< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » dood vruchtje

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
01/07/2008 @ 09:37
Lila

Online Status
Vandaag 1 juli. Mijn Thomas is 16 maanden en hij stapt.Nooit gedacht. Kruipen heeft hij nog niet helemaal afgezworen, maar als er geen broers in de onmiddellijke omgeving zijn, geeft hij al de voorkeur aan gewoon stappen. Hele afstanden al ondertussen.
Vakantiegroetjes, Lila

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 08:49
Lila

Online Status
Zozo, de laatste dag van het schooljaar, je ventje zal ook content zijn zeker ? Onze kiddies hebben om 11u35 gedaan, dus heb ik ze moeten inschrijven in de kinderopvangdienst voor deze namiddag. Daar kunnen ze naartoe van 6 maanden tot 6 jaar, en zo zullen ze gezellig alle drie samen kunnen spelen. Er is daar een mooie speeltuin buiten, hopelijks regent het niet, nu regent het hier wel.
Buiten had ik gisteren een afspanning gemaakt tegen de zon door een grote oude gordijn over het voetbaldoel te monteren en zo voor de zandbak te zetten. Manlief verzekerde mij tijdens het voetbal dat ik het niet moest wegnemen, omdat het zo'n karwei is ( we doen het al de hele week ) dus lap : kleddernat, bah
De doop dus : Marieke is dus ook nogal laat gedoopt , mijn Thomas had het record : hij werd dit jaar op 1 maart gedoopt, precies op zijn eerste verjaardag. Peter en meter zijn mijn oudste kinderen Lien en Lars. We hebben zolang gewacht omdat mijn broer en zussen maar niet kwamen opdagen om naar de nieuwgeboren Thomas te komen kijken. Ik denk dat ze gemakkelijkheidshalve dachten te wachten tot aan de doop, maar daar hebben ze lekker lang op moeten wachten hé ? En toen het bijna nieuwjaar werd, hebben ze van schaamte allemaal samen een appartementje gehuurd aan zee ( normaal komt iedereen hier vieren met oudejaar... ) En ze hadden zelfs mijn moeder meegevraagd. We hebben ze dan wijselijk niet meegevraagd op de doop. Eigen schuld, dikke bult.
Ondertussen doen ze net alsof Thomas er altijd al geweest is, en ik heb er mij al bij neergelegd.
Wij zijn dus in beperkte kring naar zo'n Passim-restaurant geweest, met een springkastelenzaal erbij. Het was heerlijk
De andere doopfeesten hebben we ook thuis gedaan, maar dan is er wel verschrikkelijk veel werk aan de winkel hé ? Ik houd mijn hart al vast voor de communiefeesten : volgend jaar nummer één?
Het gemakkelijkst is uit gaan eten denk ik, maar dat is zo duur hé ?
Nu ik er aan denk : Thomas was niet in het wit op zijn doop Glad vergeten, de anderen waren nog piepkleine baby'kes en hadden dat mooie doopkleedje aan. Ik ga dat moeten rechtzetten op zijn eerste communie Marieke ziet er alvast beeldig uit in haar witte jurkje. En zolang ze niet kruipt, is het nog wit te houden hé ?
Ja, schoentjes koop ik altijd nieuw. Geen uitzonderingen. Alleen eigen niet versleten babyschoenen zou ik wel durven doorgeven aan de volgende peuter, maar meestal lukt dit niet, omdat ze niet echt passen.
Heb jij kinderopvang nodig in de vakantie ? Ik heb de kinderen voor een aantal dagen moeten inschrijven in de speelpleinwerking. Je hebt het gegarandeerd gelezen in de krant, en misschien heb je mij zien staan in de wachtrij, maar ik heb daar bijna drie uur staan aanschuiven om in aanmerking te komen. Sommige mensen stonden daar al in de rij van vijf uur 's morgens. Dat begint hier echt een probleem te worden hoor die kinderopvang, vooral als je niet op familie kunt rekenen.
Oei, alweer zo laat, de plicht roept. Volgende week meer tijd, want vakantie !
Prettig weekend,
Lila

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 21:44
Lila

Online Status
Proficiat met de doop en zo'n mooi weer vorig weekend. Schattige foto ook.
Heel vlug : een nieuwe foto van mijn Thomaske in de avatar én ... een diploma voor mijn dochter. Vanaf nu is zij ... onderwijzeres . Ja ja
Tot heel binnenkort,
Lila

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 09:09
Anneke

Online Status Stuur bericht
Hèhè, eindelijk nog eens hier geraakt! Superdruk geweest: Marieke is dit weekend gedoopd en het feestje was in onze tuin . Marieke is samen met haar nichtje Elli gedoopd dus de schoonfamilie van mijn zus was er ook (in totaal met 40 waarvan een stuk of 12 kindjes tussen 0 en 5 jaar)
't was supergoei weer, de brunch was in orde en de viering was chaotisch (maar wat wil je met al die kindejs). Druk druk maar ik heb er wel van genoten.
Heb mijn avatertje aangepast: Marieke op haar doopfeest. Ze had voor de gelegenheid een schattig wit kleedje aan

Supergoed nieuws dat hij kan lopen!!! Proficiat aan Thomaske!!
Koop jij echt altijd nieuwe schoentjes? Oei oei, dan ben ik niet zo goed bezig. Ruben zijn eerste sandaaltjes zijn 2dehands, ondertussen al te klein maar volgend jaar voor Marieke hé
Bwa, ze krijgen die toch niet versleten hé, zeker nu nog niet. Ze groeien er zo snel uit. Nog effe en dan groeien hun voeten nimeer zo rap? Zodra Ruben een seizoen kan doen met 1 maat, krijgt hij nieuwe schoenen

ppff, geen zin om te werken vandaag. Vakantie in zicht
groetjes,
Anneke

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 14:38
Lila

Online Status
Hehe : morgen wordt het zomer, en mijne Thomas loopt. Echt waar nu : zelf rechtstaan, een meter of twee op het gemak vooruit, en dan stoppen of vallen . Maar vrij continu nu, en hij vindt het reuzeleuk. Tegen de eerste juli kruipt hij hopelijk niet meer.
Prettig weekend !
Lila

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 10:47
Lila

Online Status
Thomaske is min of meer genezen, zo ziek is dat kind geweest van die spuitjes ! Ondertussen gemerkt dat zijn schoentjes ( maat 21 ) veel te klein geworden zijn, en geprobeerd met maatje 23 dat hier nog lag van Alex. Ik weet wel, schoenen moeten nieuw zijn, maar die 23'kes zien er nog zo goed als nieuw uit. Hij staat er vrij stabiel mee, maar het stappen lukt niet meer. Waarschijnlijk omdat hij zo ziekjes was. Enfin, weeral wachten geblazen.
Zaterdagnacht bezoek gehad van een (denk ik) verloren gelopen hond, alleszins iets groots en wilds. Resultaat : kakpampers van op de oprit tot achter in de garage. Volle vuilzak helemaal uitgekrabbeld. Gelukkig had het nog net niet geregend ...
Haastige groetjes,
Lila

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 14:49
Lila

Online Status
Pff. Thomasje is nog steeds erg ziek. Er zit ook een reuzegrote rode plek op zijn bovenarmpje, rond het gaatje van een van de prikjes.
Ik ben nu aan het werken met de banners, maar ik vind niet alles terug. Prettig weekend !
Lila

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 21:38
Lila

Online Status
Ik heb op mijn tanden gebeten en geoefend en geoefend en geoefend. Gisterenavond is het gelukt : verschillende keren na mekaar : ik heb hem voor me uit gezet, hem los laten staan, op een afstand van een goede meter van de deurdrempel ( we zaten buiten ), en ja, hij stapte vooruit, wiggel waggel, tot aan de drempel, en plofte daar zijn handjes neer. Verschillende keren, hij vond het beregrappig, hij schaterde het uit . Goed hé ?
Gisteren heeft hij ook zijn laatste prikjes gekregen. Hij zou er zeker niet ziek van worden, het waren mini mini lichte prikjes en hij was nog nooit eerder ziek geweest trouwens ?
Je zou het schaap moeten zien Toen ik hem haalde kwart na vijf in de crèche was hij al aan 't stomen, nu heb ik hem zelfs een tapje moeten geven. Mijn thermometer is spoorloos en de andere heeft een platte batterij, maar ik denk dat je zijn temperatuur tot daar bij jullie kon voelen.
Dus van stappen is hier niet veel in huis gekomen vandaag : alleen wat hangen en liggen
' t Zal voor morgen zijn.... Ik ben het wachten nu al een beetje gewoon hé
En de kakpampers, daar weet ik alles over, maar dat is voor de volgende keer.
Zaterdag is Brecht jarig ! 6 jaar, en ik zal kunnen stoefen met mijn loperke
Joepie,
Op naar het weekend !
Groetjes,
Lila

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 12:25
Anneke

Hé Super, dat klinkt goed seg!!! En heeft hij dit weekend zijn eerste stapjes nog eens herhaald?
Hihi, grappig van de trampoline , ik kan het me al inbeelden hoe fijn hij dat vond!

Nee Ruben zijn kak-moment was maar een toevalstreffer hoor! Hij heeft me ondertussen al een paar keer gelapd dat ik voor niks de pot naar de living sleur. Vanmorgen nog: we komen van de trap, meneer laat een scheet en zegt "kaka" dus ik vraag "moet je kaka doen? Wil je op het potje?". En meneertje:"kaka, potje" dus hup op de pot om daar dan een 5 minuutjes in zijn boekje te kijken, verder gebeurde er niks. Dus hij terug recht, ik ga snel een pamper pakken en als ik terugkom staat meneertje in een plasje te dabberen
Ik denk dat ik de pot weer even ga verbannen naar boven, tot hij de link wat beter legt. Hij beseft wel al wat "kaka" is, das al iets hé.
Och ik wil gewoon veel te snel van die kakpampers af zijn: tis altijd zo'n gevecht en hij hangt dan helemaal vol! Ach ja, ik moet het niet uitleggen hé, je kent het ongetwijfeld wel. Waar is de tijd naartoe dat hij nog mooie "hoopjes" legde, niet van die plaktoestanden

Seg, ik meen me te herinneren dat Thomasje ook kon zitten op 6 maanden. Ik weet nog dat ik dat toen heel snel vond want Ruben kon dat pas op 7 maanden.

Allé, kga een boke eten
groetekes!
Anneke

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 15:37
Lila

Online Status
Volgens Lieselot van de creche heeft Thomas vandaag 2 pasjes gezet : zelf recht gaan staan, een stap, pauzeren, nog een stap, weer pauze en dan poepezit.
Het belooft een spannend weekend te zijn
Regenachtige groetjes,
Lila

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 10:21
Lila

Online Status
Leve de regen !

Eergisterenavond hadden we toch zo'n goesting om eventjes buiten te zitten, de regen was overgewaaid en er was zo'n stralende blauwe hemel, maar ja, het gras was nog nat en het zand was nog nat, je weet wel : met een kruiperke in de regen is dat niet zo evident... normaal sleuren we dan Thomaskes bed mee de terras op : de slaapkamer ligt naast de voordeur, en het voorterras ligt van voren ( we hebben een reuzegrote omheinde voortuin ).
En plots bedacht ik ( hoe dom was ik dan eerder hé ) dat de reuzetrampoline die hier ook op het gras staat, eigenlijk een reuzegroot park is. Nooit eerder aan gedacht wegens levensgevaar met die twee circusacrobaten in de buurt ! Maar nu zaten de twee in de speelcaravan aan het rottekotten en dus staken we Thomas in de trampoline en deden het hek toe. En ja, onmiddellijk kroop hij naar het midden en stond recht, om te springen . Telkens opnieuw, een paar seconden echt stabiel, en dan boem. En schaterlachen .
Gisterenavond was hij aan het oefenen op het gras. Ik verlang al tot vanavond, het ziet er naar uit dat hij er zin in krijgt. Ik kan echt niet meer wachten, mijn armen zijn lam van het dragen, en ik wil eens een bleke broek aan zonder telkens vuil te worden van mijn kruipende stofzuiger.
Hij mag nog lang baby blijven hoor, maar dan liever een lopende
Jouw baby's kloppen alle records hoor Op het potje nu al ? De mijne begonnen maar op 24 maanden, echt waar, eerder begrepen ze er geen snars van, en het duurde tot 36 maanden eer het echt betrouwbaar was .
En zitten op 6 maanden, dat had ik zelfs nog nooit gehoord, ik ga dan eens opzoeken wanneer onze Thomas dat kon. Je Marieke is een flinke meid hoor. Straks loopt ze nog voor dat Thomaske het kan
Verlang jij ook zo naar het weekend ? De drie voorbije weekends waren voor ons "gestolen" : eerst twee dagen opendeur op mijn werk, dan opendeur op de andere school hier in de gemeente en 's anderendaags opendeur op de creche, vorig weekend opendeur op de kinderen hun school. Ik ben aan wat thuiszijn toe.
Hop, weer tijd om aan de slag te gaan.
Groetjes,
Lila

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 12:20
Anneke

Hihi Lila, weet je waarom hij zolang baby blijft? Omdat hij je laatste "boeleke" is! Je gelooft me misschien niet maar binnenkort ga je dat baby-zijn missen!!
Nee serieus, je maakt je toch niet teveel zorgen hé!! Elk kindje ontwikkelt volgens zijn eigen snelheid dus geen reden om je zorgen te maken, dat komt wel! "Als ze maar gezond zijn" zegt mijn schoonmoeder altijd! En gelijk heeft ze!

Weegt hij 14 kilo!?! Nogal logisch dat hij meer moeite moet doen om te lopen, das bijna 4 kilo verschil met Ruben! Dus meer spieren nodig hoor, nog een beetje trainen Thomasje!
Voor de eerste woordjes is het nog wat vroeg hé, dat begint bij Ruben nu pas. En hij is dan nog redelijk "snel" want Jona, het zoontje van mijn zus (6 maanden ouder dan Ruben) zegt nog geen woord! Zijn woordenschat beperkt zich tot "tatatata", hij kan er wel hele verhalen mee vertellen hoor, de intonatie is er al maar de woordjes ontbreken . Maar verder zit meneer al wel flink op zijn potje.
Ik heb Ruben gisteren ook voor het eerst op zijn potje gezet: 'k zag dat hij kaka moest doen dus hup de pot op en jaja, resultaat was een drolletje in zijn potje . Hij wou het al meteen vastgrabbelen maar ik was net snel genoeg om het potje weg te pakken. Toen zijn we het drolletje gaan uitwuiven in de WC

Marieke is ondertussen ok al zo'n ferme brok geworden. Ze kan sinds een weekje zitten, goed hé! Net toen ze 6 maanden werd.

groetjes!
Anneke

Link naar deze reactie
01/06/2008 @ 09:40
Lila

Online Status
Ziezo, 1 juni vandaag. Onze Thomas werd precies 15 maanden geleden geboren. Het lijkt me alsof het een eeuwigheid geleden is, raar hé ? Maar lopen doet hij nog niet... Rechtstaan alleen kan hij ook niet. Zijn papfles zelf vasthouden wil hij ook niet. Eerste echte woordjes zijn er ook nog niet.
Is het met opzet dat hij zo lang baby blijft, of is er iets mis ? Ik begin al uit te zien naar het volgende contact met Kind en Gezin, ik vind het toch zo lang duren voor er weer vooruitgang komt.
Thomas is gewoon een hele lieve, gelukkige baby, die heel vaak schaterlacht, graag alles ziet en bestudeert. Misschien is hij al een paar keer te veel gevallen door het brute spel met zijn oudere broers en durft hij daarom niet te stappen ? Misschien zijn gewicht : 14 kg ? Maar hij is toch vrij groot ook : 84 cm. En zjn voetjes zijn zo mini. Het is om moedeloos van te worden, ik zou zoooo graag hebben dat hij loopt Je zou het kind zijn handjes moeten zien : echte blaren, opengegaan en weer opgegroeid en weer blaren er bovenop : geen zicht.
Er zit niets anders op dan wachten hé...
Groetjes,
Lila

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 08:57
Lila

Online Status
Waw ! En zo heerlijk dat hij al stapt ! De mijne bakt er nog niets van, ik word er bloednerveus van
Groetjes,
Lila

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 10:26
Anneke

Ja hoor, ze is er ondertussne helemaal vanaf! Hopelijk blijft het zo. Tja, tis nu toch zomer hé, de snotvallingen zullen nu stilletjesaan verminderen, olé!

Wat vind je van Rubentje in zijn zwembroekje? Ik vind hem toch zo schattig als hij in zijn zwembroekje rond-dabberd

groetjes!
Anneke

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 15:47
Lila

Online Status
Hihi, ik ga nu niet weer over diabolootjes beginnen hoor !
Hopelijk is het schaapje al wat beter nu...
Haastige groetjes,
Lila

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 14:50
Anneke

Hey hey!

Oei, klinkt niet zo gezellig, die donderwolken bij jullie! Bbbrrr, klinkt inderdaad wel griezelig. Zijn de kindjes neit te bang dan? Ruben kon niet slapen van de regen op zijn velux-raam. Tja, het had dan ook al lang niet meer geregend hé, ik denk dat hij vergeten was hoe het klonk
Natuurlijk heeft grote broer zijn kleine zus ook besmet. Gevolg: Marieke een hele week een dikke snotaling en vorige vrijdag hoge koorts. In allerijl naar de dokter. Diagnose: oorontsteking. Vrijdagnacht had ze 40,1 graden koorts dus bibi heeft om 2u 's nachts een koud badje staan geven. Zaterdagnacht weer van dat. Sinds gisterenavond heeft ze geen koorts meer dus hopelijk is het ergste nu gepasseerd. Maar ze is wel zielig geweest hoor, zo jammeren ocharme. 't Is nochtans een harde tante, geeft geen kick als grote broer in haar armpje bijt (de tandjes stonden erin!). Ze zal dus wel echt pijn hebben aan haar oortje.

Hihi, ik duim voor een lopende peuter op 1 juni. Dan krijgen je armen (en rug) weer wat rust

Fijne werkweek gewenst!
Anneke

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 10:06
Lila

Online Status
Wat een verschrikkelijk onweer gisterenavond. We hebben weer ferm ons deel gehad hier. Doordat ons huis ten eerste helemaal alleen ligt én op een hoogte ligt én het eerste obstakel is wat de wolken tegenkomen als ze vanuit het buitenland ons landje binnendrijven, vallen we zo nu en dan in de prijzen. Een heuse crack weer, met het bijpassende elektriciteitsgeurtje Bij eerste vaststelling niet op de woning of op de garage, dus er zal wel een krater zijn in de weide. Bah, griezelig wonen hier hoor !
Onze Thomas loopt nu nog niet ! Hij hangt gewoon aan mijn handen, twintig graden uit zijn as , en sleuren naar vooruit dat hij doet ! De volgende deadline is 1 juni. Zou hij dan kunnen lopen ? Hij kan nochtans alleen rechtstaan, maar hij beseft het niet. Het ergste is dat met dat buitenkruipen, zijn knietjes helemaal zwart geworden zijn . Hoe ik ook week of was, helemaal weg gaat het niet meer. Maar met dat regenweer zal hij wel een paar daagjes huisarrest hebben.
Zaterdag en zondag opendeurdag op mijn werk. Het is om steendood te vallen, en ik heb al zoveel werk liggen thuis.
O ja, ik had vorige week drie kinderen van 1 en 3 en 5 jaar, netjes op proportie, nu heb ik er van 1, van 4 en van 5 : de verhoudingen kloppen niet meer.
Ik haast me weer verder,
Groetjes,
Lila

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 17:01
Lila

Online Status
Hallo hallo,
het is te zien dat het mooi weer is hé ? We zitten hier al onze vrije tijd buiten.
Ja, moederdag ... Voor jou is dat nieuw Ik kijk er eigenlijk al een beetje tegen op.
Ik doe mijn best om morgenvoormiddag op post te zijn, het huishoudelijk werk is wat blijven liggen met dat mooi weer
Het gaat hier onweren, ik haal het speelgoed binnen;
groetjes, Lila

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 16:00
Anneke

Hé Lila, fijne moederdag gewenst!
Hihi, jij hebt waarschijnlijk wel wat meer kado'tjes gekregen dan ik.
Ruben had een "tekening" gemaakt in de crèche, en Marieke een "hang-ding" met een gedichtje en een foto'ke
En de papa heeft samen met de kindjes een onderlegger gemaakt met foto'kes op en hartjes-stempeltjes door Ruben gezet

Hij is wel niet in form vandaag, beetje ziek, al een hele dag koorts (en dat met zo'n warm weer). Hij ligt nu zijn 3de dutje van vandaag te doen. Mijn arm venteke. Maar ik vind het wel leuk, dat hij vandaag lekker hangerig is, net op moederdag lekker knuffelen

zonnige groetjes!
Anneke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >