[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/12/2001 @ 22:45 Cindy C | Hallo iedereen, Vorige woensdag heb ik met eigen ogen gezien dat mijn kleintje niet langer meer leefde. Ik was toen 15 weken zwanger en mijn babytje was al een vijftal weken overleden. Dit was mijn eerst miskraam nadat ik een gezonde dochter kreeg twee en een hafl jaar geleden. Doordat niet alles inorde bleek met de placenta werd een onderzoek gedaan. Daaruit bleed dat ik een combinatie had van een schijnzwangerschap met een echt zwangerschap. Bij een schijnzwangerschap heb produceert je lichaam onnodig het hcg hormoon waardoor je zwanger blijkt te zijn er is dan echter geen vruchtje aan het groeien in je buik. Bij mij was dat wel het geval en door die schijnzwangerschap was de placenta niet goed die groeide te snel waardoor mijn ukje geen schijn van kans kreeg. Mijn ukje leefde niet langer meer maar mijn lichaam dacht dus nog steeds dat het zwanger was doordat het nog het hcg hormoon produceerde. Ik moet nu weer aan de pil omdat een schijnzwangerschap weer de kop kan opsteken. IK moet er natuurlijk voor zorgen dat ik niet meer zwanger graak op het moment zodat ik niet weer een kindje kom te verliezen. Over zes maanden als alles goed gaat kunnen we weer aan de slag. We hebben ons engeltje dat er niet mocht zijn een naam gegeven ook al zijn we niet 100% zeker dat het een jongen is Kenzo is zijn naam. Dat helpt ons bij het verwerken van ons verlies. Ik hoop dat er mensen zijn die iets weten te vertellen over schijnzwangerschappen want ik weet er niet veel over. IK ben al op het net gaan surfen je vind er hopen verhalen over schijnzwanger alleen zijn ze allemaal over dieren en niet over mensen wie kan mij helpen?? Groetjes Cindy C ![]() |
| 03/01/2002 @ 09:01 Annick | Cindy, Ik weet niets over schijnzwangerschappen en kan je dan ook niet helpen maar ik wil je toch alle sterkte en moed toewensen. Hopelijk brengt 2002 jullie meer geluk! |
| 03/01/2002 @ 12:15 Cindy C | Mola-zwangerchap!! Hey Annick, door mijn tranen heen moet ik de gyn verkeerd begrepen hebben. Ik heb een Pariële mola- zwangerschap gehad dat is ook heel zelden komt slecht 1/20.000 zwangerschappen voor.Dat is een combinatie tussen een "complete mola" en een zwangerschap. Wat is een Mola-zwangerschap?? Bij of net na de bevruchting gaat er iets helemaal fout en stopt het kindje/vruchtje onmiddeijk met groeien. Enkel moederkoek en baarmoeder blijven groeien en die groeien sneller dan normaal. Je maakt dan ook mola weefsel aan die het hcg hormoon afgeven waardoor je lichaam zwanger reageert. Bij een eerste echo is dan enkel een te grote baarmoeder en moederkoek te zien maar geen kindje/vruchtje. Een mola is als het ware een goedaardige tumor die goed te behandelen is maar die nauwlettend in het oog gehouden moet worden zodat die niet in kanker overgaat en zich op de longen gaat vestigen. Hoe graak je van die mola af?? Er wordt vrijwel altijd een curretage gedaan (zodat ze bijna alle mola weefsel kunnen wegnemen) Daarna moet je lichaam het resterende mola weefsel afstoten. Om dit te volgen moet de hcg waarden in je bloed gemeten worden. Die moet dus steeds dalen. Daalt die niet vlug genoeg of gaat die weer stijgen dan moet er overgegaan worden tot een chemo kuur om je lichaam te helpen dat mola weefsel af te stoten. Dit alles klinkt heel erg maar is echt heel goed te behandelen. Het grote nadeel van dit alles vind ik is dat je weer aan de pil met en er natuurlijk eerst weer zeker van moet zijn dat je gezond bent. wat is een Pariële mola dan?? Hier is het vruchtje/kindje niet gestopt met groeien en blijkt er bij de eerste echo op 8 alles ook. Die mola wordt dan ook niet onmiddelijk ontdekt. Bij mij werdt het pas op 15 weken ontdekt mijn ukje was dan al ongeveer vijf weken overleden. (bloed verlies kan een teken zijn van mola) op die manier ben ik naar spoed gegaan en bleek mijn ukje al een lange tijd te zijn overleden. Na verder onderzoek was de diagnose "partiële-mola" Ik hoop hier iemand van dienst te zijn mochtern er vragen zijn dan hoor ik het graag. Heel veel weet ik nog niet over de behandeling en na controle aangezien ik vollop in het circuit zit. Ik wacht nu mijn 3e hcg waarde af. de twee vorige waren heel positief hopen dat het zo blijft natuurlijk. Groejtes cindy |
| 20/11/2004 @ 13:31 | hey ik ben een meisje van 17 die echt graag een kindje wou en doordat ik er mij zo op fixeerde kreeg ik een schijnzwangerschap ik persoonlijk vind dit even moeilijk te verwerken als een miskraam want je denkt en voelt alles maar er is niets je voelt je ook zot zoals wat is er mis met mij binnen een jaar gaan we nog eens proberen voor een kindje want ik kan het momenteel niet meer aan al die drukte en emoties groetjes astrid |
| 20/11/2004 @ 16:30 Gea | Astrid, Ik vind het heel erg voor je,maar gelukkig ben je nog jong en heb je nog tijd genoeg. Volgens mij is het een goede keus van je om even te wachten,doe leuke dingen en richt je even niet op zwanger worden,wie weet ben je dan een keer zwanger terwijl je het niet verwachte en dan krijg je als verassing wel een baby. Succes. Groetjes Gea ![]() |
| 30/12/2004 @ 14:39 | Hey ik zit met een heel groot probleem waarbij ik men ouders nix van durf te zeggen.. ik heb een kindje van 9maand waarvan de vader nix meer laat weten... ondertusse heb ik een maand geleden een one night stand gehad en nu heb ik hele tijd het gevoel da ik zwanger ben... ik heb ondertusse men regels overdreven erg gekregen ( veel erger dan normaal ) ik bloeide zo erg paar dagen da het door men tampons, maandverband en broek kwam !!!het bloeden is na een dag of 4 gestopt maar ik heb nog altijd het gevoel da ik zwanger ben... ik voel me geregeld misselijk en dan krijg ik het heel erg warm maar men borste voelen niet gespannen aan en worde ook ni groter... ist dit een schijnzwangerschap of wa is dit??? ik wil nu zeker niet zwanger zijn en durf het ni aan men ouders te vragen !!! kan iemand me aub raad geven, ik vreet me vanbinne kapot met die gedachten... aubbb !!!!! |
| 30/12/2004 @ 14:55 Margreet | Best "meisje dat hopeloos is", Ik heb eigenlijk nooit ergens gehoord of gelezen dat je als je zwanger bent je regels overdreven erg kunt krijgen. Het is wel zo dat je ’gewoon’ ongesteld kunt worden, eerder minder bloed dan normaal. Je kunt het beste toch even een zwangerschapstest halen, zo hoeft niemand het te weten en ben je misschien snel gerustgesteld. Sterkte en groetjes, Margreet |
| 31/01/2006 @ 14:23 | ik heb ook te maken gehad met een miskraam en een schijnzwangerschap en ben er nog nie over ik ben dol op kinderen je moet je erover zetten zegt iedereen maar ze hebbe makkelijk praten zun voele niet wa ik voel nu zit ik thuis met een combinatie van griepachtig zijn en alles da me teveel word een beetje in de put. ![]() |
| 03/04/2006 @ 21:44 | ik heb een vraag ik heb een vriedin die al 4 maanden niet ongesteld is geweest of weinig en nu is ze dus echt al 3 weken overtijd ze heb een test gedaan en er kwam niks uit de dokter heb een test gedaan en er kwam ook niks uit hoe kan die hij zij meschien ben je wel schijnzwanger kan dit ze heb nu maar gewoon een afspraak gemaak voor een ego en dan maar kijken wat er uit kom gr duifje |
| 21/04/2006 @ 14:57 | Heb al 2 misvallen gehad. Heb normaal ten langste een cyclus van 29 dagen. Zit nu al aan 35 dagen. Heb vandaag 2 zwangerschapstesten gedaan. Alle twee negatief. Bestaat een schijnzwangerschap bij mensen? Zou graag een (slimme) dokter spreken on line. Groetjes iedereen en sterkte. |
| 24/04/2006 @ 14:59 vijfentwintig | Mijn cyclussen zijn tussen de 32 en 36 dagen en ik zit nu op 37,5 dag. 3 dagen geleden reeds een test gedaan:negatief. Ik heb nog geen menstruatie symptomen bemerkt, maar voel me ook niet misselijk ofzo. Wel zijn mijn borsten erg gevoelig (vooral de tepels!). Wat denken jullie, moetik alsnog een test doen...?? |
| 14/05/2006 @ 21:46 | ik heb een vraagje ik ben ngo best jong maar ik wil al heel lang super graag kinderen maar als ej voro ehteerst klaar komt maar ngo geen echte sex hebt gehad en je drang naa rkidnerne wordt groter en je krijgt verschijnsleen van zwanger zijn kan dat te maken hebben emt schijnzwanger alvast bedankt als eimadn em kan helpen ![]() |
| 17/06/2006 @ 10:26 | hey iedereen...ik heb zelf twee kids en ken dus nog alle symptomen van een zwangerschap... een aantal weken trug kreeg ik last van pijnlijke gezwollen borsten, gezwollen onderbuik, misselijkheid etc etc... ondanks dat ik weet dat het voor mij haast onmogelijk is om nog een kindje te krijgen toch maar ff een test gedaan...natuurlijk nagetief..omdat de klachten (symptomen) niet verdwenen toch maar ff naar de huisarts geweest, die mij door verwees naar het ziekenhuis omdat de melkklieren in mijn borsten oa gezwollen waren en vocht afscheiden.. daar heb ik een echo gehad waarop te zien was dat mijn baarmoeder idd vergroot was.. mijn lichaam heeft zich dus helemaal ngesteld op een zwangerschap...toch is er geen vruchtje te zien...schijnzwangerschap is dus wel degelijk mogelijk... deze symptomen gaan meestal vanzelf weer weg...en zo niet dan krijg je een hormonen kuur waardoor je weer snel de oude wordt.... gr marianne |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

schijnzwanger !!