Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 25/03/2008 @ 11:06 Lila | Haha, de beurzen van de Gezinsbond ! Daar koop ik ook het meeste van mijn spullen. De laatste beurs ben ik glad vergeten omwille van die infozaterdag op het werk. Thuisgekomen en vergeten natuurlijk !Maar schoenen en lange broekjes zijn op de leeftijd van mijn oudsten niet meer te vinden. Schoenen sowieso nooit, wel pyjamaatjes en t-shirtjes en shortjes en soms nog wel eens een deugdelijke jas. Speelgoed ook, baby-uitzet heb ik niet meer nodig. ![]() Mijn ring valt mee, ik vind het duizendmaal aangenamer dan de pil. Volgende keer minder gestresseerd zijn bij het inbrengen, en dat wordt okido ! Wat een leuke foto van Marieke ! Ik moet ook dringend weer eens het foto-apparaat aan mijn man vragen, mijne Thomas staat nu al flink recht, wie weet loopt hij nog voor zijn 13 maand (hij is wel heel zwaar, vind ik, voor zo'n kleine pootjes ![]() Gisteren naar Bellewaerde geweest in de sneeuw, we hebben een familiepas gekocht voor het hele seizoen, en we zijn gisteren geweest om de pasfoto's er te laten opzetten. Leuk, er was geen kat in het park, dus we moesten nergens wachten en iedere attractie werd speciaal voor ons opgestart ! ![]() Hier en daar liep er een blauw mutsje rond van Club Brugge, ze mochten blijkbaar aan halve prijs binnen gisteren van hun club. Maar blijkbaar hebben ze al een paat matchen verloren en waren ze muizestil . En toegegeven, het was toch berekoud ! Wij hebben toch de wachtfile vermeden zo, anders sta je daar gemakkelijk een uur of twee in de rij hé !Dus, wij gaan nu nooit meer naar de kermis, gewoon hup naar Bellewaerde en de kids zijn weer een dag content. Tijd om te gaan shoppen, heerlijk zo'n vakantie. Tot later, Groetjes, Lila ![]() |
| 28/03/2008 @ 15:51 Lila | Je hebt wel een aangename regeling voor je halftijds werk, vind ik. Er vallen in de eerste maanden al een maandag en een vrijdag weg, en dan kan je misschien nog hier en daar een dagje verlof bijnemen ? Bovendien is zo'n woensdagnamiddag voorbij in een wip, en als je ventje thuis is, dan is dat ook niet meer zo erg hé ?In ieder geval, in de voormiddag kan je thuis meer werk verzetten dan in de namiddag, dat is althans voor mij zo. Thomas begint precies zijn eerste woordjes te formuleren, zo nu en dan hoor ik "papa" en "m-ke" (= moeke), duidelijk in onze richting, maar nu ook steeds vaker "peh" voor "Brecht" en "aa-lek" voor "Alex" natuurlijk . Ook "duh" voor "dorst". Heb jij al woordjes in de gaten ? Daarnet waren ze alle drie aan het zwaardvechten, ik heb zulke plastieken riddersetten van sinterklaas, en ze amuseren zich daar te pletter mee, en nu zat dat kleintje ook mee te "tikken", en leute dat ze hier hadden. Zo, tijd om nieuwe laarsjes te halen, de oude zijn te klein, en ze mogen volgende week een paar keer naar het speelplein. Groetjes, Lila ![]() |
| 01/04/2008 @ 09:29 Lila | Veel plezier op je eerste werkdag vandaag. En let goed op. Laat je niet vangen hé ? ![]() Groetjes, Lila ![]() |
| 04/04/2008 @ 17:28 Lila | Ach, je doet de rillingen over mijn rug lopen. Baby's achterlaten in de crèche, ik kan er ook niet tegen. 't Is afzien hé, .Lila ![]() |
| 07/04/2008 @ 15:46 Lila | Hoe heeft Marieke het gesteld in de crèche ? Veel beter dan de mama zeker ?Hier is er ook een mijlpaal gezet : Thomaskes bed is verhuisd uit de living, het staat nu ... jawel, weer naast het mijne. ![]() De volgende stap is dan naar de kinderkamer, eerst hem een beetje laten wennen aan de koude lucht. Nu ja, koud ![]() Het stapelbed van de twee belhamels heb ik al gedemonteerd, ik zag hem al bovenaan zitten, je zou die twee moeten zien sleuren met dat baaske, je mag er niet aan denken. ![]() Nu moet ik nog even puzzelen waar ik dat derde beddeke zal tussen zetten. Ik houd ze voorlopig nog samen op de kamer : er zijn drie slaapkamers beneden : een voor ons, een voor de kindjes en een die ik als strijkkamer en vestiaire gebruik. Alex is nogal gevoelig voor stof, dus ik heb bewust geen kasten of speelgoed of kledij of pluchen beren in hun kamer, zo is het vrij praktisch en gemakkelijk te onderhouden. En boven zijn er nog kamers zat, maar voorlopig hebben we die niet nodig, het huis is zo al groot genoeg. Oei, is het weeral zo laat ? Tijd om de kids te gaan afhalen. Groetjes, Lila ![]() |
| 11/04/2008 @ 16:54 Lila | Hoi, mijn nachten zijn sinds heel kort "vol". "Volle nachten", ik dacht dat ik het verleerd was, maar nu ik besef dat de kinderen "echt" doorslapen, heb ik er mij op betrapt dat ik al zeker een hele week doorslaap als een steen. ![]() Dat was heel hard nodig, want nu ik slaap, ben ik ook weer echt wakker overdag en nu zie ik pas wat een ravage die hele periode met mijn lichaam heeft gedaan ! Het waren (zijn )niet alleen die kilootjes en dat futloze haar die erop wezen , neen, mijn hele lichaam was (is) één klodder vormeloze massa, ik had wallen onder mijn ogen tot op mijn knieën, en een kleur als van een lijk dat al een paar dagen opgebaard lag. Bah, en ik overdrijf dan nog ineens niet. ![]() Ik ben dus vorige week met mijn wakkere ogen naar mijn voorzwangerlijke kapper geweest en heb er alle dode stukken laten uit weghalen. Zeker 20 cm is er achteraan af ! Je kunt het je niet voorstellen ! Nu heb ik een heel leuk carreetje met de puntjes vooraan naar beneden. Wordt vervolgd Lila |
| 13/04/2008 @ 09:01 Lila | Nu zijn alle dode stukken er sowieso uit, eerder waren het alleen oplap-operaties, en de nieuwe mode ligt me wel ! Grappig was hoe Alex het verwoordde : naar de kapper geweest ? Mooi hoor, en volgende keer de voorkant hé ? Het is nu vooraan langer dan achteraan hé ? Door het slapen, zijn eindelijk ook de wallen onder mijn ogen verdwenen, en je kunt je niet voorstellen hoe heerlijk dat aanvoelt. Het was net alsof ik nachten aan een stuk opgebleven was, en eigenlijk was dat ook een beetje zo. Ik heb ook een fond de teint gaan halen en zo is mijn "binnenkleur" iets meer weggewerkt. Nu nog nieuwe kleren vinden, want ik heb het hele zootje weggegooid, weet je nog, en ik heb nog niet echt de tijd gehad om serieus naar iets nieuws te gaan zoeken, dus ik moet het met een viertal nieuwe stukken stellen, maar dat begint te vervelen. En van zodra Thomas loopt, hangt hij niet meer voortdurend aan mijn been, of zit hij niet meer voortdurend op mijn arm, dan heb ik eindelijk de kans om wat op mezelf te bewegen, en dan kruipt alles wat meer op zijn plaats. De kilo's op zich zijn niet zo dramatisch (74 i.p.v. 69), het is meer het niet kunnen bewegen, altijd de kapstok zijn van mistertje T. Maar dat is bijna voorbij ! ![]() Ja, baby'tjes en nachtrust hé ? Ik ben er nu bijna zeven jaar mee bezig geweest. Het wordt tijd dat het uit is. Lila ![]() |
| 13/04/2008 @ 09:12 Lila | Hoi, hebben jullie gisteren ook zo genoten van het mooie weer ? Wij hebben de hele dag buiten "gekampeerd". De avond ervoor was een tuinman hier een paar bomen komen inkorten, en de overschot lag op het gras. We hebben Thomas zijn bed buiten gezet en de hele voormiddag takken gedemonteerd. Dan rond de middag gebarbecued en na de middag de takken verhakseld en de boomstammen geklasseerd voor het drogen. In de namiddag hebben we Thomas op het gras gezet, hij heeft zich gejeund, en hij is niet aan mijn rokken komen hangen. En toen heeft hij de zandbak ontdekt ( zo'n blauwe schelp die dicht kan ) Prachtig ! Hij heeft er zeker twee uur in zitten spelen. Ik wist niet dat dat kon van zo klein al. Zo mooi hoe ze daar op een moment met zijn drietjes zaten te graven. Maar ik heb dan ook echte zandmannetjes hé. ![]() We hebben ook de trampoline weer gemonteerd voor de zomer ( met zo'n veiligheidsnet errond ) Dat zorgt al voor het derde jaar nu voor uren springplezier. En ook Thomas mocht er al eens in, te kruipe, hij vindt het reuze ! We hebben deugd gehad van dat dagje buiten. Maar één ding ben ik uit het oog verloren ; Thomas is verbrand van de zon Wangetjes, neusje en kinnetje. Nooit aan gedacht ![]() Zo, ik ben vlug vlug weer weg, nooit tijd om eens rustig door te typen, maar dat komt nog wel hé ![]() Groetjes, Lila ![]() |
| 16/04/2008 @ 08:54 Lila | Joepie woensdag vandaag ! ![]() Dit is een foto die we dit weekend in het bos hebben gemaakt. Het staat er nu vol blauwe bloempjes. Ieder jaar gaan we er foto's nemen. Zie je mij met mijn carré'tje ? Ik heb ontdekt dat de avatars groter zijn als ze in de verticale richting gepost worden. ![]() Mocht er een bos zijn in jullie omgeving, zeker eens gaan kijken naar de blauwe bloempjes. Je kunt dit weekend nog prachtige foto's van de kinderen maken. Woensdagse groetjes, Lila ![]() |
| 20/04/2008 @ 09:05 Lila | Het belooft om weer een schitterende zondag te worden ! Ik probeer deze namiddag wat boshyacinten te gaan sprokkelen in het bos : deze keer niet met het foto-apparaat, maar met het schopje. Ze zullen nu wel open zijn en heerlijk ruiken, vorige week was het net nog een paar dagen te vroeg.Hier hoor ik de klokken van de eerste communie luiden, volgend jaar is het aan onze beurt ![]() Leuk dat Marieke al doorslaapt, de volle nachten zijn onbetaalbaar hé ! Tijd om de kiddies te wassen en kleden, altijd een heel karwei toch Ik verlang tot mijn beenplakkertje begint te stappen.Groetjes, Lila ![]() |
| 22/04/2008 @ 13:34 Lila | Zo, ik heb gisteren schoentjes gekocht voor onze Thomas. Ik wil kost wat kost dat hij leert lopen voor hij geen 13 maanden meer is ( volgende week donderdag dus ) Hij staat alvast veel steviger. Ben benieuwd.Groetjes, Lila ![]() |
| 27/04/2008 @ 08:55 Lila | Wat een heerlijke dag hé gisteren Ik heb de kindjes goed ingesmeerd, zodat ze niet verbrand zijn. Ben wel mezelf vergeten en nu heb ik een rode decolleté .Heb je veel kunnen shoppen ? Ik heb soms plezier als ik aan jullie denk hoe jullie dat moeten doen met twee baby's, terwijl ik hier al zwoeg om die ene in en uit de auto en in en uit de buggy te krijgen. Ja, de schoentjes. Ik heb nog nooit een pril lopertje gehad in de zomermaanden. Brecht en Alex leerden pas lopen in juli en augustus, zodat zij nog echt hoge schoentjes aan moesten, en daarna was het te koud voor sandaaltjes. Ik zou eens rondkijken in de crèche, naar wat de lopertjes van Rubentjes leeftijd aanhebben. Ik merk dat de lopertjes in Thomas' créche-afdeling ( van zodra ze echt goed lopen gaan ze naar de andere afdeling ) zo'n stoffen schoentjes aanhebben, met bloemetjes op genaaid. Het zijn toevallig allemaal meisjes, het mannenvolk is nog allemaal aan de kruip, of ligt nog in de wipstoeltjes. ![]() Ik zou sandaaltjes alleen maar aandoen als de volgende voorwaarden voldaan zijn : 1. De andere schoentjes zijn te klein. en 2. Hij kan er echt al stevig mee stappen. Mijne Thomas zou omwiebelen. ![]() Ik heb de indruk dat hij al goed begint recht te staan : vandaag nog een snelcursus stappen, en wie weet, de eerste mei nadert. ( Ik heb van al mijn kinderen kunnen zeggen dat ze liepen op 13 maanden ... )Ben nog niet bekomen van de prijs van Thomaskes schoenen : bijna 80 euro, omdat hij zo'n hoge wreef heeft, paste hij alleen maar in de duurste merken. Bah, en over een maand of twee kan hij er gegarandeerd niet meer in.![]() Zo, strijktime, en morgen weer aan de slag voor een mini-week Groetjes, Lila ![]() |
| 30/04/2008 @ 15:13 Lila | Computers hé, nog maar pas was ik ingelogd op de grote iMac om een nieuw fotootje te avatarren, of heel het internetprogramma (Firefox) crasht. Nu werken we daar weer met een grote lege doos; stom hé ? Moet toch eens dringend zo'n opslagding kopen.Thomaske zal niet lopen voor zijn veertiende vermaanddag (morgen), maar echt lang zal het nu wel niet meer duren. Ik hoor glasgerinkel in de veranda : ze zijn met de lege olvaritpotjes aan de weer vrees ik : ik ga beter eens kijken. Prettige vakantie, Lila ![]() |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina | volgende pagina >

dood vruchtje
De laatste beurs ben ik glad vergeten omwille van die infozaterdag op het werk. Thuisgekomen en vergeten natuurlijk !

. Ook "duh" voor "dorst". Heb jij al woordjes in de gaten ? 
. We zullen zien wat het geeft. Morgen m'n eerste dag (ipv vandaag).

, mijn kleine meisje tussen alle grote kindjes! Hopelijk verwennen ze haar wat. 
.

. Deze nacht 10 keer moeten opstaan voor het tutje. Ze begon al rond 23u en dan elke uur gezien... Uiteindelijk tegen 4u in het logeerbed beland met de wieg naast me (ze past er nog net in!)
Bah, en ik overdrijf dan nog ineens niet. 

)