< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » miskraam op 5-6weken

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
miskraam op 5-6weken
16/02/2007 @ 23:11
sokje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey, nu kreeg ik er maandag nog een maag- en darmontsteking bij. Ik moest overgeven en had diarree. Plus dan nog eens koorts erbij. Ik kreeg de ene harde buik na de andere en enkele voorweeën ook. Ik ben dan maar naar het ziekenhuis gegaan en ze hebben mij daar aan de monitor gelegd. Met de kleine was alles nog goed, alleen zijn hartje klopte wat te snel, wat door de koorts kwam. En mijn bloeddruk was wat te hoog. Maar voor de rest zat er nog geen beweging in. Woensdag dan terug aan de monitor en dan was zijn hartslag toch rustiger. De dafalgan heeft zijn werk gedaan tegen de koorts. Het overgeven en de diarree waren ook over. Maar nu moet ik wel twee keer in de week aan de monitor voor die bloeddruk in het oog te houden en het effect daarvan op de kleine. Zolang alles blijft zoals het nu is, wordt ik niet ingeleid. Morgen terug aan de monitor en ik hoop dat alles nog steeds goed is!
Ik hoop ook dat ik nog wat tijd krijg om terug te recuperen want ik ben toch nog wel slap en flauw. Ik probeer veel te rusten dus, ik kruip terug in mijn zetelke!

groetjes, sokje

Link naar deze reactie
18/02/2007 @ 09:24
Lin

Hoi Sokje, wat balen zeg, dat je zo ziek bent geweest en inderdaad: hopelijk kun je even goed bijkomen voordat de kleine eruit wil, want het is al zwaar genoeg. Rust maar veel en laat je lekker verwennen. Veel succes!!

Link naar deze reactie
20/02/2007 @ 14:05
sokje

Vandaag op controle geweest bij de gynaecoloog. De kleine zit al zeker aan de 4 kilo. En mijn bloeddruk was weer gestegen. Het hoofdje was ook al goed ingedaalt en ik had al 1 cm opening. De gyn heeft beslist van mij donderdag in te leiden. Ze wilt geen risico's nemen met die bloeddruk en dan mijn bloedstollingsproblemen plus dat het dan ook al een zware baby is. Nu ben ik wel zenuwachtig hoor! Ergens wist ik wel dat ik ingeleid ging worden, want met die medicatie enzo.. Maar nu het zover is, slaan de zenuwen toch wel toe! Ik ben zo benieuwd naar mijn kleine ventje!

groetjes, sokje

Link naar deze reactie
20/02/2007 @ 22:32
Lin

Heel veel succes Sokje!!! Nog even en dan heb je je wondertje!!! Ik hoop dat de bevalling niet al teveel tegen valt en hoop snel toch een klein berichtje hier te lezen van hoe het gegaan is!

Link naar deze reactie
27/02/2007 @ 21:08
sokje

Hey Lin, ik heb gewoon even mijn verhaal gekopieert van een ander topic want als ik dat allemaal terug moet intypen.

Die woensdag nadat ik hier nog een berichtje had geplaatst ben ik gaan douchen. Ik kwam vanonder de douche als een kacheltje. Ik had het echt warm en meer vochtverlies. Ik ben dan vertrokken naar mijn schoonouders. Het was heel moeilijk om het te verstoppen. Mijn vriend en ik waren echt zenuwachtig en keken enorm verliefd naar elkaar Achteraf vertelde mijn schoonzusje dat ze het wel vermoedde, want zij is vorig jaar ingeleid en ze wist dus goed hoe dat was. We zijn dan rond half negen aangekomen in het ziekenhuis en we moesten de nacht doorbrengen op het verloskwartier al. Ik heb geen oog dichtgedaan en ik moest konstant naar toilet. Ook meer vochtverlies. Om zes uur kwamen ze dan een pilletje opsteken en moest ik aan de monitor. Er was wel al wat beweging. Een half uurtje later weer een pilletje. Rond zeven uur hebben ze me dan eens onderzocht en ik had al drie cm opening. Blijkbaar was er van de dag ervoor toch iets losgekomen. Om 8 uur hebben ze de vliezen gebroken en dan kreeg ik volle gas weeën. Ze hebben mij dan een epidurale gegeven. In het begin kon ik al bij al de weeën goed opvangen. Maar mijn rug bleef pijn doen en de epidurale werkte voor mijn rug en buik niet. Ik had ondertussen ook al een baxter gekregen om de weeën op te drijven. Na een paar uur werd er vermoed dat mijn kindje naar boven keek, een sterrekijker dus, omdat ik zoveel last had van mijn rug en omdat de epidurale niet aansloeg. Ondertussen had ik vijf cm opening nog maar. Ik moest dan op mijn zij liggen en één been omhoog, in de hoop dat de baby nog zou draaien. (De weeën waren zwaarder omdat hij zo op mijn rug drukte en niet goed kon indalen.) Maar zo waren de weeën helemaal niet meer op te vangen. Ze hebben mij dan een tweede epidurale gegeven. Maar ook die sloeg niet echt aan. Rond 13-14 uur (na een tijd was ik zo van de kaart dat ik het uur niet meer in het oog had) hebben ze mij dan nog eens onderzocht omdat de weeën vele erger werden. Ik had volledige ontsluiting! Ik mocht direkt proberen te persen, maar ik was zo uitgeput dat ik duizelde en geen kracht kon zetten. Ze hebben mij dan terug op mijn zij gelegd, zodat de baby nog wat zou zakken en ik minder lang zou moeten persen. Ik heb dan nog een extra verdoving gekregen. Ik moet er wel zeker bij zeggen dat mijn vriend heel de tijd mij heel goed heeft bijgestaan en echt een droom van een ventje dat ik heb. Zo rustig dat hij bleef en hij deed echt wat ik wou en deed niets verkeerd Om 15 uur mocht ik beginnen persen. Toen wisten we nog niet of de baby nu gedraait was of niet. Het moeilijke was dat ik wel rugpijn had nog, maar mijn buik was verdoofd, dus ik voelde de harde buiken amper. Ik perste dan op de verkeerde moment en er kwam geen schot in de zaak. De gyn praatte al over de zuignap en ze ging al preventief een knip geven. Die zuignap leek mij maar niets dus heb ik heel hard mijn best gedaan. De verpleegster voelde aan mijn buik wanneer die hard werd en dan mocht ik duwen. Op die manier ging het ineens vlot en om 15u47 is hij uiteindelijk geboren! Iedereen schrok natuurlijk van zijn gewicht De zwaarste van dit jaar tot hiertoe. En iedereen feliciteerde mij dat het mij was gelukt zonder zuignap of iets dergelijks. Ik natuurlijk fier! En die eerste momenten heeft de papa vooral de kleine vastgehad. De moederkoek kwam vrij direkt dus dat was ook goed. Twee uur na mijn bevalling stond het bezoek er al, omdat ze anders die dag niet meer konden komen. Enfin, ik kan hier nog lang vertellen dus ik zal het wat inkorten Het is wel zwaar als er zo veel bezoek in je kamertje staat. Ik kreeg het altijd direkt benauwd. Maar onze Milo doet het heel goed. Hij weent niet veel, heeft soms wel wat krampjes. Zijn oogjes zijn wel wat ontstoken en hij heeft wat uitslag van de natte doekjes. Maar voor de rest is hij piccobello in orde. Mijn vriend heeft minder geluk. Die is gisteren ziek opgestaan en hij is net terug van de dokter. Hij heeft griep en een bacteriële infectie. Hij heeft 38,5 graden koorts en de dokter raadde hem aan van uit onze buurt te blijven zoveel mogelijk. Dus dat is wel een klein dompertje op ons prille geluk. Zo, ik denk dat ik wel alles heb gezegd nu Oh ja, de kleine is uiteindelijk wel op de juiste manier geboren. Hij is echt op het laatste nippertje gedraait. Ah, ik heb onze Milo in het ziekenhuis één nacht aan de verpleegsters gegeven. Ik zat er echt helemaal door. Ik kon niet slapen van de adrenaline en ik lag konstant te waken. Maar zo drie dagen wakker blijven, is niet te doen. Ik heb dan een kalmeringsmiddel gekregen en een nacht alleen met mijn vriend geslapen. Dat heeft mij wel goed gedaan. Enfin, ik ga stoppen, want mijn verhaal wordt wel heel lang.

groetjes, sokje

Link naar deze reactie
28/02/2007 @ 13:07
Lin

Hoi sokje, GEFELICITEERD!!!!
Wel een zware bevalling zo te lezen, jeetje, maar wel fijn dat het je toch zonder zuignap gelukt is. Heb je veel last van je hechtingen of valt het wel mee? Het advies is toch om erboven op te gaan zitten, dan geneest het sneller, maar pijnlijk is het wel. Wat een pech dat je vriend ziek is geworden, hopelijk knapt hij snel weer op! En wat een leuke naam, past denk ik wel bij zo'n flinke knul. Fijn dat hij het zo goed doet. Sam had ook ontstoken oogjes, dat krijgen ze blijkbaar snel in het ziekenhuis, maar met een zalfje gaat dat snel over hoor, wel even goed volhouden tot het echt weg is, anders komt het terug. Hebben jullie thuis ook al veel visite gekregen? Kan me voorstellen dat bezoek zo snel na de bevalling wat teveel van het goede was, want je hebt het toch zwaar gehad. Geniet maar lekker van je ventje en neem de tijd om uit te rusten, heb je echt nodig hoor, laat je maar lekker verwennen!

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 12:18
Lin

Hoi hoi, wat is het hier toch stil! Sokje, hoe gaat het??!!!
Hier alles goed, Sam is alweer 6,5 maand en smult van fruit, groente, lange vingers. Hij is nog steeds vrolijk en de eerste twee tandjes zijn in zicht. Vandaag zijn we weer naar babyzwemmen geweest en dat vindt hij heerlijk.
Sokje, hoop dat alles goed gaat en je lekker kan genieten!

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 14:45
sokje

Hey Lin,

Hier alles goed hoor. We moeten nog een beetje wennen aan de nieuwe situatie. En de onderbroken nachten wegen natuurlijk ook zwaar. Maar we redden het wel hoor.
Onze Milo weegt nu 4640 gram. Hij heeft wel veel last van krampjes. Maar ik moet eerst met speciale druppeltjes proberen voor ik verander van voeding. Voor de rest doet hij het heel goed. Hij is geen grote eter, maar hij komt bij en dat is het belangrijkste.

Heeft Sam niet te veel last van zijn tandjes? Gaf jij borstvoeding of flesjes?

groetjes, sokje

Link naar deze reactie
15/03/2007 @ 18:54
Lin

Hoi sokje,
Wat sneu dat hij zo'n last van krampjes heeft!! Hopelijk werken de druppeltjes en anders gewoon van die speciale voeding proberen. Komt hij vaak 's nachts? Met krampjes is slapen natuurlijk ook lastiger.
Sam kreeg vanaf het begin voornamelijk borstvoeding en de laatste voeding was van Friso. Daar sliep en slaapt hij heerlijk op. N krijgt hij vier keer borstvoeding per dag, 1 keer nutrilon, fruithap, warme maaltijd en tussendoor een lange vinger en sinds vandaag ook een korst brood, wat hij echt heelijk vond .
Groetjes Linda

Link naar deze reactie
20/03/2007 @ 13:32
sokje

Hey Lin,

Hier heeft Milo nog steeds last van krampjes. De druppeltjes werken wel een beetje, maar af en toe heeft hij er toch nog last van. En dan is het groot concert natuurlijk. 's Avonds slaapt hij eigenlijk vrij goed. Hij vraagt wel een flesje rond 1 uur en rond 5 uur, maar hij slaapt direkt terug dus dat is geen probleem. Mijn vriend zou natuurlijk graag hebben dat hij al doorslaapt, maar Milo zal zelf zijn ritme wel aangeven en hopelijk binnen een maand of twee vanzelf doorslapen. Hij eet nog steeds niet veel en ik denk dat dat er wel mee te maken heeft. Hij moet 's nachts nog bij-eten wat hij overdag mist.
Ik kijk er wel naar uit om iets anders te geven dan een flesje. Zo'n fruitpapje moet toch vele lekkerder zijn voor hun
Vanaf wanneer heb je zo'n lange vinger gegeven? Ik weet dat mijn schoonouders graag een koek ofzo geven of een ijsje, dus ik wil er echt wel een leeftijd op plakken vanaf wanneer hij dit mag.

groetjes, sokje

Link naar deze reactie
20/03/2007 @ 23:54
Lin

Hoi sokje,
Wat vervelend dat hij nog steeds krampjes heeft. Als hij nu al zo goed weer verder slaapt zal hij als hij straks wat meer overdag drinkt vanzelf de nachten wel meer doorslapen. Met 'normale' koekjes wacht ik ook nog hoor, want zo'n ding eten valt niet mee. Babyrijstewafeltjes en lange vingers kunnen ze helemaal versabbelen zeg maar, dus dat gaat goed. Ik ben ermee begonnen toen Sam ruim zes maanden was, maar iets eerder kan wel. Het is ook net wat je zelf wil natuurlijk. Als ze met harde koekjes aankomen kun je beter zorgen dat je zelf een lange vinger of een korstje brood bij je hebt of gewoon zeggen dat je het nog niet wilt. Als smoes kun je altijd zeggen dat hij er gisteren bij in gestikt is, haha, dan wachten ze wel. Lange vingers hebben wel een suikerlaagje, dus je moet zelf even weten of je dat wel wilt. Ik vind af en toe zo'n ding niet erg, maar ook niet te vaak. Fruithapjes mogen ze vanaf vier maanden, maar je kunt er ook mee wachten want ze kunnen langer zonder en soms zijn de darmpjes er nog niet klaar voor. Ik ben begonnen met 5,5 maand omdat ik het idee kreeg dat Sam 's avonds meer honger had en ik kon dat met de borstvoeding alleen niet geven. Ik ben dan ook begonnen met groentehap en daarna fruit. Nu krijgt hij sinds een paar dagen ook brood en hij vindt het allemaal geweldig.
Ik ga lekker slapen, ben net met een vriendin naar de bios geweest, was gezellig maar het is zo laat.
Doei doei!

Link naar deze reactie
08/04/2007 @ 19:29
sokje

Hey Lin,

Milo slaapt sinds vorige week zondag af en toe door. Hij heeft twee nachten gehad dat hij 's nachts nog om voeding vroeg. Hij eet wel niet speciaal meer overdag, maar zolang hij goed aankomt, zal ik mij daar maar geen zorgen over maken.
We gaan nu naar een osteopaat, want Milo heeft een voorkeurshouding en dat moest er toch uit want zijn hoofdje was al aan het afvlakken. Ze zei dat ze aan die krampjes niet veel kon doen, buiten andere druppeltjes. Maar echt beter is het dus nog niet. Ook niet met die andere voeding en ander water. Hij geraakt er alleen meer geconstipeerd van. Enfin, we zullen wel zien. Het zal er anders wel uitgroeien.

groetjes, sokje

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 01:06
Sanne

hoi ik heb een bloeding gehad van 3 dagen maar zonder pijn kan het zijn dat het nog goed is heeft iemand het zelfde gehad?

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 09:13
sokje

Sanne: dat kan zeker. Ik ben nu bevallen van een gezonde zoon en ik had de eerste 11 weken regelmatig bloedverlies. Ik ben regelmatig op controle gegaan in die weken en één keer via spoedgevallen. Als je niet gerust bent, moet je met je gyn bellen.

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 19:41
Lin

Lieve Sanne,
Helaas valt daar geen zinnig woord over te zeggen. Het kan mis gaan zonder bloeding en het kan goed gaan met bloeding zoals bij Sokje. Zelf had ik bij mijn eerste zwangerschap een bloeding met bijna 6 weken en dat was misgegaan. Bij mijn tweede zwangerschap was het meer bruinig en toe ging het wel goed. Ga even langs een huisarts, die kan je meer vertellen. Ik moest toen met die bloeding een week wachten voordat ik weer een betrouwbare test zou hebben, dat was vreselijk. In Belgie kun je het met zo'n drie dagen weten omdat ze iets in je bloed meten. Ze prikken dan twee keer bloed en als ik dacht het hcg-waarde zakt dan is het misgegaan.
Ik hoop voor je dat alles goed is!! Laat je even weten hoe het gaat?
Sokje, wat vervelend dat je ventje nog steeds last heeft van zijn darmpjes! Is er geen lastige-darmpjes-forum waar ze tips hebben?
Heb het superdruk, moet zo na een dag werken nog gaan skeeleren, heb het afgesproken, maar veel zin heb ik nog niet.
Groetjes Linda

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 18:12
sokje

Helaba

Ik ben naar de kinderarts geweest en Milo heeft toch reflux. Nu moet ik starten met nutriton en met zantac en zien of het beter gaat. Ook moet ik zijn park en zijn bed scheef zetten zodat zijn hoofd hoger ligt. Hij heeft ook eens naar zijn balletjes gekeken omdat één nog altijd dikker is. De kinderarts zei dat ik het goed in het oog moet houden omdat het kan zijn dat hij een liesbreuk heeft en dan moet hij geopereert worden. Maar het kan ook een waterbreuk zijn en dan zou het gewoon moeten wegtrekken na een tijdje. Ik hoop het laatste natuurlijk.
Hij is ook gewogen geweest en weegt nu 5900 gram.
Ik ga het hierbij laten want ik krijg bezoek binnen een half uur.

groetjes, sokje

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 15:57
Lin

Wat vervelend dat hij reflux heeft, maar nu weet je in ieder geval wat je kunt doen en hopelijk helpt dat!
En hopelijk hoeft hij ook niet geopereerd te worden.
Sam ligt nu lekker even te slapen, moe van al het rollen. Hij had een vreselijk hekel aan op zijn buik liggen, maar ineens vind hij het leuk en rolt van rug naar buik, weer op zijn rug en zo een heel stuk. Heel grappig om te zien.
Ik ga nog even wat doen nu hij slaapt. fijn weekend!

Link naar deze reactie
29/07/2007 @ 22:17
sokje

Hey Lin! Hoe is het met jou? Ik zie dat je er nog een andere banner bij hebt. Probeer je terug zwanger te geraken? Wij zijn gisteren getrouwd en Milo is gedoopt. Het was een hele mooie, maar vermoeiende dag.

groetjes, sokje

Link naar deze reactie
30/07/2007 @ 04:46

Hallo sokje,
Een dubbele proficiat!
Hopelijk gaat het met de juiste medicamenten straks veel beter met Milo.
Liefs Stephanie

Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 06:30

Online Status
Ik kan je heel goed begrijpen. Ik was een week over tijd en dus zwangerschaptest gedaan. Positief...joepiii !!!
Ik wou zeker zijn dus drie ldagen later terug één gedaan.
Weer positief, nu was de kans toch al heel groot...
Nog twee dagen later (eergisteren) Kreeg ik een vrij hevige bloeding, k'vond het raar...dus weer test gedaan, die gaf nog steeds positief, wat me toch nog een beetje hoop gaf. Nu ben ik gisteren naar de gynecoloog geweest. En die ziet geen vruchtje zitten. Ze heeft een bloedtest gedaan en ik krijg vandaag de uitslag, mr k'heb er geen goed gevoel niet mr bij.
Het ergste is dat je bijna nergens nr toe kan met je verdriet. t'is de natuur...da weet ikzelf...k'ben verpleegster...maar waarom voel ik me dan zo verdrietig...k'ben al sinds gisteren aan het wenen...mr het zal wel beteren zeker.
't doet me wel goed van hier wat steun te vinden

groetjes, veel geluk en sterkte voor iedereen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >