< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » Wat na een miskraam?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
Wat na een miskraam?
26/04/2002 @ 09:34
Kaatje

In de zevende week van mijn zwangerschap ben ik opeens gaan vloeien. Eerst twee dagen nog vrij weinig, toen twee dagen toch wel heftig. Nu na 10 dagen verlies ik heeeel af en toe nog donkerrode druppeltjes. We gaan er dus vanuit dat ik niet meer zwanger ben. Toch vind ik het heeeeel moeilijk om zonder onderzoek, zonder antwoord op veel vragen gewoon verder te gaan alsof er niets is gebeurd. Hoelang blijf je nu nog vloeien? Wanneer is je cyclus weer als vanouds? Mag je weer vrijen? Zou 1 echo niet beter zijn?

Link naar deze reactie
26/04/2002 @ 17:22
Petra

Hallo Kaatje,

IK heb zelf 3x in een vroeg stadium een miskraam gehad.
En als ik dit lees dan zou ik voor de zekerheid toch en echo laten maken.
Vorige week en die week ervoor heeft mijn Gyn. ook nog voor de zekerheid gekeken of er niets meer zat.
Ik geloofde er zelf ook niet meer in want ik had het zelfde als jij.
Het geeft je toch rust.
Ik was na een week al van het vloeien af bijna een gewone ongesteldheid alleen iets heviger.
Wij gaan nu onderzoeken doen maar diep in mijn hart wil ik eigenlijk gewoon verder.
Ik weet wat je voeld Kaatje en doen gewoon wat je zelf voeld.
Succes Petra

Link naar deze reactie
28/04/2002 @ 17:35
Hera

Hallo Petra en Kaat.

Ik Heb 1 miskraam gehad op 12 weken.
Ik heb toen weeën gehad en serieus gebloed. Toch wou ik diep in mijn hart niet geloven dat het kindje, waarvan ik het hartje al zien kloppen had, was afgestorven. Mijn man zei mij naar een gyn te gaan, maar de mijne was juist met verlof. Ik zei dat ik ging wachten tot ze terug was, omdat ik diep vanbinnen wist dat mijn droom was stukgeslagen. Toch kon ik niet meer op van de spanning en 3 dagen na het voorval ben ik naar een andere gyn geweest. Die bevestigde wat ik vermoede maar niet hoopte.
Ik had een spontane miskraam gehad. Ik moest gelukkig geen curritage ondergaan, want dan ging ik compleet gebroken zijn. Ze vertelde me dat het normaal niet lukte voor de eerste drie maanden terug zwanger te raken.
Ondertussen zag ik mijn zus haar buikje groeien, want die was zwanger voor dezelfde periode als ik. Na 3 maanden had ik plots terug prijs, vlak voor mijn verjaardag heb ik het ontdekt. Een mooier verjaardagscadeau kon ik niet bedenken.
Ik heb het wel nog eventjes moeilijk gehad toen mijn zus bevalde, want normaal moest ik toen bevallen en niet 5 maanden later. Nu heb ik een pracht van een zoon, maar mijn eerste zwangerschap vergeet ik nooit, wat de mensen ook mogen zeggen. Elke keer als ik naar Ieben ( mijn zoon) kijk, denk ik ook aan mijn ander kindje, ook als ik naar mijn zus haar kindje kijk, denk ik, waarom hij wel en mijn kindje niet?
Wat ze ook zeggen, een miskraam vergeet je nooit.
Ik ben al 2x zwanger geweest en probeer in oktober een 3de maal.

Kaatje, die 1ste echo zou beter zijn, om jezelf zekerheid te geven. Dan weet je het tenminste en kan je verdere vragen stellen aan de gyn.

Groetjes Hera en Ieben

Link naar deze reactie
29/04/2002 @ 10:24
Hera en Petra

Hoi Hera en Petra,

Bedankt voor jullie reactie. Het is fijn om te weten dat ik niet de enige ben met twijfels, verdriet en vragen.
Vanavond mag ik mijn verloskundige bellen en maken we voor deze week een afspraak voor een echo. Ik vloei nog steeds ( heeele kleine beetjes hoor) en mijn borsten doen ook nog steeds pijn. Hierdoor vind ik het maar moeilijk om het "te vergeten". Ik zal blij zijn als de echo is geweest en mijn twijfels voorbij zijn en mijn vragen beantwoord.
Ik laat het nog wel even weten op deze forumsite.
Ik wens jullie allebei heel veel sterkte en wens jullie het allerbeste en mooiste toe.

Link naar deze reactie
23/05/2002 @ 11:23
Marie

Ik kom net terug van de gyn, mijn eerste echo van mijn eerste kindje. Ik ben 7 weken ver en het vruchtje is veel te klein. Volgende week wil de gyn nog een laatste echo nemen en als het zo klein blijft komt er vrijdag een curretage en hij zei dat ik 8 kansen op 10 een miskraam heb.
Ik ben er echt het hart van in. Ik ben 22 en heb echt heel erg toegeleefd naar deze zwangerschap. Nu zit ik in de examens en kan me absoluut niet meer consentreren. Wat me meest zorgen ’baart’ is de toekomst. Ben je vruchtbaar als je een miskraam hebt? Ik bedoel, ik heb altijd gedacht dat ik onvruchtbaar was; in dat geval kun je helemaal niet zwanger worden zeker of wel?
Ik wil zo snel mogelijk terug proberen maar weet helemaal niets van al die zaken af.
Ik voel me enorm leeg en het ergste is wanneer ik me nu misselijk ofzo voel, dan denk ik aan de zinloze inspanningen die mn lichaam nog aan het leveren is.
Dat doet zo’n pijn(niet fysiek). Dat had ik nooit verwacht.

Marie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]