Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 15/10/2006 @ 14:23 Amanda | Hallooooooooooo, Nou, wij zijn de trotse ouders van een gezonde zoon!!!!!! Hij heet Thijs en is 2 okt. geboren. Ik voel me geweldig en moet mezelf tegenhouden om niet te veel te doen. Zal eerst even een korte samenvatting geven van de bevalling. Zondag op maandagnacht werd ik rond 03.00uur wakker omdat ik heel erg lag te klappertanden, ik kon gewoon niet stoppen. Mijn mannetje werd er wakker van omdat het bed zo schudde, hihihi! We zijn samen naar beneden gegaan omdat we dachten dat ik suiker te kort had ofzo..... na een half uurtje begonnen de weeën. Ze kwamen gelijk om de 1 1/2 minuut en duurden 30-40 sec. Nadat we het een uurtje hadden aangekeken hebben we de vk gebeld en die kwam al snel. Nadat zij gekeken had bleek dat ik al 4 cm ontsluiting had, maar ze kon het oprekken naar 8 cm, zo soepel was het allemaal. Ze zei dat ze niet meer weg zou gaan, want het kon wel eens heel snel gaan nu...... we keken elkaar lachent aan van "ja,ja, zal wel!". Ik moest van de vk onder de douche en daar werden de weeën ineens heel heftig, nog wel te doen hoor, maar nu werd het serieus. We hebben Daan laten ophalen door opa omdat hij wakker was geworden door al het gestommel. Toen Daan weg was heeft de vk de vliezen gebroken. Het bleek dat de baby in het vruchtwater gepoept had....... gelukkig mocht ik gewoon thuis blijven want de baby deed het heel goed en de weeën waren nu zo dat ik niet meer weg kon. Na 3 persweeën werd ons mannetje geboren. Ik ben al met al nog geen 5 uurtjes bezig geweest, want hij werd geboren om 07.45uur! Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan zeg! Had een bevalling van minstens 10uur in gedachten! Wat is het trouwens heerlijk om thuis te bevallen! Lekker in je eigen bed en daarna lekker onder de douche. Heb het nu alle twee meegemaakt en thuis heeft mijn voorkeur (als alles goed is natuurlijk!). Thijs was veel groter en zwaarder dan Daan bij de geboorte, hij woog namelijk 3820gr en was 55 cm. Daan was 3105gr en 50 cm, wat een verschil he?! Had het de laatste weken ook helemaal gehad! Daan vindt het heel leuk om de grote broer te zijn en wil overal mee helpen! Heel grappig is dat. Hij is wel drukker dan normaal, maar dat zal ook wel weer goed komen als alles weer is zoals voorheen. Zoals ik al eerder zei voel ik me heel goed. Ben niet duizelig geweest het vloeien is niet heftig en de vermoeidheid valt heel erg mee. Ik ga nog wel trouw elke middag naar bed, ook gewoon omdat dat heel lekker is! Heb wel veel last gehad van naweeën, maar dat is logisch als je ziet hoe snel de bevalling ging! Goed, ga onze uk zo even de fles geven voordat hij de hele buurt bij elkaar schreeuwt! Veel liefs, Amanda. |
| 25/10/2006 @ 14:58 Amanda | Halloooo, Ben ik weer even. Voel me vandaag heel erg goed. Thijs heeft vannacht doorgeslapen tot 06.00uur en dat heeft mij heel goed gedaan! Is beter dan die 2 á 3 uurtjes die ik daarvoor kreeg!!! Moet nu eigenlijk even gaan liggen, maar ik ben helemaal niet moe en heb helemaal geen zin...... dus maar even lekker achter de compu. Met jullie gaat het zo te lezen heel goed. Kim, ik had soms ook zo'n pijn en de vk vertelde mij dat dat waarschijnlijk isias (?) was, een spier of zenuw zit dan beklemd. Ik had er niet de hele tijd last van, maar als het begon dan kon ik bijna niets meer, zelfs ademhalen deed pijn! De vk vertelde mij dat dat zou kunnen komen omdat het kind geen kant op kan en dus groot is. Bij Thijs klopte dat wel, hij was heel lang en mijn buik was niet zo heel dik, dus hij kon inderdaad geen kant op. De naam Thijs vonden wij altijd al heel leuk en toen ik zag dat je zoon ook Tijs (zonder H) heet moest ik wel lachen, had er nooit bewust bij stil gestaan dat je zoon ook zo heet, hihihi! Aan de naam Tuur moet ik even wennen, maar ik vind het geen rare naam. Mijn broer heeft een zoontje en die heet Tygo daar moest ik ook heel lang aan wennen, komt denk ik dat je het niet zo vaak hoort. Straks komt er iemand van het consultatiebureau langs, had al eerder moeten gebeuren, maar of ik kon niet of zij kon niet. Vind het ook onzin dat ze bij een tweede nog langs komen, wat kunnen ze nu nog voor nieuws vertellen???? Maar goed ik zal braaf "Ja" knikken en net doen of ik alles doe zoals het in de boekjes staat, hahahaha! Mij krijgen ze niet meer gek. Bij Daan geloofde ik alles nog wat ze zeiden, maar inmiddels weet ik wel beter. Een collega belde mij laatst in paniek op omdat haar zoontje zoveel huilde na de voeding en aan het zoeken was. Volgens het cons.bureau moest ze maar de speen geven want ze mocht echt niet meer voeding geven (hij kreeg 120ml). Ze werd er helemaal dol van. Ik raadde haar aan om toch eens 150ml te geven......... en ja hoor dat hielp, ze geeft nu 1 of 2 flesjes per dag met 150ml en het kereltje is tevreden. Geen gedoe met speciale voeding of Johannesbroodprut. Elk kind is toch anders en heeft andere behoeftes, dan kun je wel mooi een schema maken van wat een kind mag drinken, maar het ene kind is gewoon iets meer nodig dan het andere.......... kan daar zo boos om worden! Maar goed, ik ga even opruimen en dan maar even afwachten tot ze komt...... Groetjes, Amanda. |
| 06/11/2006 @ 21:29 Amanda | Hallooooooo, Daar was ik weer!!! Thijs is van de nachtvoeding af!!!! Hij krijgt rond 23.00uur de laatste fles en dan wordt hij meestal tussen 06.30 en 07.30 uur weer wakker, heerlijk! Heb nu even weinig tijd, dus typ nu even snel wat.... Ik geef dus flesvoeding. Met Daan heb ik nog een paar dagen geprobeert om borstvoeding te geven en dat lukte toen voor geen meter, met Thijs had ik er helemaal geen zin meer in en kolfen is helemaal niets voor mij. Daan en Thijs lijken sprekend op elkaar, het kon een tweeling zijn, je ziet bijna geen verschil tussen de babyfoto's van Daan en Thijs. Daan had meer haar, dat is denk ik het enige verschil. Thijs is wel feller, als hij huilt dan hoor je dat heeeeeeel erg goed en Daan huilde altijd heel zachtjes. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld! Ik moet rond 12 dec weer aan het werk, tenminste als ik dan nog werk heb. Ik hoorde namelijk van mijn werkgever dat ik alleen terug kan komen als ik flex. inzetbaar ben. Dat gaat dus niet gebeuren want ik ga mijn kinderen niet overal dumpen omdat ik zo nodig moet werken. Ik wil vaste dagen en tijden. Bovendien vind maar eens een kinderdagverblijf die nog flexplekken aanbiedt tegen een redelijke prijs! Ik heb dus gezegd dat het voor mij dan niet meer hoeft. Ze gingen nog even in overleg en ik hoor snel wat daar uit komt, dus ik ben benieuwd. Ik werk met heel veel plezier, maar als het zo moet...... Met jullie verder alles goed? Druk???? Goed ik ga Exp. Robinson kijken dus tot een volgende keer!!! Veel liefs, Amanda |
| 11/11/2006 @ 22:28 Amanda | Halloooo, Nee Angelique ik werk niet in de zorg, als dat zo was dan had ik de onregelmatige diensten voor lief genomen omdat het werk daar nu eenmaal om vraagt. Heb voor de geboorte van Daan een aantal jaren in de verst. gehandicapten zorg gewerkt dus ik weet hoe het daar aan toe gaat. Ik werk nu op het hoofdkantoor van een reisbureau en omdat ze ook 's avonds open zijn en de drukte niet te plannen valt willen ze dus dat iedereen die van zwangerschapsverlof terug komt flex gaat werken...... Heb nog niets gehoord, maar ik ben benieuwd. Mijn mannetje vind het geen probleem als ik een tijdje thuis zou blijven en niet werk, dus ik heb geen echte zorgen op dit moment. Thijs is inderdaad snel met doorslapen, hoewel Daan in de eerste week al doorsliep! Daan moesten we wakker maken voor de nachtvoeding, maar dat lukte bijna nooit dus hebben we het maar opgegeven en lieten hem lekker slapen. Ik hoop dat Thijs het ook volhoudt, want dit is wel heel erg lekker hoor! Ben deze week voor het eerst naar het cons. bureau geweest en alles was goed. Thijs weegt bijna 5kg en is 56,2 cm, gelukkig past zijn gewicht goed bij zijn lengte, maar ik schrok wel even van het gewicht zeg. Daan was altijd zo klein en iel........ maar goed geen kind is het zelfde toch?! Groetjes, Amanda |
| 24/11/2006 @ 19:52 luty ![]() | Hey meiden. Hier ik dan eindelijk ook weer een keer!! Alles gaat goed, het huis is helemaal klaar de tuin ligt er geweldig bij en jawel hoor zelfs de kraamvogel en een grote beschuit liggen klaar om uit te hangen als het dan zover is. Mijn schoonzus is een erg creatief typ en die heeft me dat alles gemaakt het is super geworden, als ik de digitale camera voor handen heb zal ik een paar kiekjes op mijn profiel plaatsen. Vandaag dan 37 weken en mijn god wat gaat de tijd toch vlug, kan me er nog steeds niets bij voorstellen dat dit de latste loodjes zijn en dat Tuur binnenkort mijn lichaam gaat verlaten, het leek in het begin niet op te schieten met de weken en nu schrik ik een beetje dat deze zo geliefde zwangerschap ten einde gaat lopen. Hij gign niet zoals ik gehoopt had, veel angst en onrust hebben zich meester gemaakt van mijn gedachten en lichaam, ik heb te weinig genoten en te veel stil blijven staan bij dingen die nu zo oninterressant zijn.... maar nu mag het bevallingsavontuur en de eerste kennismaking met de andere mannen in mijn leven zijn opwachting maken en wat zal ik trots zijn mat zoveel mannelijke fans naast mijn bed, de gedachte alleen al daaraan maakt het allemaal perfect. Ik heb trouwens nog een beebiesite, niet hier bekend op het forum, maar als jullie eens willen piepen, hier komt ie: http://www.babyvanmaasakker.beebiesite.nl. Daar zullen ook het eerst de foto's gaan verschijnen zou ik bevallen zijn, oh ja, op die site weet niemand dat we een JONGEN gaan krijgen en dat zijn naam TUUR zal zijn, dus a.u.b. niet shierover melden, de ooievaar plaats ik daar pas na de bevalling en de beschuit ook, want ik zou het niet leuk vinden wannneer mijn familie of die van mijn man zou weten dat we weer een jongen krijgen. Amanda, wat een gedoe inderdaad op je werk.... dat is geen leuk nieuws, maar zoals ik kan lezen, komen jullie er wel uit en dat is natuurlijk een prettige gedachte. Jou Thijs alweer bijna 2 maanden, fijn om te lezen dat alles goed gaat, geniet lekker van hem, want wat groeien ze toch rap hé zeker nu ze nog zo jong zijn. Angelique, tips voor Thimo heb ik helaas niet, omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. Ik heb wel moeite gehad om Tijs in zijn bed te houden wanneer hij sávonds naar bed moest, die kwam er dan continu uit, op een gegeven moment hebben we gewoon zijn deur afgesloten en hebben we hem laten schreeuwn en tieren, moet daar ook bij zeggen dat of Mike of ik dan bij Luuk was zodat die niet van slag zou raken en ook wakkker zou schrikken, dt heeft zeker twee weken geduurd en nu zijn we er vanaf. Ik spreek nu wel over de leeftijd nam 2,8 maanden, dat we om de beurt dan even bij Luuk waren was puur en alleen dat Luuk s'morgens weer naar school moest en dat hij wel zijn rust kreeg. Lieve meiden ik beloof er weer vaker te zijn, het huis is in kannen en kruiken en ik heb mijn handen weer wat meer vrij, dan kan ik ze hier weer rustig zo nu en dan een paar regels laten neertikken. Liefs LUTY |
| 27/11/2006 @ 15:17 Amanda | Hallooooo, Kim, goed te lezen dat het zo goed met je gaat. Wat betreft je zwangerschap....... ik heb het netzo beleeft als jij hoor, veel angsten en niet zo kunnen genieten als de vorige keer. Het is voor mij nu een jaar geleden sinds de laatste mk en of de duivel er mee speelde werd ik precies op die datum weer voor het eerst ongesteld! Ik was helemaal van de kaart en alles kwam weer boven. Gaat nu weer goed, was maar een dag of 2, maar ik ben er wel achter dat ik het dus nog niet allemaal kwijt ben en dat dacht ik wel. Ik ben nu trouwens al bijna 2 wkn ongesteld...... hadden jullie dat ook na je zwangerschap? Na de bevalling heb ik ongeveer 4 wkn gevloeid en daarna 2 wkn niets en toen ongesteld geworden. Ik vloei niet erg hoor, een maandverbandje per dag, maar het mag voor mij wel over zijn........ zou ik naar de dokter moeten?? Goed, ga nu even stoppen. Daan wil graag even computeren (cd-rom van Teletubbies). Oja Angelique, wat betreft het staan in bedje..... wij hebben Daan heel lang de trappelzak aangelaten en dan kon hij niet staan omdat ik het voeteneind samen met de deken instopte. Groetjes, Amanda. |
| 28/11/2006 @ 22:29 Amanda | Halloooo, Angelique, bedankt voor je snelle reactie! Ik ga me inderdaad geen zorgen meer maken. Mijn man zei ook al dat het een manier is voor mijn lichaam om eens goed schoon te worden naar de mk's en de bevalling. Ik heb er verder ook geen last van en ik verlies geen grote stolsels dus het zal wel goed komen. Ik vloei ook alleen overdag, 's nachts is er niets aan de hand. Ga nu even het nieuws kijken en dan lekker naar bed. Groetjes, Amanda. |
| 14/12/2006 @ 09:22 luty ![]() | Hey Angelique... om maar met de deur in huis te vallen, mijn man doet helemaal niets in het huishouden, dat heet niet uit zijn eigen, vraag ik hem om me te helpen is hij de beroerste niet, maar al liggen er bergen rotzooi, dan kan hij daar makkelijk om heen kijken. Ik moet er wel bij zeggen dat hij vreselijk lange dagen maakt, van 07.00 tot vaak 21.00, en ik heb liever dat hij de tijd die hij vrij heeft aan de kids en mij besteed. Ik ben nu trouwens ook al weer 9 maanden thuis, dus ik heb er op zich wel tijd voor om hier de boel op orde te houden, maar ik zweer je dat mijn huis schoner was toen ik nog werkte, nu spendeer ik meer tijd thuis, dus wordt er meer geknutseld, geverfd, gekleid, rotzooi getrapt (doe ik zelf ook hoor met de boys) en ze willen natuurlijk meer samen doen, waardoor mijn tijd soms echt te kort is op een dag, maar genieten doe ik wel hoor en als de boys wat groter zijn, zal ik ze bewust meer mee laten helpen hier in huis. Ik ben gisteren weer op controle geweest en alles gaat nog steeds goed, Tuur heeft zich ook nog laten bekijken door een echo, de vk wilde even met zekerheid weten of de placenta niet voor problemen zou zorgen ik heb namelijk een placenta previa (voorliggende lage placenta) maar gelukkig ligt het hoofdje al mooi ingedaald en zou het geen probleem mogen zijn om thuis te bevallen. Ook heb ik zijn mooie bolle wangetjes, zijn dopneusje en zijn knuistjes al bewonderd, het blijft een ervaring om mooit te vrgeten, ons kind in mijn buik, hemeltjelief wat een mooi geschenk. Ik zal het zeker gaan missen wanneer het voorbij is, zeker nu we samen hebben besloten dat het bij 3 zal blijven, zal ik wel een traantje extra wegpinken na de bevalling. Lieverds tot snel en ik hoop dat ik dan echt babynieuws heb. Volgens de vk zou de 17e onze Tuur geboren worden, het zal me benieuwen of ze gelijk krijgt. De link naar de babysite lukt niet van hieruit, dus ik plaats hem nog eens, misschien lukt het dan wel, daar zullen als eerst de foto's komen te staan, ik heb namelijk familie in Australië en die zijn ook erg nieuwschierig dus Mike zal eerst daar de foto's plaatsen. http://www.babyvanmaasakker.beebiesite.nl |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina | volgende pagina >

we zijn er weer boven op!

)
maar dat is gesleten , wel heb ik nog steed als ik bij mn ouders naar het toilet ga waar alles is gebeurd, moet ik er wel even aan denken, maar verder doet het emotioneel niets meer met me.. gelukkig
!