< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » na 6 maanden nog dat rotte gevoel

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
na 6 maanden nog dat rotte gevoel
06/03/2007 @ 19:50

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi

Em, wat leuk dat Ninthe omrolt zeg!! hehe, afkijkstertje, hehe. Deed Gudrun dat ook maar want er is een kindje in de opvang die bijna niets anders doet dan omrollen. Zelfs als ze in slaap probeert te geraken doet ze het. Zo grappig om te zien. Gudrun kijkt dan naar haar, "bewegingsloos", haha!

Tja, ze moeten leren met de tong het voedsel naar achter te bewegen he. Met platte hapjes gaat dat veel makkelijker natuurlijk. Ik moet zeggen dat we tot nu toe nog geen olvarit potjes ofzo hebben gegeven. De nood was er tot nog toe nog niet. Maar misschien als we eens een dagje wegwillen ofzo, dat we wel niet anders kunnen. Ik vind het best leuk om voor haar te koken. Ze kan dan altijd zo geďnteresseerd kijken.

Wat ze wel al een tijdje kan, is wuiven. Echt geweldig!! In het begin dachten we dat het meer uitsteken was van haar handje, maar nu is het echt wuiven geworden! Super! We doen er dan ook alles aan om het haar zoveel mogelijk te laten doen, hehe.

Grappig dat Ninthe nu minder slaapt als ze in de kribbe is. Bedoel je dat ze dan thuis ook minder slaapt? Bij ons was het net omgekeerd, die eerste dagen dat ze naar de onthaalmoeder ging, was ze stikkapot als ze thuiskwam. Ze sliep er niet zo goed en dan ook nog eens iedereen in het oog houden.... zo'n marmot. Maar nu is dat weer helemaal ok. Ze wordt ook ouder he.

Ohja, wat ik nog wilde zeggen: sinds enkele dagen wil Gudrun precies niet of nog heeeeeeeeeel weinig 's avonds drinken. Is dat niet raar? De laatste voeding is dan een fruitpap, normaal rond 15u maar soms is dat al eens later: 16u of zelfs 16u30. En dan wil ze dus maar heel weinig drinken of soms wordt ze zelfs niet meer wakker om te drinken en slaapt ze meteen door tot 6u smorgens (vanaf een uur of 18u) Vind het maar gek hoor. Ga het eens vragen op het cb, maar dat is pas over 2 weken. Hopelijk loopt me bv dan niet te fel terug. We zien wel zeker? Of misschien is het omdat ik ongi moet worden?

Vandaag moest ik om 7u beginnen. Me schoonmoeder was hier van gisteravond al. En zij heeft op Gudrun gepast toen wij weg waren. Ook heeft ze gestreken en eten gemaakt!! Toch makkelijk he, zo'n gratis babysit! Ik ben nog boodschapjes gaan doen na me werk (toch handig als je in een winkel werkt) en toen ik Gudrun gaan slapen leggen ben, ben ik nadien in gang geschoten en heb ik nog de beneden helemaal gedweild. Ben content.

Nog geen ongi maar dat hadden jullie vast al wel in het snuitje

Groetjes
Caro

Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 19:51

Iris, hoe gaat het met je Roosje??? En met jou???

En Isabelle, hoe gaat het met je zwangere buikje? Wanneer moet je nog eens op controle?

En hoe gaat het met de andere meiden???

Groetjes
Caro

Link naar deze reactie
21/03/2007 @ 14:12

Joehoeeee!!!! Alles goed met jullie en jullie prins(es)jes??? Hier ook alles prima hoor!!
Ik spreek jullie vast nog wel!

doeg
Caro

Link naar deze reactie
21/03/2007 @ 20:34
chrissy

Hey Caro,

Ben hier ook nog even snel. Ik zit op mijn werk (tijdelijk tot eind maart) en het is errug rustig. Alles is goed hier. David is met mijn man als ik werk en ze genieten allebei van de tijd samen. David vindt het erg leuk, want hij wordt enorm verwend.

Verder is alles goed met David. Hij groeit als kool, kan al omrollen en schuifelt 's avonds zijn hele bed door voordat hij eindelijk gaat slapen. Hij ligt meestal dwars op zijn zij in zijn bedje, zo schattig! Het eten gaat ook heel goed, ik maak nu mijn eigen eten (eindelijk!) en hij vindt het heerlijk. Caro, goed zeg dat je Gudrun eigenlijk nog helemaal geen potjes hebt gegeven!

Wat enorm leuk trouwens dat Gudrun kan wuiven! Ik probeer dat David ook aan te leren, maar hij snapt er niets van. Dat moet zo'n schattig gezicht zijn, zeg! En mooi dat het eten ook goed gaat. Dat van het weinig drinken herken ik echt heel erg! In het begin toen David echt goed vast voedsel ging eten (3 maaltijden per dag), moest ik echt pleiten om er een fles in te kunnen krijgen 's avonds. Gelukkig is dat nu een stuk beter en krijgt hij 3 flessen van 200ml per dag (drinkt hij niet altijd helemaal op). Hopelijk is het voor jou ook iets tijdelijks en loopt je BV niet teveel terug.

Ik zie aan je banner dat je cyclussen (cycli?) nogal lang zijn, was dat normaal voor je zwangerschap ook zo of is dat nieuw? Jullie zijn dus nog niet aan het proberen voor een tweede? Bij ons begint het ook alweer te kriebelen, gek genoeg. Ik had echt niet gedacht dat ik het zo snel alweer te pakken zou krijgen. We wachten in ieder geval tot David 1 jaar is en dan gaan we ervoor. Over 2 weken ga ik weer naar acupunctuur, want ik wil voordat David 1 jaar is al stoppen met de pil (om mijn cycli een beetje goed te krijgen) en dan wil ik niet dat de endometriose terugkomt. Daar ben ik nog het bangst voor, daarom wil ik ook graag vrij "snel" weer beginnen. Dan heb ik in ieder geval wat speling voor het geval de endometriose wel terugkomt.

Goed, ik ga maar weer eens wat doen. Nog 1,5 week werken en dan weer lekker thuis zijn met David voor 4 maand! Heerlijk...

Toedeloe!
Chrissy

Link naar deze reactie
23/03/2007 @ 19:28

Hej

Oh Chrissy, wat leuk dat je hier nog eens bent zeg!! Tof!
En niet zo lang meer werken en dan weer zo lang thuis. Heb je dan na die 4 maand opnieuw werk? Of hoe moet ik dat snappen? Iig, de tijd samen met je kindje is zalig he. Het gaat allemaal zo snel.

Ik geef geen bv meer, Gudrun wou niet meer drinken zelfs 's morgens niet meer en dus zijn we noodzakelijkerwijs moeten overstappen op flesvoeding. Afkolven heb ik eens geprobeerd en dat was echt bedroevend: na dubbel gekolfd te hebben had ik nauwelijks een bodempje!! Dus legde ik me er maar bij neer. Gudrun drinkt erg goed van haar flesjes, bijna altijd alles op. Geen wonder dat ze zo goed is bijgekomen: op 2 maand tijd 1120g!!

Leuk dat David weer wat beter drinkt. Stelt je meteen toch een pak gerust he.
Allez, tof dat je ook er niet te lang tussen wil. Wel idd een goed idee dat je op voorhand wat stopt met je pil zodat je kan ontpillen. En wat betreft die endo: schijnt dat zw zijn en bevallen bevorderlijk is om endo te genezen? Dat hoop ik van harte voor jullie!! Is je ongi dan nu echt normaal nu je de pil nog neemt?
Zelf ben ik nog altijd pilloos. We zouden er zoals je ook aan me banner kan zien er in april / mei voor gaan. 't Zal eerder mei zijn dan april denk ik. Tja, die cycli, tis een ramp!! VOorheen was ik (dacht ik) onregelmatig, maar nu???? Toen had ik cycli tussen 28 en 34 dagen. Nu is er helemaal al geen touw meer aan vast te knopen. Wel handig als je moet mikken naast je vruchtbare periode! (not!) Ach ja, tis zo he, je kan er niet veel aan doen. Iemand opperde om teunisbloemolie weer te gaan nemen, maardat ben ik nu vergeten. Misschien wel na de volgende ongi. Vind het alleen nu wel raar dat ik nu al buik- en rugpijn heb terwijl het vorige cycli rond dag 23 was. Dus hoop ik op een kortere cyclus. We zien wel.

Gudrun doet het no steeds goed, qua eten en slapen en drinken, spelen. Tis een echt schatje!!

Ik hoop ook snel nog iets van de anderen te horen!!

Bon, ik laat het hier maar bij
Groetjes
Caro

[Laatst gewijzigd door Caro - 23/03/2007 @ 19:38] - Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 20:57
Chrissy

Hoi Caro,

Ik had helemaal niet gezien dat je gereageerd had - oeps! Ik zie het nu pas. Het is hier echt een beetje stil, maar iedereen is vast druk met de kleintjes.

Jammer dat Gudrun niet meer BV wou, je hebt het toch wel een hele tijd volgehouden! David wou na 5,5 maand al niet meer. En je doet nu toch hapjes en andere dingen, dus dan is het niet meer zo heel erg.

Ik werkte trouwens alleen in Maart op tijdelijke basis bij een bedrijf (niet mijn eigen bedrijf). In juli ga ik weer bij mijn oude werk werken, dan is mijn verlof afgelopen. Ik heb dus gewoon tijdens mijn verlof even gewerkt (voor de centjes). Ik vind het wel lekker om weer thuis te zijn met David, maar het was ook goed voor hem om een maandje met zijn papa intensief om te gaan. Ik kan merken dat hij nu een hechtere band met mijn man heeft.

Zwanger zijn en borstvoeding geven vertragen inderdaad de groei van endometriose, maar genezen het niet. Er is geen (Westerse) geneesmiddel voor endometriose, het komt altijd terug. Ik ben gisteren weer met acupunctuur begonnen en dat kan er wel voor zorgen dat de endo niet meer terugkomt, dus ga ik dat sowieso blijven doen. Over 3 maandjes gaan we er dus weer voor, ik moet maar eens kijken hoe regelmatig ik ben, ik ben benieuwd. Tijdens de pil was mijn ongi normaal, stipt op tijd en geen pijn, dus ik zie wel. Wat vervelend dat jou cyclus zo onregelmatig is, ben je aan het wachten tot het wat minder lang is voor jullie weer gaan beginnen of hangt dat ergens anders vanaf? Ik wil sowieso wachten tot David een jaar is, eigenlijk niet veel langer. Ik moet dan wel weer met een keizersnee bevallen, maar goed, dat moet dan maar. Ik wil niet wachten tot David anderhalf is, dus...

Goed, tot later maar weer!
Chrissy

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 09:15

Hoi

Chrissy, ahzo. Wist het niet meer van je werk.
Bedankt om alles nog eens uit te leggen!
Hopelijk komt die endo niet meer terug he. Je hebt de pil genomen na je bevalling dan?

Tja, eigenlijk hangt het een beetje veel van mijn werk af. Ik heb nu een proefperiode. Maar omdat ik nu een arbeidsongeval heb gehad, tenminste; hopelijk wordt het zo beschouwd, weet ik niet of mijn proefperiode verlengd wordt. Want ontslagen worden nu kunnen we missen als de pest. Normaal zouden we april of mei ervoor gaan, nu weet ik het niet meer. We moeten toch wat zekerheid hebben ook he. Iig, zin om nog lang te wachten hebben we niet meer.

Fijn dat je man ook een tijdje intensief met David is kunnen bezig zijn he. Plezant. Eenmaal ze wat ouder zijn, heb je ook meer aan zo'n baby kwestie van emotionele band: ze herkennen je, kunnen lachen en spelen, heel anders dan zo'n plat babietje he.

Groetjes
Caro

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 11:28

Hoi meiden,
Tijd niets van mij laten horen....Sorry...
Ik wilde eigenlijk op dit forum gaan stoppen. Want elke keer als ik hier weer terug kwam kreeg ik weer dat negatieve gevoel...moeilijk uit te leggen.
Een gevoel van wat moet ik hier nog.
Maar afgelopen donderdag heeft mijn schoonzusje een doodgeboren kindje gekregen. Ze was gelijk met mij zwanger en ze was 6 dagen overtijd. Het kindje was al 2 dagen dood. Met de geboorte kwamen ze er achter dat er geen hartslag meer was. In het ziekenhuis werd het bevestigd...
Wat ligt geluk en verdriet dan toch dicht bij elkaar.
Ik weet gewoon even niet wat ik er mee moet. Als ik Roos zie ben ik dol gelukkig en maar toenik dat gestorven babytje zag wist ik niet waar ik het zoeken moest.
Het gevoel van die miskraam komt weer terug.Dat intens blijde en dat vreselijke verdriet. En het is ook nog eens precies 2 jaar geleden dat ik een mk heb gehad. Dit is natuurlijk niet te vergelijken, maar toch doet het weer zo'n pijn.
Ik hoop dat ik mijn hart weer bij jullie even kan luchten. Weet gewoon even niet meer waar ik het zoeken moet.
Zo raar.
Zo dat moets ik even kwijt...

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 11:14

Hoi

Iris meid, dat is vreeeeeeeeeeeeeselijk !!! Man, da's echt kippevel dat ik hier op mijn armen heb zeg. Niet te doen he. Echt supersupersupererg. Je gaat je bijna nog gaan schuldig voelen omdat je eigen kind wel gezond is he. Pff, wat ongelofelijk oneerlijk. En zo ineens of wat? Ik kan er moeilijk woorden opplakken, ik vind het echt ongelofelijk.
Ik snap nu je gevoel ook wel. Jeetje, da's niet simpel om daar mee om te gaan, ook niet als familie he.
Ik zeg het nog eens, mijn neef heeft ook een (te vroeg) geboren kindje gehad, heeft 3 dagen geleefd en dan was het voorbij. Da's echt niet te vatten zoiets.
Ik wens jou en je familie dan ook alle sterkte toe die jullie kunnen gebruiken!!

En kom maar af he, spui wat op je lever ligt, kan je alleen maar deugd doen.

Dikke dikke knuffel
Caro

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 15:54
Chrissy

Iris,

Wat afschuwelijk meid! Wat een vreselijk bericht!! Ik snap echt niet dat de dokters dat niet hebben kunnen ontdekken voor ze ging bevallen! Het kindje was gewoon al 2 dagen geleden gestorven... Ik ben er helemaal naar van. Ik vond altijd dat ze in Canada nogal overdreven waren met alle controles (zodra je je uitgerekende datum bent gepasseerd, moet je elke dag op controle komen en zodra er iets wijzigt aan de hartslag van je kindje word je ingeleid), maar als ik zo'n verhaal hoor, snap ik waarom ze hier zo angstvallig zijn.

Heel erg veel sterkte voor jou en je vriendin.

Knuffel,
Chrissy

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 17:58

Hoi meiden,
Zo weer even een poosje verder...
het is nogsteeds niet te bevatten, en zo raar elke keer als ik mijn schoonzus zie...geen buikje meer en geen kindje. En dan voel ik mij zo schuldig als ik dan Roos bij mij heb. Maar we hebben er wel een goed gesprek over gehad. Waarin ze vertelde dat ik mij niet rot hoef te voelen als ik met Roos bij hun was. Roos is Roos.
Daar ben ik wel blij om.
Chrissy, dinsdags voor de bevalling was alles nog goed, toen is ze nog bij de verloskundige geweest. Donderdags net voor de bevalling konden ze geen hardtonen meer vinden. Dus t, ja...moeilijk hoor.

Nou meiden, kom snel weer eens praten!

Link naar deze reactie
19/06/2007 @ 23:13
Isabel

Online Status Stuur bericht
Hallo iedereen,

Voor zover er hier nog iemand komt dan...
Ik wou jullie gewoon laten weten dat ik op 13 juni bevallen ben van een gezond zoontje: Arnes. Een flink kereltje van 3kg400 (ben 2 weken te vroeg bevallen) en 50 cm!

Groetjes,
Isabel

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 18:22
Chrissy

Hoi Isabel,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Is alles goed gegaan? Geniet lekker van je kleine ventje, de tijd gaat zo snel! David is nu gewoon al een jaar!

Liefs,
Chrissy

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 14:24
Em76

Hoi Isabel,

Ik heb je net al een priveberichtje gestuurd, maar bij deze ook nog even hier: van harte gefeliciteerd met je zoontje! Fijn dat alles goed is gegaan; hopelijk ben je volop aan het genieten van je ukje!

Met mij is alles goed, met Ninthe ook. Over een paar weken wordt ze alweer een jaar; wat is de tijd gevlogen... Maar ook al gaat de tijd zo snel; het is echt alle dagen genieten met haar.

Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal! Ik kom zelden meer op deze site, en eerlijk gezegd vind ik het ook wel prima zo. Maar ik besefte opeens dat ik nooit echt netjes afscheid heb genomen hier. Dus voor wie dit nog leest: meiden, het ga jullie allemaal goed, dank voor alle steun die ik in het verleden van iedereen heb gehad en wie weet komen we elkaar nog eens tegen, ergens op het grote world wide web...

Liefs, Em

Link naar deze reactie
29/07/2007 @ 20:09

Hoikes

Man, ik kom hier ook nog eens binnenwaaien zeg... pff.

Isabel, supersupersupergefeli met je zoontje!! Geweldige kerel zeg, en zeker voor 2 weken te vroeg! Sorry voor de late reactie hoor.

Ik heb ook goe nieuws maar dat zien jullie wel aan me banner.

Blij dat het met jullie kindjes ook zo geweldig goed gaat!

Proficiat aan de (bijna) peutertjes!! Goed gevierd?

Groetjes
Caro

Link naar deze reactie
01/08/2007 @ 07:16

Gelukkige eerste verjaardag Ninthe!!! Vieren maar hoor! Lekker kadootjes krijgen, joepie!!

Link naar deze reactie
02/08/2007 @ 15:23

Caro wat een super nieuws!
Hoe voel je je??
bijna 12 weken! Tjee zeg spannend!
Was je trouwens snel zwanger??

Isabel, ik had het al gehoord, maar nogmaals: van Harte Gefeliciteerd!

Em, Gefeliciteerd met de kleine meid haar 1e verjaardag!
Op dezelfde dag jarig als mijn man!

Hier alles prima. Roos is nu een half jaar, en het gaat echt allemaal super snel!

Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 22:53

Hoi

Iris, merciekes! Ja, al weer bijna 12 weken. Gaat snel he. Veel sneller dan met Gudrun eigenlijk, maar ja, toen zat de angst er meer in en nu weet ik meer wat doen he met dat kleine spruitje.
Was van de eerste keer al prijs!! Rapper kan niet he. Had wel geen pil ofzo genomen nadat Gudrun was geboren.

Amai, Roos al een half jaar zeg!!! Gos gos gos. Hoe gaat het met haar??? Proficiat met je 6 maandertje he!

En hoe is Ninthe haar verjaardag geweest Em?? Leuk hoop ik.

Buikfoto op profiel.

Groetjes
Caro

Link naar deze reactie
06/08/2007 @ 17:28

Caro, ik heb net je foto's zitten kijken op je profiel.
Wat leuk zo'n roodharig meisje! Roos word ook een rode Roos hihihihii.

O, jee huilend kind hier...

Link naar deze reactie
13/08/2007 @ 08:51

Hoi

Iris, ben eens naar je profiel gaan kijken maar ik zie geen foto's van je RR (rode Roos ;) )
Zet je er eens fotootjes op?

Hier is onze meid nog steeds zo rood als koperlood, haha. Mijn schoonmoeder hoopte eigenlijk stiekem dat ze ging blond worden, ik hoopte vooral dat ze zo bleef. Ik vind dat gewoon PRACHTIG!! Mijn man is ook roodharig, haha. Hij kan het niet loochenen dat ze van hem is, haha. Ben eens benieuwd naar spruitje 2.

Hoe ist met de kindjes???

Groetjes
Caro

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >