< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » wil niet in haar bed

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Kleuters
wil niet in haar bed
05/09/2003 @ 14:40

Online Status Bekijk profiel
Ik heb een dochtertje van 5,5 jaar en bijna elke avond is het tranen geblazen bij haar omdat ze in haar bedje moet slapen en niet in mijn.
Ik ben nu 8 maand zwanger en vroeg mij af of het daardoor zou komen en hoe krijg ik haar het makkelijkst in haar bedje zonder te veel geween want ik vind het altijd zo zielig.En heb moeite met heel boos worden.
Dank u
Groetjes Ginette

Link naar deze reactie
22/09/2003 @ 10:58
mama

een paar tips:
- Boos worden is niet nodig denk ik. Je moet wel iets consequent volhouden, maar je kan je kind best opvoeden zonder doorvoor te gaan schreeuwen of zo. Dus voel je hier zeker niet toe verplicht, integendeel!
- je kan een avondritueel inpassen, speciaal voor haar. Een moment samen met haar waarop je vaste dingen doet. B.v. je leest een verhaaltje met haar in haar kamer en je stopt dan haar pop in bed (met een beetje fantsie, maak er een spelletje van: de pop moet leren braaf te gaan slapen in haar eigen bedje, laat je dochter dit bespreken met haar pop) Of iets anders, wat zij leuk vindt. Ook belangrijk voor na de geboorte, dat zij diet dat ze haar mama ook eens voor haar alleen heeft.
- zet een lichtje in haar kamer of in de gang en laat de deur open
- beloof haar van nog eens te komen kijken na 10 min. (en doe dat ook)
- je kan ook met een beloningssysteem starten als dit vorige nog niet helpt. Maak daarvoor samen met haar een schema met de weekdagen en vakjes. Je spreekt een aantal zaken (2-tal, niet teveel, maar wel concreet maken)af met haar die jullie gaan oefenen. B.v. niet uit bed komen, niet huilen. ’s Morgens mag ze dan een sickertje kleven in het vakje als dit gelukt is. B.v. in dit geval mag ze er eentje kleven als ze wel huilde maar toch in bed bleef.
- Let erop van het positieve te benadrukken. Dus niet van "zeg, weeral geweend", maar wel niks van het wenen zeggen en benoemen dat je het heeeeel flink vond dat ze in bed bleef. (je moet zelf zoeken wat je met haar afspreekt he, ik geef maar een vb.)
- zorg dat het nog wat grappig blijft. ALs ze b.v. een pop of knuffel heeft, kan je die ook laten meespelen, laat die b.v. tegen haar babbelen en haar aanmoedigen of een grapje maken, zo van "zeg ik heb deze nacht niemand horen wenen! Waar is dat geween van vroeger naartoe? Gaan we het zoeken? "en dan samen onder bed kijken en zo en dan zo van "waw, dat geween is wég! amai, nu heb ik goed kunnen slapen"
Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel! Succes ermee!

Link naar deze reactie
01/10/2003 @ 14:22

Online Status Bekijk profiel
dank u ik zal het zeker proberen

Link naar deze reactie
20/03/2004 @ 18:34

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo ik heb een zoontje van 19 maanden tot voor kort sliep hij in zen eigen bedje en sinds een week of 2 weigert hij in zen bedje te slapen ik weet niet hoe da komt ik kan mij niet herrineren dat er iets is gebeurd!
ik heb nu een matras gelegd naast zen bedje zodat ik naast hem kan slapen en da het terug zou leren om in zen bedje te slapen!maar niets helpt! hij slaapt nu ook bij mij op die materas! ben ten einde raad want heb zo ook geen nachtrust meer! wat moet ik doen?

Link naar deze reactie
03/06/2004 @ 14:35

Hallo,

Ik heb ook het probleem met onze Jonas dat hij niet in zijn bed wil slapen als wij niet gaan slapen,het is een tijdje beter gegaan maar nu is het ook telkens hij moet slapen dat hij boven aan de trap staat te brullen op mij,dan is het voor een zoentje,dan weer om te drinken en dan weer dat hij moet plassen,kortom hij vind altijd wel iets anders om te roepen.Ik heb al geweest dat ik zei dat ik ook in mijn bed ging liggen en dat hielp wel een tijdje maar toen hij ontdekte na een kwartier dat ik beneden was hielp dat ook weer niet meer,vroeger bleef ik er gewoon bijliggen tot hij sliep.Hij is enkel gerust als wij ook in ons bed kruipen maar hij zit in de eerste kleuterklas en moet dus toch wel op tijd in zijn bedje,ik lees een verhaal,knuffel hem dan nog eens extra goed en geef vele zoentjes er branden drie kleine lichtjes in zijn kamer + het licht in de hal is aan.Maar van zodra ik nog maar beneden ben staat hij al te roepen.Ik weet ook niet meer wat ik er nog mee moet doen,hij word op 15/8 vier jaar.

Groetjes Lydia

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]