[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 16/03/2003 @ 08:12 Rosalie | Hallo, ik ben Rosalie, ik ben hier nieuw, ik ben 42 en jaar. Afgelopen vrijdag heb ik na 12 weken een miskraam gehad, het is mij zowel lichamelijk als psychisch behoorlijk tegengevallen, vooral die gigantische buikpijnen. Verder doe ik het nu een beetje rustig aan het weekend, maar mijn mannetje is ook nog ziek 39 c koorts op bed, dus daar heb ik eigenlijk niet veel aan. Ik moet hem eerder verzorgen. Voel me echt alleen, familie heb ik niets aan en mijn lieve schoonmoeder woont veel te ver om even hier heen te komen. Ik hoop dat ik hier een beetje mijn verhaal kwijt mag/kan. Ik ben dus 42 jaar en sinds aug.2001 "bezig" met zwanger worden, in november 2002 mijn eerste clomid kuur en in de maand daarop werd ik zwanger van ons eerste kindje. Na 6 weken een eerste echo, maar er was weinig te zien. Na 8 weken nog een echo, maar het vruchtje was te klein voor 8 weken en ik moest een week later terug komen. Na 9 weken, vruchtje weg en alleen nog maar een vruchtzakje van 3 cm. Na 11 weken laatste echo, alleen het vruchtzakje zat er nog en ik zou voor curretage moeten, maar ik wilde dit zelf oplossen en verwerken. Nu na 12 weken en 3 dagen is de miskraam zelf gekomen. Ik ben echt helemaal in mezelf nu en tis net of de rest van de wereld niet bestaat. Daar komt ook bij dat het ons eerste kindje is en ik al 42 ben, dus echt veel tijd hebben we niet meer. Maar dat het kan dat is nu zeker en dat is al een hele troost en scheelt denk ik al een hoop onderzoeken etc. Wat ik mij afvraag: -hoelang duurt het voor je weer ongesteld wordt?? -mag je gelijk weer "onveilig" vrijen?? Ik moet zelf na de eerst volgende menstruatie bij de gyn. terugkomen, maar hij heeft verder niet gezegd hoe of wat. Iedereen die in hetzelfde schuitje zit, veel sterkte, Liefs, Rosalie ![]() |
| 16/03/2003 @ 10:03 nimué ![]() | Rosalie,dit is wel heel erg,praat er hier maar over zoveel je wil.Vruchtbaar kan je al zijn voor je weer ongesteld word. De dokters raden wel aan om niet onmiddelijk terug zwanger te worden maar zij voelen natuurlijk niet wat jij voelt.Met stimulerende middelen zou ik toch wachten tot je weer ong bent want je weet natuurlijk niet waar ergens in je syclus je nu bent. Ik weet niet of je uit belgie komt,als dit zo is zou ik als ik jou was toch naar een fertiliteidscentrum gaan. Je zegt dat je al een tijdje clomid neemt maar dat vind ik een beetje bezigheids therapie.Jouw leeftijd is een een reden om een behandeling te mogen beginnen.Die kan zijn,gewoon stimulatie van de eierstokken en opwekken van de eisprong gevolgt door inseminatie of gewoon door zelf te vrijen(alletwee mag ook natuurlijk)Het voordeel van een behandeling is dat je een zicht krijgt op je vruchtbaarheid,je ziet iedere maand dat je een eisprong hebt en je kunt tot op het uur weten wanneer de beste moment is om te vrijen.Als je dan na een tijdje nog niet zwanger bent ben je al meteen op de juiste plaats om eventuele andere behandelingen te bespreken.Je zit dan ook al in hun program en dat spaart dan weeral tijd en onderzoeken. Probeer ondertussen ook je miskraam een plaats te geven en denk niet dat je je daar vlug MOET overzetten,dat is iets wat anderen vinden en daar moet jij geen rekening mee houden. Waar je zeker moet aan denken,42 is niet piepjong,maar zeker nog niet te laat,het kan alleen wat langer duren. Vrouwen zijn gemiddeld vruchtbaar tot hun 50ste maar weinig vrouwen gaan tot de laatste eicel door alhoewel die evenveel kansen heeft om uit te groeien tot een mensje dan de eerste. Ik wens je heel veel geluk en hoop dat je niet te lang moet wachten op een zwangerschap. Wij zitten meestal op het forum"oude garde van beginnend proberen,dit staat bij het forum zwanger worden.Dit zijn allemaal mensen die trachten zwanger te raken,van alle leeftijden,met kinderen zonder kinderen.En iedereen staat daar klaar voor iedereen als het moeilijk word.Kom gerust eens kijken en schrijf met ons mee. Veel sterkte gewenst,Nimué ![]() |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

Miskraam!! en dan??