< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » (bijna) geen kwaaltjes, toch zwanger???

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
(bijna) geen kwaaltjes, toch zwanger???
10/01/2007 @ 11:43

Online Status Bekijk profiel
Hoi meiden!

Had al veel eerder willen schrijven. Het heeft even geduurd, maar hier mijn afgelopen maand in een notendop.
Roosje ligt net even te slapen.... Als een Roosje, zegmaar.

Zoals jullie al weten, kreeg ik 3x per week een ctg-scan met bloeddrukmeting. Bij 40 weken en 1 dag ben ik uiteindelijk in het ziekenhuis gehouden, omdat bloeddruk verder begon op te lopen. Pas 's avonds hoorde ik, dat ik volgende morgen ingeleid zou worden. Dan schrik je wel even, morgen al?! Toen ging alles heel snel. 's Ochtends twee tabletten ingekregen en na een uur was er nog niks gebeurd. Roos wilde niet indalen en de weëen kwamen ook niet op gang. Toen is om half 11 besloten, om niet langer te tobben en dat ik een keizersnede zou krijgen. Toen werd ik gelijk klaargemaakt voor de OK en kreeg daar een ruggenprik. Niet prettig.
Afijn, 12 uur begon de operatie en 12.05 uur was Roosje er al. Ik moest nog even blijven om dichtgemaakt te worden.
Roosje huilde meteen dus dat was al gelijk een geruststelling. Toen kwam Jan (mijn man) vertellen, dat ze helemaal gezond was, met alles erop en eraan. Joepie!!!

Achteraf schijnt, dat ik toch veel bloed verloren was. Hb-gehalte was heel laag en mijn bloeddruk was ook even ver gezakt. Dat bloed heeft zich opgehoopt in mijn buik, achter de wond. Ik had een hele pijnlijke, blauwe buik. Kon niet rechtop lopen. Leek wel 1 grote bloeduitstorting van mijn schaamstreek tot mijn navel. Dat deed heel pijn, ook door de druk. Heb ook altijd pech! Dat bloed moet door je lichaam worden opgenomen, maar koos bij mij de kortste weg, door de wond. Het stroomde eruit, bah!
Dus 12 dagen na geboorte van Roos lag ik weer in het ziekenhuis. Uiteindelijk was het beter voor het herstel, dat de druk eraf was.
Nu, na een maand, is de wond nog steeds niet helemaal dicht. Elke dag moet ik het afplakken omdat er nog steeds wondvocht uitkomt. Errug vervelend.
Door dit hele gebeuren heb ik niet echt van de eerste weken kunnen genieten, helaas.

Je weet ook niet wat normaal is. Het was tenslotte mijn eerste keer. In het ziekenhuis lag Roosje bij me, maar kon haar niet een oppakken als ze huilde. Ik was helemaal verscheurd van binnen. Dat is zo erg. En Jan sliep natuurlijk thuis, terwijl je hem dan juist zo nodig hebt.
Het is op zich een goed ziekenhuis, maar elke keer andere zusters die de kamers binnenlopen en voor je het weet weer ziekenhuiseten voor je neus. Erg druk, kon ik er heel slecht tegen.
Gelukkig had Jan een maand vrij genomen, want zonder hem waren Roos en ik echt verloren.
Jan doet het hartstikke goed. Hij geniet ervan om Roos te verzorgen, zelfs de luiers verschonen!

Achteraf heb ik de natuurlijke bevalling wel gemist in dit verhaal. Je leeft zo naar je bevalling toe. Breken eerst je vliezen of komen eerst de weeën? Waar ben je dan en waar is Jan? Hoe voelt een wee? Was ik allemaal erg benieuwd naar. Maar ook voor het herstel erna. Je bent dan veel sneller weer op de been.

Met mij gaat het nu wel weer beter. Moet nog wel weer conditie opbouwen. Vergeet dikwijls mijn ijzertabletten. Tekort daaraan maakt je ook slapper.

Het gekke is, dat je hele leven even stilstaat. Maar als je zelf ook al weer op kraamvisite bent geweest, voel je dat het leven weer gewoon doorgaat.

Gisteren naar het consultatieburo geweest. Alles in orde!
Weegt inmiddels alweer 4800 gram en is al 56 cm lang. En dat pas na een maand.

Borstvoeding slaat dus goed aan. Heb in het begin erg last van stuwing en tepelkloven gehad. Door de stuwing stond mijn borst zo strak, dat er haast geen tepel gevormd kon worden. Moest ik eerst een beetje afkolven. Goh, wat had ik een pijn. Ben toen tepelhoedjes gaan gebruiken en dat was een feest van verlichting. Die gebruik ik nog steeds. Geweldige uitvinding. Als de eerste druk eraf is, probeer ik het soms nog weleens zonder.
Ben nu al wel bezig te verzinnen, hoe we het afkolven voor als ik weer ga werken, zullen aanpakken.

Verder probeer ik een ritme te vinden, tussen de voedingen en het slapen van Roos door. Dat vind ik best lastig. Zeker als je ook afspraken wil maken...

Oops, Roosje roept alweer...
Moet verschoond worden en in bad en dan alweer de borst.
Tijd vliegt zo snel voorbij!!!

Nou, ik hoop, dat alles goed met jullie gaat.
Ben nog steeds benieuwd naar jullie ervaringen..
Volgende keer weer wat meer.

Liefs,
Esther x

[Laatst gewijzigd door Esther - 10/01/2007 @ 14:26] - Link naar deze reactie
13/01/2007 @ 15:55
Chrissy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Esther,

Wat een verhaal, zeg! Dat is best heftig! Ik heb dus ook een keizersnee gehad en ik moet zeggen, dat het bij mij echt een stuk beter gegaan is. Ik kon David gewoon oppakken, die eerste nacht ook al. Ook mocht mijn man de hele tijd bij me blijven, dus ook 's nachts en ik had een kamer voor mezelf, dus dat was heerlijk. Ik heb wel veel pijnstillers gehad de eerste weken, maar ik vond het herstel echt heel erg snel. Maar dat is bij iedereen anders en jou geval klinkt echt veel serieuzer. Echt akelig dat het zo gelopen is. Maar wel goed dat de borstvoeding goed gaat en dat je nu echt van Roos kan genieten. Het is inderdaad moeilijk om een ritme te vinden, ik ben pas echt een beetje een ritme gaan krijgen toen David 3 maand oud was...

Hier gaat alles goed met ons. Ik heb gisteren David's eerste tandje ontdekt!! Wat gaat de tijd toch snel. Hij kan ook al redelijk goed zelf zitten, maar na een tijdje valt hij wel om. Hij eet al heel goed, 3 maaltijden per dag en dan 's ochtends vroeg een fles. Hij slaapt niet meer echt de nacht door, al is het maar hoe je het bekijkt. Voor 3 dagen sliep hij tot een uur of 7 door, nu wordt hij weer elke ochtend tussen 4 en 5 wakker. Maar hij gaat ook vroeg naar bed, dus daar ligt het ook aan. Maar ik kan dat niet veranderen, om 6 uur is hij gewoon echt toe aan bedtijd. Hij groeit er op een gegeven moment wel uit, denk ik zo maar. Hij is ook een grote jongen .

We gaan over iets meer dan een week naar Nederland, ik heb er echt superveel zin in! Ik heb er alle vertrouwen in dat David het goed zal doen tijdens de vlucht, hij slaapt zo makkelijk! Hopelijk huilt hij niet veel, al doet hij dat normaal gesproken ook niet.

Goed, ik ga er vandoor. Hopelijk is alles goed met de andere meiden - Koosje, heb je je foto's al kunnen verkleinen?

Liefs,
Chrissy

Link naar deze reactie
19/01/2007 @ 09:53

Hé Chrissy,

Bijna is het zover : Weer even terug naar ons kikkerlandje!
Ik wilde je alleen even een goede reis toewensen en veel plezier hier!

Liefs,
Esther x

PS. Naar welke plaats ga je?

[Laatst gewijzigd door Esther - 19/01/2007 @ 09:54] - Link naar deze reactie
25/02/2007 @ 19:04
chrissy

Hallo meiden,

Wat is het hier stil! Is alles goed met iedereen of zijn jullie gewoon druk met je kindjes? Ik ben weer terug vanuit Nederland en het was fantastisch. Het was enorm gezellig met mijn familie, ik mis ze nu al.

De vlucht naar en van Nederland ging ontzettend goed. Tijdens de vlucht daarheen sliep David 6 van de 7 uur, half op mijn man's schoot, en half op mijn schoot. Hij huilde helemaal niet en was erg tevreden. Op de weg terug had ik gelukkig een reiswiegje, dus hij had daar lekker in gespeeld en geslapen. Dus ik had een beetje mijn handen vrij, echt lekker.

David is alleen nu heel erg van slag. Hij wil niet echt eten, veel veel minder dan normaal. Hij had vannacht om 4 uur een fles gehad en gaf vervolgens de helft ervan over op mijn man. Toen was hij heel erg zielig en huilde heel veel, dus ik heb een paar uur met hem op mijn arm gezeten terwijl hij in mijn armen sliep, de lieverd. Heel zielig was hij en tegen de morgen at hij wat pap en dronk hij een hele fles water. Gelukkig maar, want hij mag natuurlijk niet uitdrogen.

Goed, verder niet veel te melden. Hopelijk is alles goed met jullie en komen jullie hier nog eens een keer.

Groetjes!
Chrissy

Link naar deze reactie
02/03/2007 @ 11:33

Hé Chrissy, en de andere meiden,

Ja, ik ben er nog, hoor. Het leven is nu een stuk drukker, maar ik geniet van Roos nog elke dag. Ze doet het zo goed. Slaapt lekker door 's nachts, huilt bijna nooit. Echt een gemakkelijk kind. Wij boffen!

Ik geef nog steeds borstvoeding en dat gaat ook goed. Ik heb genoeg! Deze week heeft ze 2 ochtenden kunnen wennen op het kinderdagverblijf. Heeft het er wel naar de zin, geloof ik. Hebben daar van die leuke dingen om mee te spelen. Ik heb wel de hele tijd met een knoop in mijn buik gelopen tegen het huilen aan. Voor mama's is het ook wennen natuurlijk. Fotograaf was er toevallig ook.
Ik laat flesjes van 200 cc met borstvoeding achter. Maakt haar niet uit van wie ze het krijgt, als ze het maar krijgt. Gaat helemaal op. Is ook een flinke meid, hoor. Gelukkig duimt ze ook op duim en wijsvinger. Doet ze vanaf 2 maanden. Dan hoeft ze niet de hele tijd aan de borst. Hopen dat ze het op tijd weer afleert i.v.m. gebit. Speentje wil ze niet.

Maandag is mijn zwangerschapsverlof voorbij en moet ik weer aan de bak, drie dagen in de week (ma-wo-vrij). Zal wel weer wennen zijn. Beetje gemengde gevoelens over. Moet ik mijn kleintje missen. Maar goed, heb hele gezellige collega's. Dus dat komt wel goed.

Dinsdag 6 maart weer naar consultatiebureau. Is ze bijne 3 maanden alweer. Tweede inenting krijgt Roos. Vorige keer op het moment supreme alleen gehuild en 's avonds een dramatisch huiluurtje gehad. Dus dat viel wel mee. Hopen dat ze er nu weer zo weinig last van heeft.
Doen ze in Canada ook inenten?

Waar in Nederland ben je geweest?
Wel fijn dat het zo goed ging in het vliegtuig. Toen wij van Turkije terugvlogen, zat er een jongetje de hele vlucht van drieenhalf uur te jammeren. Werd je echt gek van. Boze gezichten. Is jou gelukkig bespaard gebleven.

Maar mijn spruit moet weer eten.
Tot de volgende keer weer.

Lieve groetjes,
Esther

PS. Ik heb weer wat foto's aan mijn profiel toegevoegd.

[Laatst gewijzigd door Esther - 02/03/2007 @ 16:03] - Link naar deze reactie
24/03/2007 @ 20:18

Ik wil even mededelen dat ik zwanger ben van de 2e !!!

Bij jullie ook een 2e in de toekomst??

groetjes !

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 08:57

Nou, Sabine, gefeliciteerd, meid!!!
Heb je lekker weer een kleintje in je buik.
Is toch wel een lekker gevoel.
Je hoort toch alom, dat je dat gaat missen na de geboorte.
En dat is ook wel zo. Alle nare dingen van de vorige bevalling zijn inderdaad ook allang weer vergeten...
Is alles toch lekker weer goed gekomen bij jullie. hè.
Dat jullie fijn weer bijelkaar zijn. Toppie!
Dan kun je deze zwangerschap echt delen met je gezin.

Wij denken ook stiekum wel weer aan een tweede, hoor.
Als ik er weer zo een als Roosje krijg, dan teken ik gelijk bij, hahaha.
Ik word dit jaar 36 dus we willen niet te lang wachten. Is ook wel leuk voor de kids als ze bijna even oud zijn.
Het is wel handig als Roos dan al kan lopen en een beetje zelfstandig is. Misschien beginnen we weer, als ze een jaar is. Weet natuurlijk niet of er weer twee jaar overheen gaat.

Voor nu moet ik nog steeds een beetje mijn draai vinden, omdat ik weer drie dagen per week werk. Is toch best zwaar.

Geniet maar weer lekker van die bijzondere tijd!

Groetjes,

Esther

PS. Hoe zou het met de andere meiden zijn???
Alles goed met Koosje? En Chrissy?

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 18:52
Chrissy

Hoi hoi,

Sabine, gefeliciteerd hoor! Dat is wel lekker weer snel gegaan!

Hier wordt er ook al gesproken en gedacht over een tweede. Ik wilde altijd lang wachten, maar ik heb een hekel aan de pil en als ik niet wil dat mijn endometriose terugkomt dan is het of de pil of zwanger worden. Dus om niet teveel mijn lichaam te belasten met hormonen, wil ik toch mijn tweede kindje vlugger hebben dan oorspronkelijk gepland. Dus we gaan ervoor als David een jaar is. Ik sluit je aan bij jou, Esther, als mijn tweede zo makkelijk is als David heb ik niets te klagen. Hij is zo'n fantastisch kind! Ik mis het zwanger zijn helemaal niet, maar goed, mijn zwangerschap van David was supermakkelijk, dus ik kijk er ook niet tegenop ofzo.

Ik heb nu een maand aan het werk (gewoon tijdelijk, dit is mijn laatste week) en het bevalt me wel. Ik werk deze week wel fulltime en dat vind ik echt niets. Ik kijk er wel weer naar uit om met David thuis te zijn, maar het is wel lekker om iets anders te doen tijdelijk. Ik ga in juli pas weer helemaal aan het werk, 4 dagen werken waarvan 1 thuis.

Ik hoop dat alles goed is met Koosje, die hebben we ook al een hele tijd niet gezien.

Groetjes,
Chrissy

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 08:48

Hoi Esther..

Je hebt niet veel keus he als je rekening moet houden met je leeftijd... Je wordt toch steeds minder vruchtbaar en ook meer kans op complicaties.. ( al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn). Qua leeftijd hoef ik daar gelukkig geen rekening mee te houden.... ben nu net 22 , en zal ook 22 zijn als ik beval..Bij Myrthe was ik 20 toen ik zwanger werd en 21 toen ik beviel... Dus dat is nog wel jong he;)...

Ik heb nog echt nergens last van... Het liefst zou ik nog elke dag testen om te kijken of het echt zo is !.. Ik geloof het niet zo eigenlijk.. totaal geen kwaaltjes... Soms ben ik wel bang voor een miskraam hoor... ( al eens eerder gehad..)
Nou ja.. vandaag even kijken of ik een afspraak bij de vk kan regelen..

xx

Link naar deze reactie
28/03/2007 @ 10:17

De afspraak is gemaakt !... Nog 3 weken wachten!.. pfff.. en dan nog eens 4 weken wachten op een echo.. krijg de echo pas ergens halverwege mei!.. Dat duurt zo lang...
hihi maar hopelijk wordt het wachten beloond..! hihi....

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 12:10

Hee meiden!

Wat leuk weer van jullie te lezen, en Sabine wat geweldig dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd!!
Het is inderdaad heeeeel lang geleden dat ik iets van me heb laten horen (alweer, lijk ik niet te kunnen verbeteren...), het aloude smoesje: druk druk druk. Jullie zullen het waarschijnlijk wel begrijpen als moeder zijnde, je komt nauwelijks meer aan jezelf toe. En als je al even je handen vrij hebt, zijn er zoveel dingen te doen dat mailen er vaak bij inschiet.
Hier gelukkig ook alles helemaal goed, Robin groeit als kool, ze is alweer 4 maanden vandaag! Echt een grote dikke baby is ze niet maar wel hartstikke gezond en heel veel lachen. Ze leert elke dag meer en ik vind het zo leuk om te zien hoe ze die sprongen maakt en steeds meer reageert op alles! Als het me lukt zal ik nog een paar foto's op mijn profiel zetten.
Inmiddels ben ik ook weer aan het werk (3 dagen in de week vervangend werk op Schiphol vanwege bv, over een paar maanden weer vliegen) en ik vind het wel weer lekker. Weer andere gesprekken dan luiers en andere geluiden dan babygepruttel...Even weer 'Koosje' zijn ipv mama en dat voelt wel goed! Jullie begrijpen wel wat ik bedoel he?
Robin blijft dan óf thuis met papa, óf gaat naar het KDV en vanaf volgende maand naar een gastoudergezin. Tot nu toe gaat het goed!
Blij te horen dat het met jullie en jullie kids ook zo goed gaat, gaat snel he, ze zijn zo groot! En allemaal denkend of toe aan de tweede al...hier niet trouwens hoor, wij hebben besloten het bij 1 te laten gezien onze leefstijl en mijn leeftijd ook (39 alweer!) We zorgen gewoon dat Robin straks heeeel veel vriendjes en vriendinnetjes in de buurt heeft, en neefjes en nichtjes veel ziet, dan hoeft ze niet eenzaam te zijn, haha!
Meiden, ik moet weer moederen, Robin meldt zich weer, zie je wel dat ik veel te weinig tijd heb...
Ik ga weer proberen mijn leven te beteren en vaker te schrijven, maar kan nix beloven ...

Heel veel groetjes en geniet van het mooie weer met jullie ! Koosje

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 16:19

Hee dames...

mooi weertje he !
Eigenlijk te mooi om dat achter de computer te gaan zitten maar wil jullie toch even laten weten dat Myrthe sinds gisteravond haar eerste tandje doorheeft ( voor haar linksonderin!)

Vandaag een spoedecho gehad omdat ik bloedverlies had ( heel weinig maar wel met slijm enzo daarom wilden ze het toch even checken ) Ik ben iets minder ver als dat ik dacht.. 4 daagjes.. dus nu 3 december uitgerekend...! KIndje was nu 1.92 cm...Verder was alles goed.. mooi kloppend hartje... ( nog niet gehoord helaas! )Maandag moet ik weer, dan alleen om bloed te laten prikken voor bij de nekplooimeting...
Ik krijg dan denk ik ook te horen wanneer mijn volgende echo is..
Een fotootje meegekregen van de beeb :).. erg leuk...
Toch wel een geruststelling... al kan er nog van alles fout lopen...

Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 12:39

dames waar zijn jullie??

Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 22:22

Hoi Sabine,

Ik ben er nog, hoor!
Tja, het leven is een stuk drukker geworden. Wel leuk!
Ik merk wel dat het leven veranderd is met een kleintje, veel socialer. Vind het nu ineens leuk om ook met andere gezinnetjes met kids af te spreken en je trekt ze nu ook meer aan.
We zijn ook nog bezig om de voortuin opnieuw aan te leggen, waar ook veel tijd in gaat zitten.
Laatste maand een beetje de blues gehad, maar dat hoort bij het ontzwangeren, denk ik. Het gaat verder eigenlijk allemaal wel goed. Papa doet het ook goed.

Jij bent al weer lekker het eerste trimester door, hè!
Gefeliciteerd! Voelt het goed weer?
Het blijft toch altijd weer spannend, hè!
En al die onzekerheden weer....
Gelukkig was je echo goed. Hele geruststelling, lijkt me!

Wij zijn ook voornemens om voor een tweede te gaan, maar wil dan nog wel heel even mijn eigen lichaam terug. Al is het maar voor een halfjaartje. Ik geef nog steeds volledige borstvoeding. Roos eet dus, incl. de zwangerschap, al 15 maanden alleen van mij. Ben ik best trots op, hoor. Ze is ook best flink. Hollandse welvaart! Maar nu de zomer eraan komt en wij naar Spanje gaan, wil ik ook weleens eens gewoon lekker terrasje pakken en Sangriaatje drinken, zonder ergens op te hoeven letten. Lekker weer eens een keertje stappen, lijkt me ook wel wat.
Als Roos een jaar is, ben ik er misschien wel weer aan toe. Ben ik al wel 36 jaar!
Kan ik allemaal onderzoeken krijgen, maar of je daar nou echt wijzer van wordt????? Maar ik rook nog steeds niet!! Houwen zo!!

Ik zit nu op 5 voedingen per dag, maar wil het terugbrengen naar 4 voedingen door de bijvoedingen. Ze is nu ook al bijna 6 maanden, dus wordt het wel tijd.
9 Juni gaan we dus twee weken met de auto naar Spanje, voor het eerst met de kleine. Heb ik echt zin in! Dan kunnen we fijn oefenen met eten enzo. Nu ze wat groter wordt, is voeden soms toch wat pijnlijk. Elke keer de flessen uitkoken en kolven op het werk wordt ik ook langzamerhand weleens zat. Toch is het ook heel intiem, dus hou ik de ochtend en de laatste voeding er nog wel even in, denk ik. Ook wel handig tijdens de reis.

Roos haar middelste ondertanden zijn ook doorgekomen! Ook begon ze zich vorige week om te rollen. De sprongetjes volgen steeds sneller. Gisteren hebben we voor het eerst een Bambix-rijstwafeltje gegeven. Beetje vreemd, beetje kokhalzen. Vandaag heeft ze voor het eerst haar eerste hapje (potje) gehad, appel. Dat vond ze echt heerlijk.

We hebben echt zo geboft met Roos. Ze is zo'n vrolijk en lief kind. Beetje het temperament van haar moeder, gulzig en soms ongeduldig. Ze huilt eigenlijk nooit en slaapt goed door. Het ontroerd me bijna dagelijks nog.
Op het kinderdagverblijf gaat het ook hartstikke goed. Kan zich goed vermaken en als ze zingen, brabbelt Roos er gewoon bovenuit.

Hoe zit het met jouw hormoontjes?
Als alles goed gaat, kan Myrthe zelf al een beetje lopen, als bij jou de buik in de weg gaat zitten. Is wel zo praktisch.
Voelt deze zwangerschap hetzelfde of anders?
Wil je weten wat het wordt?
Helaas kun je deze keer niet meer zomaar een dutje doen, als je moe bent.
Ik vraag me soms af, of ik van twee kinderen evenveel zou kunnen houden, als ik nu van Roos doe. Maar dat lijkt me toch wel...

Nou, ik ga je veel succes wensen met je zwangerschap.

Tot de volgende keer weer.

Groetjes,
Esther

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 15:45
Chrissy

Hoi meiden,

Het is echt al lang dat ik hier niet ben geweest. Het is zoals Esther zegt: zo druk nu je een kindje hebt. En ik ben nog niet eens weer aan het werk! Maar er zijn zoveel leuke dingen te doen, vooral nu het weer mooi is. Lekker naar buiten met David, daar kan ik enorm van genieten.

Leuk dat je weer zwanger bent, Sabine. Ik heb er ook wel weer zin in, al willen we nog een maand of 2 wachten. David is dan een jaar en een paar maand en dan vind ik het wel goed. Ik doe ook weer acupunctuur, dus alles wordt alweer klaargestoomd voor nummer 2 .

Met David gaat het goed. Hij eet enorm goed, hele grote borden, dus dat is geweldig. Hij is geen dikke baby, maar wel heel erg lang, dus daar zal al het eten wel naartoe gaan. Hij kan al een week of 2 lopen (als hij onze beide handen vasthoudt), wat heel erg schattig is. Hij wil het dan ook echt elk moment van de dag doen en wordt heel erg boos als ik hem even neerzet. Gelukkig is hij een paar dagen geleden ook gaan kruipen, dus hij kan nu zichzelf voortbewegen zodat ik niet elke keer met hem hoef te lopen. Niet dat ik het niet leuk vind, maar ik moet soms ook een keer naar de WC en zelfs dat vond meneer niet goed .

Koosje, hoe gaat het met Roos in het gastoudergezin? Dat lijkt mij zelf echt een ideale oplossing. Ik ga over anderhalve maand weer aan het werk en gelukkig is mijn zusje hier dan voor een jaar. Dan hoef ik David ook niet weg te brengen. Maar na dat jaar - als ik niet weer zwanger ben en met verlof ben - moeten we een andere oplossing vinden. Ik ben er nog niet zo erg mee bezig, we zien het tegen die tijd wel.

Verder is het lekker zomer. Mijn broertje komt over een week met zijn vriendin voor 3 weken en we gaan dan een weekje naar een vakantiehuisje. Daar heb ik echt heel erg veel zin in. En daarna komt mijn zusje al en dan gaan we nog 2 weken weg naar Nova Scotia (in het oosten van Canada). Daar gaan we naartoe rijden (ongeveer 18 uur rijden) en het zal me benieuwen hoe David het gaat doen in de auto. Hij is meestal redelijk goed in de auto, dus...

Meiden, geniet lekker van de kids en ik hoor het wel weer!

Liefs,
Chrissy

Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 11:58
Koosje

Hallo meiden!

Gelukkig zijn we er allemaal nog af en toe en houden we elkaar toch nog een beetje op de hoogte, nou mijn beurt:

Wij zijn gisteren teruggekomen uit het ziekenhuis met Robin, waar ze 6 dagen heeft gelegen met iets waarvan we nog steeds niet weten wat het was.
Vorige week donderdag werd ze onwel bij de gastouder, ze was helemaal slap geworden en reageerde niet meer en vervolgens ging ze heel erg spugen. Die vrouw heeft toen de ambulance gebeld (gelukkig heel adequaat gereageerd!) en zo is ze afgevoerd naar het ziekenhuis waar ze vervolgens allerlei onderzoeken kreeg.
Toen ik haar zag daar schrok ik me natuurlijk kapot! Ze huilde heel hard en zag lijkbleek en keek heel paniekerig om zich heen zonder iets te zien, ze leek wel blind. Ze was ook ontroostbaar en had duidelijk ergens last van, en werd uiteindelijk pas rustig omdat ze helemaal uitgeput was.
In de dagen daarna heeft ze nog heel veel gespuugd waardoor ze besloten hebben haar sondevoeding te geven en haar aan het infuus te leggen, aan de monitor lag ze al. Ze hebben bloed, urine en ontlasting onderzocht, foto's en echo's en scans van haar buik en hoofd gemaakt (ze dachten nog aan epilepsie), maar uiteindelijk niks kunnen vinden.
Waarschijnlijk is het dan een virus van het een of ander geweest, maar ze kunnen niet op alle 1001 virussen testen dus komen we er nooit achter welk was.
Na 4 dagen knapte ze al een heel stuk op en hield ze weer voeding (friso 1 nog steeds) binnen en op dag 6 mocht ze dan gelukkig mee naar huis! Wat waren we blij!
O, je wilt niet weten hoeveel zorgen je je maakt als je je kind zo ziet....We hebben heel wat traantjes vergoten, je voelt je zo ontzettend machteloos als je kleintje daar hulpeloos en doodziek in dat bed ligt aan allerlei draadjes.
Maar we kijken nu weer vol goede moed naar de toekomst en gaan ervan uit dat het weer helemaal goed is met ons meisje, en dat het niet weer gebeuren zal! Je weet het natuurlijk nooit maar we denken positief!
Morgen nog een gesprek met onze gastouder. Die was zo enorm geschrokken dat ze in eerste instantie niet meer op Robin wou passen, bang dat het opnieuw zou gebeuren. Dat snap ik wel heel goed hoor, maar aan ons de taak om haar ervan te overtuigen dat de kans klein is en dat het iedereen kan overkomen, zo'n virus. Ik kan zo wat voorbeelden noemen van mensen die heel erg ziek zijn geweest en niet hebben kunnen achterhalen wat het was. Hopelijk durft ze het straks toch weer aan met ons en komt het vertrouwen weer helemaal terug!

Afgezien van dit hele verhaal gaat het hier hartstikke goed! Robin is ook de liefste baby van de wereld, lacht heel veel en huilt eigenlijk alleen als ze honger heeft of moe is. Ze kan het heel goed aangeven hoe ze zich voelt. We zijn echt superblij met haar!
We hadden vorige week met het eerste fruithapje willen beginnen, toen dat hele gebeuren roet in het eten gooide, dus waarschijnlijk gaan we volgende week kijken of het lukt. Lijkt me wel heel leuk. Dan stappen we ook over op de opvolgmelk, tot nu toe heb ik friso 1 en borstvoeding gegeven.

O, ik moet even naar Robin toe, die wil aandacht.
Fijn dat het met jullie allemaal zo goed gaat ook, ik blijf de verhaaltjes lezen hoor, ben heel benieuwd hoe het jullie verder vergaat!
Veel liefs en tot schrijfs weer! Koosje

Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 21:19

Oh, Koosje,

Wat verschrikkelijk allemaal! Ik zou ook ik niet weten, hoe ik het had, hoor. Wel goed dat je al zolang, netals ik, borstvoeding hebt gegeven. Daardoor zal Robin vast veel sneller zijn opgeknapt. Ben in ieder geval heel blij dat het weer beter gaat. De gastouder draait ook wel weer bij, denk ik. Die heeft toch ook inmiddels een band met Robin opgebouwd.

Wij zijn vorige week ook met fruit/groentehapjes (voor 4 maanden) begonnen (eerst halve potjes), maar dat gaat zo goed en went heel snel. Morgen gaan we 2 weken naar Spanje en dan nemen we potjes voor 6 maanden mee. Kan ze net iets meer kauwen.

Nu snel weer verder met pakken.

Nou zijn we allemaal weer even geupdate, gezellig. Volhouden!

Liefs weer,
Esther

Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 22:50
Chrissy

Oh Koosje,

Wat een vreselijke schrik hebben jullie meegemaakt! Ik zou daar echt enorm van in de paniek raken, zeg! Gelukkig is ze weer opgeknapt en ja, virussen kunnen echt venijnig zijn. En soms kom je er inderdaad nooit achter wat het nu geweest is. Ik hoop echt dat het niet weer gebeurt. En die gastouder zal ook wel weer bijdraaien, ik kan me best voorstellen dat ze geschrokken is, maar toch...

Gelukkig gaat het verder allemaal goed met Robin. Ik denk altijd dat jullie kindjes net zo oud zijn als David, maar dat is niet zo. Dus ik sta soms te kijken dat ze nog geen potjes eten - haha. David at ook pas potjes met 6 maand. Hij eet nu echt heel goed, vaak gewoon met de pot mee. Zo handig is dat!

Esther, heel veel plezier in Spanje. Hopelijk doet Roos het goed onderweg .

Tot snel!
Chrissy

Link naar deze reactie
21/06/2007 @ 17:24

Hier weer even een teken van leven van mij!

Allereerst : Chrissy gefeliciteerd met je zoon! Een jaar geleden had je zo'n klein ventje op je buik! En nu issie alweer zo groot haha.. ! Super he? Wat heeft ie allemaal gekregen voor zn 1e verjaardag?? Leuk dat jullie voor een 2e gaan! Zijn we dalijk weer lekker samen zwanger haha!

Koosje wat eng ! Wil de oppasmoeder wel blijven oppassen? hebben jullie dr kunnen overtuigen? Wordt er verder nog onderzoek gedaan naar je dochter?

Esther jouw vakantie met je kleine meid is weer bijna afgelopen... hoe beviel het ? En het reizen? Wij willen ook graag nog even met zn 3tjes weg voor de baby zich aankondigd... Ver rijden durf ik niet met Myrthe.. terwijl ze echt de makkelijkste baby is die ik ken.. maar ik denk dat ik haar er geen plezier mee doe...
Misschien maar gewoon een weekendje weg... Ik ga eind aug met een vriendin naar Parijs... eerst zou Myrthe mee.. maar eigenlijk heeft ze er niets aan.. dus laat ik dr lekker bij papa...

Esther ik vraag me ook vaak af of ik van de 2e net zoveel kan houden als van Myrthe... maar hoe verder ik zwanger ben hoe zekerder ik er van wordt dat dat zeker kan! De zwangerschap ervaar ik totaal anders... er wordt ook anders gereageerd uit je omgeving.. Het " magische" is er vanaf... en blijkbaar vindt je omgeving een 2e kind een logisch gevolg haha... Ik heb ook niet heel veel tijd om echt bij deze zwangerschap stil te staan bij myrthe keek ik elke dag wel een paar x in de spiegel of ik al dikker geworden was en las ik alle babyboekjes die ik maar kon vinden... Nu lees ik alleen het namenboekje heel af en toe ! We hebben het zo druk dat we nog niet eens echt bezig geweest zijn daarmee.. Ik hoop dat Myrthe in december inderdaad al wat kan stappen... ze is langzaam in dr ontwikkeling... ze is een beetje lui haha... ze kruipt nu ook nog niet en staan doet ze ook niet... waarschijnlijk slaat ze het kruipen over denken ze... ik vind het prima... laat alles maar lekker op haar eigen tempo doen... als ze 12 is kan ze vast wel staan en lopen haha;)

Ik voel sinds vorige week dinsdag de baby bewegen.. 15 weken en 1 dag... ( sinds afgelopen zaterdag weet ik zeker dat dat ook echt de baby is) eerst dacht ik nog aan mn darmen.. maar dat komt omdat er verjaardagen waren en veel taart en ander zoet eten.. ik eet nu echt alleen gezond eigenlijk en toen dus even niet..

Ik hoop dat jullie ook lekker genieten van jullie kleintje... oh ja.. als jullie nog leuke namen hebben ... graag jullie lijstjes hier ;) hihi....

liefs,

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 20:55

Hoi meiden,

Allereerst, Chrissy, nog gefeliciteerd met Antons eerste verjaardag! Beter laat dan nooit, toch!?
Wat gaat de tijd toch snel, hè.
Roos is ook alweer bijna 7 maanden.
Maar je bent weer vruchtbaar, zie ik, grin grin.
Ga je weer spannende tijden tegemoet, hoor!

Spanje is goed te doen in juni. Fijne temperaturen en nog niet zo druk. Zitten natuurlijk altijd veel Nederlanders, wat ook erg gezellig is. Maar het was heerlijk!
De heenweg (ca. 1500 km)hebben we 's nachts gereden en Roosje sliep dus bijna het hele stuk. De terugweg (16 uren)overdag hield in, dat ik vaak achterin ging zitten om te voeden, verschonen en te vermaken. Ging hartstikke goed. Kon Jan gewoon doorrijden. Maar heel even was ze het zat, maar dat waren wij ook na 12 uren. Nog even doorbijten.
's Nachts rijden is voor ons toch erg zwaar i.v.m. vermoeidheid. Volgend jaar maar in 2 keer overdag en in 1 keer overdag terugrijden. En dan ook 3 weken i.p.v. 2!!!
Nu Roos 6 maanden is geweest en al een beetje kan zitten en mee kan eten, is zo'n vakantie leuk en goed te doen met zo'n kleintje. Eerder niet zo, denk ik.
Dus Sabine, ik zou gewoon nog effe lekker met z'n 3-en gaan, hoor!
Nu is Spanje gelukkig aardig op Hollanders ingesteld. Je kan Nutricia gewoon bij de Apotheek krijgen.
We hadden wel zelf potjes meegenomen en als we uit eten gingen kon ze gewoon broodkorstjes mee-eten en een flesje sap van thuis drinken. In augustus gaan we een week met het vliegtuig en dan kunnen we natuurlijk weinig meenemen. Maar dan is Roos weer wat ouder en verder met eten. Voor het eerst vliegen met de kleine. Zal mij benieuwen.

In de vakantie ben ik van 5 naar 4 borstvoedingen gegaan en krijgt Roos bijvoeding. Gaat heel goed! Ze kan al flink kauwen (bijten) met die 2 ondertanden. De eerste boventand begint nu ook door te komen. Soms zit ze te knarsen.
Volgende week, als ze 7 maanden is, laat ik er weer een voeding afvallen. Bevalt me wel, zo langzaam afbouwen. Is ook een loslatingsproces.
Ik weet alleen nog niet of dat de borst van 12 uur of van 18.00 uur wordt. Als ik die van 12 uur af laat vallen, hoef ik nl. niet meer te kolven op mijn werk. Het kolven ben ik wel een beetje zat, maar het even afzonderen van je werk is eigenlijk wel even lekker altijd. Even een rustpuntje.
Misschien moet ik tussen de middag een stukje gaan wandelen. Doe ik tenminste ook nog wat calorieën verbranden, gegege.
Ik zal het volgende week weleens vragen op het consultatiebureau wat het beste is.

Ik betrapte mijzelf erop, dat ik aan namen zat te denken voor een evt. tweede. Ben ik er zo stiekem wel naar toe aan het groeien. De jongensnamen weten we al natuurlijk. Myrthe vind ik trouwens ook een mooie naam.
Je zou de initialen L.O. toch gebruiken? Wil je dat nog steeds? Soms heb je namen, die je altijd mooi vind en soms snap je niet, waarom je een bepaalde naam ooit mooi gevonden hebt. Heb je dat ook niet?
Je bent uitgerekend vlak bij de geboortedata van Roos en Robin. Robin is uiteindelijk op de geboortedatum van Roos geboren en Roos bijna op die van Robin. Ben benieuwd wanneer jouw kleintje komt. Ik hoop niet op Sinterklaas. Daar was ik wel erg bang voor toen. Nog even en je zit alweer op de helft!

En Koosje? Hoe gaat het met Robin? Is de oppasmoeder alweer om?
Denk jij ook al weleens aan een evt. broertje of zusje voor Robin?

Vinden jullie het ook zo moeilijk om je kleintje achter te laten, als je iets voor jezelf wilt doen (buitenshuis) of samen een uitje wilt? Het is o zo belangrijk, zeggen ze, maar ik heb het er o zo moeilijk mee...

Ik wilde al telkens schrijven, maar eerst had ik (naast mijn werk) nog een hoop wassen te verwerken van de vakantie e.d. Vandaag was weer echt zo'n dag, dat je met 100 dingen tegelijk bezig bent, en dat je haast niks kon afmaken. Was vanmorgen al begonnen met schrijven en vanavond is het dan eindelijk af.
Tja, zo gaat dat bij mama's, hè! Een even gaatje vinden. Eventjes een momentje voor jezelf.

Maar genoeg weer. Anders blijf ik schrijven....

Toch leuk, dat we zo langzamerhand met z'n allen een volgende zwangerschap gaan meemaken met elkaar!
Gezellig zo!

Liefs weer allemaal,

Esther

PS. Wanneer zijn jullie eigenlijk begonnen met tandpoetsen en met wat?

[Laatst gewijzigd door Esther - 03/07/2007 @ 20:58] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >