< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's uitzet » bedrag van jullie geboortelijst?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Baby's uitzet
bedrag van jullie geboortelijst?
01/04/2007 @ 11:24
Yvette

Online Status Bekijk profiel
Ik heb nooit gezegd dat ik het niet begrijp hoor! wij doen dit alleen in NL niet, en ik vind het gewoon wat vreemd, maar dat is alles. Ik begrijp heus wel dat jullie het handig vinden en dat je familie je een handje wilt helpen...dat gebeurt hier ook heus wel maar niet in de vorm van een lijst! IK begrijp het heus wel (ben niet van een andere planeet ofzo ).

Wij hebben denk ik alles bij elkaar zo'n 2000 euro uitgegeven, maar dan zat ALLES er wel bij hoor (ook het geld meegerekend van de kinderwagen die we hebben gekregen)...

Doei!

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 15:26
Susie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wat Yvette al zegt, het is denk ik gewoon een verschil in traditie.

Dat het handig is kan ik me goed voorstellen.

Maar ik ben toch blij dat wij het hier niet hebben.

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 16:08

Hey,

Bij ons was het bedrag van onze geboortelijst bij dreamland ook een 2200 euro (inclusief de wandelwagen). Ik had ook bij mexx nog een geboortelijst en daar stond zo'n 500 euro op. Bij dreamland is enkel mijn voetenzak blijven staan (en hebben we zelf gekocht). Bij mexx hebben ze na 4d gebeld dat de lijst leeg was en heeft mijn mama nog een paar stukken gaan bijzetten.
Wij hebben zo'n 90 kaartjes verstuurd.
Ik had zelf ook schrik dat ik veel te veel op de lijst gezet had, maar zou alles toch zelf gekocht hebben nadien.
Je verschiet echt wel van de cadeaus dat je van sommigen krijgt!

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 14:15
petitje

Online Status Stuur bericht
oeps, ik heb eens geteld voor mijn lijst bij dreamland en inclusief kamertje (1100€) en de kinderwagen (600€) kom ik toch rap aan 4000 wat doe ik mis?
En dan hebben we nog geen kleertjes.
Ik moet wel zeggen dat we echt alles moeten aankopen en niks kunnen overnemen.

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 14:18
petitje

Online Status Stuur bericht
nog ff voor de NL dames hier.
Wij wonen dus in B ma ik ben dus getrouwd met een NL, die dus ook geen geboortelijst kennen.
We willen hun dat nu subtiel uitleggen omdat we toch liever iets van t lijstje hebben dan misschien t 10e eerste setje kleertjes...
Zouden jullie t wel doen als jullie dit op t kaartje zagen?
Of zouden we beter onze mond houden over de lijst? Of gewoon hen goed informeren wat de bedoeling is?
We willen natuurlijk niet dat ze ons onbeschoft of arrogant gaan vinden omdat we hen een kado opdringen zoals hier wel eens gezegd wordt...

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 14:47
k'tje

Ik zou hen gewoon inlichten over wat zo'n lijstje nu juist is. Want anders krijg je vlak na de bevalling gegarandeerd 100 telefoontjes over "wat is dat nu dat er op dat kaartje staat? een lijstje??" en dan moet je het toch nog uitleggen.
Zeg het hun gewoon. Niemand is verplicht om van die lijst te kopen, hé. Als ze het niet willen, dan laten ze het. Maar als je het nu uitlegt, geeft het hun de tijd om er eens over na te denken, en eventueel nog vragen bij te stellen, hé. Anders worden ze zo voor een onvoldongen feit gesteld, vind ik.

Nog succes met je zwangerschap!

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 08:50
finn

mijn man is ook Nederlander en wij hebben van zijn familie idd ook kleertjes gekregen die niet op de lijst stonden. Maar de meesten kenden dat systeem toch wel hoor. Het zal ook niet overal hetzelfde zijn.
Trouwens wij hadden een behoorlijke lijst, want ik durf het bedrag niet te noemen. Wij hadden hier wel echt alles opstaan.

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 09:01
M.

hoi allemaal,

bedankt voor de vele reacties! vind het super dat iedereen hier zo alles deelt met elkaar.
gisteren zijn we dus de geboortelijst gaan leggen bij dreambaby en t was heel leuk. eerst kregen we een rondleiding en uitleg over alles wat er stond en daarna karren vullen maar, wel een leuk gevoel zo een 3tal karren volgooien en niet te hoeven betalen
ik ben blij met al wat we gekozen hebben en tja ook een paar dingen die ik niet van plan was om te nemen maar als je daar dan staat...
we gaan gewoon nog eens terug moeten om er nog wat kleertjes op te zetten want dat is er niet meer van gekomen.
ik had thuis alles eens zitten optellen en kwam aan een goede 2000 euro maar denk dat het iets meer zal zijn omdat er nog dingen zijn bijgekomen.
ze leken er in de winkel ook niet van te schrikken dat we zoveel namen en t is eigenlijk wel normaal bij een 1e kindje dat je nog veel gerief nodig hebt denk ik.
ze gaan de lijst verwerken en opsturen en dan gaan we zien hoeveel t nu net is.
wel grappig zo al die verschillen tussen B en NL, nuja ieder zijn eigen gewentes zou ik zo zeggen

groetjes

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 09:11
Ante

Hey

Velen zullen nu met verbaasde blik toekijken, maar onze lijst bedroeg € 5000, (kamer, koets, maxicosy ... alles in), en heel onze lijst is opgekocht. We hadden 150 kaartjes verstuurd, en 100 suikerbonen besteld. De kamer kregen we van mijn ouders, de koets van mijn broer -de peter- en zo was er al direct een hele hap weg van de lijst.

Ik vind het hier in B een heel groot voordeel dat het de traditie is om een lijst te leggen. Ikzelf geef zelf ook liever mijn geld uit aan iets wat de kersverse ouders kunnen gebruiken, dan aan iets wat zomaar in de kast wordt gelegd omdat ze het niet mooi vinden of omdat ze het al hebben.

Ook al heb je nog geen uitsluitsel met een lijst, zo heb ik wel 4 verschillende badjasjes gekregen, allemaal in maatje 12 maanden!! Wat doe je daar in hemelsnaam mee!!??

Ante

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 12:13
Draakje

hey,

ik ben ook voor de geboortelijst omdat je dan inderdaad krijgt wat je echt nodig hebt, we hebben ondertussen al 7dozen spullen (doekjes, handdoekjes, speelgoed, pluchendieren) aan het goede doel gegeven omdat we het niet kunnen gebruiken en ook omdat het niet onze smaak is. Moet je eerlijk in zijn vind ik.
in ieder geval ons bedrag geboortelijst 2045.99 zonder kamertje en parkbox (1530.85) en kinderwagen (400)

groetjes en nog veel shopplezier!

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 16:41

hey

wij hadden voor eerste kindje een geboortelijst van 3500 € en daar zijn de kamr en de buggie niet inbegrepen. er stonden maxi cosie; park, badmeubel, toebehoren voor be zoals lakentjes( waren wel van nouki, dus niet zo goedkop), muziekmobiel, omrander, matras, enzo. stirrelisator, papflesverwarmer, flessen en borstel,speelmat, enzo
onze lijst was zo goed als leeg, sommige pullen hebben we dan niet via lijst gedaan maar met bonnen van werk en ziekefonds enzo gekocht, u binnenkort weer een lijst maken en denk dat daar weer wat zal bijkomen.
onder andere lakentjes en een 2 de eetstoel, een autostoel, een bedje en toebehoren.

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina