< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » kinderopvang geschoold of ongeschoold??

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Kleuters
kinderopvang geschoold of ongeschoold??
18/02/2002 @ 15:50
esther

hallo!

Ik ben Esther, 22 jaar en moeder van Jeremy 3 maanden.
Voor mijn opleiding doe ik onderzoek naar hoe belangrijk geschoold personeel is in de kinderopvang.
Ik zou graag willen weten van de moeders en/of aanstaande moeders/vaders/maakt mij het uit hoe belangrijk jullie het vinden dat een leidster op een kinderdagverblijf geschoold is en waarom.
Als jullie zouden willen reageren, zou dit mijn onderzoek al een stuk makkelijker maken

Ik hoop dat ik wat van jullie "hoor"
groetjes Esther.
PS; hier kun je mn zoontje vinden hihi;
http://members.home.nl/rdeveen

Link naar deze reactie
09/08/2002 @ 14:09
quirien

Ik vind het wel belangrijk dat een leidster geschoold is (ook ehbo), zodat ze weet wat er allemaal bij de verzorging van een kindje komt kijken, maar ook kan inspelen op de ontwikkeling. Je kan als ouders niet alleen vertrouwen op een lief karakter van de leidster al is dit natuurlijk wel heel erg belangrijk.

Link naar deze reactie
09/08/2002 @ 14:51
ilse

Momenteel ben ik zwanger van mijn eerste spruit en al een paar maanden geleden heb ik de opvang in een crèche vastgelegd.
Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat de verzorgsters opgeleid zijn, tenslotte vertrouw ik hen toch met hetgeen me het meerst dierbaar is. En een baby is zo broos, zeker de eerste maanden. Jammergenoeg is er in België veel te weinig opvang waardoor je je dikwijls noodgedwongen tevreden moet stellen met hetgeen je kan vinden.

ilse

Link naar deze reactie
09/08/2002 @ 15:44
Ine

Online Status Stuur bericht
Hej Esther en Jeremy!

’k Ben ook van mening dat kinderopvang door opgeleide mensen moet worden gedaan. Je brengt je eigen kindje erheen en wilt natuurlijk met een gerust hart vertrekken en niet constant denken van doen ze het wel goed.
Maar er zijn ook mensen met véél ervaring en die niet het juiste diploma ervoor hebben. Zo is mijn eigen mama onthaalmoeder en zij heeft daarvoor geen studies gedaan. Als ik ze zo bezig zie met al die baby’s en peuters weet ik dat ze het goed doet en hen veel liefde geeft. Er is er zelfs ééntje die zelden terug mee wil naar huis. Ondertussen is zij al meer dan 13 jaar onthaalmoeder dus ik vermoed wel dat zij er feeling voor heeft maar dan zonder diploma. Zij is afhankelijk van K&G en volgt via hen steeds bijscholing. Dit zijn voornamelijk sessies die in het leven van een kind voorkomen zoals EHBO, kind van gescheiden ouders, relatie met onthaalmoeder zelf, veiligste speelgoed enz.
Volgens mij zit het er bij de mensen nog steeds in dat je een diploma moet hebben en ben er zelf ook wel voorstander voor. Maar er zijn zoveel mensen die zoveel kunnen én dit zonder geschoold te zijn.

Liefs en groetjes, Ine

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]