< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Zwanger worden... » Zwanger worden en christen zijn...

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Zwanger worden...
Zwanger worden en christen zijn...
03/07/2008 @ 23:11
clair74

Online Status Stuur bericht
I'm back
Ben er weer dames,na een eeuwigheid.
Heb eindelijk weer internet thuis!!

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 22:47
karin

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lautje wat erg meid...

Marjan, Het zou fijn zijn als je nu dan te weten zult komen waar je overprikkeld zijn van komt.

Tamara, Wat fijn zeg de meiden lopen bijna! En Samuel gaat ook vooruit.

Nea, wat jammer zeg je kleine mannetje ziek.

Dat is alles wat ik me kan herinneren dat ik heb gelezen. Hier gaat alles goed ik voel me prima nu het bloeden is gestopt. Vandaag lekker gepoetst, de woonkamer ruikt fris en alle rotzooi die maar rontslingerde weer naar zijn eigen plek. We hebben voor Alex nu een hoekje gemaakt in de woonkamer hij kan er echt heerlijk spelen. De box is dan ook minder nodig, hij komt gewoon zijn hoekje niet uit, haha.

Ik ga eens eten koken, aardappelpuree met sourcream en bieslook, kip en erwten.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 17:21
tam

marjan dat is nog eens balen.
en geen idee waar het aan kan liggen?
mijn schoonmoeder had er een paar jaar geleden ook veel last van en nu spiuit ze zelf eens in de zoveel tijd zelf met de hogedruk door de leiding en dat werkt perfect.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 17:06
Marjan

We hebben trouwens voor de derde keer op rij een verstopte toilet. Dat heeft ons tot nu toe al 330 Euro gekost dus we balen verschrikkelijk dat er nu weer iemand bij moet. Weer meer geld wat we eigenlijk niet kunnen missen...

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 16:42
Marjan

Lautje; wat doet dit pijn he? Lieverd, ik denk aan je hoor! WIj hebben ook die onderzoeken gehad. Na drie miskramen, maar er kwam niets uit en daarna werd ik gezond zwanger van Christa... Oh meid ik hoop zo dat het toch nog goed is nu... Dikke knuffel hoor!

Zo, ik ben bij de psych geweest. Ik wil het nu wel vertellen. Ik heb een onderzoek aangevraagd naar ADHD voor mezelf. En dan eigenlijk de ADD-vorm, dus zonder de H. Ik herken namelijk echt zowat alles. En zo kan het niet verder. De arts vond het heel aannemelijk en ik ga dus onderzocht worden op ADHD. Ik ben er heel blij mee. Ik hoop dat ik dan eindelijk grip op mezelf kan krijgen. Nu is het zo dat het me vaak belemmert en ik op anderen anders overkom dan ik ben en dat doet best pijn. Voor wie het wil lezen, op deze website staat heel goed beschreven wat ADD is en echt alles is ergens op mij van toepassing... http://www.levente.nl

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 16:19
tam

jetje geweldig nog iemand nodig die de koffers draagt?
lijkt mij echt zo gaaf.
heel veel plezier en geniet ervan.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 16:11
jetje

lautje, heel erg veel sterkte meid. kan me voorstellen dat het een nare opmerking is van de arts. het verlangen heb je en wordt misschien juist alleen maar sterker. ik bid voor je.

voor diegene die in een (diepe) dip zitten, veel sterkte. leg je zorgen maar voor Gods troon, hij wil je helpen als je het maar durft los te laten.

sorry de rest moet wachten tot wrs na onze vakantie.
zaterdag gaan we voor een week naar parijs (disneyland)

melanie heeft afgelopen zaterdag heel erg genoten van jedidja.
er is nog steeds veel gebed nodig voor haar herstel.
ze is nu 27 weken zwanger en ze wil heel graag dat haar kindje mag komen.

groetjes Bianca

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:25
tam

lautje ik kan niks anders dan voor je bidden kan mij zo voorstellen dat je nu in een mega tweestrijd zit.
dikke knuffel en ik denk aan je.

de resrt komt later den een beetje druk met een kast aan het schoonsoppen, maar moest even spieken

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:19
Grace

Tam, is het je hulp aan huis waar je het over hebt? Wat jammer, je zou juist bemoediging van een hulp moeten krijgen... Ah, wat is stichting MEE?
Gek he, hoe hard je aan een horloge kunt vastzitten – heb ik ook...
Ik vind die foto van Samuel rechts onder op je profiel zooo mooi – echt een schat!
Waw, straks heb je twee meisjes achter je aan lopen :-D
En een duim voor Samuel! Fijn dat de logopediste er vertrouwen in heeft he :-)

Nea, ik vind het soms moeilijk dat ik zo weinig van de dienst meemaak. Je hebt gelijk dat ieder zijn taak heeft in de gemeente, maar het beneemt mij al snel de adem als ik er een verantwoordelijkheid bij zou moeten nemen. Ik heb zowat het gevoel dat Amaris nu mijn hoofdverantwoordelijkheid is. In de crèche zitten bovendien kindjes die eigenlijk al in een ouder klasje zouden moeten zitten. Daardoor is het er vaak heel druk en lijkt het mij niet vanzelfsprekend om te veel babytjes tegelijk ook nog erbij te hebben. Ik voel me niet zo vrij om Amaris dan ook nog eens aan hun zorg toe te vertrouwen, ook omdat ik dan zou willen dat ze ook op het potje gezet wordt als ze dat aangeeft... Maar misschien moet ik het gewoon proberen. Ik zit er almaar over te piekeren – ik weet echt niet wat goed is. Amaris houdt in elk geval van andere kindjes om haar heen – dat is het probleem niet :-). Misschien moet ik van die pull-off pampertjes kopen voor zulke gelegenheden. Dan kunnen wij en anderen haar makkelijk even op het potje zetten zonder verschoongedoe en is er toch geen risico dat ze plot het tapijt natmaakt ofzo... Dan moet ik gewoon de knop omdraaien om geld uit te geven aan iets wat niet perse nodig is maar wel praktisch.
Hoe gaat het vandaag met Luca? Fijn dat je hem lekker kan verzorgen vandaag :-)

Lautje, oh meid... Inderdaad maar snel de huisarts contacteren! Oh ik hoop en bid mee voor een wonder! Oh nee wat een harde woorden van de arts – daar wordt je ook niet blijer van... Vóór Daan en Thijs heb je nooit een mk gehad, of wel? De arts heeft ook niet gezegd wat er dan aan de hand zou kunnen zijn?

Marjan, meid toch, dat klinkt ook niet goed! Ik bid voor je gesprek vanmiddag! Heel veel sterkte en zegen toegebeden!

Anne, ow, jij ook al zo'n zware tijd... Is je man weer even weg? Ik bid ook voor jou!

Amaris zit in bed te spelen – kzou eens willen meekijken zonder dat ze het merkt. :-) Ik denk dat ze nu eindelijk in slaap is gevallen, na zo'n drie kwartier babbelen en spelen.
Een paar dagen terug is haar tweede tandje doorgekomen. Het tandenpoetsen is wel nog wat wennen voor haar (kaken stijf op elkaar), maar gisteren deed ze mooi haar mond open toen ik het vroeg. Ze moet het alleen nog wat langer leren volhouden...
Ze heeft zich gisteren voor het eerst in haar box rechtgetrokken! Ze had het precies nog niet zo echt door – eigenlijk wilde ze het handvat vanboven aan het activity center in haar mond steken of het hele ding er aftrekken – hihi... Ze heeft zo een kleiner activity center op haar speelplek in de keuken, en met goed wringen krijgt ze die er soms af zodat ze beter in de spiegel kan kijken – of mij stiekem via de spiegel in het oog houden – haha
Ik heb daarjuist de box aangepast – zodat ze er niet uit kan als ze zich optrekt. En ook met schuurpapier overal gecheckt. Het zou toch niet mogen dat babyspullen zo veel splinters hebben! Nu maar even al het weggeschuurde stof opzuigen...

[Laatst gewijzigd door Grace - 03/07/2008 @ 14:20] - Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:02
lautje

Lieve meiden,

Had ik vanmorgen nog een beetje hoop, de buikpijn was weg, minder bloedverlies. Zojuist is de buikpijn en rugpijn weer begonnen. Het komt en het gaat. Ook ben ik bij de huisarts geweest vanochtend. Veel meer dan afwachten kan ik momenteel niet doen. Een echo zou nog te weinig kunnen laten zien in dit stadium. Mocht ik volgende week nog het idee te hebben zwanger te zijn, dan mag ik voor een echo. Ook zou ik nog eens een test kunnen doen. Een negatieve uitslag zou meteen duidelijkheid geven en een positieve kan alle kanten op. Nou...de test heb ik inmiddels gedaan, het is nog positief, MAAR lang niet zo duidelijk meer als een paar dagen geleden.
Over het aantal miskramen (4 binnen een jaar) rond dezelfde zwangerschapsperiode, zei de arts: Nu kan je niet meer van pech spreken, het zal ergens door komen. De vraag is alleen of je de molen in wilt, je hebt immers al 2 gezonde kinderen! (Op zo'n opmerking zit je echt te wachten) Waarop ik heb geantwoord, dat het verlangen naar een derde kindje er zeker is, we zijn er voor ons gevoel nog niet klaar mee. Maar hoever we die molen in willen, hebben we nog niet op een rij. Anderzijds zou het alleen maar aanmodderen zijn als we steeds opnieuw proberen zwanger te raken en het lukt, maar het loopt ook weer mis. Dan kunnen we beter de oorzaak weten en er wat aan doen of het acepteren en ons erbij neerleggen.
Voor nu is het wachten op de miskraam en proberen het te verwerken, daarna gaan we wel weer verder denken.

Meiden bedankt voor jullie lieve woorden, steun en gebed, dat doet goed.

Ik kom later nog wel om te reageren op jullie verhalen

Dikke knuffel Lautje

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 13:42
Anne

Lautje,

Ooh nee, wat erg meid! Ik zal voor je bidden en ik hoop op een wonder...
Hele dikke kusX

Sorry meiden, ik laat het hier ff bij, mijn hoofd loopt ff over. Het is hier zo ontzettend druk en hectisch, net voor de zomervakantie!
Ik heb nu echt het idee dat ik elk moment in elkaar kan storten, zo verschrikkelijk moe ben ik...

Allemaal een hele dikke knuffelXXXX

Anne

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 11:09
tam

nea ach wat sneu voor je kleine man
hopelijk is hij snel weer goed opgeknapt.

hier ligt ook alles in bed.
net de logopediste geweest voor samuel en hij gaat goed vooruit met zijn mondmoteriek.
dus zij komt pas weer over 6 weken.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 10:42
Nea

Latuje, oh lieve meid, nee toch he… Ik heb voor je gebeden en hoop van harte dat alles goed mag blijven gaan. Knuffel!

Marjan, meisje toch… Gelukkig krijg je hulp uit een betrouwbare goede hoek. Veel sterkte meid, hopelijk ga je binnenkort weer de stijgende lijn in… Ook voor jou een knuffel!

Luca had gisteravond nog 39,1 koorts, maar vanochtend was het 37,3 (gisterochtend een graad hoger). Hij voelt zich wel wat beter, maar is nog wel ziekjes. Eten en drinken matigjes en algauw weer moe. Hij ligt nu te slapen, m’n mannetje…

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 10:34
ingrid

Marjan, kom op vanmiddag he.
Ik bid voor je,

Dikke knuf,

Ingrid

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 09:50
tam

marjan balen dat je een terugslag hebt.
hopelijk helpt het gesprek vanmiddag.
ook voor jouw blijf ik bidden.
knuffels thuis.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 09:42
Marjan

Lieve Lautje,

Ik denk aan je en zal voor je bidden. Ik weet hoe je je voelt. De angst en de onzekerheid en ook het diepe gevoel van binnen over hoe het daadwerkelijk is. Een paar warme armen voor jou van mij hoor meid!
Laat je weten hoe het is? Ook de koorts? Daar maak ik me toch wel zorgen om....

Met mij gaat het niet goed. Ik heb een flinke terugslag. Ben zo overprikkeld en alles is een prikkel te veel... Het lukt me niet om te reageren. Zo vol in mijn hoofd. Lieve Adri, ik heb ook op jou nog niet gereageerd en dat spijt me zo. Ik denk echt veel aan jullie...
Gelukkig heb ik dan eindelijk dat gesprek bij Eleos vanmiddag (Christen psychologen collectief landelijk)...

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 08:03
tam

lautje een hele dikke knuffel en heel veel sterkte en ik bid dat deze keer het goed zal blijven gaan.
aangepast opmdat ik te snel geschreven had

[Laatst gewijzigd door tam - 03/07/2008 @ 08:18] - Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 06:34
lautje

even een kort egoberichtje van mijn kant.

Volgens mij is het hier niet goed met de zwangerschap. Gistermiddag begon ik wat roze bloed te verliezen. Ok d8 ik, zou nog innesteling kunnen zijn. Maar toch, de angst slaat je al om t hart, t zal toch niet weer fout lopen?! Naarmate de tijd vorderde,werd het bloedverlies heviger en rood. 's avonds met buikpijn, te vergelijken met menstruatiepijn. De buikpijn is weg, maar het bloedverlies is nog aanwezig, ook krijg ik koorts. Het lijkt mij in ieder geval verstandig de huisarts te raadplegen. Afwachten kost me echt teveel moeite, dat kan ik echt niet nu ik voor de 4de keer op rij rond de 5 weken bloed begin te verliezen Ik heb nog een beetje hoop op een wonder, maar in mn achterhoogfd weet ik eigenlijk wel dat dit helemaal niet klopt.
Ik laat nog wel van me horen

Lautje

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 20:49
Nea

Tam, vervelend van die stichting Mee.
Poeh, een slimme Lars bij jou. Heeft wel iets bijzonders, maar is ook wel ingewikkeld soms. Succes ermee!
Leuk dat de meiden bijna los lopen.
Hopelijk gaat het onderzoek bij Samuel goed en blijft hij vooruitgaan.
Let goed op jezelf he!

Grace, ik snap je al helemaal hoor. Ik vind het niet erg als mensen eten bereiden, opdienen en opruimen enzo op zondag, dat hoort bij het leven. En als er geld wordt ingezameld voor een goed doel, dan lijkt het me helemaal oké!
Wij brengen Luca elke zondag naar de crèche en hebben zelf ook taken in de gemeente. Manlief is ouderling, ik doe jeugdwerk en ik organiseer gemeente-activiteiten. Als ik niets in de gemeente zou doen en wel Luca naar de crèche zou brengen, zou ik zelf ook crèche gaan doen. Ik vind eigenlijk dat ieder gemeentelid (oké, enkele uitzonderingen daar gelaten vanwege goede redenen) wel zijn/haar steentje in de gemeente ‘moet’ bijdragen. Enerzijds omdat het gewoon nodig is, anderzijds omdat God niet voor niets gaven en talenten geeft. Die zijn vooral voor het dienen van de gemeente. Mochten ze overigens in de crèche een tekort aan leiding hebben, dan zou ik ook gaan meedraaien. Maar dan moet ik 1 van m’n andere taken opzeggen… Je kunt niet alles tegelijk.

Luca was vandaag nog ziekjes. Hubbie is thuisgebleven. Maar het ging vandaag wel beter dan gisteren. Vanochtend 38,3 en vanavond 39,1. Veel extra slaap en slecht eten… Hopelijk is ons mannetje gauw weer de oude. Morgen ben ik gelukkig weer thuis voor Luca.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 15:41
tam

zo daar was ik weer.
jee wat kan die vrouw van mee mij toch telkens ook het gevoel geven dat ik het net niet goed doe.
gelukkig trek ik mij daar niks van aan want ik zie samuel wel vooruit gaan.
maar net niet op de punten die zij zou willen.

ingrid dat is even mazzel hebben echt een geluk bij een ongeluk
is het een mooie bank geworden.
als ik punten voor de ballen krijg zal ik ze bewaren.
zullen er niet veel zijn.
fijn dat je een nieuwe kerk heb gevonden.

anne wat een stoere knul die thomas om geen traan te laten bij het prikken van de infusnaald.

marjan geweldig dat christa nu kruipt.

annemiek ik snap je gevoel volledig maa als je net zwanger bent.
tja waar je hart vol van is loopt de mond van over.
maar jullie zijn zeker in mijn hart en het gebed niet minder.

sas geweldig een puppie.
gefeliciteerd en is het al zindelijk.
je hebt vast al namen maar welke het ook is ik vind ze beide heel erg mooi.

a3 oooo wat ontzettend mooi het lied dat je zelf heb geschreven voor de doop.
fijn dat de dienst zo geweldig was.
gelukkig werd het ook positief benoemd door je mede kerkgangers.

grace ik heb het boek nog niet gelezen.
zal eens kijken of ik het binnenkort kopen kan.
hoor goede verhalen over het boek.

karin fijn dat je je eerste deel van je rijbewijs hebt.
op naar deel 2 en 3

bij ons in de kerk zijn de kinderen er het eerste half uur bij en dan gaan ze naar hun eigen samenkomsten.
na afloop halen we dan zelf de kinderen weer op.

zo nu even ons gezin.
ben met lars naar therapie geweest voor zijn voeten.
hij loopt erg naar binnen dus goede schoenen zijn een must.
maar het grootste probleem van het vallen is dat meneer te snel is afgeleid en dingen te snel snapt en daardoor te veel wilt.
hij deed oefeningen in een keer goed en soms bedoelt voor 6 jarige
tip die ik mee kreeg vaak nieuwe dingen aanbieden en echt even rust nemen met hem via werkjes.
waarschijnlijk is lars slimmer dan goed voor hem is.

indy en isabelle lopen bijna los de eerste stapjes zijn al gezet.
nu nog merdere achter elkaar.hihi

samuel krijgt de 8ste een onderzoek onder narcose om te kijken of hij vocht achter zijn oortjes heeft.

zelf was ik de laatste week vreselijk moe.
had iets te veel afspraken voor samuel en lars in een week.
ook was ik mijn horloge kwijt dus was gewoon te druk.
gelukkig heb ik vanmorgen mijn horloge terug gevonden.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >