[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 02/02/2002 @ 10:20 Daniella | Dag Anita, Ik heb net hetzelfde probleem met mijn dochtertje .Ook zij is 3jaar en een paar maanden (november) en mocht van september naar school.Elke ochtend huilt ze heel hevig en eens ik weg ben amuseert ze zich goed .Ze wil smorgens ook niet naar school .En ze gaat ook maar halve dagen. Ik had haar even wat thuis gehouden omdat ze zo angstig was .Toen bracht ik haar weer en het ging redelijk goed(behalve het afscheid nemen dan)toen werd ze weer ziek en nu wil ze helemaal niet meer gaan.Ze word bijna hysterisch .Ik weet dat ik moet volhouden en haar gewoon brengen , maar mijn hart krimt in elkaar als ik haar zo zie huilen .Toch weet ik van haar juf dat ze zich goed amuseert . Ook ik weet niet meer wat gedaan .Ben al blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Groetjes . |
| 14/02/2002 @ 16:29 Karine Denon | Wel mijn zoontje is er nu pas 4 geworden en in september toen hij voor de eerste keer naar school ging (toen meer dan 3.5 jaar oud) was het ook elke morgen prijs. Aan de kleren hangen buiten aan school en zo heel verlegen tegen de juf doen. Eenmaal binnen veranderde hij helemaal en is hij heel populair. We dachten dit gaat nooit over maar nu dat hij in januari vier is geworden en na de vakantie terug naar school ging, is het huilen afgelopen. Wanneer zijn vriendjes er smorgens nog niet zijn, gaat hij rustig op een bankje wachten en zwaait dag naar papa ! Dus heb nog wat geduld het gaat inderdaad over ! |
| 15/02/2002 @ 22:10 Daniella | Dag Karine, Ik las dat jou zoontje pas sinds zijn 3,5 jaar naar de school gaat.Woon jij in Belgie? Zo ja , in welk kleuterklasje zat hij dan ?eerste of tweede? Mijn dochtertje wil absoluut niet meer gaan , en ik wil haar ook niet dwingen , maar als ze dan pas na de paasvakantie of zo zou gaan , missen ze dan niet te veel van het schoolse leventje? |
| 19/02/2002 @ 12:43 Anoniem | Hallo, Even een hart onder de riem voor jullie allemaal echt het gaat over!? Je moederhart breekt als je je kind helemaal in tranen en overstuur achterlaat. Ik heb het met mijn zoon gehad op de kleuterschool, ging eerst ook goed toen een tijd was het helemaal mis, en inderdaad ik was nog niet weg of hij vermaakte zich prima, gesproken met de juf die vertelde mij dat het bij veel kinderen voorkwam. Hetenige wat ik ben gaan veranderen was een heel strak patroon van hem wegbrengen, thuis jasje aan rugzak op, lopen naar school op school jas uit, beker uit de tas op de daarvoor bestemde plek laten zetten, het is op deze school heel gebruikelijk dat je nog even een boekje doorkijkt met je kind, nu dat deed ik dan ook 1 boekje dan zei ik tegen hem zo nu ga je dat boekje zelf nog maar even lezen mama gaat thuis wat werken en komt je straks weer halen, dan gaf ik hem een kus en ging ik, echt heel moeilijk in het begin om je kind zo achter te laten maar het was zo voor hem wel duidelijk waar hij aan toe was, het huilen heeft toen nog maar even geduurd(iets van 14 dagen) en nu............tsja de andere kant we zijn in school en hij zegt mama kus, daaaaaaag!(hij is nu al wel bijna 6 hoor, en zit dus al in groep 2). Mijn dochter heeft hetzelfde gehad op de peuterspeelzaal huilde echt de hele boel bijelkaar en ging aan mijn benen hangen ook haar heb ik een strak schema gegeven, op school slofjes aan samen een puzzel doen, mama knufel mama komt je straks weer halen, dan breng ik haar bij het raam en zwaai nog naar haar tot ze me niet meer ziet, ook bij haar geen tranen meer, eerlijkheid gebiedt hier wel te zeggen dat zij echt nog niet "fluitend" naar school gaat en altijd al thuis begint te vragen je haalt me toch wel op he?! maar als ik daar maar bevestigend op antwoord gaat ze wel en zijn de tranen verleden tijd. Mijn advies zorg dat je kind duidelijk weet waar het aan toe is, dus niet nog 5 keer teruglopen als het huilt(hoe moeilijk ook), echt ik heb zelf met tranen in mijn ogen op het schoolpleingestaan dat ik dacht van ik kan dit niet ik ga terug maar echt voor je kind is het beter, als je 5 keer teruggaat bevestig je de aandacht die het vraagt en denkt ik blijf huilen mama komt ook die 6 keer wel weer, of nog beter ik mag mee naar huis, wees dus voor alles duidelijk iedere dag weer hetzelfde ritueel. Succes, een moeder van een niet meer huilend stel |
| 05/06/2002 @ 19:29 wouter leerman | hallo iedereen heel lang geleden toen ik nog een hele kleine jonge was weende ik ook altijd om mijn papa voor het ner school gaan maar nu niet meer ![]() ![]() sorry maar als julie mijn advies vragen denk ik dat het het beste is om je kind iets te beloven na schooltijd bv.een kwartiertje langer opblijven een nieuwe pokémon flippo maar dit doe je best niet elke dag maar zo een paar keer per week dat je kind verrast is als het terugkomt als je dan smorgens zegt bv"flink zijn hé en niet wenen want anders is de papa/mama verdrietig en als de mama verdrietig is kan ze geen snoepjes kopen ofzoiet ok ik kan al raden dat jullie mijn advies raar vinden dat geloof ik best MAAR HET WERKT(denk ik) babaai iemand die stw volgt op sint -maarten bovenschool in het derde jaar |
| 06/06/2002 @ 09:52 tanja | hoi allemaal, Ik ben blij voor je anita dat je zoon nu zonder huilen naar school gaat. Mijn dochter is ruim vier en gaat sinds januari naar de basisschool (Nederland) daarvoor ging ze vanaf 2 jaar 2 morgens naar de peuterspeelzaal. Zij heeft veel gehuild. en bij periodes komt het nog steeds terug helaas. Wij hebben ook een vast patroon ontwikkeld voor het naar school brengen en meestal helpt dit. Nu we bijna gaan verhuizen naar een andere plaats, wil ze niet meer naar school (maar vermaakt zich er te oordelen naar haar fantastische verhalen nadien prima. Het huilen van je kind doet je als moeder vaak ook huilen. vooral toen ze nog wat kleinerwas en echt niet wilde naar de peuterspeelzaal. Ik had toen de afspraak gemaakt om na een half uurtje even te bellen of alles nu goed ging (en dat was praktisch altijd het geval). De eerste periode op de basisschool heeft de juf ook enkele malen, toen Lois echt overstuur was bij het weggaan van mama, in een rustig moment even mij gebeld hoe alles ging. dat heb ik als heel prettig ervaren. Mijn zoon is nu 7. Na veertien dagen basisschool stelde hij vast dat hij nooit meer ging. Hij huilde daarvoor nooit als ik hem weg bracht maar was wel heel stil. Toen ik een gesprek met de juf aanging (andere school) bleek dat hij die hele veertien dagen alleen maar op zijn stoeltje had gezeten te huilen. ik was heel boos dat zij mij daar niet van op de hoogte had gesteld. Nu gaat hij met veel plezier naar school. 2 totaal verschillende verhalen. Inderdaad is het misschien beter als een kind zijn ongenoegens uit, hoe moeilijk ook voor ons als moeders. fijn trouwens om te horen dat er een goed contact is met de juffen over de situatie. gezien mijn ervaringen met mijn zoon is dat toch het allerbelangrijkste. Succes met jullie niet-naar-school-willlende kinderen. en maar hopen dat spoedig ook voor al die anderen de situatie zal veranderen. Tanja |
| 06/06/2002 @ 20:37 tanja | Ja, maar nu is gelukkig alles goed zoals ik al schreef. we gaan bijna verhuizen naar een andere plaats en ik hoop dat ze daar allebei met evenveel plezier naar school gaan. (inderdaad af en toe met wat tegenzin, maar ja, wie van ons heeft elke dag evenveel zin in onze taken?! )Groetjes Tanja |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

huilen aan de school bij afscheid