< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Januari 2007-Club » Januari 2007 baby's

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Januari 2007-Club
Januari 2007 baby's
21/05/2008 @ 22:17
Marlies

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Sharon,

Fijn dat je weer kunt internetten thuis. Leuk weer met regelmaat iets van je te kunnen lezen. Wat is de tijd omgevlogen zeg. Dat je over 6 wkn alweer met verlof gaat! Heerlijk hoor. Lekker van gaan genieten. Wat doe je met Jonnell tijdens je verlof? Hier ging Lotte gewoon door met KDV, om niet uit haar ritme te raken. Heeft haar erg goed gedaan en kon erg goed genieten en wat rusten als deze dame er niet was. Ze was net geen twee en vroeg toch aardig om aandacht. Zou er nu een kleine zijn, zou Lotte stuk makkelijker zijn. Ben benieuwd wat jij gaat doen.
Leuk om wiegje nog te veranderen. Je hoeft al niet zo veel, dus dan is iets anders doen wel erg leuk. Vooral nu je een meisje krijgt. Ik hoor van veel moeders dat ze voor een meisje leukere kleding kunnen krijgen dan voor een jongen. Vind jij dat ook? Moet wel zeggen dat ik bij de hema de meidenkleding vaak spetterender vind.

Hoop voor Anja niet dat ze zwanger gaat zijn, want een derde zou nu echt te veel zijn is mijn mening. Twee ukjes kost aardig veel energie en dan is nog zo'n kleine iets te veel van het goede. Zou het niet een idee zijn een spiraaltje te nemen ofzo? Hoef je niet aan te denken hele tijd en toch beschermd sex contact.

Hoe is het verder met de andere zwangeren en vakantiegangers?
Hier weer nieuwe vakantieplannen. WE gaan einde juni met opa en oma naar de EEmhof ivm opa en oma weekend. Papa is dat weekend ook jarig en zo hebben we geen thuisverplichtingen. Heerlijk toch? Huisje niet al te ver van zwembad, dus ideaal toch? Wie van jullie is daar al eens geweest?

Ik ga weer verder....

groetjes,

Marlies

Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 22:18
Siepe

Klinkt leuk Sharon! Maak eens een foto van die kinderwagen, ben benieuwd hoe dat eruit ziet. Fijn dat het goed met je gaat, wat snel alweer, over 6 weken al verlof! Komt heel dichtbij he!!!

Anja, Woepetha, ik hoop voor jullie ook niet dat het raak is maar ik vraag me dan ook wel af of jullie niets gebruiken!?!

Hier weinig nieuwe dingen te melden, alleen dat Nan nu duidelijk gaat praten. Ze zei al een paar woordjes maar begint nu echt met nazeggen en dan een tijdje oefenen op zo'n woord. Ze gebruikt het dan soms een tijdje en pakt dan weer een nieuw woord. 'Slapen' zeggen blijft favoriet, samen met papa en nu eindelijk ook al een tijdje mama... en 'pakken' is ook leuk, zowel om iets te pakken als om mee aan te geven dat wij haar achterna moeten zitten en haar pakken... gillen van pret! Verder gebruikt ze ook eigen verzonnen woordjes voor dingen, wel steeds hetzelfde woordje dus ze bedoelt dan ook echt dat ding ermee. Bv vis (op een schilderij, op tv en op een bordje met bestek) is altijd 'takh'. Vraag me niet waarom maar ze is er in ieder geval consequent in

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 08:15
Happy

Alweer op de helft vandaag! Eigenlijk hoop ik dat de tweede helft voor mijn gevoel niet zo snel gaat, want de eerste helft is omgevlogen!

Sharon wat leuk dat je een wagen gaat bekleden zeg, echt schattig lijkt me.

Marlies, ik ben nog nooit op de eemhof geweest. Wel lekker zo'n tussendoortje met opa en oma!

Siepe wat leuk dat Nan zo gaat kletsen. Ik herken het wel wat je zegt. Babau is al vanaf het begin 'poes' bij Tim, hoewel hij het ook weleens tegen een hond zegt. En auto is al een hele poos het code woord voor 'er moet in iets mijn mond' (hapje, drinken, speen) Je moet als moeder het allemaal maar begrijpen
Inmiddels krijgt hij wel door dat ik toch echt geen babau tegen de poezen zeg en zegt hij heel soms iets van 'baboes'.

Lilian.

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 11:31
woepetha

Online Status Bekijk profiel
hoi,

anja heeft haar maandstonden , oef.....

ze was maar één dagje over tijd,
ze neemt de pil al een tijdje, maand of 2, maar t is een lichtere van die ze vroeger nam op voorschrift van gynaecoloog.dus alles ok hier, we zijn dan ook blij dat er niks "aan de hand " is.
3 zouden we voorlopig echt ni aangekund hebben. zo is de planning ook niet;
eerst voor kaatje en saartje zorgen , en eens ze uit de pampers zijn, dan misschien een derde, maar nu echt niet!!

groetjes van ons allemaal
dadaaa

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 12:55
Happy

Nou dat is dan weer een hele opluchting voor jullie!

Meiden, ik heb serieus advies nodig...
Vanmiddag aan tafel met brood eten hebben Tim en ik echt ruzie gehad. Hij huilen, ik huilen, het was echt supergezellig
Zoals jullie misschien weten hebben we al strijd met Tim over het eten sinds hij weet wat het is De hele dag wil hij het liefst eten. Een verjaardag met een tafel vol is een ramp, want hij snapt gewoon niet dat hij niet de hele tafel leeg mag eten. Gaat gerust bij alle mensen langs om taart te bietsen (zelfs als we die niet kennen)
Het klinkt voor buitenstaanders zeer grappig een aandoenlijk, maar ik ga echt met mijn handen in het haar zitten en moet er nu dus ook om huilen. Ik doe nl. aan máánden zo mijn best! Ik ben écht streng tegen hem, dat moeten jullie van me aannemen, want ik heb een hekel aan dat gebiets.
Hij kreeg altijd zijn brood per stukje. Op een vorkje en dan als zijn mond leeg was (hoewel ik al 6 keer zijn vork had gekregen) een nieuw hapje. Maar ik vind dat hij nu wel een halve (liefst) hele boterham voor zijn neus moet kunnen hebben om dat zelf te eten. Nou...hij kán het prima, maar dan knipper je drie keer met je ogen (en meneer stikt 3 keer bijna) en is alles al op. Kauwen, wat is dat? Ik slik (nadat ik mijn mond volgepropt heb) gewoon alles meteen door. Ik heb het al een paar keer geprobeerd en weer opgegeven omdat het niet lukte. Maar nu ben ik het zat en moet hij het gewoon gaan doen. (of is dat te streng?) dus als hij een nieuw stukje wil pakken hou ik zijn hand vast en zeg dat hij eerst zijn mond leeg moet hebben. Soms lukt dat en zeg ik "goed zo"! Dan knikt ie heftig (alsof hij het snapt) maar het hapje daarna is weer drama. Trekken, duwen, janken, hij doet net of hij vermoord wordt en alsof ik alles ga afpakken. Zeggen dat hij alles mag hebben, helpt ook helemaal niets. Ik weet het gewoon echt niet meer. Hoe leer ik mijn mannetje rustig eten? Het is nu net of wij ook zo eten...maar niets is minder waar hoor
De tranen zitten nu ook weer hoog, ik maak me er echt druk om. Vooral ook omdat ik zo boos heb gedaan. Ik had het brood net ook in grote stukken gelaten, in de hoop dat hij dan een hapje zou nemen. Nou je snapt het, gewoon helemaal naar binnen. Ik heb er uit frustratie nog een stukje bij gepropt en daar moest ie natuurlijk om huilen (en ik ook weer) en nu ben ik weer pissig op mezelf om mijn korte lontje...
Pff ff een heel verhaal, maar zo ben ik het hopelijk een beetje kwijt...
Tips??!!!

Lilian

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 14:02
Elfje76

Woepetha, ik zie de opluchting gewoon van je woorden komen.

Lilian, waarom geef je hem geen soldaatjes? Die zijn nog iets kleiner dan een halve boterham. Als er eentje op is en de mond is leeg, geef je hem een volgend? Zo doen wij het en langzamerhand zijn we aan het overschakelen naar halve bokes. Alles in een keer op zijn bord of tafel leggen, is garantie om op de grond terecht te komen. Waar ik het dan van krijg.
Het enige wat ik kan zeggen (en dat zeg ik ook vaak tegen mezelf) "Blijven ademen". Ik doe mijn best om bepaalde zaken te negeren en positieve dingen van Tiebe extra in het vet te zetten. Vaak lukt dat en dan probeert hij toch weer de grens te testen, tot groot AARGGGH van mij en Lief.
Bij ons is het probleem dat hij minder en minder met zijn lepel en vork wil eten, en vaker met zijn handen. Suggesties???

Volgende week naar de KA voor de bloeduitslag, ben benieuwd. Maar zijn excema is met de zalf die we nu hebben bijna weg.

En vakantie, ik besefte gisteren plots dat het nog maar 2 weken is tot we vertrekken. Een weekje Zuid-Frankrijk, zalig!!! Daarom ga ik zaterdag met Tiebe naar de fotograaf voor paspoortfoto's. Die van vorig jaar is nog geldig, maar ik geloof niet dat iemand gaat geloven dat dat Tiebe is/was. Dat wil ook zeggen dat ik voor sandaaltjes moet gaan en voor shortjes. Iemand een idee waar ik voor dat laatste het beste terecht kan?

E

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 14:59
Maartje

Online Status Stuur bericht
Happy,
Anne is ook aardig enthousiast met eten, en ik ben heel makkelijk en geniet ervan dat ze lekker eet, dat er eten ingaat en dat het doorgeslikt wordt.
Wat dat betreft denk ik relax en haal even diep adem. Probeer weer blij te raken dat Tim eet en zelf kan eten en dat ie zo lekker groeit.
Dan komt nummer 2, dat schrokken ken ik ook wel en wat hier zo is, is dat ze bij mama schrokt en inderdaad brood wil hebben liggen etc en dat papa (die absoluut niet gediend is van schrokken), haar rustig 1-voor-1 een stukje brood op de vork prikt en ervan af laat eten. Ze krijgt pas een nieuw stukje als stukje 1 op is en haar mond leeg. En.. dat pikt ze dan gewoon.
Dus
1) rustig blijven
2) je smeert een half boterhammetje (en verder is er in geen velden of wegen brood/eten te bekennen)
3) je snijdt dat halve boterhammetje in kleine blokjes
4) je prikt 1 blokje erop en geeft dat aan hem, eet ie het op compliment, eet ie het niet op en maakt ie drama, drama negeren even later weer aanbieden...
Succes. Enneh nogmaals zo zou mn mannetje het doen denk ik, ik zelf ben dus makkelijker en blij dat er iets naar binnen gaat enzo (er zijn nl ladingen dreumessen die eten vertikken). Al kan ik me voorstellen dat je dat bietsen niets vindt.
Succes,
Maartje

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 16:33
Sharon

Happy, ik heb vandaag ook gehuild na een flinke ruzie met Jonnell!!! Ook toevallig.

Nu ging het er mij om dat hij de hele tijd kattekwaad uithaalde en als ik hem wilde corrigeren dan gilde hij de hele tent bij elkaar. Luier verschonen ging niet. Hij was alleen maar aan het huilen tieren, wel een uur lang. Toen heb ik hem opgepakt en in de box gezet, vrij ruw. Waarbij om viel en zijn hoofd stootte. Waardoor ik me weer vreselijk schuldig voelde. Toen had ik het even niet meer. En hoewel de box echt even uitkomst bood (hij werd er weer rustig en ging lief spelen in de box) barstte ik gewoon in tranen uit.
Maak ik ook nog de fout om mijn man te bellen die, sensitive him, alles altijd op mij betrekt. Dus komt hij ook nog met zo'n verhaal van 'je moet ook niet zo negatief zijn tegen hem'. Laat hem een beetje zijn gang gaan. (en alle kasten leegtrekken, de prullenbak legen en met zijn speelhoed op de meubels rammen???????) Dus halverwege zijn pleidooi heb ik gewoon de hoorn er op gelegd. Dat is dus niet wat ik wilde horen, dankjewel oh lieve man van me... zucht...

Hoe moet dat straks met twee??!!

En Happy, het is nog vreemder als je je bedenkt dat ik uitgerekend vandaag dus juist tot de ontdekking kwam dat hij prima alleen een halve boterham uit zijn vuistje kan eten. Dan eet hij zelfs ook de korst op, wat hij dus pertinent weigert wanneer ik het broodje in stukjes breek/snij.
Brood eten met een vork doe ik sowieso niet. Doe ik zelf ook niet, dus vind ik ook niet nodig voor mijn kids.
Maar ik kan me voorstellen dat het eng is wanneer hij zo propt. Je moet steeds opletten of hij niet de moord stikt.
Als Jonnell propt dan haal ik zijn eten voor hem weg en voer ik hem zelf de juiste hoeveelheden. Ze zijn toch nog klein? Misschien is Tim er nog niet aan toe? Misschien kun je je verwachting van hem wat dat betreft wat minderen? Succes!

Toen ik weer was bijgekomen van de ellende heb ik weer dat ene artikel gelezen, waarin stond dat hoe meer je dreumes aan je gehecht is, hoe verder ze hun grenzen durven te testen en zich van je af durven te zetten. En ook staat er dat peuters zich niet misdragen om jou te pesten, dat ze zelfs niet genoeg geweten hebben om dat te kunnen doen. Ok, het ligt dus niet allemaal (alleen maar) aan mij.
Oef!

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 19:52
Happy

Meiden bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik moet het inderdaad misschien nog even los laten.
Ik geniet er erg van dat hij zo goed eet. Alleen leek het me ook zo fijn als hij het al helemaal zelf kon.
Nu ga ik gewoon weer verder met stukje voor stukje geven. Dat gaat ook prima, maar ik wilde dat niet meer.
Ik verwacht misschien ook iets teveel van hem....

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 21:14
Sharon

Och ja, en Happy, wij huilen ook wat sneller he, met al die hormonen!! Ik kijk de laatste tijd op mijn vrije dagen naar die bevallingsprogamma's op tv en elke keer als er een kindje wordt geboren laat ik een traantje. PFFF!!!

Alles goed verder? Hoe voel je je? Voel je de kleine al? Binnenkort je 20-weken echo?

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 21:27
woepetha

happy,

je bent niet de enige zoals je merkt,
ook hier is het strubbelen om kaat te laten eten? ik erger me rot als ze met haar handen in haar bord de erwtjes er tussen uithaalt, en opeet, het vlees zorgvuldig eruitpikt en ook in haar mondje propt.
eten met een vork voor kindjes wil ze niet,
dan maar een dessert vork gegeven en dat heeft enkele weken geholpen, tot madam haar handjes weer tevoorschijn tovert.
soms is het grappig, maar meestal niet.
de grond en haar zitje en haar haar hangen vol met eten. ze wrijft zich bijna in met haar eten alsof ze een "anti rimpel"masker opwil zetten....
erg vermoeiend vind ik naast je kindje blijven zitten terwijl wij allang gedaan hebben met eten, en madam zit te zeuren, of haar bordje wegduwt en dan weer terug wil of zelf terugpakt,
t is een heen en weer gesleur met het eten.
t enige waar ze meestal zin in heeft is drinken drinken drinken.
meestal mengen we fruitsap nog met water , half half. om toch niet te veel suikers te geven, want soms vind ik dat ze hoe mooi ik ze ook vind , een dik buikje heeft en dat heb ik liever niet. ookal zijn ze nog zo klein en groeien ze daar wel uit zeggen ze.
maar t gevecht met eten , werkt me zodanig op mijn zenuwen ,dat ik soms haar eten gewoon afpak en wegzet , dan begint de huilpartij en het gecrowl in de stoel tot ze zich bijna ertussen uit wurmt en zich pijn kan doen.
k heb vandaag anja voorgesteld om kaat haar eten terug te pureeren. een "papje " van wat wij eten, want dat gaat het makkelijkst. zo morst ze weiniger, eet sneller, en neemt makkelijker een hap met vorkje of lepeltje.(met of zonder morsen), als ze maar eet !!!

praten lukt hier niet zo goed vind ik.
ze zegt enkel, paard , papa, boemba(geel pop van studio 100),
maar ze verstaat wel als je vraagt, zet dat op tafel, aan mama of papa of oma of opa of kiendje geven. zusje , paard in de stal (speelgoed), pop, slapen, dada, wuiven, kusje, en dat is het zowat.soms lijkt ze wel een hondje, als ik smorgens opsta , brengt ze mijn sloffen of mijn schoenen , lief he?
jammer dat ze zelf nog niks zegt,al probeert ze af en toe ganse "zinnen" te zeggen, dan brabbelt ze een half minuut een gans verhaal , maar god weet waar over ze t heeft??
soms wel grappig, en meestal zeggen we ja? of nee?, of amai seg? flink?
we proberen kaatje zoveel mogelijk te stimuleren , ook met het eten, we zeggen veeeeeeeeeeeel flink zo, en bravo en klappen in de handen, of wrijven op haar hoofdje, ...maar toch heeft ze een sterk karakter en houdt ze dingen vol tot onze ergenis toe.
anja is iets strenger, maar ik durf het niet zo goed; al sta ik wel achter anja als ze kaatje straft en in de hoek zet, (1 minuut per leeftijdsjaar),
soms staat ze daar en lijkt het alsof het geen zin heeft, want madam , kijkt om zich heen, heel relaxed en ontspannen,naar buiten te kijken, of naar wat wij aant doen zijn, en soms weent ze vanaf de eerste seconde en dan is het doorbijten tot de minuut om is, ook voor ons !!!!

soms wil je je kind niet straffen, ze zijn "te klein", of je denkt, dat waait wel over, of dat verandert nog wel, of ze snapt het nog niet, maar t systeem op zich is niet zo slecht,al ben ik eerder geneigd om andere dingen uit te proberen.
(heb zelf een enorm streng katholieke opvoeding gehad, en heb me altijd voorgehouden, ZO doe ik het NOOIT !!)
daarom dat ik anja een beetje de touwtjes vasthouden en sta ik dus achter haar, al praten we achteraf wel er eens over , hoe we dat of dat kunnen veranderen of anders aanpakken.
ikwil geen strenge papa zijn, ik wil dat de kindjes van me gaan houden. klinkt zielig, maar ik meen wat ik zeg, en heb het er soms nog moeilijk mee als ik terug denk aan vroeger.
ik wil ne papa zijn waar ze naar opkijken en fier op zijn, eentje die mee gaat shoppen als ze later groot zijn, (want ook shoppen vind ik soms wel leuk met anja, zeker als we kleedjes kopen voor kaat en saar, dan moet anja me tegen houden of ik koop de winkel leeg)

ze mogen gewoon geen schrik van hun papa hebben of krijgen, ne papa moet er STAAN en ZIJN.

soit, nu genoeg over ons, want ik ben weer serieus afgeweken precies??
groetjes van het woepetha-team.

dominic, anja, kaat en saar.(en gelukkig nog geen derde hihhiih)

[Laatst gewijzigd door woepetha - 22/05/2008 @ 21:34] - Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 23:30
Siepe

Ach Lilian gewoon weer wat loslaten zal wel helpen! Het valt hier ook niet altijd mee, Nan schrokt niet alles naar binnen en ik kan me voorstellen dat dat bietsen ook niet geweldig voor je is (gelukkig vinden anderen dat voorlopig nog wel schattig!), maar zij heeft ook haar rotdingen. Als ze iets lekker vindt (meestal wortels of boontjes van alle soorten) dan propt ze die achter elkaar naar binnen en kom je er niet meer tussen met een lepel rijst/puree of vlees ofzo. Dan denk ik idd altijd maar dat ik blij moet zijn dat ze met smaak eet en dan ook nog groente . Het enige wat ze echt niet mag is eten expres op de grond gooien (de kat zit dan hoopvol onder haar stoel) of iets uitspugen wat ze al in haar mond heeft. Maar hoe ik dat tegen moet houden, dat weet ik niet.
Ik heb soms het idee dat ze domweg niet begrijpt wat ik van haar wil, of niet beseft dat de 'nee' van twee tellen geleden ook nu nog staat... Komt vanzelf wel, ik word er gelukkig niet vaak boos om maar wel af en toe zo kribbig dat ik haar maar een tijdje zoveel mogelijk negeer, ook later hoef ik dan echt even niets met haar gedoe te maken hebben. Vind ik ook heel onaardig van mezelf maar ja... Huilen heb ik niet zo maar vergeet niet dat jij (en Sharon) zwanger zijn, dat doet echt veel hoor!!!

Woepetha gelukkig dat het goed is! De pil is ook in een lichte vorm betrouwbaar dacht ik toch dus dan hoef je je in principe geen zorgen te maken hoor, als Anja maar niet ziek is geweest ofzo!

Sharon ook jij nog even volhouden, kop op!!! Laat maar gaan wat kan en voor de rest doe je het toch fantastisch? Jonnell groeit hier vanzelf overheen en een tweede kan heel anders zijn, misschien krijg je een heel rustig type... Misschien helpt het als Jonnell een bak krijgt waar hij dingen uit mag trekken ipv jullie kasten en de vuilnisbak? Nan is niet zo'n kattekwaad type maar vindt de oudpapierbak in de keuken leeghalen het mooiste van alles. Dat is ook zo weer opgeruimd voor ons en kan geen kwaad. En ze heeft een speelgoedkist in de kamer waar ze ook lekker in kan graaien. Eind van de dag als ze in bed ligt loop ik alles weer te verzamelen en klaar.

Groetjes!!!

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 10:26
An V.

Hallo,
Ella kan ook schrokken hoor. Het hangt er vanaf wat ze eet. Boterhammen en koekjes eet ze netjes op. Maar owee als ik haar plakjes banaan geef. Daarvan propt ze er zoveel mogelijk in haar mond, maar kan dan niet meer kauwen, dus doet ze haar mond open en laat wat eruit vallen
Ze krijgt dus niet meer veel plakjes tegelijk. Ik doe er twee of drie in haar kommetje en als die op zijn, krijgt ze meer. Ze roept dan wel de hele tijd "die, die" om snel meer te krijgen, maar ik geef pas als haar mondje leeg is.
Aardappeltjes en groentjes kan ze ook nog niet zelf eten met een vork of lepel. ze begint er met haar handen in te graaien. Soms laat ik haar, soms neem ik het over en geef ik haar eten met de lepel / vork.
En ze wil echt alles proeven. Op zich is dat wel goed natuurlijk, maar er zijn sommige dingen waar ik liever nog even mee gewacht had. Ik geef haar alleen water te drinken, maar ze heeft ontdekt dat haar papa andere dingen drinkt (fruitsap, cola (dat krijgt ze echt niet!)). Fruitsap mag ze wel eens proeven, maar niet te veel. Mijn man is ook een echte snoepkous, dus als hij chocolade, ijs, gebak of zo eet, dan staat ze langs hem te bedelen voor een stukje. Of ze kruipt op zijn schoot om eraan te kunnen... Mijn man heeft het geluk te kunnen snoepen en eten wat hij wil, zonder bij te komen. Ik daarentegen moet altijd heel erg opletten want ik kom zo bij. En ik wil nog even afwachten naar wie Ella aardt. Binnenkort geef ik mijn man misschien ook een snoepverbod! (zal wel niet lukken, hij moet eerst stoppen met roken, kan ik zijn zoetigheid niet gelijk wegnemen!)

Woepetha, dat buikje bij Kaatje is wslk echt zo'n babybuikje. Dat heeft niets met dik-zijn te maken, dat hoort gewoon bij kleine kindjes. En dat gaat vanzelf weg rond 2 jaar.

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 11:54

hoi hoi
wat herkenbaar zeg die verhalen met eten enzo en moeders die huilen omdat ze het even niet meer aankunnen ik kan er ook niet altijd goed tegen hoor verschonen gilt ze hele boel bijelkaar en eten tja ze wilt bijna niet eten hier en voeren mag al helemaal niet ze kan goed kwaad worden en der zin door drammen alhoewel ik een kort lontje heb denk ik hoor heb nu gewoon bedacht als ik het even zat wordt allemaal zet ik der in der bedje loop met hond naar buiten rook een sigarettje en ga dan weer naar binnen om met der te spelen hahah of om haar weer te laten eten ze eet boterhammen op elkaar en door midden gesneden en avond eten ja met der handen en lekker in haren smeren en der gezicht onder smeren enzo maar ja lees dat ze dat bijna allemaal doen dus zou er wel bij horen en ik ga maandag tot vrijdag naar het heijderbos toe dus lees nog even zondag voor laast hier en dan genieten van de vakantie hihi

groetjes carla

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 15:06
cindy

Hallo,

Amai, wat is er weer veel geschreven... eventjes moeten bijlezen.

Hier gaat alles vrij goed. Gisteren ben ik op controle bij de huisarts geweest. Ondertussen ben ik al 5,800gram bijgekomen en ik moest de suikertest doen. Bah, wat een vies drankje was me dat!!! Maandagmorgen mag ik voor de uitslag bellen. Maar ik maak me er niet echt zorgen om. De harttoontjes van de baby klonken prima.

Het eten met Amber lukt hier redelijk, wel wil ze zoveel mogelijk alleen eten en dat geeft als resultaat een enorme smospartij!! Maarja, ze moet het toch leren! Ook weet ze nu heel goed wat het woordje neen betekent. Dus van zodra ze genoeg heeft gegeten komt het woordje neen.
Verder zijn de woordjes die ze zegt: papa, mama, bad, woef (hond), poe (poes), tita (tutter), oma, opa, fles, bal, po (pop), en misschien nog wel enkele. Dingen verstaan lukt wel erg goed, wat je haar vraagt, doet ze wel.

Ik heb nieuwe foto's op men forum geplaatst. Ook eentje waar ik op sta, 't heeft even geduurd vooralleer ze erop stonden.

Maandag vertrekken we hier ook voor een midweek naar Centerparcs. (Erperheide) Ik kijk er echt naar uit, eventjes weg uit de dagelijkse ritme. Carla, geniet er ook van in Het Heijderbos, daar ben ik nog niet geweest.
Marlies, ik ben vorig jaar in september naar De Eemhof geweest. Vond het ook wel een leuk park, maar we hadden er toen niet zo'n mooi weer en het spijtige was dat het centrum (de winkeltjes en restaurantjes) niet overdekt zijn.

Groetjes en leuk weekend allemaal voor mij beginnen nu 2 weekjes verlof! Tot binnenkort!

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 19:50
Happy

Inderdaad heb ik het zelf brood eten maar weer wat los gelaten en ben ik blij dat hij gewoon zo goed eet. Niet teveel van hem verlangen dus.

Sharon, met mijn zwangerschap gaat het erg goed. Wel vaak last van mijn rug, maar verder gaat het super.
De 20 weken echo is pas 4 juni. Dan ben ik dus al bijna 22 weken. Maar omdat ik wat zwaarder ben moest ik langer wachten van de verloskindige...

Cindy, fijne vakantie!
Jammer dat ik je foto niet kan vergroten, maar ik ben tot nu niet heel erg verbaasd over je uiterlijk

Lilian.

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 19:59
Happy

En ik voel de kleine al een week of 5/6, maar de laatste week steeds duidelijker en vaker. Nog steeds VEEL minder vaak en duidelijk dan Tim, maar mijn placenta ligt ook gedeeltelijk aan de voorkant.

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 00:29
Siepe

typisch dat jullie allebei de tweede ronde minder voelen, Happy en Sharon! Zou dat toeval zijn of eraan liggen dat je toch drukker bent en er ook minder op kunt letten?

Cindy leuke foto's! Ik zal mijn fotootjes gauw ook weer eens bijwerken. Mooi dat alles bij de VK weer goed was en fijne vakantie!

An hier gebeurt dat met dat banaan proppen ook, maar dan met aardbeien. Nan wordt al helemaal wild als ze het zakje van de groenteboer ziet, en heeft het liefst een enorme aardbei in haar mond, en een in elke hand. Dat ze dan niet meer kan kauwen en geen handen vrij heeft om de aardbei in haar mond te pakken zodat ze hem op kan eten maakt haar niets uit!!!

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 15:07
Nelleke

Hallo allemaal,

Echt super herkenbaar die verhalen! Jammergenoeg soms Mai haalt heel vaak het eten weer uit haar mond, en daar krijg ik het van! Ik vind het niet zo erg dat ze nog eten met haar handjes neemt, maar het er weer uithalen, da's toch echt teveel van het goede. Als ze dat begint te doen, krijgt ze niks meer. Ik interpreteer het dat ze dan eigenlijk wel genoeg heeft (want meestal komt het pas na een tijdje, als ze al een hoeveelheid op heeft). Vaak protesteert ze niet eens, wat een hoop drama uitspaart.

Lilian, ik heb eens ergens gelezen dat kindjes vaak een terugval kunnen hebben in hun mogelijkheden omdat ze op dat moment meer met iets anders bezig zijn (bv leren praten of zo). Je denkt dan wel: hij kon 2 weken geleden wel mooi alleen eten en nu niet meer?! Hij doet het erom! Maar waarschijnlijk is dat niet zo en gaat het nu echt even niet meer goed, maar volgende maand misschien wel weer?

Sharon, leuk dat je helemaal terug bent! Ik snap best dat je het lastig hebt met Jonnell en het zwanger zijn, maar dat komt wel goed. Het advies van je man was inderdaad niet zo geslaagd en als je emotioneel bent, is het helemaal verkorven. Maar ik vind dat je het goed gedaan hebt. Het is wel zielig dat Jonnell z'n hoofd stootte en ik zou me ook schuldig voelen, maar hij kon zich evengoed van woede hebben laten vallen en dan kon je er ook niks aan doen? Je deed het uiteraard niet met opzet, dus jezelf niet schuldig voelen hoor!

Ik heb Mai deze week ook al 2 keer in haar box gezet als straf, omdat ze me sloeg. Ik denk dan wel eens: ze ziet het als een spelletje en beseft nog niet dat dat echt niet kan, maar als je ze er nu niet op wijst, zijn ze straks 3 en doen ze het nog steeds en is het niet meer onschuldig. Toen ze er weer uit mocht, gaf ze me wel meteen een zoen en een knuffel, dus ze besefte wel dat ze iets had fout gedaan Sindsdien is het niet meer gebeurd.

Ze begint nu veel meer echt te praten. Vaak nog onverstaanbaar, maar steeds vaker zegt ze het juiste woord of iets dat er erg op lijkt Dat is zoooo leuk! Oh, Lilian, hier zegt Mai ook "babiesj", lijkt wat op wat Tim zegt, wat grappig Ik weet zelf niet wat ze er mee bedoelt, ze zegt het heel vaak en in verschillende omstandigheden.
Ze begrijpt ook echt alles wat je haar zegt of vraagt! Helemaal geweldig! Laatst keken we nog naar een prent en vroeg ik "Waar is het meisje?", ik had het haar nog nooit geleerd, maar toch wees ze het meisje aan! En toen ik vroeg: "Waar is de jongen?" toonde ze het jongetje. Ik weet niet hoe ze dat weet. Ik weet niet eens wanneer kinderen het onderscheid tussen jongens en meisjes kunnen maken. Ik dacht dat iedereen gewoon "een kindje" of "een baby" was

Tot later!

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 15:23
Happy

haha nelleke, misschien betekend het dan toch iets, dat babiesj!

Wat goed dat ze al zoveel kan aanwijzen.
Ik oefen veel met neus, oren, ogen, maar daar snapt ie nog niet veel van...hihi.
Wel laat hij duidelijk merken welk liedje hij wil dat ik zing, door gebaren te maken. (bv met de vingertjes of klap eens in je handjes)Het liefste heeft hij dat ik het 30 keer zing, maar meestal ben ik er na een keer of 7 wel klaar mee

Met slapen is meneer echt voorbééldig!
Vanmorgen was hij om half 8 aan het roepen (dat doet ie als ie eruit wil en soms is hij dan al een hele poos wakker, de held) Mama vond het iets te vroeg, dus ik heb me nog eens omgedraaid. Heeft ie gewoon tot tien over 8 gewacht met weer roepen!! Ow om op te eten is ie hoor

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >