leren.
Terwijl ik hun voedingspatroon absoluut abnormaal vind natuurlijk. Zij brengen hun kinderen groot op cola, koeken en fastfood, en da's hùn probleem!