< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » waarom wachten na een miskraam?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
waarom wachten na een miskraam?
27/05/2002 @ 08:28
Anke

hoi meiden,
Bijna 6 weken geleden kreeg ik een miskraam, ik was toen bijna 5 weken zwanger, heel erg pril dus nog. Mijn gyn raadde me daarna aan om twee volledige cycli te wachten alvorens opnieuw voor een kindje te gaan, ik vraag me echter af waarom dat precies wordt aangeraden? ik hoor de laatste weken mensen die 6 mdn moesten wachten, of 4 of 3 of 2 of 1 of... helemaal niet moesten wachten? Waar heeft dit mee te maken? Als wij nu gewoon zouden doorgaan, hebben wij dan meer risico op een miskraam of op een misvorming, of wat? het wachten duurt lang, en er speelt vooral in mijn hoofd dat wanneer ik een paar dagen later zou getest hebben, ik niet zou geweten hebben dat ik zwanger was (hoewel ik wel veel pijn en uiteindelijk ook lang bloedverlies heb gehad, meer dan bij normale maandstonden), en dan waren we toch ook gewoon doorgegaan?
Is er hier iemand die daar een antwoord op weet?
lieve groetjes
Anke

Link naar deze reactie
27/05/2002 @ 21:25
Cindy C

Hey Anke,

Wat jammer dat ook jij dit moest meemaken,... Ik moet meer dan zes maanden wachten maar dat komt doordat ik een mola-zwangerschap heb gehad. Mijn verhaal kan je hier verder op de site lezen. Ik geloof dat het normaal 1 a twee maanden is dat je moet wachten en geloof dat het komt doordat je je lichaam de kans moet geven weer in normale positie te komen om het wat rust te geven. Je bent zwanger geweest hoe kort ook.

Ik wens je in elkgeval heel veel sterkte toe!
cindy

Link naar deze reactie
22/08/2002 @ 22:09
Ellis

Hoi Anke
Ik heb in 2000 ook een miskraam gehad,ik was toen 9 weken zwanger.Omdat ik toen ook het liefst gelijk weer zwanger wilde raken ben ik ook met deze vraag naar de gyn gegaan.
Deze vertelde mij dat het in principe niets uit maakt als je weer gelijk zwanger raakt.Als je lichaam er nog niet klaar voor is word je ook niet zwanger.Wel is het zo dat als je nog niet weer gemenstrueerd hebt het moeilijk te bepalen is wanneer je uitgerekend bent.In mijn geval was ik gelijk zwanger.Volgens de echo was ik op 23 nov.(2001)uitgerekend, maar mijn zoontje is geboren op 7 okt.(2001)
Ik heb ook de hele tijd het gevoel gehad dat ik verder was.
Je moet vooral naar je eigen gevoelens kijken , kun je het zelf weer aan (ook geestelijk)dan ga je er toch voor!!
succes

Link naar deze reactie
22/08/2002 @ 22:11
Ellis

sorry ik heb hierboven een foutje gemaakt 23 nov. moet natuurlijk 23 okt. zijn.

Link naar deze reactie
25/08/2002 @ 21:48
Cindy C

Proficiat met je zoontje,
zal op hem denken want net ook dan ben ik jarig.

Groetjes cindy xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]