[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 02/03/2002 @ 15:44 v-tje | Hoi allemaal. Ik heb een zoontje van 5 en nu willen m’n man en ik er nog graag een broertje of zusje bij. Vroeger was ik ervan overtuigd dat een klein leeftijdsverschil tussen de kinderen beter was maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van. Ik had graag de meningen en ervaringen gehoord van mensen die zelf kinderen hebben die minimum 6 jaar verschillen. Alvast bedankt. ![]() |
| 03/03/2002 @ 20:42 Manuela | Hoi, Ikzelf heb ook een zoontje, die eind april 6 jaar wordt. We hebben ook even moeten overleggen voordat we aan een tweede wilden beginnen, maar sinds januari dit jaar toch de knoop doorgehakt. Ik ben gestopt met de pil en we gaan ervoor. Zelf heb ik ook wel mijn twijfels gehad en nu soms nog. Je denkt, hij is al zolang alleen en zou hij dat wel leuk vinden. Ook voor jezelf en je gezin, je begint toch weer van voor af aan. En nu kun je gaan en staan met je kind waar je wil. Maar ik ben ook een beetje bang dat hij misschien jaloers wordt op de aandacht wat de baby krijgt. Natuurlijk wil ik hem zoveel mogelijk erbij betrekken, dat wel. Ik wil niet dat een tweede kind ten kostte van ons eerste gaat. Plus je gaat nu bewuster om met het feit of je tweede wel gezond wordt, klinkt erg hard, maar je hebt aleen kind. Tevens vond ik het ook gek, toen definitief besloten was om ervoor te gaan, dat het dus nu ECHT gebeuren gaat (hoop ik) Ikzelf ben trouwens 30 en mijn man is 33. Zelf heb ik diverse vriendinnen en bekenden die ook nog een tweede kindje kregen, en hun kinderen zijn nu al 7 en de baby’s zijn jonger dan 1 jaar. Naar hun verhalen is het voor de oudste heel erg leuk, ze zijn ook erg bezorgd om de baby, maar hebben wel moeten wennen aan de nieuwe situatie. Het heeft zijn ups and downs, maar is het wel waard, zo zeggen ze. Veel succes,en groetjes, Manuela |
| 04/03/2002 @ 10:54 hilde | Hoi V-tje,Ik ben 32 en mijn man 24, wij zijn 27 weken zwanger van mijn tweede kindje,uit mijn eerste huwelijk heb ik een dochter van inmiddels 10. Ze vindt het reuze om grote zus te worden en kijkt er heel erg naar uit, ze is zelfs overbezorgd als ik iets wil doen, mama doe niet dit, doe niet dat, je moet oppassen he, niet te zwaar heffen he ik zal dat wel doen. Dit zijn veel gebruikte uitspraken van haar, dat is wel heel plezant maar soms ook een beetje lastig omdat ik niet altijd kan doen wat ik wil zonder in discussie te treden. het heeft allemaal zo zijn voor en nadelen, maar ik denk dat als je ze genoeg bij het kleintje betrekt ze het zeker tof vinden en heel lief voor het babytje zullen zijn. Ook begrijpen ze het volgens mij veel beter als je eens even minder aandacht voor hen hebt, dat is voor jonge kindjes niet zo gemakkelijk. Groetjes Hilde. ![]() |
| 04/03/2002 @ 19:06 Cindy | Hallo, Ik ben een mama met twee kindjes ! Een zoontje van bijna acht jaar en een prachtige dochter van nu 14 maanden oud ! Het is wel leuk zoveel leeftijdsverschil maar als ik het kon overdoen zou ik toch niet meer zolang wachten, een jaar of drie vind ik dan meer dan genoeg. Groetjes, Cindy |
| 04/03/2002 @ 21:31 Manuela | Waarom zou je dan niet meer zo lang wachten, voor het leeftijdsverschil of omdat je weer helemaal van vooraf aan moet beginnen, zeg maar. Hoe vind de oudste het, leuk of wennen? Het is ook moeilijk, maar ik zeg maar BETER LAAT DAN NOOIT, toch? Groetjes Manuela |
| 05/03/2002 @ 18:39 Cindy | Hoi Manuela, Tja, waarom zou ik het niet meer doen ? Gewoon omdat het leeftijdsverschil te groot is, vind ik, ze hebben niet echt heel veel aan elkaar en ik ben van mening dat ze toch nog iets aan elkaar moeten hebben, nu kunnen ze niet echt samen spelen zoals ze dat zouden doen als er maar drie jaar tussen zou zitten. De oudste vond het in het begin wel wennen, is normaal natuurlijk hij moet al de aandacht nu delen en daarvoor niet. Nu vind hij het fijn een zusje te hebben, vond hij eigenlijk altijd wel maar ja, je weet hoe kinderen zijn. Omdat ik dan weer van voren moet beginnen vind ik helemaal niet erg, anders begin je toch niet meer aan kinderen? Groetjes Cindy |
| 05/03/2002 @ 21:34 Manuela | Hoi Cindy, Dat klopt inderdaad wat je zegt, over dat ze dan wat meer aan elkaar hebben. Maar we kunnen de tijd niet meer terug draaien, hé? Dus ik ben wel blij dat we de beslissing hebben genomen voor een tweede, dan hebben ze hopelijk wel op latere leeftijd wat aan elkaar. Ikzelf ben enig kind, en ik heb eigelijk nooit dat gemis gehad toen ik klein was. Maar als ik dan zie hoeveel bv. mijn twee nichtjes aan elkaar hebben (beide een baby) dan vind ik het wel jammer. En stel dat mijn ouders er niet meer zijn, ben ik ook helemaal alleen, zeg maar. Ik vind het ook leuk als je dan nog een zus of broer hebt die ook kinderen heeft, dan wordt het toch ook wat gezelliger in de familie, met neefjes of nichtjes, of een oom en een tante. Moeilijk uit te leggen, maar je snapt me wel, hé? En als ik het nog eens mocht over doen, had ik ook liever een kleiner leeftijdsverschil, maar je hebt het niet voor het uitkiezen. Je moet ook zelf klaar zijn voor een tweede kind. Groetjes van Manuela ![]() |
| 01/04/2002 @ 10:19 | Hoi MAnuela, Zelf ben ik ook enig kind en heb dit wel altijd als een gemis aangevoelt, jammer maar het is niet anders. Vandaar ook dat ik graag twee kinderen wilde maar ja, de natuur heeft er eerst anders over beslist. Toch zou ik mijn schatten niet meer kunnen missen, zij zijn mijn leven geworden en ik denk dat dit voor vele mama’s zo zal zijn. Ik snap inderdaad wel wat je bedoelt, ik dacht vroeger ook als ik later groot ben en mijn ouders zijn er niet meer dan ben ik alleen en dat is iets wat ik toch wilde vermijden bij mijn eigen kinderen. Groetjes, Cindy ![]() |
| 03/04/2002 @ 23:19 Manuela | Hoi Cindy, Ik wou graag even een paar vraagjes op je afvuren, als je het niet erg vindt: Hoe oud ben je eigelijk? En wat heeft jullie doen besluiten om toch voor een tweede kindje te gaan? Hoe voel je je nu met twee kinderen? Heb je ook je twijfels gehad? Zo dat was het zo’n beetje... Bij ons is nog altijd de klusperiode, dus ik kan nog niks nieuws melden. Maar ik hou jullie op de hoogte. Mijn zoontje vroeg wel een paar dagen geleden: Mamma, wanneer komt die baby nu? Lief hé? Groetjes en tot gauw, Manuela |
| 04/04/2002 @ 19:48 | Hai Manuela, Neen, vind het geen probleem om vragen te beantwoorden ![]() Ik ben 27, word er volgende maand 28. Ik wist al van kinds af aan dat ik twee kinderen wilde, omdat ik dus zelf enig kind ben wilde ik dit mijn kind niet aan doen, heb er dus slechte ervaringen mee. Twijfels heb ik wel eens gehad omdat onze zoon toch al een leeftijd heeft en je niet weet hoe hij toch zal reageren ondanks dat hij graag een zusje wilde. Je weet nooit hoe het zal gaan. MAar nu.....ik woel me fantastisch met mijn kids en als ik met ons dochtertje niet zoveel problemen had gekend zou ik nu nog voor een volgend gaan, dan heeft mijn dochter er ook nog iets aan. Maar jammer genoeg kan dit niet ! Onzettend lief als ze vragen waar de baby blijft maar ja, je kan niet toveren he al zou je dat soms wel willen.Jammer dat het nog niets is bij jullie maar het is wel zo als je er teveel mee bezig bent het ook wel eens langer kan duren, zelf ook al ondervonden. Als je zin hebt om privé te mailen, ook goed hoor ! Groetjes en tot de volgende ! Cindy |
| 04/04/2002 @ 19:49 | vergeten het juiste emailadres erbij te zetten ! |
| 04/04/2002 @ 19:50 | tjiens, nu staat het er nog niet bij ! als je op mijn naam klikt, dat emailadres bestaat niet meer Jorn.Cindy.Dillen@pandora.be zo, nu staat het er goed op ! Tot ziens, Cindy |
| 06/04/2002 @ 19:33 Manuela | Hoi Cindy, Bedankt voor je e-mail. Ik heb het opgeschreven en als ik wat wil mailen hoor je het wel. Ik heb nog nooit echt ge e-mailt, dus moet nog even alles uitvissen. Zelf zijn we ook niet zo heel erg ermee bezig omdat we al een kindje hebben. Maar ik zou het gewoon leuker vinden als het niet te lang duurt, mede door die leeftijd. Maar we hebben het nu eenmaal niet voor het kiezen. Groetjes en als er nieuws is hoor je het wel, Manuela |
| 07/04/2002 @ 10:45 Cindy C | Hallo, Ik wilde ff reageren hier over of het wel goed is als kinderen toch wat jaren verschillen. Ikword 27 en heb een zusje van 19. Mijn zusje is dus acht jaar jonger dan ik. Ik heb het altijd reuze gevonden zo’n kleine zus. Vooral de tijd dat we haar verwachten. We mochten de naam helpen kiezen, spulletjes uitzoeken, haar eerste speeltje zijn we samen met papa gaan kopen. Natuurlijk heb ik haar ook wel eens verfoeit omdat ze zoveel weende of omdat ze steeds maar met mij wilde spelen terwijl ze daar nog veel te klein voor was. Doch hebben wij naar mijn weten nooit echt ruzie gemaakt. Als heel vlug is mijn zusje mijn beste maatje geworden. We kunnen mekaar alles vertellen ze woont nu met haar vriend in nederland ... Ik heb nog nooit iemand zo hard gemist in mijn leven. Ik heb zelf een dochter van drie jaar nu en door omstandigheden gaat ze minimum 4 jaar verschillen met een broertje of een zusje. Ik droom er van om wanneer mijn twede kindje een jaar of 6 is nog een kleintje te krijgen zodat ook zij het bewust kunnen mee maken een broertje of een zusje bij te krijgen. Cindy c |
| 11/04/2002 @ 09:28 Manuela | Hallo Cindy C, Bedankt voor je reactie . Ik ben gewoon al blij als mijn zoontje een broertje of zusje krijgt, en de tijd is niet meer terug te draaien. Dus dan komt er maar een groter leeftijdsverschil dan bv. 3 jaar. Hij is dan inderdaad bewuster van zijn broertje/zusje. En overdag is hij op school en dan kan ik me om de baby bekommeren, en daarna kan ik toch weer mijn aandacht aan hem besteden, zeg maar. Groetjes van Manuela |
| 23/06/2002 @ 01:24 guadalupe | Hallo , ik ben Guadalupe, ik kom zelf uit Spanje, ik ben met een nederlander getrouwd, ik ben 27, ik word 28 in juli, mijn man is net 31 geworden; ik heb 2 jaar in Nederland gewoond, daar is onze dochter Carmen( 7/7/98) geboren. Toen ze nog geen 6 maanden oud was zijn we verhuisd naar Spanje, hier ben ik erg gelukkig vlakbij mij familie en in mijn eigen land, mijn man voelt hij ook zelf thuis: toch heb ik veel in Nederland achtergelaten, mijn schoonfamilie, stapels goeie vrienden, mooie herinneringen, etc.. We gaan minimaal 2 keer per jaar naar Nederland, ik voel me ook zelf een beetje nederlands. We willen graag een tweede kind, en we denken zelf om na de zomer te beginnen met het "zoeken", Carmen wordt binnenkort 4 , dus als alles snel gaat , is ze ouder dan 5 als de broer of zus komt. Ik vind zelf dat beter een beetje verschil tussen de kinderen is, Carmen gaat al naar school, dus kan ik ook aan de baby veel tijd besteden , en 100% genieten , net als met Carmen. Het probleem is voor veel mensen : de leeftijd, hier in Spanje gaan ze met kinderen beginnen met 32 of zo, vanaf 35 wordt je zwangerschap als " hoge risico " behandelt, en dan moet je erg vaak naar controles, etc.. dat vindt sommige mensen niet zo leuk, dus gaan ze zo snel mogelijk kinderen krijgen zodat in ieder geval de zwangerschap voorbij is. Ik wens jullie allemaal veel succes met het "zoeken " van broertjes en zusjes voor jullie kinderen, ik hoop dat ik ook snel zwanger wordt ( na de zomer) Veel groetjes uit een warme Sevilla. |
| 25/09/2002 @ 09:13 Monique | Het leeftijd verschil maakt volgens mij niks uit want ik kijk maar naar mezelf ik heb een zusje van 4 jaar jonger en dat vond ik teveel omdat ik die vroeger overal mee naar toe moest nemen want ze mocht alleen de straat nog niet uit en met mij wel nu dat we allebij ouder zijn gaathet wel heel goed en ik heb nog een zusje die is 16 jaar jonger dan ik en dat heb ik altijd heeeeeeeeel leuk gevonden zij is inmiddels 10 jaar en komt regelmatig bij mij logeren is heel gezellig. Ik zelf heb een dochter van 2.5 en ik ben sinds aug gestopt met de pil we gaan nu voor een broertje of zusje En ik dacht altijd als er zo min mogelijk verschil in zit kunnen ze lekker met elkaar spelen maar bij mijn vriend thuis zijn er 3 geboren binne 3 jaar en die gaan nooit met elkaar om ook niet toen ze nog klein waren het ligt dus volgens mij gewoon aan de karakters van het kind of zo doei doei |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

leeftijdsverschil tussen kinderen

al zou je dat soms wel willen.