< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » Hoe kunnen we haar helpen

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
Hoe kunnen we haar helpen
28/10/2002 @ 11:40
Nada

Hoi allemaal,

Mijn collegaatje heeft onlangs een miskraam gehad, ze was op een paar dagen na 3 maanden inverwachting.

Volgens ons (haar collega’s en gelijk vriendinnen) gaat het nu helemaal niet goed met haar.

Ze is nu overdreven vrolijk en lacht om alles uitbundig.
Na een kleine week na de miskraam is ze weer komen werken, want ze moest maar weer eens onder de mensen komen, vond ze zelf.

de miskraam is nu 3 weken geleden gebeurd en ze doet er nog steeds heel erg makkelijk over.
Zovan, ach het heeft zo moeten zijn, een op de zoveel vrouwen krijgt een miskraam .
en van het kindje kon toch niet blijven leven. De natuurlijk doet zijn werk.

voor sommige komt dit over als dat ze eigelijk niet echt zwanger had willen worden, maar dat is niet zo.
Ze was dol gelukkig met haar zwangerschap en genoot er heel erg veel van.

Nu vertelde ze me vorige week dat ze al weer bezig zijn om weer zwanger te worden.

Hoe kunnen wij haar vrienden haar helpen met het verlies van haar baby. Want zo als ze nu is, is ze namelijk niet. Dit is niet de meid die wij kennen.

De klap heeft ze nog niet gehad en die wil ze ook niet ondergaan en ze doet er dus alles om die niet te krijgen.

Groetjes
Nada

Link naar deze reactie
29/10/2002 @ 19:51

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Nada,

Iedereen verwerkt een miskraam anders ikzelf moest dat vorige jaar ook verwerken. Je kunt gewoon een luisterend oor hebben als ze teken geeft dat ze iemand nodig heeft om te luisteren wees er dan voor haar. Meschien kan je proberen om eens met haar te praten te vragen hoe ze zich nu voelt of ze het verwerkt krijgt wil ze er niet over praten zeg dan gewoon dat je er voor haar bent mocht ze er wel over willen praten. Zolang zij geen contact zoekt op dit gebied zou ik ook niet weten hoe je het aan moet pakken. Ze zal thuis ongetwijfeld veel verdriet hebben.

Hopelijk kunnen jullie haar helpen.

Groetjes cindy

Link naar deze reactie
30/10/2002 @ 12:17
Mieke

hey,nada
ik sluit me aan bij cindy haar goede raad! wat ze nu nodig heeft is inderdaad een luisterend oor! ik zou er zelf niet over beginnen en wachten tot zei het doet,ik heb zelf ook een miskraam gehad,het is moeilijk om dat te verwerken zeker als je er zo naar verlangde. de goede raad van mensen komt vaak verkeerd over,je begrijpt het pas echt als je het zelf hebt meegemaakt! mij probeerden ze ook snel aan het lachen te brengen en dat lukte op dat moment wel maar als iedereen weg was,begon ik te huilen en dacht waarom moet mij dit nu overkomen maar zoals ze zeggen de natuur zal haar werk wel gedaan hebben ik stelde me zoveel vragen maar die kon natuurlijk niemand beantwoorden, het blijft een groot verdriet! ik hoopte terug snel zwanger te worden maar dat bleef maanden duren en elke maand dat het nuiet lukte was weer een teleurstelling meer, ik werd er door geobsedeerd en zoals ze zeggen als je er teveel mee bezig bent dan lukt het niet maar ja,hoe zet je zoiets uit je hoofd? je wilt het zo graag!
ik ben nu bijna op het einde van mijn zwangerschap!
ik wens je vriendin veel sterkte en hoop dat ze snel weer zwanger word!

xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]