< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » snel zwanger worden na een miskraam

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
snel zwanger worden na een miskraam
04/12/2005 @ 18:59
Crista

Hallo Allemaal.

Tsjonge wat is er veel gebeurd in de tijd dat ik niet heb geschreven!
Allereerst Manon, van harte Gefeliciteerd met de geboorte van Sven.Wat fijn dat het goed met jou en hem gaat!

Sasja, wat een ontzettend rotverhaal van jou, ik heb bewondering voor hoe je met alles omgaat. Sterkte

Ikzelf zit nu in mijn 34 ste week, ik zou werken tot de 36 ste week maar heb een ietwat verhoogde bloeddruk waardoor ik eerder moest stoppen met werken. Wel gek om hele dagen thuis te zijn maar gelukkig verveel ik mij nog niet.
Ik heb niet kunnen schrijven omdat wij druk zijn geweest met verbouwen en eindelijk is alles inclusief kinderkamer af!A.s. donderdag heb ik een echo omdat nog niet zeker is of het kind wel goed ligt. Ik hoop het van harte want dan mag ik thuisbevallen en dat heeft toch wel mijn voorkeur!
Ik moet zeggen dat ik langzamerhand echt uitkijk naar het kind. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik wel opzie tegen de bevalling, ik hoop dat ik de pijn aan zal kunnen. Ach ja, pufcursus is geweest dus we hopen er maar op.!

Willeke, fijn dat het goed gaat met je kleine, ik kan mij voorstellen dat je minder gaat schrijven nu. Het beste!

Groetjes,

Crista

Link naar deze reactie
13/12/2005 @ 10:17
Grietje

hallo allemaal,

Allereerst Manon van harte met jullie zoon. Geweldig. En alles oke. Hoeveel weken is hij nu tevroeg geboren.
Ben benieuwd hoe het nu gaat. Wat heerlijk he als je je kindje eenmaal in je armen heb.
Geniet met volle teugen het is jullie zo gegunt.

Crista ook voor jou begint het nu op te schieten. En wat fijn dat alles klaar is.

Hier alles ook weer oke. Tristan heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Hij heeft 2 koortsstuipen achter elkaar gehad. En moest toen een nacht aan de monitor liggen. Daarna heeft hij ze niet meer gehad. En nu knapt hij weer op. Zijn moeder heeft het iets minder na 2 nachten op een stretcher te liggen heb ik behoorlijk wat kwaaltjes gekregen. Maarja het hoort erbij. Het wordt alweer minder gelukkig. En met de kleine in mijn buik gaat het goed die heeft er niks aan over gehouden.

Het goede nieuws is dat Tristan wel al in zijn nieuwe kamer slaapt en dat zonder enige moeite. Dus wij zijn ook klaar voor de 2de kleine.
Het duurt nog even maar de tijd vliegt. En zeker met dit soort gebeurtenissen.

Allemaal het beste en laat vooral weten hoe het met jullie gaat.
groetjes van ons allen

Link naar deze reactie
13/12/2005 @ 21:13

Hoi meiden,

Manon gefeliciteerd met je kleine en natuurlijk ook je man. Geweldig dat Sven er eindelijk is ook al is hij te vroeg geboren. En wat een fijne avond heb je uitgekozen om te gaan bevallen. Lekker van deze droom genieten zou ik zeggen.

Grietje, wat een vervelend nieuws van Tristan. Waarom had hij deze koortsstuipen, lijkt mij erg eng. Hopenlijk gaat het nu goed met hem en natuurlijk ook met jouw. Jij bent nu ook al weer een aardig eind op weg of niet? Veel succes.

Crista ook succes met de laatste loodjes en niet te druk maken over de bevalling, je moet er toch doorheen.

Sasja, hopenlijk is alles goed met jouw, moet soms nog wel eens aan je denken. Hoop dat je al een stapje dichter bent waar je zijn wilt.

Trouwens ook nog wel eens aan Belle en Sarah maar goed, het zal best wel goed gaan.

Maar Manon nogmaals gefeliciteerd, je hebt er lang voor moeten knokken maar het resultaat is er ook naar. Nu veel succes met de slapeloze nachten en de krampjes.

Liefs Willeke

Link naar deze reactie
18/12/2005 @ 19:51
Manon

he meiden,

Hier even snel een berichtje van mij. De laatste weken ben ik erg druk met het voeden van Sven omdat hij nog steeds rond het gewicht zit van toen we uit het ziekenhuis kwamen. Bij de geboorte woog hij 2925 gr
en toen we het ziekenhuis verlieten 2740 gr. Afgelopen dinsdag zat hij nog maar op 2750 gr en we zijn al twee weken verder. Sven blijkt doordat hij te vroeg is geboren (36wk 5dgn) te weinig kracht heeft om goed uit de borst te drinken. Daarom moet ik nu kolven en heb ik het met een spuitje en een sondeslangetje naar binnen gewerkt. Hij bleek maar 30cc uit de borst te halen. Nu zit ik inmiddels op 70cc met de fles. Ook hier had hij geen kracht voor en haalde ook uit de fles maar 30 cc. Hij was vrijdag 30 gram aangekomen en dinsdag ga ik weer naar het consultatiebureau. Ondertussen ben ik dus bijna alleen maar aan het voeden en kolven en heb ik op advies van het consultatiebureau hulp van de ouders moeten inschakelen voor de boodschappen en huishoudelijke taken, omdat ik te weinig dronk, at en rustte wat de kwaliteit van de borstvoeding weer omlaag haalt. Verder is het een heel rustig ventje.

Ik kom gauw weer om jullie verhalen te lezen.

groetjes manon

Link naar deze reactie
19/12/2005 @ 09:46
sarah

Manon, een late maar heel dikke proficiat met de geboorte van jullie zoontje!! Hopelijk gaat het voeden snel beter. En rusten is echt belangrijk hoor. Geniet ervan!!

Sasja, is er bij jou al verder nieuws?

Grietje, is Tristan weer helemaal beter? Hoever ben je ondertussen al? Wat leuk dat Tristan in zijn kamertje slaapt.

Hier alles ok. Jitte is de laatste twee weken weer fel aan het hoesten en piepen dus het aerosollen is weer bezig. Behalve datz e dan minder goed eet, heeft ze er gelukkig niet teveel last van. Sinds vorige week heeft ze ook geleerd hoe ze haar speelgoedbak helemaal kan leeghalen, een heel grappig zicht want soms valt ze er bijna zelf in.

Aan iedereen alvast een zalig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar!!

Groetjes, Sarah

Link naar deze reactie
06/01/2006 @ 12:34
Manon

Hoi allemaal.

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar. Vooral Sasja. Ik hoop dat dit jaar je meer geluk zal brengen.

Crista, Nog even en dan kun ook jij je kleine bewonderen.Ik kan er wel de hele dag naar kijken.Het is zo'n wonder. Je ziet hem met de dag veranderen. Heel veel sterkte met de bevalling. Waarschijnlijk komt het toch onverwachts en overkomt het je gewoon, waardoor je er niet te veel over na kunt denken en het heel snel gaat.

Grietje, is Tristan weer helemaal opgeknapt? Ik hoop dat het verder met jou ook goed gaat en dat je niet te veel last hebt van kwaaltjes.

Willeke, hoe is het met de kleine meid en de trotse broers?

Sarah, ik ben blij dat alles zo goed gaat met Jitte. Wat is dat leuk om de ontwikkeling te zien. Het gaat allemaal zo snel.

Sasja, hoe is het met jou?

Hier gaat alles goed. Sven weegt nu 3710 gram. Ik ben wel gestopt met de borstvoeding, omdat ik alleen maar bezig was met voeden en kolven, Nu heb ik weer tijd voor andere dingen zoals schoonmaken en strijken.

groetjes manon

Link naar deze reactie
07/01/2006 @ 12:18
Grietje

Hallo allemaal,

Ook van ons het allerbeste voor het nieuwe jaar.

Manon wat heerlijk he om zo te genieten van je kleine man.
En dat huishouden is niet het belangriujkste hoor. Weet ik alles van vroeger was het brandschoon en tegenwoordig is het alleen maar opgeruimd. En het ik eens schoongemaakt heb je zo weer vingertjes dus maak ik me maar niet te druk.

Sarah geweldig al die ondernemingen van zòn kleintje je snapt niet waar ze het vandaan halen.

Willeke gaat bij jullie ook alles naar wens?

Sas hoe is het nou met je. Zijn er al verdere berichten?

Crista bij jouw schiet het op of is het al zover.

Hier alles oke na een zieke maand voor Tristan. Echt de maand december was een ramp. Eerst die koortsstuipen en daarna heeft hij het rs virus gehad. Maar nu gaat het weer oke. Op het prakkie eten na. Maar dat zal ook heus wel komen.

Met mij en de kleine in mijn buik is alles naar wens. Is een heerlijke druktermaakster of maker. Reageert heel erg op Tristan dat is wel een hele leuke ervaring.

Nog een week of tien dan is het zover. Het wordt wel weer spannend.

Groetjes van ons allen

Link naar deze reactie
28/01/2006 @ 17:15
Manon

hoi meiden,

Het is hier vrij rustig op het moment. Met ons gaat alles goed. Ik hoop met jullie ook. Sven heeft donderdag zijn eerste spuitje gehad. Het was zo zielig. Hij was de hele dag een beetje van slag. Maar nu gaat het wel weer. Hij groeit goed en is nog steeds heel tevreden.

Crista, ben je al bevallen? Ik ben erg benieuwd. We horen het wel.

Grietje, nog ongeveer 7 weken te gaan. Wat gaat dat snel. Wanneer ga je met verlof?

Willeke, Met jullie ook alles goed?

Sasja, Ik ben erg benieuwd hoe het nu met jou gaat.

Sarah, Hoe is het met jou en Jitte?

Allemaal een heel fijn weekend.
groetjes manon

Link naar deze reactie
06/02/2006 @ 13:12
Grietje

hallo allemaal,

Hier nog 6 weken te gaan. En het wordt steeds spannender.
Ik ben nu alweer4 weken thuis. Het kindje was niet goed gegroeit en ik moest meer rust nemen dus ik werk alweer even niet. Deze week gaat mijn officieele z-verlof in.

Het kindje blijft aan de kleine kant en over een week heb ik een echo om te kijken naar de groei van het kindje en hoe mijn placenta is. Bij Tristan was deze meer dan de helft verkalkt. En dus houden ze dat nu in de gaten zou de reden kunnen zijn waarom dit kindje zi klein is.

Weet iemand van jullie wanneer de 2de op de juiste houding ligt om te bevallen op dit moment ligt het in dwarsligging. Ben benieuwd wanneer een 2de klaar ligt.
En anders vraag ik het volgende week wel in het ziekenhuis.
Het blijft spannend ook al is het onze 2de.

Manon fijn dat het goed gaat met jullie en wat is het dan heerlijk genieten van je mannetje he.

En de rest hoe gaat het ermee?

groetjes van ons

Link naar deze reactie
06/02/2006 @ 21:52
Manon

Hoi Grietje, volgens mij kan het bij een 2de kind langer duren voor het goed ligt. Ik dacht dat dat tot de 36ste week kan, maar ik weet het niet zeker. Hoe kan het dat je placenta verkalkt? Heel veel succes met de laatste loodjes.

groetjes manon

Link naar deze reactie
20/02/2006 @ 13:51
Manon

Hoi Allemaal,

Rustig zeg! Mijn laatste week verlof is ingegaan. Volgende week weer aan het werk. Ik heb er best wel zin in. Ik weet dat Sven in goede handen is. Twee dagen past mijn man op en een dag gaat hij naar het kinderdagverblijf, waar mijn zusje werkt. Met Sven gaat allemaal goed. Hij heeft vorige week een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Hij had een virus wat begon met verkoudheid en slecht drinken en daarna met koorts en diaree. Gelukkig mocht hij na een paar dagen al weer naar huis. Het drinken gaat nog niet helemaal optimaal, maar dat is vanaf het begin al moeilijk gegaan.

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat. Vanaf volgende week zal ik waarschijnlijk wat minder op het forum komen, maar ik zal zeker zo nu en dan even kijken hoe het met jullie gaat. Ik ben ook erg benieuwd naar het kindje van Grietje en ik hoop dat er snel goed bericht van Sasja zal komen.

groetjes manon

Link naar deze reactie
27/02/2006 @ 09:25
Grietje

Manon wat gaat de tijd snel. Dat je alweer moet werken. Wel fijn dat je man ook 2 dagen voor juliie kindje gaat zorgen. Mijn man doet dat 1 dag in de week. En ik ben er heel blij mee. Daardoor begrijpt hij beter wat het inhoud heel de dag voor je kind zorgen. En mijn man hoeft er geen huishoudelijke taken bij te doen op eten koken na. En een boodschap maar dat vindt hij leuk.

Wel vervelend dat je kereltje in het ziekenhuis heeft gelegen is altijd rot om je kindje zo ziek te zien liggen. Gelukkig dat het alweer beter gaat.
Ook lastig dat hij zo moeilijk drinkt is daar niks aan te doen.

Het is hier zeker stil en ik ben ook wel benieuwd hoe het met iedereen gaat.

Maar moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook steeds minder achter de pc zit. En zeker straks met twee. Maar af en toe moet je de tijd voor jezelf nemen denk ik maar.

Nog 3 weken voor de uitgerekende datum. Er komt nu echt vaart in. Ben ook zo benieuwd naar dit kindje van mij mag het zich laten zien. Ben er wel klaar voor.

Groetjes allemaal en tot later. Hopelijk met goed nieuws.

Link naar deze reactie
28/02/2006 @ 20:39

Hallo meiden,

Was toch nog even benieuwd hoe het met jullie was en of Grietje(Crista?) al bevallen was. Niet dus, spannend hoor.

Met ons gaat alles goed. Ik heb echt een heel lief meisje gekregen, wel heeeeeeeeeel eenkennig maar dat was mijn oudste ook dus dat herken ik wel. Ze reageert ook heel sterk op de oudste, zit ze maar te lachen en te kijken als hij maar langs loopt. De middelste vond ze altijd iets te druk maar dat wordt nu beter. Hij is wel gek op haar hoor maar je kent ze eigen kracht nog niet he.
Ik heb bijna een half jaar bv gegeven dus ik mag daar ook niet klagen. Ze wel wat aan de lichte kant maar ik hoop dat ze dat nu met de fruit-en groentehappen gaat inhalen.
Dit is ook echt weer een leuke tijd, lekker lachen en je vast willen pakken, heerlijk. Dan voel ik soms wel een steekje hoor, nooit meer zo'n kleine, (slik).
Maar nee het is goed zo, het wordt tijd dat ik ook wat aan mezelf ga denken, wil nog zoveel.

Manon, straks weer aan werk, lekker hoor en heel goed geregeld de opvang. Veel plezier en natuurlijk ook van je ventje.

Sasja nog alles goed?

En hoe is het met Sarah, hoe oud is zij nu ook alweer, toch bijna al een jaar of zo. jeetje wat gaat de tijd hard.

En Grietje, zet hem op he! Nog zo'n bevalling als de eerste daar duim ik voor.

Liefs Willeke

Link naar deze reactie
10/03/2006 @ 09:51
sarah

Online Status
Hallo!

Hier alles ok!!

Druk, druk op het werk. Zeker omdat ik 1 dag thuis ben en ook 's avonds niet meer doorwerk zoals ik vroeger wel vaker deed. Maar ik doe het graag en we hebben echt wel ons ritme gevonden. Ik geniet van de woensdagen thuis met Jitte en de andere dagen wisselen mijn man en ik af om haar te brengen en halen dus ze moet niet te lang in de kribbe blijven.

Met Jitte gaat alles super goed. Alleen zit ze in de 'verlatingsangst-fase'. Deze week voor het eerst geweend bij het afzetten in de kribbe en ook daar kruipt ze heel de tijd achter de leidster aan. Ze hangt ook heel fel aan ons de voorbije weken. Maar dat hoort erbij hé, en het is wel leuk, die armkes om je heen en die natte zoenen . Het is ook echt een schatje en een heel vrolijke. Nog een dikke maand en ze wordt 1 jaar, vorig jaar rond deze tijd moest ik bijna stoppen met werken, het lijkt allemaal zo ver weg.

Manon, veel succes met de bevalling!

Willeke, geniet van je drie schatten, lijkt mij leuk om ze zo samen te zien.

Alle anderen, hopelijk gaat alles goed!

Groetjes,

Sarah en Jitte (bijna 11 maanden)

Link naar deze reactie
19/03/2006 @ 19:47

Hoe is het Grietje?

groetjes Willeke

Link naar deze reactie
21/03/2006 @ 21:30
Grietje

Hallo allemaal,

Hier alles oke,
Ben vorige week dinsdag 14 maart bevallen van een zoon quinten.

En dus heeft tristan een broertje gekregen.
Alles gaat erg goed ondanks dat het even druk is en ik dus nu voor het eerst weer achter de pc zit.

Quinten is alweer op zijn geboorte gewicht en drinkt erg goed aan de borst. Hij woog bij de geboorte 6 pond. Geen grootte jongen dus een heerlijk klein mannetje en het is echt een kopie van zijn grote broer.

Het is een erg snelle bevalling geweest en had nog sneller gekunt als pappa eerder thuis was geweest. Maar het is gelukt om te wachten tot hij thuis was. Gelukkig was de persdrang niet zo groot. Anders was pappa er niet bij geweest. Hij was om 5 over half 10 thuis en om kwart voor 10 is quinten geboren.

De rest vertel ik later nog is nu weer tijd om een buikje te vullen

Groetjes van ons allen.

Link naar deze reactie
24/03/2006 @ 20:32

Grietje,

Meid, hartelijke gefeliciteerd met je zoontje Quinten. Super dat alles goed is en dat de bevalling zo snel ging.
Leuk joh twee jongens zo dicht op elkaar. Je zal zien dat het de grootste kameraden worden.

Geniet ervan en als het nu druk is dan denk maar dat ze straks lekker samen spelen en dan zal het juist veel minder druk zijn dan bij de meeste mensen met twee kinderen.

Groetjes en geniet ze,
Willeke

Link naar deze reactie
04/04/2006 @ 19:17
Manon

Hoi meiden,

Grietje, van harte gefeliciteerd met je zoon. Gaat het met jou ook allemaal goed en wat vindt Tristan ervan?

Sarah, volgens mij heb je een stukje van de film gemist. In november ben ik bevallen van een zoon. Hij heet Sven en was een maandje te vroeg.

Willeke, Hoe is het met jou en de kinderen?

Hier gaat alles goed. We zijn afgelopen weekendnaar Vlieland geweest en hebben heerlijk genoten. Het weer zat mee en Sven heeft door de buitenlucht heel veel geslapen en hij heeft nog nooit zo goed gedronken als dit weekend. De buitenlucht maakt waarschijnlijk ook hongerig. Hij is al weer 4 maanden en hij ontdekt nu heel veel, echt heel leuk om te zien. Nou ik kom gauw weer kijken voor het verhaal van Grietje.

Tot gauw!

groetjes,
Manon en Sven

Link naar deze reactie
16/04/2006 @ 07:05
Grietje

Hallo allemaal,

Hoe is het met iedereen.

Hier gaat alles oke. Ben eigenlijk al gewent aan 2 kindjes te hebben. Deze overgang is minder groot dan bij Tristan.
Moet wel vertellen dat Quinten een makkelijk mannetje is. Tristan is nooit lastig geweest Maar Quinten is nog makkelijker.

Quinten is nu een maand oud en heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen. Ten minste van gisteravond half tien tot vanmorgen zes uur. Vandaar dat ik nu achter de pc zit.
Tot vannacht kwam Quinten ook maar een keer in de nacht.
We komen net aan de 6 voedingen en die moet hij hebben zeggen ze.

Hij is trouwens wel al flink gegroeit. Na 4 weken weegt hij 3810 gram en is hij 50 cm lang.

Over de bevalling valt niet veel te vertellen alleen dat het heel snel is gegaan. Stond om 7 uur op en rond half acht kwamen de weeen en rond acht uur belde ik mijn man dat hij naar huis moest komen en mijn zus of ze Tristan wilde komen halen. En rond kwart voor negen kwam de verloskundige en toen had ik al 9 cm ontsluiting en vanaf dat moment was het wachten op mijn man. Die werkt een uur van huis en had nog file ook. Dus dat wachten viel niet mee. Maar hij is erbij geweest en dat vond ik het belangrijkste.

Groetjes van ons allen

Link naar deze reactie
19/04/2006 @ 11:21
sasja

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo meiden, ik kom weer even om de hoek kijken.
Allereerst Grietje van harte gefeliciteerd met de geboorte van je tweede zoon, geweldig zeg, ik las dat je man nog net op tijd was om de bevalling mee te maken, wat een geluk zeg!
Ik hoop dat het met de rest van jullie allemaal ook goed gaat. Ik zal straks alle verhalen even lezen van jullie allemaal.
Met mij gaat het nu weer goed. Vorige maand ben ik weer geopereerd vanwege de endometriose. Het was een hele grote operatie die 10 uur geduurd heeft
Helaas ben ik bij deze operatie een eierstok en eileider kwijtgeraakt Nu is het nog wachten op mijn ongesteldheid, al had ik 2 weken geleden al ongesteld moeten worden. Stiekum hoop ik natuurlijk dat het raak is want we hebben al wel geklustMaar ik denk het niet hoor, ik ben vorig jaar 3 maand op de pil gezet en daarna een half jaar hormonen gespoten, en nu die operatie...ik denk dat het tijd nodig heeft. Zodra ik ongesteld ben weet ik dat mijn eierstok tenminste nog werkt, hopen dat ik erna weer een mooie regelmatige cyclus heb...Volgende week moet ik weer terug op controle, als ik dan nóg niet ongi ben (dan 3wk "overtijd") dan doe ik een test, ik hoop het wel, maar het lijkt me sterk
Ik heb een nieuw profiel aangemaakt trouwens, de oude stond zoveel in, was niet echt overzichtelijk meer te noemen. Dit profiel is wel wat beknopt maar alles staat er nu wel in.
Nou meiden, ik ga jullie verhalen even lezen.
Dikke knuffel Sasja

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina