22/05/2008 @ 21:27
woepetha

| happy,
je bent niet de enige zoals je merkt,
ook hier is het strubbelen om kaat te laten eten? ik erger me rot als ze met haar handen in haar bord de erwtjes er tussen uithaalt, en opeet, het vlees zorgvuldig eruitpikt en ook in haar mondje propt.
eten met een vork voor kindjes wil ze niet,
dan maar een dessert vork gegeven en dat heeft enkele weken geholpen, tot madam haar handjes weer tevoorschijn tovert.
soms is het grappig, maar meestal niet.
de grond en haar zitje en haar haar hangen vol met eten. ze wrijft zich bijna in met haar eten alsof ze een "anti rimpel"masker opwil zetten....
erg vermoeiend vind ik naast je kindje blijven zitten terwijl wij allang gedaan hebben met eten, en madam zit te zeuren, of haar bordje wegduwt en dan weer terug wil of zelf terugpakt,
t is een heen en weer gesleur met het eten.
t enige waar ze meestal zin in heeft is drinken drinken drinken.
meestal mengen we fruitsap nog met water , half half. om toch niet te veel suikers te geven, want soms vind ik dat ze hoe mooi ik ze ook vind , een dik buikje heeft en dat heb ik liever niet. ookal zijn ze nog zo klein en groeien ze daar wel uit zeggen ze.
maar t gevecht met eten , werkt me zodanig op mijn zenuwen ,dat ik soms haar eten gewoon afpak en wegzet , dan begint de huilpartij en het gecrowl in de stoel tot ze zich bijna ertussen uit wurmt en zich pijn kan doen.
k heb vandaag anja voorgesteld om kaat haar eten terug te pureeren. een "papje " van wat wij eten, want dat gaat het makkelijkst. zo morst ze weiniger, eet sneller, en neemt makkelijker een hap met vorkje of lepeltje.(met of zonder morsen), als ze maar eet !!!
praten lukt hier niet zo goed vind ik.
ze zegt enkel, paard , papa, boemba(geel pop van studio 100),
maar ze verstaat wel als je vraagt, zet dat op tafel, aan mama of papa of oma of opa of kiendje geven. zusje , paard in de stal (speelgoed), pop, slapen, dada, wuiven, kusje, en dat is het zowat.soms lijkt ze wel een hondje, als ik smorgens opsta , brengt ze mijn sloffen of mijn schoenen , lief he?
jammer dat ze zelf nog niks zegt,al probeert ze af en toe ganse "zinnen" te zeggen, dan brabbelt ze een half minuut een gans verhaal , maar god weet waar over ze t heeft??
soms wel grappig, en meestal zeggen we ja? of nee?, of amai seg? flink?
we proberen kaatje zoveel mogelijk te stimuleren , ook met het eten, we zeggen veeeeeeeeeeeel flink zo, en bravo en klappen in de handen, of wrijven op haar hoofdje, ...maar toch heeft ze een sterk karakter en houdt ze dingen vol tot onze ergenis toe.
anja is iets strenger, maar ik durf het niet zo goed; al sta ik wel achter anja als ze kaatje straft en in de hoek zet, (1 minuut per leeftijdsjaar),
soms staat ze daar en lijkt het alsof het geen zin heeft, want madam , kijkt om zich heen, heel relaxed en ontspannen,naar buiten te kijken, of naar wat wij aant doen zijn, en soms weent ze vanaf de eerste seconde en dan is het doorbijten tot de minuut om is, ook voor ons !!!!
soms wil je je kind niet straffen, ze zijn "te klein", of je denkt, dat waait wel over, of dat verandert nog wel, of ze snapt het nog niet, maar t systeem op zich is niet zo slecht,al ben ik eerder geneigd om andere dingen uit te proberen.
(heb zelf een enorm streng katholieke opvoeding gehad, en heb me altijd voorgehouden, ZO doe ik het NOOIT !!)
daarom dat ik anja een beetje de touwtjes vasthouden en sta ik dus achter haar, al praten we achteraf wel er eens over , hoe we dat of dat kunnen veranderen of anders aanpakken.
ikwil geen strenge papa zijn, ik wil dat de kindjes van me gaan houden. klinkt zielig, maar ik meen wat ik zeg, en heb het er soms nog moeilijk mee als ik terug denk aan vroeger.
ik wil ne papa zijn waar ze naar opkijken en fier op zijn, eentje die mee gaat shoppen als ze later groot zijn, (want ook shoppen vind ik soms wel leuk met anja, zeker als we kleedjes kopen voor kaat en saar, dan moet anja me tegen houden of ik koop de winkel leeg)
ze mogen gewoon geen schrik van hun papa hebben of krijgen, ne papa moet er STAAN en ZIJN.
soit, nu genoeg over ons, want ik ben weer serieus afgeweken precies??
groetjes van het woepetha-team.
dominic, anja, kaat en saar.(en gelukkig nog geen derde hihhiih)
|