< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » beter voelen na een miskraam?????

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
beter voelen na een miskraam?????
06/09/2002 @ 09:40
noeke

Hallo allemaal,
ja misschien een heel raar onderwerp maar ik zal het ff uitleggen. Eind februari dit jaar raakte ik eindelijk weer zwanger.Na 7 weken een echo laten maken en heb toen zelfs het hartje al gehoord!! Maar toen... Na bijna 12 weken begon ik heel licht bloed te verliezen ik was op dat moment aan het werk en ben toen hals over kop naar huis gevlogen. Ik heb toen meteen de verloskundige gebeld die zei dat we moesten afwachten en dat er voor het zelfde geld niets aan de hand was. Maar in de loop van de dag werd het echt bloed. Om een lang verhaal kort te maken ik verloor dus mijn kindje. Ik ben die nacht ook nog naar het zh geweest en toen ik daar weg kwam drong het tot me door dat ik eigenlijk niet eens wist wat me nu te wachten stond. Ze hebben me daar op dat moment geholpen(gelukkig geen curetage) maar vanaf dat moment was het van :zoek het verder maar fijn zelf uit. Ik ben hier 2 dagen later zo kwaad om geweest ben zelfs nog 2 keer naar de gyn geweest maar daar kwam ik ook niet veel verder. Gelukkig ben ik toen wat wijzer geworden door zowel verloskundige en mensen die het ook meegemaakt hebben en door het internet. (lang leve internet!!)
Maar nu komt het ik ben nu inmiddels 5 maanden verder en zowel lichamelijk als geestelijk voel ik mij beter en sterker dan ooit te voren!! Ik heb totaal geen moeite met zwangere vrouwen (mijn schoonzusje liep 2 weken op mij voor en die zie ik regelmatig) ik vind het zelfs prachtig.
is dit nu normaal?? Ik bedoel je leest en hoort van zeer veel vrouwen die er werkelijk kapot van zijn of die er helemaal niet tegen kunnen na een miskraam maar dit heb ik dus niet!! Of komt het misschien omdat ik al een heerlijke zoon heb? Maar ja dat hebben sommige anderen ook wel....
Nou ja laat ik er maar vanuit gaan dat ik gewoon een heel nuchter typje ben. Ik heb nu zoeiets van komt er een 2e dan ben ik er heel blij mee komt er geen een meer nou ja jammer dan maar niet. En denk nu niet dat ik iemand ben die makkelijk zwanger wordt want dat is nl. ook niet zo Ben nu inmiddels al weer 3 jaar aan het oefenen maar schijnbaar is het ons (nog) niet gegunt!!
Ik weet het is een heel verhaal geworden maar toch ben ik nieuwsgierig of er nog meer dames zijn die dit hebben. Ik wacht wel af.
groetjes Noeke

Link naar deze reactie
06/09/2002 @ 22:36
Cindy C

Hey Noeke,

Niemand kan je vertellen hoe je je moet voelen toch. Ik zelf heb een kindje verloren vorig jaar in december. Heel rot voel ik me ook niet (meer) bij zwangere mensen. Gelukkig maar want ik ken er een hoop die zwanger zijn. Momenteel ken ik nog 3 vrouwen die zwanger zijn en heb al 2 vriendinnen die dit jaar bevallen zijn. Toen ik pas mijn kindje was verloren kreeg ik van de een na de ander te horen dat ze zwanger werden en dat vond ik wel vreselijk vooral omdat er twee bij waren die helemaal niet niet toe waren aan nog een kindje en dat terwijl ik het zo erg wilde en het mij werd afgenomen. Nu valt het dus wel mee soms denk ik nog wel ik had nu een ukje van 4 mdn moeten hebben of zo. Maar aan de andere kand vind ik het dan ook weer niet zo er dat mijn oudste nu toch minstens weer een jaartje ouder zal zijn.
Iedereen zal zijn verdriet dus wel op een ander manier verwerken en ervaren. Ik heb me ook volledig om mijn oudste kindje gestort. IK dacht nu moet ik er van profiteren om samen leuken dingen te gaan doen voor er een broertje of een zusje komt en het dan weer stukken moeilijker zal gaan. Wij hebben eindelijk weer groen licht gekregen om zwanger te worden, nu maar hopen dat het niet te lang meer duurt. Zou me er niet goed bij voelen mocht er geen meer komen.

Groetjes Cindy xxxx

Link naar deze reactie
07/09/2002 @ 18:03
Saskia

Online Status
"What doesn’t kill you makes you stronger", ken je dat ? Misschien dat dit voor jou opgaat. Fijn toch ?

Link naar deze reactie
17/09/2002 @ 11:03
noeke

Hallo Cindy en Saskia,
bedankt voor jullie reactie. Ik ben daardoor weer aan het denken geslagen. Wat best wel weer positief is. Vooral jouw opmerking Saskia vind ik persoonlijk een hele sterke ik kende het nog niet maar hij is op mij zeker van toepassing. Ik zelf heb altijd de lijfspreuk: Het is nog nooit zo donker geweest of het wordt wel weer licht. Maar die van jou staat nu op één omdat het inderdaad de waarheid is.(in mijn geval tenminste!!) Dus nogmaals bedankt!!
Groetjes Noeke

Link naar deze reactie
16/10/2002 @ 11:33
noeke

Hallo hier was ik weer ff.
Ik ben er nu achter dat ik weer zwanger ben!! Uitgerekend 15 juni dus duim voor me wil je??
Nogmaals bedankt!!!!
Noeke

Link naar deze reactie
16/10/2002 @ 14:59
Saskia

Online Status
Noeke,
blij nog wat van je te horen en dan nog wel met zo’n goed nieuws. Reken maar dat ik voor je duimen zal. Met beide duimen. Proficiat !

Saskia

Link naar deze reactie
16/10/2002 @ 17:27

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Noeke,

Proficiat met dit schitterende nieuws ik duim ook voor je. Geniet!!

cindy xxx

Link naar deze reactie
01/11/2002 @ 10:35
karen

Ook ik heb in dezelfde situatie (bijna 12 weken) mijn miskraam gekregen, voor mij was het ook makkelijker te verwerken omdat dit mijn derde kindje zou zijn geweest. Ik merkte wel dat mijn omgeving veel meer moeite met dit verlies had dan ik zelf. Het niet durven vertellen van vriendinnen dat ze zwanger waren en zo. Ik kon er dan ook niet met veel mensen makkelijk over praten. Het heeft wel voor mij de wens naar een 3e kindje heel sterk gemaakt en nu ik weer bijna 12 weken zwanger ben (eind mei 2003), ben ik toch weer heel bang voor een miskraam, terwijl ik dit bij mijn eerste twee zwangerschappen niet heb gehad en tenslotte al 2 gezonde kindjes heb. Ik durf nu ook bijna niemand dit nieuws te vertellen en ben ik eigenlijk aan het wachten tot die vreselijke 12/13 weken voorbij zijn.

Groetjes Karen

Link naar deze reactie
18/11/2002 @ 09:41
noeke

Hallo Karen,
Dat heb ik nu ook, ik ben inmiddels 10 weken maar tch zal blij zijn als ik 13 weken ben, ik doe het bijna in de broek van angst!!! Ik geloof dat jij nu 12/13 weken bent?? Ik hoop dat alles nog ok is en dat je nu eindelijk kan gaan genieten van je zwangerschap!!!!
Veel sterkte,
Groetjes Noeke.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]