< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » slechte slaapster

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Kleuters
slechte slaapster
26/11/2001 @ 11:25
Cindy

Hoi,
Ik ben cindy, de trotse moeder van Sylke, nu 2 en een half. Ze is altijd een goede slaper geweest. Te bed leggen en niet meer horen, of ze ligt nog wat te babbelen in haar bedje.
Nu sinds bijna twee weken, slaapt ze heel slecht. Voor het slapen gaan moet ze altijd wat drinken en wil eigenlijk niet te bed. Na het drinken, is ze dan wel stil en we horen haar dan ook niet meer. Tot een eindje of vroeg in de nacht. Dan begint ze een beetje te huilen, komt er niemand dan gaat ze harder beginnen. Soms lukt het van haar gewoon weer op haar zij te leggen. Meestal echter, begint ze dan tranen met tuiten te wenen en gaat ze zo hard, dat heel de straat er wakker van zou worden. Soms gebeurd dit ritueel wel drie tot vier keer per nacht. Ze slaapt dan ook langer dan normaal 's morgens, luisterd minder goed, ... Ik heb al geprobeerd om haar middagslaapje af te schaffen, haar nog wat te eten geven voor het slapen, warme melk voor het slapen, ....
Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen, want ik geraak zelf ook oververmoeid en ten einde raad eigenlijk.

Link naar deze reactie
26/11/2001 @ 17:37
daantje

hoi, ik heb een dochter van net 3 en zij heeft ook een hele tijd rusteloze nachten gehad , en ook rond de leeftijd van 2,5 jaar . Nu begint het te beteren . Ik kan je alleen maar zeggen dat het van voorbijgaande aard is en dat je een hoop geduld zal moeten hebben. Meer dan 6 maanden heb iik niet 1 keer een nacht kunnen doorslapen zonder ze huilde. Ik heb vanalles geprobeerd , en alles leek in het begin ook te werken , maar na enkele dagen was ze het gewoon en begon het weer opnieuw . Ze bleef niet huilen , maar het duurde land vooraleer ze sliep , en snachts werd ze regelmatig wakker. Als ik haar dan wat drinken gaf sliep ze vrijwel onmiddellijk weer in . Maar ze werd toch iedere nacht een aantal keren wakker. Als ik haar negeerde , ging ze ook steeds harder huilen .
veel sterkte nog.

Link naar deze reactie
15/01/2002 @ 14:57
Ellen

onze meid is nog maar 15 mnd en heeft al tijden dat ze s nachts wakker wordt. 1 keer in de week kan ik een nacht doorslapen De rest van de week kan ik er 's nachts tot drie a vier keer uit.
We probeerden ook van alles tot op t laatst 11 uur een flesje melk en dan hopen dat ze doorslaapt.ja een paar nachtjes en dan was ze er weer.
nu hebben we van 't is goed zo.
Van 12 tot a drie uur slapen en dat gaat prima.
Aan 't eind van de dag soms blijft ze op en gaan we 19.00 uur in bad ,20.00 uur flesje en 21.00 uur slapen
En soms is ze te moe en gaat ze even om18.00 uur op bed tot 20.00 uur en dan haar bad , fles en ligt ze 22.00 uur in haar bed.
Je bent wel de hele dag tot laat met haar bezig endan is 't 22.30 en kan je eindelijk even uitblazen op de bank
Het hoort erbij en t kan alleen maar makelijker worden denk ik maar.
sterkte cindy

Link naar deze reactie
17/09/2002 @ 17:18
Cindy

Bedankt voor jullie reactie.

Ondertussen slaapt Sylke weer heeel goed.
De zaterdag voor ik terug moest beginnen werken, sliep ze terug bij mijn ouders en vond het ze het geen probleem. Ze ging zelfs uit zichzelf naar de kamer. Maar ja, als ik een hele nare droom heb en ik moet elke dag terug in het bed waar ik die droom heb gehad, dan zou ik ook nie willen hoor.
Dan heeft ze een dag of vijf bij mijn ouders geslapen en toen ze voor mijn vrije dag thuis sliep -> geen enkel probleem meer!

Ik weet dat je der geduld mee moet hebben, maar ik vond het zoooooooo zielig he.

xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]