< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Moeilijk zwanger worden... » Wie is er nog in behandeling in UZ Leuve

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Moeilijk zwanger worden...
Wie is er nog in behandeling in UZ Leuve
03/07/2008 @ 23:03
Jule

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey

nina, hier gaat het goed, allez begin wel zenuwen te krijgen nu, maar ik vermoed 3/4 op een positieve afloop, kwordt wel zot omdak eigenlijk niks voel en pieker soms te veel en das ook niet bevorderlijk voor innesteling hé, en euh die plakkers die blijven bij mij ook niet plakken, maar had hier nog doosje met enkele pilletjes progynova in, om de drie dagen slik ik zo eentje bij, baadt het niet dan schaadt het ook niet denk ik hé, laat die hormonen maar komen en goed blijven zitten en een ukkie ook alst kan

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:51
Muis

Online Status Bekijk profiel
hoi,

Nina, idd.mijn lichaam houdt me voor de gek! Ik voel vanalles en link alles aan een zwangerschap. maar eigenlijk in mijn achterhoofd, als ik nuchter denk, zou ik beter moetn weten.

Vanaf ik mijn regels heb, mag ik beginnnen aan de pil. Ik denk 2 weken of zo. En dan weer regels afwachten en met hormonen beginnen (menopur) dus dat zal al halfweg aug.draaien denk ik...

enne, dat belooft weer, die plakkers, mij kennende...

groetjes aan allen!

Muis

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 13:02
Nina

Hoi meiden,

Hier ben ik nog eens... Ik was nog wel komen lezen, maar blijkbaar was het toch al weer effe geleden dat ik nog gereageerd had

Nina VH, allereerst staan mijn duimen helemaal omhoog voor jou!!! Nog eens; derde keer goede keer? Laten we hopen!! En rust maar goed deze dagen, het kan maar helpen hé!!
Het zou natuurlijk een fantastisch verjaardagkado zijn!

Petra, ook hier een 'dubbelgevouwen' beebje Het ligt de laatste controles ofwel met het hoofdje rechts, de poep beneden en de benen omhoog, ofwel met het hoofdje rechts, de poep links en de benen naar beneden (dwars in de buik dus). Maw; draait wel om z'n as, maar niet in de juiste richting. daria lag ook dwars, dus het zou wel eens kunnen volgens de gyn dat mijn baarmoeder een 'afwijkende' vorm heeft.... Tja, met al die operaties in het verleden zou me dat ook niet verbazen!
Petra, hier was het andersom; Daria wilde in het begin geen potjes, enkel vers. op zich niet zo'n groot probleem, maar af en toe is een potje handig hé!!
Probeer eens een aantal dingen uit, er is misschien toch iets wat ze vers ook lekker vindt...

Cynthia, hoe is het met jou? Ben je met het mooie weer richting caravan getrokken?

Muis, Die plakkers zijn idd hormonen. Ik vond het nogal een gedoe, die bleven niet goed plakken bij mij. Maarja, het kan maar helpen hé!!
En hoe is het voor de rest? Nog ongemakken? Wie weet, nu spontaan zwanger zijn, zou wel een verrassing zijn hé! Maar probeer misschien maar niet te erg te hopen, ik 'voelde' dikwijls vanalles, maar mijn lichaam hield me goed voor de gek ja!! De keren dat ik zwanger was voelde ik helemaal niks!! Wanneer mag je anders effectief beginnen met de behandeling?

Jule, hoe is het met jou??

Groetjes,
Nina

[Laatst gewijzigd door Nina - 03/07/2008 @ 13:03] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 21:14
Muis

hei,
Nina vh: allé, het is nu jouw beurt om 2 weken vol spanning te leven en af te wachten. Het zal toch wel ne keer lukken hé meid. Ben jij dan verandert van Leuven naar Antwerpen?

Petra, stel je voor; wij doen al die moeite via ivf en dan gaat het zomaar gaan. (alhoewel ik tussen Mathies en Noor spontaan zwanger geweest ben , slechts 9 weken maar ben het toen verloren. We zaten in de bouw en ik wist het niet, dus veel sleurwerk. Ik heb me dan op een dag heel boos gemaakt op de dakwerker. En mijn pepe is gestorven en ik ben erop gekomen. Dus factoren genoeg. De gyn zei altijd dat dat een waterkansje was en waarschijnlijk nooit meer zou voordoen)
Maar ik heb toch een ietsiepietsie beetje hoop, ik ben weer wat ongemakkelijk. Of geef ik het mezelf toe, kan ook...
Ik weet het alleszins te zeggen...

Het weer is hier ferm aan het veranderen. Jammer dat we iet meer op^de terras kunnen. niet te warm maar aangenaam is goed voor mij.
Weer typisch België hier.

groetjes
Muis

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 20:05
Nina Van Herck

Hallo,

Laat de maar branden en de omhoog.
Want we zijn vandaag terug in Antwerpen geweest voor onze 3e inseminatie daar.
Nu zijn het dus weer 2 lange weken wachten en als het goed nieuws is dan heb ik voor mijn vriend direct een verjaardagscadeau.
Want als ik moet testen dat is op zijn verjaardag!!!
Maar ja daar denken we nu nog niet aan.

Heb nu een paar dagen vakantie dus kan ik het rustig aan doen.
Moet pas volgende week dinsdag terug gaan werken dus dat is niet slecht hé!!!

Hou jullie op de hoogte

Groetjes Nina VH

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 22:18
Petra

Hallo,

Jule, jammer dat je er geen voor de diepvriezer had en gelijk heb je om deze twee dan volledig te benutten, het is zoals je schreef drie kindjes overleven we ook wel. Het duimen kan weer beginnen.
Jolien gaat inderdaad in Groot-Lo gaan, is het minst rondrijden voor ons (kribbe is er vlak tegen) en vond dat ze er veel speeltuigen hadden buiten staan (vind ik toch belangrijk) en een supergrote zandbak en het is daar nog echt kleinschalig, enkel de kleutertjes zitten er, want Jolien zal er dan de kleinste en de jongste zijn.

Nina vh, nog nooit heb ik iemand zo enthousiast gezien om terug te gaan studeren , maar als je het graag doet is het inderdaad iets om naar uit te kijken. Morgen de inseminatie, van hieruit zal ook geduimd worden.

Muis, wanneer mag jij weer starten? En zou je niet natuurlijk zwanger kunnen zijn, je hoeft om zwanger te zijn niet elke dag misselijk te zijn.

Nina, raar hé hoe je kunt "voelen" dat je kleintje niet meer zal draaien. Ik had dit gevoel bij Jolien ook en ze is ook niet meer gedraaid. Hoe ligt de baby in stuit? Jolien lag met haar beentjes naast haar hoofd (dubbelgevouwen ) dus ze kon zich moeilijk afstoten tegen de baarmoeder om te draaien, als ze met opgetrokken beentjes liggen kunnen ze nog draaien.

Marleen, bedankt om je positieve verhaal te komen neerschrijven. Zelf behoor ik ook tot de gelukkigen om toch natuurlijk te zijn zwanger geraakt, ondanks de lichte vorm van endometriose die bij ons wel een probleem leek te zijn voor ze die verwijdert hebben.

Hier zitten we met een probleempje, Siska wilt heel graag de potjes van Olvarit maar ze wilt geen verse groenten. Nu willen we zelf ook wel dat ze verse groeten leert eten dus gaan we nu in het weekend ook verse groeten geven.
Ze kan nu al enkele dagen heel goed omrollen van rug naar buik, alleen ze ligt niet graag op haar buik en begint dan ook direct te tieren. Ik ga ze dan ook steeds terug omrollen op haar rug, maar nog geen seconde later ligt ze al terug op haar buik en zo kan ze de mama wel een hele tijd bezig houden.

Groetjes

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 20:58

Hey Muis, die plakkers dat is ook om de innesteling te bevorderen; werkt in op het baarmoederslijmvlies, net zoals de Utrogestan.

De staan hier voor iedereen klaar!!!

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 19:50
Muis

hei,
Nina, nog een maandje meid (of wa minder) en dan heb jij al dat ukkietje in je armen. Oo wat is da fijn.

nina vh, succes hé morgen.

jule, jij ook veel succes en hopend op een positieve bloedtest.

Ik kijk er al naar uit om ook weer te mogen starten.

Nb: moet er iem.plakkers kleven na de TP? Er zaten voorschriften in bij mij.En ik weet niet wat da is, ik vermoed hormonen. Ik bel dan wel es naar Leuven.

Ik was zo misselijk gisteren, dacht even spontaan zw.te zijn, maar helaas, misselijkheid is gedaan.

groetjes
Muis

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 22:25
Jule

hey

nina VH, neen geen enkele in de diepvries, ik was wat teleurgesteld, maarja hopen dat dit lukt en dan maar goed dat er geen meer in diepvries steken, want dan zou nadien de drang naar derde of vierde kindje er misschien nog zijn wetende dat ze maar gewoon in te planten zijn hé, ik had dit met kayley ook, ik wist dat er nog vier waren in diepvries, en wou die liever bij ons een kans geven dan bij iemand anders of aan de wetenschap hé, das hetzelfde gelijk mijn twee dat ze nu hebben teruggeplaatst het was dat of eentje naar de vuilbak, ja dan liever in men buik hé, nog een weekje geduld en dan weten we het, eigenlijk gaat het wel snel, maar das ook omdat ik thuis was denk ik, nu moet ik terug gaan werken, die weken duren meestal iets langer hé, go die prikken, qua bloedprikken moet ik zeggen dat ik weinig last ondervind, maar de prik van een infuus in de hand, jakkes, men hand ziet er nog beetje blauw van, en de eerste dag deed het toch wel ferm pijn hoor, enfin ja de anesthesist toen zei dat ik olifantenvel heb en dat ze er moeilijk doorkon en dat ik dat wel effe ging voelen en der een ferm plek ging aan overhouden, enfin ik hoop zowel voor jou als voor mij dat dit onze allerlaatste keer mag zijn en dat we dan eeuwig verlost zijn van prikjes hé, groetjes en veel succes woensdag

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 21:08
Nina Van Herck

Hallo,

Jaja de mogen terug omhoog en de ook terug uit de kast.
Want we moeten terug voor onze inseminatie op woensdag 2/7 om 11u in Antwerpen zijn.
Vandaag om 22u de pregnyl.
Was vandaag precies een schietschijf, bloed prikken amai dat is toch altijd een probleem bij mij. Ze hebben wel 3 keer geprobeerd op elke arm wel een pleister en toen hebben ze geprikt waar ze een infuus steken, in mijn pols wat een pijnlijke plek.
Ik hoop dat ik nog 1 keer en dat is binnen een 14 dagen bloed moet prikken en dat het dan even gedaan is!!!!
Dat het positief is dan hopelijk, maar ja we zullen maar niet te hard hopen hé!

Groetjes Nina VH

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 15:11
Nina Van Herck

Hallo,

Ben ik nog eens.
Ben gisteren op controle geweest en er zat er 1 van een 14,5 mm.
Dus moet nu nog een spuitje hebben en dan morgen weer op controle gaan, en als het dan goed gegroeid is dan krijg ik morgen mijn pregnyl en is het dinsdag inseminatie.

Jule, ik zal duimen voor jou dat er toch 1 blijft zitten.
Je had toch een 8 bevruchte en geen van in de diepvries? Oei bij mij hadden ze er soms ook 7 of 8 en dan hebben ze er toch 1 terug geplaatst en 2 ingevrozen en dat was op dag 5 dat weet ik nog.
Maar ja bij mij is het toen niet in mijn buik gebleven.
Ik hoop voor jou wel ze!!!!!!

Nina, bij jou begint het ook te korten en dan heb je een 2de baby in je armen. Spannend!!!!!

Voor de rest is met mij alles oké, moet nog 2 maanden werken en dan terug naar school. Moet 5 september de 1ste keer gaan.
Daar kijk ik ook enorm naar uit!!!

Groetjes Nina VH

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 12:17

niet meer verwacht
kzou ook eens iets willen vertellen!mensen geef de moed niet te snel op ik ben een endometriose patiente en toch op natuurlijke wijze zwanger geraakt ook al hadden ze na de operatie een vleesboom ontdekt,ik moet het zelf nog wa verwerken(da ongoloof)kijk echt uit naar 2de echo

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 22:10
Nina

Hey allemaal,

Jule, wat is er weer een hoop gebeurd op die paar dagen!!
En nu twee teruggeplaatst... spannend!! Misschien een beetje teleurstellend dat de andere niet ingevroren konden worden... ja, dat was bij mij ook altijd het geval, heb van al mijn pogingen maar ééntje in de diepvries zitten dus....
En bij mij hadden ze bij Daria er ook twee teruggeplaatst, waarvan eentje Daria geworden is, dus misschien een goed teken voor jou... Ik Het worden weer spannende dagen!!

Petra, De baby ligt nog steeds is stuit, dus ik ga ervan uit dat dat zo blijft en dat het dus een keizersnede gaat worden... Op zich is er nog wel een kans dat het gaat draaien, maar ligt nu al een maand hetzelfde dus ik 'voel' dat het zo blijft.... De 10de juli terug op controle en dan valt de beslissing definitief. Ik hou jullie op de hoogte!!

Nina VH, hoe is het met jou?

De rest, geen nieuwtjes?

Groetjes,
Nina

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 16:42
Jule

hey

goed en slecht nieuws hier, hadden 8 bevruchtte eicellen, daarvan hebben ze der dan toch maar 2 teruggeplaatst, maar voor de rest bleef er niets bruikbaars over om in te vriezen, dus deze twee zijn al direct men laatste kansen, de reden waarom ze er twee terugplaatsten is omdat ze ook niet van superkwaliteit waren, ze zijn wel 7 en 9 cellig, ik mocht uiteraard wel kiezen voor 1 of 2, maar het tweede werd in alle geval niet ingevroren, dus dat was sowieso ook voor de vuilbak dan, dus dacht ik maar ochja dan liever (misschien) voor even veilig plekje bij mama, drie kindjes krijgen we ook wel groot, hier in de woning zullen wel wat aanpassingen moeten gebeuren, maar zover zijn we nog niet
dus duimen omhoog en kaarsen in brand dat op zen minst toch één van de twee bij mij wil blijven

groetjes

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 13:47
Jule

hallo,

van de 9 eicellen zijn er 8 bevrucht, donderdag terugplaatsing

petra, ja ze worden snel groot hé, kreeg gisteren boekje van jonge ouders in de bus, allez dat boekje van de gezinsbond, met vanvoor kindje op met verjaardagskroon en jaja volgende maand ist al zover, een klein jaar terug was ik aan het snakken naar dat ze groter zou zijn en dat leek allemaal zover weg, maar ineens zijn we daar, over enkele maanden moeten wij ook al op zoeken naar kleuterschooltje, twijfel tussen tremelo zelf of grootlo, daar gaat jolien waarschijnlijk gaan, het zijn soms zo dingen die nog veraf lijken, maar toch ook weer snel dichterbij komen

zet de duimen alvast omhoog donderdag, laat de kaarsjes maar achterwege, ist beetje warm voor

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 22:16
Petra

Hallo allemaal,

Nina vh, jammer dat het deze keer ook niet gelukt is, gelukkig kunnen jullie meteen terug starten. In september terug naar de schoolbanken dat zal je zinnen wat kunnen verzetten.

Muis, bij jullie dus ook geen positief resultaat en nu moeten jullie met een verse poging starten, ook voor jou staan onze duimen.

Jule, 9 is toch een mooi resultaat, hopelijk worden ze allemaal bevrucht en kan er een toppertje teruggeplaatst worden. Hou ons op de hoogte.

Nina, de laatste hand aan het leggen voor de doopsuikers, het zal wel tijdig klaargeraken. Ben je nog naar de gyne geweest want ben wel benieuwd of jullie baby nog steeds in stuit ligt.
Bij Siska had ik dit ook, was zeer nieuwsgierig hoe ze eruit zou zien(of hij/zij op grote zus zou lijken), bij Jolien was dit veel minder. En natuurlijk ook de reactie van Jolien, maar die was nog zo klein dat ze het eigenlijk niet besefte, Siska hoorde er gewoon bij vanaf de eerste dag, alsof ze hier al altijd geweest was.

Op vakantie gaan we niet echt, misschien enkele dagen met de kinderen naar de caravan van de schoonouders aan zee, maar dan moet het weer wat meevallen.

Hier alles goed, wel vorige week ziek geweest alle symptomen van griep, nu gaat het al veel beter alleen nog een zware verkoudheid.
Met Siska gaat alles goed, we zijn dit weekend officieel gestart met groentenpap en ze heeft toch een voorkeur voor bepaalde groenten. Verder kan ze sinds dit weekend omrollen van rug naar buik, alleen wilt ze dit enkel bij de grootouders doen, wij hebben het nog niet gezien . Donderdag zijn we ook bij k&g geweest, ze weegt nu 6,5 kg en meet 65 cm, het is een lange smalle.

Jolien, die zit in haar peuterpubertijd, vorige week verschillende malen klachten gekregen van de kribbe. Ze is stout geworden, baas spelen over de kinderen, kinderen slagen, aan de haren trekken,... ze heeft daar al een paar keer in de hoek gestaan en ze is nog maar anderhalf dus dat belooft later.
Vanavond zijn we gaan kijken naar het kleuterschooltje in de buurt want vanaf mei volgend jaar mag Jolien naar de kleuterklas. Pff wat worden ze toch snel groot.

Vrijdag zijn we bij Exquisa gaan eten, amai dat was lekker.

Groetjes

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 19:50
Jule

vandaag pu gehad, er waren negen eicellen van de 16 follikels, das toch een mooi resultaat dan denk ik hé, nu hopen dat ze alle negen bevrucht geraken, maar dat zullen we morgen weten dan, en dan woensdag of donderdag terugplaatsing, heb in alle geval ziekenbriefje tot en met maandag, dus we kunnen alles easy doen, de pickup is al bij al nog meegevallen, maarja nog even afwachten hé, want ze vertelden me dat ik morgen waarschijnlijk veel pijn ga hebben, weet je ik kan het mij eigenlijk niet echt meer herinneren de vorige keer, had toen wel gezegd dit is de laatste keer dus pijn zal het in alle geval wel gedaan hebben, enfin kga nog wa rusten want ben toch wel moe eigenlijk hoor

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 21:07
Nina

Hoi Hoi,

Hoe is het ermee?

Hier weer een druk weekend voor de boeg... Al die feestjes en evenementen zijn wel leuk, maar soms is een gewoon 'saai' weekend thuis ook fijn hé!!

Ik ben nog steeds bezig aan de suikerbonen, wil nu toch graag alles stillekes af hebben... Er begint zo'n lichte 'organisatiepaniek' in mijn hoofd te komen!!
Voor de rest niet veel nieuws. Ik ben heel erg benieuwd hoe de baby er uit gaat zien, gek, want bij Daria heb ik mij dat niet echt afgevraagd op voorhand precies... En hoe Daria gaat reageren!

Hoe is het met jullie?

Nina VH, maandag alweer een eerste meting... Hopelijk ziet het begin er goed uit hé!

Groetjes,
Nina

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 16:18
Nina Van Herck

Hallo,

Jule, in GHB Leuven hebben we eerst 4 inseminaties gehad en om de staaltjes goed te benutten en de kansen te verhogen zijn we overgeschakeld op IVF.
En na onze laatste cryo poging in Leuven zijn we naar UZA Antwerpen gegaan.
In UZA hebben ze gezegd eerst nog een 2à3 keer insemineren en als dat dan nog niet lukt dan over te schakelen naar IVF.
Maar omdat er bij mij eigenlijk niets aan de hand is dachten ze dat het toch nog zou lukken met inseminatie in UZA.
Dus nu alle hoop op onze 3de inseminatie!!

Groetjes Nina VH

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 10:38
Jule

hallo

hier ben ik nog is, vandaag op folikkelmeting geweest, er waren 16 eitjes te bespeuren, allemaal al van redelijke grootte, tussen de 11 en 15 mm, dat belooft hé, hopelijk heeft men venjte volgende week ook een mooi kwakje zaadjes hé, waarschijnlijk vrijdag nog eens terug op folikkelmeting, moet het intussentijd rustig aan doen aangezien het aantal, maar dat zal wel lukken

nina VH, men duimen staan omhoog voor jou dat het deze keer wel zal lukken, hoe komt het eigenlijk dat jij toch eerst IVF hebt gehad en dan pas inseminaties???

groetjes

[Laatst gewijzigd door Jule - 18/06/2008 @ 10:44] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >