< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Moeilijk zwanger worden... » 30 en nog niet zwanger van 1° kindje

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Moeilijk zwanger worden...
30 en nog niet zwanger van 1° kindje
16/05/2008 @ 14:09
Lizzy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey meiden,

Gorgi van mij krijg je ook een dikke virtuele , zo ver van ons!
Nouki, wat een verhaal, ik hoop dat alles ok is met je want een relatiebreuk is altijd erg ingrijpend hé. Ik bewonder jou wel dat je er zo sterk tegen aan kijkt!
Ikke, laat weten hoe het was bij de gyn... en als je opnieuw voor IVF gaat, ben ik de eerste om te

Lizzy

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 21:57
sabje

Hallo,

Nouki ,ik geef je een dikke knuf en hoop dat je hier je hart kan luchten , want we zijn er voor je.

Ikke , nog geen nieuws over de IVF?

Gorgi, zo ver weg in de VS en dan nog bruinverlies ook , voor jou ook dikke knuf hoor.

Peggy ???

Lizzy, alles ok met jouw meisje?

Hier geen goed nieuws, ik kan nog niet teveel zeggen , hangt af van echo op 26 mei,maar ging voor een "pretecho" donderdag naar het ziekenhuis. Er was een zwangere collega bij die ook voor echo ging. De dokter bleef maar op het hartje zoomen en nog eens vanuit een andere hoek en wat gemompel tegen zijn collega en nog een andere dokter ...Toen ik vroeg of er iets was zei hij dat hij het alleen aan mensen vertelt die intelligent zijn , zodat ze het kunnen relativeren en niet panikeren (wel dus!)Blijkbaar zit er een "echogene focus" op het hartje , dat is een minuscuul kalkvlekje. Dit kan wijzen op een chromosoomafwijking bij een orgaan maar ze hebben alle organen gecontroleerd en alles was super goed. Bovendien ben ik volledig doorgelicht ,erfelijke kaart en al voor de donatie en is er niets gevonden.Hij zei dat de triple test en nekplooimeting en mijn leeftijd een meting geven van 1 kans op 5000 voor een chrom afwijking. Nu met dit vlekje zou de kans toenemen en 1,5 op 5000 zijn. Het kan ook zijn dat het vlekje gewoon weggaat... In ieder geval,ookal zijn de cijfers nog steeds gunstig en zal gyn waarschijnlijk een vruchtwaterpunctie afraden , tis toch verschieten hoor. Ik mag me geen zorgen maken maar ik doe het wel.
Alle dametjes nu heb ik ook mijn zeg kunnen doen he .

Dikke knuf aan iedereen

sabje x

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 16:50
Ikke

Online Status Bekijk profiel
Oeps Sabje! Wat is dat schrikken zeg!!!
Jij zal zeker bang aftellen naar 26/05 nu... Ik hoor! Hopelijk is het niets....
Maar wat een uitleg van die arts! Dat zeg je toch niet?????? Allez zeg! Denkt ie echt dat ie meer is dan iemand anders omdat hij een witte schort draagt?????? Ooooh daar kan ik zo boos van worden hè!

Lizzy! Wat fijn je nog eens te lezen!!

Tja en hier, ik dus naar gyn gisterenavond, en er was helemaal niets meer te zien, dus dat bruinverlies moeten de zijn geweest! Grrr, dus kostbare tijd verloren hè, want nu zit er geen enkel eitje klaar te rijpen hoor, ha nee! Maar gelukkig mocht ik al onmiddellijk met Clomid starten en op 27/05 langsgaan om te zien hoe ik heb gereageerd ... Hopelijk valt dat wel eens mee ...

Met de andere meisjes alles OK? Peggy, lang geleden hè ...
Nouki? Gorgi in het verre VS?

Liefs,
Ikke.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 07:23
ikke

Hey!

Niet veel nieuws hier, ik ban al 3 dagen met Clomid gestart.

En aan het aftellen naar volgende week dinsdag 27/05, hopelijk is het dat ik goed heb gereageerd!!

Spijtig dat het weekend alweer voorbij is.... Dat gaat zo snel ...!

Ok meisjes, tot later dan maar!

Liefs,
Ikke.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 14:02
Lizzy

Dag dames,

Sabje, da's inderdaad verschieten, maar ik vind het ook wel grof wat die gyn zei over intelligente mensen - die vindt waarschijnlijk dat dokters meer zijn dan een ander zeker? Een dokter heeft misschien wel veel geleerd enzo, maar is ook een gewoon mens zoals ons!
Ik duim voor 26/05!!!

Ikke, voor jou duim ik voor 27/5! Hopelijk werkt de Clomid goed!

Lizzy

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 15:10
Nouki

Hey dames,

Hier ben ik ook nog eens een keer! Het zijn hectische dagen geweest bij mij. Een relatie beëindigen is niet het simpelste. Vooral mijn vriend lijdt er heel hard onder. Hoe het verder moet weet ik eigenlijk nog niet. Het grote probleem is zijn depressie door zijn slechte gezondheid dus nu heeft hij erop gestaan in het ziekenhuis om zich te laten opnemen en volledig binnenste buiten te laten keren. Dus hij ligt voor de moment in het ziekenhuis om te 'genezen', fysisch en psychisch...
Ondertussen heb ik thuis de tijd om na te denken, hé, zo helemaal op mijn eentje... 't is hier wel rustig nu

Sabje, dat is verschieten seg, wat je nu weer meemaakt. Het zal voor jou wel een hele lange week zijn vol schrik. Zeker als die dokters dan al zo gek doen. Sterkte!

Ikke, is het zeker dat je dan al ongesteld bent geweest? Hoe kunnen ze dat zien? Ik heb ook al van dag 11 bruinverlies en sinds gisteren af ten toe roze, maar we zitten nog maar op dag 22. 't Ziet er naar uit dat ik hetzelfde zal hebben als jij, niet echt mijn regels maar nu een dan een beetje. En tegen dat ze er echt moeten doorkomen dan is er niets meer over... Ik hoop dat de Clomid nog aanslaat, hé...

Lizzy en Gorgi, met jullie ook alles oké? Gorgi al terug in het land (Nederland dan)?

Groetjes en zal proberen het hier bij te houden. Nu ik hier rustig alleen thuis zit gaat het al veel gemakkelijker zijn

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 07:22
ikke

Hey Nouki!

Oeps zeg, het moeten idd wel verschrikkelijke dagen voor je zijn geweest! Ik hoop dat je alles op een rijtje hebt kunnen zetten...

Wel, de gyn vond dat eitje nergens meer terug, dus dat moet wel weg zijn, en soms is dat op zo'n manier ... heel raar maar ja... enfin, fingers crossed voor de Clomid nu!!

Ik moet wel zeggen, dat we ons ook gaan inschrijven voor adoptie, ook al word ik zelf nog zw, dan zijn het er maar 2. Maar dan zijn we toch al iets zekerder van tenminste 1 kindje... Als het dan nog zo'n 3 jaar duurt dan is dat kindje bij ons voor m'n 40ste...
Hoe meer we hierover andenken en praten, hoe beterder het aanvoelt.

Wel spannend....!

Liefs,
Ikke.

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 15:03
Lizzy

Hoi iedereen,

Ikke, veel succes met de Clomid en met de adoptie, ik duim voor 2 kindjes!!! Dat zou leuk zijn hé!
Nouki, ik bewonder jouw kracht na zo'n relatiebreuk! en hopelijk geraakt jouw vriend volledig genezen.
Sabje, ik duim voor de volgende echo!

Hoe gaat het met de rest, Gorgi, Suus?

Lizzy

[Laatst gewijzigd door Lizzy - 21/05/2008 @ 15:06] - Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 21:45
Gorgi

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug in het land. Zoals jullie zien heeft de menstruatie doorgezet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar toch van baal, ook al wist ik vorige week dat ik spotting had. Ergens had ik gehoopt. Er komen ook oude gevoelens naar boven. Vorig jaar rond deze tijd was ik zwanger. Het is dus 1 jaar geleden. Ik had zo gehoopt om voor die tijd weer zwanger te worden, maar ja. Ik word er heel onzeker van.

Ikke: ik voor je.

Nouki: hoe gaat het?

Sabje: jeetje, wat ben ik geschrokken van je bericht. Nog iets gehoord?

Lizzy: met mij gaat het goed. Dank je wel voor het vragen.

Groetjes,
Gorgi

[Laatst gewijzigd door Gorgi - 21/05/2008 @ 21:47] - Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 07:27
ikke

Hey meisjes,

Oeps, Gorgi ... wat een teleurstelling telkens weer hè! Verdorie toch...
Maar in elk geval: je bent weer terug!!!

Sabje, kan je de tijd wat vullen? Het duurt lang zeker naar 26/05? Ik volop zenne! Ik hoop zo dat alles OK is ....

Nouki, alles ok met jou, voor zover dit kan natuurlijk... kan je alles een plaatsje geven toch??

En hier is het aanvraagformulier voor adoptie op de post gegaan, nu afwachten voor een overschrijvingsformulier en na betaling ontvangen we een info-map. We worden dan ook onmiddellijk ingedeeld in een dichtst bijzijnde groep voor een "voorbereidingsprogramma" te volgen (20u op 2 maand).

Onze ouders weten dit nog niet, niemand buiten jullie eigenlijk!
Ik denk het dit weekend aan m'n ouders en zus te vertellen. Als ze er van in het begin bij worden betrokken, is altijd leuker hè! En dan volgen weekend m'n schoonmoeder en -zus...

Ben wel benieuwd naar hun reacties! Ze zullen dit niet verwachten denk ik ...

Voor de rest, ja, aftellen naar dinsdag om te zien of de clomid heeft aangeslagen.

Meisjes, hou jullie goed, geniet van het weekend en tot later!

Liefs,
Ikke.

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 12:33
Lizzy

Hey iedereen,

Ikke, ik denk wel dat jouw familie er positief op gaat reageren, het gaat uiteindelijk om een kindje en iedereen houdt toch van kindjes?

Gorgi, blij dat je terug bent, maar een dikke knuffel voor het slechte nieuws meid!

Sabje, weet je al iets van de gyn? Laat het snel weten, ondertussen duim ik dat alles super gaat!

Lizzy

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:18
ikke

Hey!

Ja Sabje, be je al op controle geweest? Is alles OK??? Ik ook zenne!!!

Mijn ouders reageerden verrast (is heel normaal hè) maar toch wel positief. Ze hadden dit niet verwacht omdat we er ook nog nooit een woord over hadden gezegd... Mijn zus was wel wat ongerust, zo van en ga je dan zelf niet meer proberen? Wel lief ....

Och ja, nu is het afwachten tot we de overschrijving mogen doen om een info-map te krijgen en ingeschreven te worden in de vormingsavonden!

En ook nog op controle morgen bij gyn, om te zien of Clomid z'n werk heeft gedaan ...

Meisjes, tot gauw!!

Knuf,
Ikke.

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 07:24
ikke

Sabje??? Hoe was het??????

Pff, ik weet niet goed hoe ik me moet voelen, maar er zijn 2 collega's zw!!! Eentje voor eind oktober en eentje voor eind november! Misschien ben ik wel een slecht mens, maar ik heb moeite om hen te feliciteren... Verdorie dat doet zo'n pijn ...

Erg hè ...

Liefs,
Ikke.

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 08:49
sabje

Ikke,

Succes vandaag he! Mijn gyn is gisteren weggeroepen voor een bevalling dus mag morgen pas op controle.
Ik dacht dat je niet aan ean adoptieprocedure mocht beginnen als je zelf nog met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig was....
In ieder gevalwens ik je veel succes.
Heb een mindere periode hier , is super druk met huis en regelingen treffen , aankopen doen , alles opvolgen , inpakken en mijn ventje en ik zitten alleen nog maar op elkaar te vitten... Niet goed dus.

Enfin , zal maar tijdelijk zijn hoop ik en hopelijk neemt de gyn morgen toch al 1 stresspuntje weg.
Ik kom morgen wel nog eens terug of donderdag met meer nieuws en een woordje voor de andere dametjes ook he
groetjes
sabje x

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 09:49
ikke

Hey dag Sabje,

Ik voor morgen!!!
Het is idd maar tijdelijk, dus nog effe doorbijten, meid! is normaal hè, al die stres....

Hier ook een mindere periode hoor, zit in een dipje .... En ja, ze raden af om te adopteren als je aan vruchtbaarheidsbehandelingen doet, maar dat is IVF en dat doe ik niet. En we zouden dan wel de 2 kindjes nemen, niet de adoptie stop zetten! Maar ja, m'n venteke begint al te twijfelen ....

Wat een gedoe!!!

Knuf,
Ikke.

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 12:55
Lizzy

Hey,

Sabje, dan duim ik voor morgen als het gisteren niet doorging!
Ikke, begrijpelijk dat je jouw collega's moeilijk kan feliciteren... concentreer je op de adoptie en op de Clomid meid!
En hier kun je alles kwijt hé.
Lizzy

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 13:46
ikke

THX Lizzy'tje!

Ja, ik heb het echt wel moeilijk .... verdorie toch, waarom zijn er mensen die altijd geluk hebben?? Pas op, ik gun het hen hè, maar ....

Het wordt tijd dat ik op vakantie kan ....!

Liefs,
Ikke.

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 08:47
ikke

Dag meisjes!

Toch een klein lichtpuntje... Clomid heeft z'n werk gedaan, ik moet net een eisprong hebben gehad!

Dus toch een kansje deze maand!!

Het kan niet altijd slecht gaan hè!

Enfin, tot later!
Ikke.

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 13:23
Nouki

Hallo dames!

Ikke, wie weet toch nog een beetje geluk, hé, het hoeft inderdaad niet altijd slecht te gaan. Ik vind het toch ook moedig om tot adoptie over te gaan. Ik ben zeker zo ver nog niet, zie dat zelfs niet zitten. Niet het financiele aspect, daar is altijd wel een oplossing voor, maar de hele rompslomp. Je moet zoveel ondergaan terwijl andere mensen zomaar zwanger worden en niet eens de kennis hebben van kinderen opvoeden. Daarom doe ik er ook niet aan mee, ze moeten me het vertrouwen zo maar geven..
En je moet je ook niet slecht voelen dat je die collega's niet uitbundig kan feliciteren. Ik hoop ook nog altijd dat er nu niemand mij voor is, ze, anders zou ik er toch ook niet blij mee zijn

Sabje, ik duim voor positief nieuws vandaag, hoor!
En wat je thuissituatie betreft, het zal vooral de stress wel zijn van de onzekerheid nu. Het zal allemaal wel beteren...

Bij mij gaat alles gewoon zijn gangetje. Mijn vriend ligt nog steeds in het ziekenhuis en wij praten elke dag wel over hoe het nu verder moet. Ik wil 100% zeker zijn dat hij er ten volle voor gaat gaan nadat hij terug thuis is. Hadden we maar een glazen bol, hé.

Groetjes allemaal

[Laatst gewijzigd door Nouki - 28/05/2008 @ 13:25] - Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 13:24
Nouki

dubbel

[Laatst gewijzigd door Nouki - 28/05/2008 @ 13:25] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >