< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » waarom??

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
03/03/2003 @ 10:13
elke

hallo allemaal,
op valentijn kreeg ik van mijn gyn te horen dat ik 6 week zwanger was, dat was het mooiste valentijnskadoo dat ik ooit heb gekregen.
2 week later moest ik een echo laten maken, en toen zag hij dat ik nog maar 6 week en 3 dagen zwanger was.
mijn zwangerschap was afgebroken, en ik voelde mij heel triest.
donderdag moet ik naar het ziekenhuis voor een curretage.
ik had zo graag deze baby gewild, en ik hoop ook dat ik weer heel snel zwanger word.
maar toch ben ik ook heel bang.
veel steun heb ik niet, iedereen zegt gewoon ach dan probeer je toch gewoon opnieuw, maar voor mij is het mijn baby die ik kwijt ben.
en ik heb ook een schuldgevoel, het zat in mijn buik.
ik zit gewoon echt in de put, en weet niet hoe ik er uit moet

voor iedereen die wel weer zwanger is, een heel goede zwangerschap gewenst en voor degene die willen zwanger worden, heel veel geluk gewenst.
en wie weet , lukt het bij ons ook wel weer

Link naar deze reactie
03/03/2003 @ 12:00
nele

hoi,elke

ik wens je in de eerste plaats heel veel sterkte toe!

zelf heb ik ook op 12w een miskraam gehad,dat was voor mij het ergste wat ik tot hiertoe heb meegemaakt omdat ik zo naar een baby verlangde! ik had wel vaak last van stress maar of dat er mee te maken heeft? ik legde daarna ook vaak de schuld bij mezelf maar daar bereik je ook niets mee,he?
de mensen in mijn omgeving zeiden toen ook ach je bent nog jong,je hebt nog tijd maar dat was toch niet wat ik wilde horen! ik heb dan ook 2 dagen erna een curretage laten doen de gyn. stelde me voor een keuze of wachten tot het er vanzelf uitkwam of een curretage wachten wilde ik helemaal niet, ik wilde het er zo snel mogelijk uit,vraag me niet waarom maar zo voelde ik me toen!
ik heb dan maar ook besloten om snel mogelijk terug zwanger te geraken maar elke keer dat het niet lukte was nog eens een teleurstelling erbij, uiteindelijk is het na 7à 8 maanden toch gelukt! moet zeggen ben heel de tijd van de zwangerschap wel bang geweest dat het weer verkeerd zou aflopen maar ben ook niet extra voorzichtig geweest! heb zelf tot de dag voor de bevalling liggen schoonmaken! ben wel vaker en om het minste op controle geweest!
ik heb nu een gezond kereltje van 3 maanden!

ik hoop dat het bij jou ook snel lukt

ps ze zeiden tegen mij dat als je er teveel mee bezig bent dat het dan niet lukt. dat leek ook zo de eerste maanden, ik probeerde steeds in mijn vruchtbare periode te vrijen en was eigenlijk steeds aan het hopen! op het einde besloot ik het maar te nemen zoals het was!

in iedergeval hou je sterk want uitendelijk moet je er zelf uitkomen (bij mij toch)

groetjes

Link naar deze reactie
03/03/2003 @ 13:30
kristal

Lieve Elke,sterkte!!Hoop dat je niet teveel pijn of bloedverlies hebt?Stekte voor de curettage.Ik heb ook een miskraam gehad op 17/02/03 en ben na 2 dagen gecuretteerd.Alles is vlot verlopen,behalve psychisch.Ik zit met heel veel vragen ,angsten en twijfels.Mensen die raad geven,goedbedoeld maar het verkeerde zeggen;ik herken het allemaal.Zoek de schuld niet bij jezelf;meestal wordt er niets gevonden zegt de gynecoloo(ik moet pas binnen 2 weken op controle).Ik was 15 weken zwanger,het was mijn eerste kindje,heel erg gewenst en ik hoop dat ik vlug mag herbeginnen,daar ik al 36 ben;maar dit zal ik nooit vergeten.Ik denk er constant aan,dat ons kindje er niet meer is.Voor de volgende week was een vruchtwaterpunctie gepland.Dit is het enige dat me kan troosten,dat ons kindje toch niet geond was en voor de gemakkelijkste weg heeft gekozen,voor ons en voor het kindje zelf.Het allerbeste en laat eens horen hoe het gaat.

Link naar deze reactie
04/03/2003 @ 10:51
elke

bedankt voor julli reacties.
ik heb sinds vanmorgen een heel klein beetje bloedverlies.
vind het heel eng, maar ja, ik kan het toch niet tegenhouden.
ik zal me er toch bij moeten neerleggen, dat ik niet meer zwanger ben.
dat vind ik het ergste, ik weet dat mijn kindje er nog zit maar het leeft niet meer.
toch zal het altijd in mijn hartje blijven zitten.

groetjes Elke

Link naar deze reactie
04/03/2003 @ 15:58
kristal

Hoi Elke,gaat het een beetje met je?Ik heb net mijn eerste nacht werken achter de rug en ben pas opgestaan.Vond het gisteren heel moeilijk,maar iedereen was erg begrijpend en bemoedigend voor me.Hoop dat jij ook steun hebt,want dat is nu belangrijk.Ik heb geen bloedverlies meer en ook geen pijn.Op 17 maart moet ik naar de gyn.Hoop dat ik dan weer mag stoppen met de pil..Was het jouw eerste zwangerschap?Hoe oud ben je?Ik ben er al 36 en het was de eerste.Sterkte!

Link naar deze reactie
05/03/2003 @ 20:08
elke

hoi kristal,
fijn om weer wat te horen.
ik voel me vandaag niet echt lekker, ik heb nog steeds bloedverlies, en ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een curretage.
ik hoop dat het snel voorbij zal zijn zodat we snel opnieuw kunnen proberen.
het was niet mijn eerste zwangerschap, we hebben ook nog een dochter van 7 jaar, toen heb ik een hele fijne zwangerschap gehad, nergens last van gehad.
maar ja, het is nu anders afgelopen dan we gehoopt hadden.
ikzelf ben nu net 33 geworden, en hoop dat we er niet al te lang moeten over doen om opnieuw een gezonde baby te krijgen.
we blijven hopen, en misschien lukt het ook nog wel.
steun heb ik wel van mijn man, eerst dacht ik dat hij het niet zo erg vond, maar hij praat nooit over dingen waar hij mee zit.
tot gisteravond, begon hij spontaan te huilen , en ik ook natuurlijk.
maar ik vind het wel fijn om er met iemand over te praten die weet wat ik voel
groetjes van deze kant
Elke

Link naar deze reactie
06/03/2003 @ 18:00
kristal

Hoi Elke,ben net wakker,vanavond weer nachtdienst..Ondertussen zal alles achter de rug zijn.Hoop dat je alles goed doorstaan hebt.Sterkte,ik hou he t kort want mijn man komt zo thuis en moeten nog eten.Wou even laten weten dat ik aan je denk;Groeten

Link naar deze reactie
06/03/2003 @ 23:35
nele

hoi,elke

hoe gaat het met je? je heb vandaag de curretage gehad,emotioneel zal je het wel zwaar hebben nu! ik hoop dat je snel terug zwanger word en dat je dan een gezond kindje mag verwachten.
er zal tijd moeten over gaan om het te moeten verwerken;mischien is het toch een troost dat je al een gezonde dochter hebt?
mijn eerste was een miskraam en nu ik een zoontje heb gaat het pas eigenlijk beter(emotioneel)

hopelijk word je snel terug zwanger!

groetjes

Link naar deze reactie
07/03/2003 @ 11:48
elke

hallo, ik heb dus gister mijn curretage gehad
heb er gelukkig weinig last van niet echt veel pijn of bloedverlies.
maar het blijft toch moeilijk, al moet ik zeggen dat het nu een beetje makkelijker is nu ik weet dat alles voorbij is.
over een maand moet ik terug naar mijn gyn, en dan gaan we zeker opnieuw proberen.
heel erg bedankt dat jullie aan mij denken, vind het heel leuk om wat kwijt te kunnen aan iemand die me begrijpt.

ik hou jullie op de hoogte

groetjes Elke

Link naar deze reactie
07/03/2003 @ 12:53
kristal

Elke,sterkte ..ikzelf denk er dagelijks aan en denk dat het pas zal minderen op het moment dat ik weet dat we terug zwanger zijn.Moet je medikatie nemen?Hoop dat we beiden goed nieuws krijgen binnen een maand of twee.....

Link naar deze reactie
10/03/2003 @ 11:24
elke

hoi kristal,
het gaat al een beetje beter, niet dat ik het kan vergeten hoor.
verder moet ik helemaal niets nemen, gewoon een maandje wachten en dan kunnen we er weer opnieuw aan beginnen, en hopen dat het snel lukt.
groetjes en ik hoop dat het voor jou ook snel lukt

Link naar deze reactie
10/03/2003 @ 13:46
kristal

Dag Elke,fijn te horen dat het redelijk gaat met je.We houden mekaar opde hoogte hé.Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]